لینکدین چیست و چطور اکانت LinkedIn بسازیم؟

جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
لینکدین (LinkedIn)
لینکدین قوی‌ترین شبکه‌ی اجتماعی اشتغال در سراسر دنیا است که درصورت استفاده‌ی صحیح می‌تواند به بهبود وضعیت شغلی کسب‌وکارها کمک کند.
تبلیغات

آیا به‌دنبال فرصت های شغلی مناسب برای پیشرفت شغلی خود هستید؟ لینکدین (LinkedIn) یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جست‌وجوی آنلاین شغل است. در ادامه به سازوکار و نحوه ساخت اکانت لینکدین می‌پردازیم.

لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

لینکدین شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است که بین افراد و مشاغل در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند. کاربران با ایجاد پروفایل‌هایی شبیه‌به رزومه‌های مجازی، تجربه‌ی‌کاری، مهارت‌ها و تحصیلاتشان را نشان می‌دهند.

لینکدین تعامل و برقراری ارتباط با دیگران را تسهیل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد با متخصصان صنایع مختلف و کارفرمایان ارتباط برقرار کنند. جویندگان کار از آن برای جست‌وجوی شغل و دسترسی به منابع شغلی استفاده می‌کنند، استخدام‌کنندگان فهرست‌های شغلی را به‌اشتراک می‌گذارند، افراد واجد شرایط را جست‌وجو می‌کنند و نیرو‌های مستعد را جذب می‌کنند. لینکدین ابزاری قدرتمند و جذاب برای توسعه‌ی شغلی، تعامل و برقراری ارتباط و رشد کسب‌و‌کار است.

چگونه اکانت لینکدین بسازیم؟

شما می‌توانید از طریق لپ‌‌تاپ و اپلیکیشن موبایل به لینکدین دسترسی پیدا کنید. در ادامه به آموزش ساخت اکانت لینکدین می‌پردازیم.

آموزش ساخت اکانت لینکدین در گوشی

  • ابتدا اپلیکیشن لینکدین را از گوکل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید.
  • به دو روش می‌توانید ثبت نام و ساخت اکانت در لینکدین را شروع کنید. یکی اینکه روی Join Now بزنید و مراحل را پیش ببرید. راه دیگر این است که از طریق گزینه Continue with Google با اکانت گوگل موجود روی گوشی ادامه دهید. توصیه‌ی ما استفاده از روش اول است.
  • در صفحه‌ی Add your name نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و Continue را بزنید.
  • در صفحه‌ی Add your email or phone ایمیلتان را در کادر وارد کنید و Continue را بزنید.
انتخاب Join Now برای ساخت اکانت لینکدین
صفحه‌ Add your name لینکدین و وارد کردن نام و نام خانوادگی
صفحه Add your email or phone لینکدین و وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن
  • اکنون رمز عبور مورد نظر را تایپ کنید و Continue را لمس کنید.
  • اگر صفحه‌ی Verification برای شما نمایش داده شد Verify را بزنید، پازل را حل کنید و به مرحله‌ی بعد بروید.
وارد کردن رمز عبور در لینکدین
صفحه Verification لینکدین
حل پازل در برای تایید شدن در لینکدین

در صفحه‌ی جدید ساخت اکانت در لینکدین با موارد زیر رو‌به‌رو می‌شوید:

  • اگر دانشجو هستید و شغلی ندارید، از بالای صفحه دکمه‌ی تغییردهنده‌ی وضعیت I’m a Student را روشن کنید تا بخش‌های مرتبط با آن نمایش داده شود؛ اما اگر دانشجو نیستید، موارد گفته‌شده را پر کنید.
  • در بخش Location، خود لینکدین تهران را انتخاب می‌کند. با‌این‌حال ببینید آیا موقعیت مکانی را درست تشخیص داده است یا خیر.
  • در کادر Most recent job title باید عنوان شغلی اخیرتان را بنویسید. البته خود لینکدین هم در جست‌وجوی عنوان شغلی عناوین نزدیک را پیشنهاد می‌دهد.
  • در بخش Most recent company باید نام شرکت آخری را که در آن کار می‌کردید یا می‌کنید، بنویسید.
  • در نهایت روی Next ضربه بزنید.
  • حالا در صورت تمایل به آپلود عکس، روی Add a photo ضربه بزنید. درغیراین‌صورت Skip for now را انتخاب کنید تا به مرحله‌ی بعدی بروید. توجه داشته باشید که پس از ساخت اکانت لینکدین هم می‌توانید عکستان را آپلود کنید.
مشخص کردن وضعیت تحصیل در لینکدین
انتخاب لوکیشن در لینکدین
افرودن عکس به پروفایل لینکدین
  • در صفحه‌ی جدید کد تأییدی را که به ایمیلتان ارسال می‌شود، در کادر مربوطه وارد کنید و Next را بزنید.
  • در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که آیا در جست‌وجوی کاری هستید یا خیر. گزینه‌ی اول به‌معنای جست‌وجو برای کار جدید است و گزینه‌ی دوم به این معنا است که در جست‌وجوی کار نیستید؛ اما از فرصت شغلی مناسب استقبال می‌کنید. یکی از این دو گزینه را به‌دلخواه خود انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی جدید، افرادی را به شما پیشنهاد می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛ در غیر این صورت روی Skip for now ضربه بزنید.
  • در این مرحله، اگر تمایل دارید نوتیفیکیشن برای شما فعال شود، گزینه‌ی Continue را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید نوتیفیکیشن فعال شود، Skip for now را بزنید.
وارد کردن کد تایید ارسال شده به ایمیل برای ساخت اکانت لینکدین
گزینه انتخاب داشتن شغل یا در جست و جوی فرصت شغلی مناسب در لینکدین
ارتباط با افراد در لینکدین
فعال کردن یا غیر فعال کردن نوتیفیکیشن در لینکدین

ساخت اکانت لینکدین در گوشی شما با موفقیت به‌پایان رسید. در بخش بعدی نحوه‌‌ی ساخت اکانت لینکدین در لپ‌ تاپ را آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت اکانت لینکدین در لپ‌ تاپ

اگر با لپ‌‌تاپ و کامپیوتر بیشتر از گوشی سروکار دارید، در ادامه به شما نحوه‌ی ساخت اکانت لینکدین در لپ‌تاپ را آموزش می‌دهیم.

  • وارد سایت لینکدین شوید.
  • اگر می‌خواهید از یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور سفارشی برای ورود به حساب لینکدین خود استفاده کنید روی گزینه‌ی New to linkedin? Join now کلیک کنید. همچنین، می‌توانید روی Continue with Google کلیک کنید تا از طریق اکانت گوگل مراحل را پیش ببرید. پیشنهاد ما استفاده از روش اول است.
ساخت اکانت لینکدین
  • ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید و یک رمز با حداقل ۶ کاراکتر برای اکانت لینکدین خود درنظر بگیرید. در نهایت روی Agree & join کلیک کنید.
وارد کردن ایمیل و رمز عبور برای ساخت اکانت در لینکدین
  • در کادر اول نام و در کادر دوم نام خانوادگی خود را وارد کنید و Continue را بزنید.
وارد کردن نام و نام خانوادگی برای ساخت اکانت در لینکدین
  • در این مرحله باید پازل ساده‌ای را حل کنید. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع به‌جای حل پازل از شما خواسته می‌شود تا شماره‌ی موبایل خود را وارد کنید و کد ارسال‌شده به آن را در کادر بزنید.
حل پازل برای تایید هویت در لینکدین
  • در این مرحله باید در کادر اول موقعیت مکانی خود را وارد کنید. خود لینکدین به طور پیش‌فرض لوکیشن تهران را پیشنهاد می‌دهد. همچنین در کادر دوم باید آخرین موقعیت شغلی خود را وارد کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر دانشجو هستید و شغلی ندارید، گزینه‌ی I'm a student را انتخاب کنید تا گزینه‌های مربط با موقعیت شما نمایش داده شود. در نهایت Continue‌ را بزنید.
وارد کردن لوکیشن و موقعیت شغلی در لینکدین
  • در کادر سوم شرکت اخیری که در آن کار کرده‌اید یا همچنان کار می‌کنید را وارد کنید و Continue را بزنید.
وارد کردن شرکت اخیر برای ساخت اکانت لینکدین
  • ایمیل خود را تأیید کنید. لینکدین کد تأیید را به ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید ارسال می‌کند. پس از واردکردن کد در کادر مربوطه، روی Agree & Confirm کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.
تایید کردن ایمیل در لینکدین
  • در این مرحله‌ی ساخت اکانت در لینکدین از شما سوال می‌شود که اکنون به دنبال شغل جدید هستید یا خیر. گزینه‌ی اول یعنی بله، من جویای کار هستم. گزینه‌ی دوم یعنی خیر؛ اما از موقعیت‌های شغلی مناسب استقبال می‌کنم. گزینه‌ی سوم به این معنی است که خیر، هیچ علاقه‌ای به شغل جدید ندارم. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.
گزینه هایی برای پیدا کردن شغل یا علاقه نداشتن به شغل در لینکدین
  • در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که به دنبال چه نوع شغلی می‌گردید؟ عنوان شغل و محل کار مورد نظرتان را وارد کنید یا اگر می‌خواهید دورکار باشید، کادر I'm open to remote work را علامت بزنید. در نهایت روی Next کلیک کنید.
نوشتن نوع شغل مورد علاقه تان
  • در این مرحله، لینکدین از شما سؤال می‌کند که آیا مایلید پروفایل شما به شرکت‌های درحال جذب نیرو پیشنهاد شود یا خیر. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض فعال است؛ ولی اگر تمایل ندارید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
روشن کردن دکمه برای پیشنهاد شرکت ها به افراد برای استخدام در لینکدین
  • در صورت تمایل با اسکن کردن QR Code، می‌توانید اپلیکیشن LinkedIn را دانلود و نصب کنید.
 اسکن کردن QR Code برای دریافت اپلیکیشن لینکدین
  • لینکدین براساس شرکتی که انتخاب کرده‌اید، افرادی را جهت ارتباط به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از طریق گزینه‌ی Connect زیر هر پروفایل، تعامل با دیگران را شروع کنید.
صفحه کاری افرادی جهت ارتباط در لینکدین
  • در این صفحه، لینکدین بر اساس عنوان شغلی انتخابی شما، پیشنهاداتی برای فالو کردن افراد ارائه می‌دهد. اگر تمایلی ندارید، گزینه‌ی Next را بزنید.
پیشنهاد افراد برای فالو کردن در لینکدین

مراحل ساخت اکانت در لینکدین به پایان رسید و اکنون وارد اکانت لینکدین خود شده‌اید. در ادامه به نکاتی برای ساخت یک پروفایل جذاب در لینکدین می‌پردازیم.

۱۰ نکته برای کمک به ایجاد پروفایل و بیوگرافی عالی لینکدین

پروفایل لینکدین به‌منزله‌ی رزومه‌ی آنلاین شما عمل می‌کند و اولین تأثیر را بر مشتریان و همکاران می‌گذارد. ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای تنها به فهرست‌کردن سوابق کاری محدود نمی‌شود، بلکه در آن باید مهارت‌ها، تجربیات و شخصیت خود را به‌گونه‌ای به‌نمایش بگذارید که شما را از دیگران متمایز سازد.

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، داشتن پروفایل لینکدین و بیوگرافی قوی برای کسب اعتبار و جذب ارتباطات باارزش حیاتی است. در اینجا نکاتی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا پروفایل لینکدین و بیوگرافی جامعی بنویسید تا مشتریان دقیقاً بفهمند شما چه‌کسی هستید و چه خدماتی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید.

عکس پروفایل حرفه‌ای

از عکسی باکیفیت و ظاهری رسمی استفاده کنید و از تصاویر بیش‌ازحد معمولی یا نامناسب بپرهیزید. عکس پروفایل خوب محبوبیت پروفایل شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شوید.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مرتبط را در سراسر پروفایل خود بگنجانید تا در نتایج جست‌وجو بهتر دیده شوید. روی شرایط مرتبط با صنعت، مهارت‌ها و همچنین مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

تجربه‌ی کاری

اطلاعات جامعی در مورد تجربه‌ی کاری خود از جمله عناوین شغلی، مسئولیت‌ها، دستاوردها و نتایج ارائه دهید. اگر تجربه‌ی کار در صنایع خاصی دارید که می‌تواند شما را برای آن صنعت جذاب‌تر کند، حتماً ذکر کنید.

بیوگرافی حرفه‌ای

در قسمت About، خلاصه‌ای مفید و مختصر از سوابق، استعدادها و ویژگی‌های خودتان بنویسید که نقاط قوت، تجربیات و کار منحصربه‌فرد شما را به‌نمایش بگذارد. همچنین سعی کنید مختصر باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار قرار دهید. درنهایت به آنچه که شما را در حوزه‌ی کاری‌تان از دیگران متمایز می‌کند تاکید کنید. به‌عنوان مثال، چرا حضور شما برای آن‌ها اهمیت دارد؟

مهارت‌ها

فهرست‌کردن مهارت‌ها و تخصص‌های اصلی‌تان می‌تواند به اعتبارسنجی توانمندی‌هایتان کمک کند و به بهبود اعتبار پروفایل‌تان منجر شود.

نمایش رسانه و محتوا

استفاده از قابلیت‌های چندرسانه‌ای لینکدین برای به‌نمایش‌گذاشتن کارها، پروژه‌ها، مقالات یا ویدیوهای شما می‌تواند جذابیت بصری به پروفایلتان ببخشد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد مهارت‌هایتان کسب کنند.

تکمیل کامل پروفایل

تمام بخش‌های مربوط‌به پروفایل خود، از جمله تحصیلات، گواهینامه‌ها، تجربیات و علایقتان را پر کنید. داشتن پروفایل کامل و حرفه‌ای، تصویری جامع‌تر از سابقه و علایق حرفه‌ای شما به‌نمایش می‌گذارد. در صورتی که پروفایل شما ناقص باشد، لینکدین شما را به اندازه‌ی کسانی که پروفایل‌های کاملی دارند، در جست‌وجوها نمایش نخواهد داد.

به‌روزرسانی‌های منظم و تعامل

در لینکدین با اشتراک‌گذاری اطلاعات، اظهار نظر در پست‌ها و تعامل با دیگران، فعال بمانید. فعالیت منظم، شورواشتیاق و تعهد شما به کارتان را نشان خواهد داد.

با انجام موارد فوق، می‌‌توانید پروفایل و بیوگرافی جذابی در لینکدین ایجاد کنید که تخصص شما را به‌نمایش بگذارد، به شما اعتبار بدهد و فرصت‌ها و ارتباطات را به‌سویتان جذب کند. همچنین در مقاله‌ی چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم به نکته‌‌های مهمی پرداخته‌ایم که می‌توانند شما را یک قدم به شغل جدید نزدیک‌تر کنند.

این مقاله در فروردین ۱۳۹۹ توسط سارا ارجمند نوشته شده بود و توسط نوید عموزاده در تیر ۱۴۰۳ به‌روزرسانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات