آمازون در واکنش به افزایش تقاضا به‌‌دلیل شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ هزار نفر نیرو استخدام می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون افزایش شدیدی در تقاضای خرید محصول تجربه می‌کند و برای پاسخ به آن، نیروهای خود را در انواع بخش‌ها، خصوصا انبارداری، افزایش می‌دهد.
تبلیغات

آمازون تصمیم گرفته است ۱۰۰ هزار کارمند جدید در بخش انبار و تحویل کالا استخدام کند تا با نیاز شدید و روبه‌افزایش کاربران در پی شیوع ویروس کرونا هماهنگ شود. این شرکت در بیانیه‌ی جدیدش اعلام کرده است از آوریل، حقوق کارگران ساعتی شاغل در ایالات متحده را نیز دو دلار به‌ازای هر ساعت افزایش می‌دهد.

با ورود ویروس کرونا به ایالات متحده و شیوع نگران‌کننده‌ی آن در همه‌ی نقاط جهان، بیشتر مردم حضور در خانه را به‌عنوان راهکار پیشگیری انتخاب کرده‌اند که بسیاری از متخصصان نیز آن را پیشنهاد می‌کنند. دراین‌میان، خرید از فروشگاه‌های آنلاین همچون آمازون نیز افزایش یافته است و کاربران حجم عمده‌ای از خرید روزمره‌ی خود را ازطریق چنین سرویس‌هایی انجام می‌دهند. آمازون چند روز پیش به کاربران خود اعلام کرد احتمالا در روزهای آتی، با تأخیر در تحویل کالا روبه‌رو خواهند بود و بسیاری از محصولات خانگی پرطرفدار نیز در انبارها ناموجود شده‌اند.

دیو کلارک، معاون ارشد عملیات بین‌الملل آمازون، در پست وبلاگی با اعلام خبر استخدام نوشت:

جوامع متعدد تلاش می‌کنند دورماندن از یکدیگر (Social Distancing) را در وضعیت کنونی تجربه کنند. در چنین وضعیتی، فراهم‌شدن نیاز روزمره با سرعت مناسب بسیار اهمیت دارد؛ به‌ویژه کاربران مسن‌تر و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نیاز بیشتری در این حوزه دارند. ما افزایش شدید تقاضا را تجربه می‌کنیم و درنتیجه، نیاز ما به نیروی انسانی با سال‌های گذشته تفاوت دارد.
انبار آمازون

با افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان، محدودیت‌های عبورومرور و حضور در جوامع در کشورهای متعدد اعمال می‌شود. اغلب کارشناسان و مقام‌های بهداشتی در سرتاسر جهان نیز تأکید می‌کنند مردم تاحدممکن در خانه‌های خود بمانند و از حضور در محل‌های پرجمعیت خودداری کنند. دراین‌میان، بسیاری از کسب‌وکارها مانند رستوران‌ها و سالن‌های سینما هم تعطیل شده‌اند که خسارت زیادی برای کارمندان در هفته‌های آتی به‌همراه خواهد داشت.

آمازون سعی می‌کند افرادی را به انبارهای خود جذب کند که به‌‌دلیل تعطیلی کسب‌وکارها بیکار شده‌اند. کلارک در پایان پست وبلاگی خود نوشت آمازون از افراد یادشده استقبال می‌کند و آن‌ها می‌توانند تا زمان عادی‌شدن وضعیت و امکان مجدد کار برای کارفرمای اصلی، در انبارهای آمازون مشغول به فعالیت شوند. فراموش نکنید وضعیت کار در انبارهای آمازون هم می‌تواند درزمینه‌ی ابتلا به ویروس کرونا مشکل‌ساز باشد و مشخص نیست برای چنین شرایطی چه تصمیم‌هایی اتخاذ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات