تعداد مشترکین دیزنی پلاس به ۱۰۰ میلیون نفر رسید

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد مشترکین سرویس دیزنی پلاس پس از ۱۶ ماه به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این سرویس استریم تا اوایل سال ۱۳۹۹ دارای ۵۰ میلیون مشترک بود.
تبلیغات

سرویس استریم فیلم و سریال دیزنی پلاس (+Disney) در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آبان ۱۳۹۸) رسما آغاز به‌ کار کرد و اکنون پس از گذر صرفا ۱۶ ماه،‌ ۱۰۰ میلیون مشترک دارد که دستاورد در خور توجهی محسوب می‌شود. براساس گزارش GSMArena، دیزنی پلاس در آوریل سال گذشته‌ی میلادی (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) دارای ۵۰ میلیون مشترک بود و تعداد مشترکینش در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) به ۹۵ میلیون نفر رسید.

آنچه دیزنی از عملکرد دیزنی پلاس اعلام کرده است، آمار جهانی محسوب می‌شود. دیزنی پلاس ابتدا در آمریکای شمالی در دسترس قرار داشت؛ اما بعدا ساکنین اروپا، هند، آمریکای لاتین، استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور نیز به آن دسترسی پیدا کردند. امروزه دیزنی پلاس در ۵۹ کشور دنیا ارائه می‌شود.

باب چاپک، مدیرعامل دیزنی، می‌گوید این شرکت از تعداد چشمگیر IP-های اختصاصی خود نهایت استفاده را می‌برد و برنامه دارد در هر سال ۱۰۰ عنوان جدید پخش کند که متعلق ‌به واحدهای مختلف دیزنی نظیر انیمیشن، لیو اکشن، مارول، استار وارز و نشنال جئوگرافیک هستند. 

بزرگ‌ترین رقیب دیزنی پلاس در صنعت استریم محتوا، نتفلیکس است که ۲۰۰ میلیون کاربر اشتراکی دارد. HBO Max در نخستین ماه سال جاری میلادی اعلام کرد تعداد مشترکینش به ۳۷٫۷ میلیون نفر رسیده است؛ HBO Max فعلا صرفا در ایالات متحده ارائه می‌شود و قرار است در سال جاری میلادی در بازارهای خارجی نیز در دسترس قرار بگیرد. در حال حاضر به آمار قابل ‌اتکایی از تعداد مشترکین سرویس اپل تی وی پلاس دسترسی نداریم.

دیزنی پلاس درآمد باثباتی برای دیزنی به ‌ارمغان آورده است؛ اما به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا،  یکی از بزرگ‌ترین پول‌سازهای دیزنی یعنی پارک‌های موضوعی بسته شدند. مدیرعامل دیزنی می‌گوید امیدوار است این شرایط به‌زودی تغییر کند.

گفته می‌شود پارک تفریحی دیزنی در آناهایم کالیفرنیا قرار است در اواخر آوریل ۲۰۲۱ (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰) برای میزبانی از تعداد محدودی از علاقه‌مندان بازگشایی شود. بازگشت تمامی کارمندان این پارک و آموزش آن‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدت‌زمانی به ‌طول خواهد انجامید. دیزنی قصد دارد کشتی‌های تفریحی را نیز مجددا فعال کند‌؛ اما عملی شدن این اتفاق تا پاییز طول خواهد کشید. 

افزایش تعداد کاربران دیزنی پلاس قطعا رابطه‌ی مستقیمی با بالا رفتن محبوبیت آثار این شرکت دارد. ترکیبی از محصولات کلاسیک دیزنی در کنار آثار سال‌های اخیر این شرکت و البته پروژه‌های اوریجینال این سرویس قرار گرفته‌اند و باعث چنین موفقیتی شده‌اند؛ از جمله سریال وانداویژن که به‌تازگی پخش آن به پایان رسیده است و از تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) شاهد پخش اثر دیگری از دنیای سینمایی مارول یعنی سریال فالکون و سرباز زمستان خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات