آگهی استخدام برای برخی مشاغل در لینکدین رایگان شد

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
شیوع ویروس کرونای جدید باعث‌ شده است شرکت‌های بزرگ برای کمک‌رسانی اقداماتی انجام دهند. لینکدین نیز به جمع دیگر سازمان‌ها اضافه شده است تا با رایگان‌کردن آگهی‌های استخدامی برای برخی مشاغل، وظیفه‌ی خود را در این بحران انجام دهد.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی لینکدین با محوریت کسب‌وکار در این روزها ترافیک سنگینی را تحمل می‌کند و به‌علت شیوع ویروس کرونای جدید و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و درخواست دولت‌ها از مردم برای ماندن در خانه و انجام دورکاری، افزایش ۵۵ درصدی فعالیت کاربران را درمقایسه‌با هفته‌های گذشته تجربه کرده است. اکنون برای متمرکزکردن این توجه در مسیری که بهره‌وری بهتری در دوران بحران سلامت داشته باشد، لینکدین معیارهای جدیدی برای جست‌جو میان شغل‌ها معرفی کرده است.

لینکدین اعلام کرده است از امروز تا سه ماه آینده، برای برخی مشاغل اساسی در سراسر جهان آگهی استخدام را بدون دریافت هزینه منتشر می‌کند. شرکت‌های مشمول این طرح در حوزه‌های سلامت و بهداشت، انبارداری، سوپرمارکت‌ها، شرکت‌های حمل‌و‌نقل و مشاغل داوطلبانه یا خیریه‌ی اجتماعی قرار دارند. به‌عبارت‌دیگر، تمامی شرکت‌هایی که در خط‌مقدم خدمات حیاتی برای اقتصاد و جامعه انجام می‌دهند، زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت. منظور از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سلامت و بهداشت شرکت‌هایی مثل تولیدکنندگان ابزار پزشکی و بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت از سلامت روان است.

همچنین، لینکدین بخشی با عنوان «مشاغل فوری» راه‌اندازی کرده است تا اعلان‌های این دسته از آگهی‌ها را در اولویت بالاتری قرار دهد. افرادی که مهارت‌های لازم و متناسب با نیاز این مشاغل را دارند، درصورت ورود به صفحه‌ی اصلی شغل‌ها در لینکدین، فهرست مخصوص هایلایت‌شده‌ای مشاهده می‌کنند. افزون‌براین، کسانی که برای دریافت هشدار شغل‌های متناسب با مهارت‌هایشان ثبت‌نام کرده‌اند، بلافاصله با انتشار آگاهی متناسب با توانایی‌هایشان اعلان مستقیم دریافت می‌کنند.

لینکدین / Linkedin

تبلیغات مشاغل داوطلبانه با استخدامی‌های گسترده مرتبط شده است تا برای سازمان‌های غیرانتفاعی افراد بیشتری را بدون دستمزد یا با دستمزد جذب کنند. همچنین، کسانی که درزمینه‌ی جذب نیرو فعالیت می‌کنند، رایگان به بخش ابزار استعدادیابی لینکدین (Talent Insights Tools) دسترسی خواهند داشت تا بتوانند بهترین مکان برای قرارگیری تبلیغات در میان آگهی‌های استخدامی محبوب را پیدا کنند. سازمان‌هایی که تاکنون برای استفاده از این ویژگی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، صلیب سرخ آمریکا در لس‌آنجلس، شبکه‌ی درمانی CommonSpirit ،Doctors on Demand و بیمارستان پرسبیترین نیویورک هستند.

درحال‌حاضر ابتکارات جدیدی برای یافتن چگونگی راه‌های کمک‌رسانی به‌وسیله‌ی شرکت‌های فعال در تکنولوژی در دوران بحران سلامت جهانی ارائه می‌شود. برای مثال، گوگل در تلاش است تا با انجام آزمایش و فراهم‌کردن صفحات دارای اطلاعات تأییدشده و معتبر وظیفه‌ی خود را درقبال جامعه انجام دهد. فیسبوک و توییتر نیز تمام سعی خود را بر جلوگیری از انتشار اخبار جعلی درباره‌ی ویروس کرونای جدید متمرکز کرده‌اند و درمقابل، اخبار سازمان‌های معتبر و تأیید‌شده را بیشتر منتشر می‌کنند.

لینکدین، بزرگ‌ترین سازمان برای استخدام و آگهی‌های مشاغل، نقش بسیار مهمی در مبارزه با این پاندمی می‌تواند ایفا کند؛ زیرا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای پاسخ‌گویی به تقاضا‌ی شدید خدمات بهداشتی نیازمند استخدام افراد زیادی هستند که تجربه‌ی کافی و مهارت ضروری را داشته باشند، حتی در‌این‌میان، افرادی هستند که بازنشسته شده‌ یا تغییر شغل داده‌اند و لازم است دوباره برای فعالیت در حوزه‌ی سلامت پا پیش گذارند.

برای مثال، در بریتانیا حدود ۴،۵۰۰ نفر دکتر و پرستار که غالبا در شغل‌های غیرکلینیکی یا مدیریتی در سازمان سرویس سلامت همگانی ملی انگلیس (NHS) مشغول بوده‌اند، برای بازگشت به کادردرمانی اعلام آمادگی کرده‌اند. در برخی حوزه‌های دیگر مثل تکنولوژی نیز، کارشناسان درخواست تغییر حوزه‌ی وظایف داده‌اند تا درزمینه‌ی هوش مصنوعی و طراحی نرم‌افزار یا سخت‌افزار برای جلوگیری بیشتر از شیوع ویروس کرونای جدید تلاش کنند یا عوارض آن را کاهش دهند یا شاید درمانی برای آن پیدا کنند.

بسته‌شدن رستوران‌ها و مکان‌های عمومی باعث افزایش چشمگیر مشتریان سوپرمارکت‌ها و تهیه‌کننده‌های غذاهای بیرون‌بر شده است؛ به‌گونه‌ای که رسیدگی به مشتریان از توان آن‌ها خارج شده و با مشکلات تأمین تقاضای مشتریان روبه‌رو هستند. بدین‌ترتیب، افراد زیادی به‌‌دلیل تعطیلی شغل خود را از دست داده‌اند؛ اما می‌توانند در مکانی دیگر مشغول به کار شوند.

بلیک بارنز، مدیر مشاغل و راه‌حل‌های استعدادیابی در لینکدین، گفته است:

روند افزایشی شیوع افراد به ویروس کرونای جدید باعث کاهش در آگهی‌های استخدامی شده است؛ دقیقا همان الگویی که در موج اول همه‌گیری در چین اتفاق افتاد. البته بعد از بهبود وضعیت شاهد رشد دوباره پست‌ها بودیم.

در‌حال‌حاضر، لینکدین شاخص‌هایی مشخص کرده است تا شایستگی لازم طبق آن‌ها تعیین شود. برای مثال، شرکت‌های خصوصی که بخشی از برنامه‌ی جذب نیرو باشند، باید شماره‌ی ثبت معتبر ارائه کنند یا بیمارستان‌هایی که تمایل دارند از این ویژگی بهره‌مند شوند، حتما باید در مناطق بحرانی قرار داشته باشند.

درادامه‌ی روند مبارزه با بیماری و پیامدهای آن، مشاغل بیشتری زیرپوشش قرار خواهند گرفت؛ مثلا کارخانه‌های تولید قطعات خودرویی که برای تولید ونتیلاتور فعالیت کنند. همچنین، لینکدین قصد دارد چگونگی نمایش آگهی‌ها را نیز دستخوش تغییراتی سازنده قرار دهد.

بلیک بارنز همچنین گفته است:

موقعیت و شرایط را از نزدیک زیرنظر داریم؛ اما همچنان کمبودهایی حس کرده‌ایم و با شرکت‌های شناخته‌شده شروع کردیم و با کمک ابزارمان مکان‌های لازم را پوشش دادیم؛ ولی هرروز با وضعیت جدیدی روبه‌رو می‌شویم؛ از‌این‌رو، همه‌چیز را در لحظه ارزیابی می‌کنیم تا تفاوت‌ها و چگونگی تکامل و تغییر را در آن‌ها درک کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات