WWDC 2020؛ از بزرگ‌ترین رویداد سالانه اپل، انتظار رونمایی چه محصولاتی داریم؟

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
رویداد WWDC 2020، بزرگ‌ترین همایش جهانی توسعه‌دهندگان محصولات اپل، دوشنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیر) آغاز به کار خواهد کرد. در این مقاله‌ی زومیت، محصولاتی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم که احتمالا در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.
تبلیغات

تا شروع رویداد جهانی WWDC سال ۲۰۲۰ تنها چند روز زمان باقی مانده است. این همایش سالانه هر سال به معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات شرکت اپل می‌پردازد و پیش‌بینی می‌شود که کوپرتینویی‌ها امسال در خلال این نمایشگاه، از محصولاتی مانند iOS 14 و macOS 10.16 و سخت‌افزارهای جدیدی رونمایی کنند.

با این مقاله‎‌ی زومیت همراه باشید تا جزئیات بیشتری درباره‌ی محصولاتی که احتمالا در این نمایشگاه ارائه خواهند شد، بدانیم.

رویداد WWDC سال ۲۰۲۰ یک همایش کاملا آنلاین

این همایش جهانی، معمولا هر سال اواسط خرداد، در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شد. ولی امسال به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، برگزاری آن به ابتدای تیرماه موکول شد. علت تأخیر هم این بود که اپل تصمیم گرفت که از بیم ویروس کووید ۱۹، برخلاف سال‌های گذشته این رویداد بین‌المللی را کاملا آنلاین برگزار کند.

WWDC سال ۲۰۲۰ در روز ۲ تیر، از ساعت ۱۰ صبح به‌وقت منطقه‌ی پاسیفیک (ساعت یک بعد ازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی آمریکا) و با رویداد ویژه کی‌نوت، آغاز خواهد شد. محل برگزاری کی‌نوت، اپل پارک است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌طور مستقیم و ازطریق وب‌سایت اپل، اپلیکیشن‌های اپل دولوپر و اپل تی‌وی و همینطور یوتیوب این رویداد را مشاهده کنند.

بخش بعدی این همایش، رویداد سالانه‌ی Platforms State of the Union خواهد بود که از ساعت ۲ عصر به وقت پاسیفیک (۵ بعداز ظهر به وقت مناطق شرقی) آغاز خواهد شد و ازطریق وب‌سایت و اپلیکیشن اپل دولوپر، قابل مشاهده است. درکنار بسیاری از ویدئوهای از پیش ضبط شده، بخش‌هایی از رویداد ویژه کی‌نوت به‌صورت زنده قابل مشاهده هستند اما تمامی‌ویدئوهای مربوط به Platforms State of the Union به‌صورت یک‌جا در وب‌سایت بارگذاری خواهند شد و دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این یکی از تغییرات بزرگی است که نحوه‌ی برگزاری نمایشگاه امسال با سال‌های پیش خواهد داشت و دلیل آن نیز، برگزاری تمام آنلاین WWDC  است.

علاوه بر دو رویدادی که نام بردیم؛ امسال این نمایشگاه کارگاه‌های رو در روی توسعه‌دهندگان و همینطور بیش از ۱۰۰ نشست ویژه‌ی مهندسان برگزار می‌کند. مراسم سالانه اهداء جایزه بهترین طراحی نیز در پایان هفته رویداد WWDC برگزار می‌شود که تاریخ برگزاری امسال آن، ۲۹ ژوئن (دوشنبه ۹ تیر) خواهد بود. 

سیستم‌عامل iOS 14

WWDC2020

بدون شک پرچم‌دار محصولات امسال WWDC سیستم‌عامل iOS 14 خواهد بود.

اپل معمولا هر سال، تازه‌ترین نسخه از سیستم‌عامل iOS را در خلال رویداد WWDC رونمایی می‌کند تا توسعه‌دهندگان پیش از فرا رسیدن پاییز و ارائه آن به بازار، زمان کافی برای بهینه‌سازی محصولات و سازگار کردن امکانات و نرم‌افزارهای خود با این سیستم‌عامل جدید داشته باشند.

WWDC سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار، به‌صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد

شنیده‌ها حکایت از آن دارند که امسال، شیوه‌ی تست و بررسی نرم‌افزارها توسط اپل به‌طور کامل تغییر کرده است و هر بخش از ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید، برمبنای میزان پایدار بودن آن، قابل فعالسازی یا غیرفعال کردن است. با کمک این سیاست جدید، اپل می‌تواند بخش‌ها و امکاناتی را که هنوز آمادگی عرضه ندارند حذف کند و به بررسی و تست این بخش‌ها تا رسیدن به کیفیت مدنظر، ادامه دهد.

رونمایی از iOS 13 به‌دلیل پایدار نبودن، انتقادات گسترده‌ای را به‌همراه داشت و همین موضوع باعث شد تا اپل حتی پیش از عرضه آن، ناچار به رونمایی از نسخه‌ی بتا iOS 13.1  باشد.

اما چه انتظاراتی باید از iOS 14 داشته باشیم؟ احتمالا یکی از تغییرات اساسی در این سیستم‌عامل جدید این است که صفحه‌ی خانگی (Home Screen) امکان بیشتری برای سفارشی‌سازی خواهد داشت. این امکان ممکن است از دو روش اتفاق بیفتد. در روش اول، احتمالا صفحه‌ای شامل مشاهده فهرست تازه‌ها به صفحه‌ی خانگی iOS 14 اضافه می‌شود. این صفحه فهرستی از آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را شامل خواهد شد و به کاربران امکان می‌دهد که تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده را به‌صورت یکجا مشاهده کنند. گزینه‌های مختلف چیدمان و پیشنهاد‌های SIRI نیز دردسترس کاربر قرار خواهد گرفت. هدف از این تغییر آن است که کاربر بدون نیاز به جست‌و‌جوی تمامی اپلیکیشن‌ها بتواند فهرستی از آن‌ها را دراختیار داشته باشد.

WWDC2020

در روش دوم، اپل ممکن است صفحه‌ای مخصوص ویجت‌های صفحه‌ی خانگی طراحی کرده باشد که به کمک آن کاربران بتوانند، تمامی ویجت‌ها را مشابه با آیکون‌های صفحه اصلی، مدیریت و سفارشی‌سازی کنند.

از تغییرات احتمالی در صفحه خانگی که بگذریم، باید به شایعات زیادی که درباره‌ی تمرکز iOS 14 روی فناوری واقعیت افزوده شنیده می‎‌شود، بپردازیم. به‌نظر می‌رسد که اپل در جدیدترین سیستم‌عامل خود، روی توسعه اپلیکیشنی مبتنی بر واقعیت افزوده با نام GOBI کار کرده است. به‌علاوه اپل در زمینه پیشرفت پلتفرم هوش مصنوعی اپل استور و استارباکس نیز اقداماتی کرده است که کاربران با کمک دوربین گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود و با استفاده از این پلتفرم، اطلاعات بیشتری درباره‌ی محصولات به‌دست بیاورند یا مثلا منوهای مجازی قهوه‌ی استارباکس را مشاهده کنند.

همان‌طورکه پیش از این گفتیم، سیاست جدید اپل با تمرکز بر اصل پایداری سیستم‌عامل درزمینه‌ی عرضه مشکل‌ساز iOS 13 نهاده شده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که iOS 14 در مقایسه با نسخه پیشین خود ویژگی‌های متمایز بسیاری نداشته باشد؛ ولی در عوض ویژگی‌های جدید، قابل اطمینان و پایدار باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های موردانتظار سیستم‌عامل جدید اپل، شاید امکان استفاده از سرویس‌های ایمیل و مرورگرهای غیر اختصاصی اپل باشد. با این ویژگی کاربران اپل نیز از این پس می‌توانند به‌جای استفاده از سافاری و MAIL ، از اپلیکیشن‌هایی مانند کروم یا جیمیل به‌عنوان برنامه‌های پیش‌فرض مرورگر و سرویس ایمیل بهره ببرند.

آخرین و شاید بهترین ویژگی iOS قابلیت جذاب CarKey (سوئیچ خودرو)  باشد که به کاربران گوشی آیفون و اپل واچ امکان می‌دهد بدون نیاز به سوئیچ واقعی، خودرو را روشن یا خاموش و درِ آن را باز و بسته کنند. شایعات بسیار دیگری نیز درباره‌ی امکانات و قابلیت‌های iOS 14 شنیده می‌شود؛ اما برای به واقعیت پیوستن آن‌ها باید تا ارائه‌ی کامل این سیستم‌عامل منتظر بمانیم.

iPadOS 14

WWDC2020

سال گذشته، اپل با معرفی iPadOS 13 سیستم‌عامل iPad را از iOS تفکیک کرد و از زمان معرفی آن تا ارائه نسخه‌ی iPadOS 13.4 امکانات بسیاری به آن افزود و تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. بنابراین انتظار می‌رود این روند در iPadOS 14 نیز ادامه داشته باشد. احتمالا بسیاری از تغییرات ایجاد شده در iOS 14  در iPadOS 14 نیز اعمال خواهند شد و هرچند جزئیات کامل این امکانات هنوز مشخص نیستند، پیش‌بینی می‌شود ویژگی‌هایی مانند واقعیت افزوده، تجهیزات مربوط به مدیریت رمز عبور Keychain و بازطراحی اپلیکیشن پادکست از جمله مهم‌ترین آن‌ها باشد. شایعاتی نیز درباره‌ی پشتیبانی کامل iPadOS 14 از قلم اپل شنیده می‌شود که به آن معنا است که کاربران تبلت آیپد از این پس خواهند توانست از تمامی امکانات قلم اپل نه‌تنها در سافاری بلکه در تمامی مروگرها، بهره ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر از امکانات تازه این سیستم‌عامل جدید، باید تا زمان برگزاری رویداد WWDC منتظر باشیم.

WatchOS 7

WWDC2020

پیش‌بینی می‌شود که رویداد WWDC سال ۲۰۲۰ دستاوردهای بزرگی برای اپل واچ داشته باشد. سیستم‌عامل WatchOS 7 دارای حالت جدید مخصوص کودکان و امکانات مختلفی در زمینه سلامتی خواهد بود. این سیستم‌عامل در هر ویرایش، معمولا چندین ظاهر جدید ساعت به آن اضافه می‌کند. WatchOS 7 به احتمال زیاد ظاهری جدید با نام اینفوگراف پرو خواهد داشت که مسافت‌سنج نیز دارد. اپل با این ایده، قصد دارد تا ظاهر ساعت هوشمند اپل واچ را بیش‌ازپیش به مشخصات ساعت‌های آنالوگ شبیه‌سازی کند.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که این سیستم‌عامل از شخصی‌سازی ظاهر ساعت‌ها نیز پشتیبانی کند و کاربر بتواند با استفاده از آلبوم‌های اشتراکی اپلیکیشن Photos، ظاهری دلخواه را برای اپل واچ خود انتخاب کند.

حالت مخصوص کودکان نیز ویژگی‌های متنوعی را شامل می‌شود که به والدین امکان می‌دهد اپل واچ کودک خود را مدیریت کنند. با این ویژگی، پدر و مادر می‌توانند زمان استفاده از هر اپلیکیشن اپل واچ فرزندانشان را ازطریق آیفون خود کنترل کنند.

سیستم‌عامل جدید اپل‌واچ به امکان سنجش سطح اکسیژن خون مجهز خواهد بود

اپل واچ اصولا ابزاری است که نگاهی ویژه به مقوله سلامتی و تناسب اندام داشته است و انتظار می‌رود این سیاست در WatchOS 7  نیز ادامه داشته باشد. احتمالا در نسخه جدید این سیستم‌عامل، امکان سنجش سطح اکسیژن خون برای اولین‌بار گنجانده شود. با این ویژگی جدید در صورتی که سطح اکسیژن خون کاربر از میزان مشخصی پایین‌تر بیاید، اپل واچ موضوع را ازطریق اعلان به او اعلام خواهد کرد. اپلیکیشن مخصوص خوب نیز با سنجش عوامل متعددی مانند ضربان قلب و حرکات و صداها، کیفیت خواب کاربران را بررسی می‌کند و همینطور در صورت نیاز به شارژ اپل شارژ پیش از خوابیدن، این موضوع را به کاربر یادآوری خواهد کرد.

WWDC2020

البته باید در نظر داشت که برخی از ویژگی‌هایی که در رویداد WWDC معرفی می‌شوند ممکن است نیاز به سخت‌افزارهایی داشته باشند که هنوز در اپل واچ گنجانده نشده‌اند و ارائه تمامی ویژگی‌ها، منوط به عرضه مدل‌های جدیدتر اپل واچ در پاییز یا حتی سال آینده میلادی باشد.

macOS 10.16

در خلال رویداد WWDC سال ۲۰۲۰ سیستم‌عامل جدید macOS 10.16 نیز معرفی خواهد شد که در حقیقت نسخه‌ی بعدی macOS 10.15 خواهد بود. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل احتمالا اپلیکیشن جدید Messages است. شواهدی در دست است که اپل تصمیم دارد تا نسخه Catalyst  اپلیکیشن Messages را جایگزین نسخه فعلی موجود روی macOS کند. به عبارت دیگر کوپرتیونویی ها در سیستم‌عامل جدید macOS 10.16 دقیقا از همان اپلیکیشنی استفاده می‌کند که از آن در iOS و iPadOS استفاده کرده است.

WWDC2020

فناوری Catalyst به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را از iOS به macOS منتقل کنند. درحالی‌که اپل، نرم‌افزارهای کاتالیست بسیاری را مانند Home و Podcasts و Voice Memos معرفی کرده است؛ تا امروز هیچ یک از اپلیکیشن‌های iOS جایگزین برنامه‌های اختصاصی macOS نشده‌اند.

برای مثال اپلیکیشن iMessage از سال ۲۰۱۱ تا به امروز، امکانات تازه بسیاری مانند افزونه‌ها، استیکرها و جلوه‌ای بصری مختلفی دریافت کرده است، خیلی از این امکانات برای کاربران مک دردسترس نیستند و اپلیکیشن پیام‌رسان Message  در macOS تنها امکاناتی ابتدایی در حد ارسال و دریافت پیام دارد و انتقال ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن به مک بی‌‎تردید خبر خوبی برای طرفداران خواهد بود.

tvOS 14

WWDC2020

تغییر اصلی در tvOS 14 اضافه شدن نرم‌افزار HomePod به پلتفرم تلوزین اپل است. احتمالا همانند اپل واچ، tvOS 14 نیز برای اولین‌بار، به حالت مخصوص کودکان مجهز خواهد شد که به والدین امکان می‌دهد با ایجاد یک حساب کاربری جداگانه، اپلیکیشن‌های ویژه فرزندانشان را مدیریت و کنترل کنند. ویژگی احتمالی دیگر نرم‌افزار Screen Time است که با رصد رفتار کاربران، اطلاعات مفیدی (مثلا اینکه چه میزان زمان برای تماشای تلویزیون در طول روز و هفته صرف کرده‌اند یا چه برنامه‌ها و چه محتواهایی را دنبال کرده‌اند) به آن‌ها ارائه می‌کند. در نهایت پیش‌بینی می‌شود که tvOS 14 گزینه انتخاب دائم خروجی صدا برای استریمینگ باکس‌های تلویزیون اپل در نظر گرفته باشد. بدون شک tvOS 14 نیاز به توسعه و پیشرفت بیشتر به‌خصوص در زمینه بهبود امکانات اصلی سیستم‌عامل دارد. در هر صورت اپل در حال کار روی این سیستم‌عامل است و احتمالا در WWDC امسال و تا پایان سال جاری، اخبار بیشتری درباره‌ی tvOS 14  خواهیم شنید.

این به‌روزرسانی‌ها چه زمانی عرضه خواهند شد؟

معولا اپل نسخه بتا ویژه توسعه‌دهندگان را بلافاصله پس از برگزاری رویداد کی‌نوت ارائه خواهد کرد و عرضه‌ی عمومی آن پس از پایان WWDC در تابستان اتفاق می‌افتد. انتظار می‌رود که این روال امسال نیز به همین شکل ادامه داشته باشد اما باتوجه‌به ماهیت آنلاین بودن این همایش، امکان دارد تغییراتی در برنامه‌ریزی کوپرتینویی‌ها صورت بگیرد. بنابراین انتظار داریم نسخه‌ی بتای   iPadOS 14 ، watchOS 7، macOS 10.16، tvOS 14  و iOS 14  ویژه توسعه‌دهندگان، روز دوشنبه ۲ تیر منتشر شوند، اما باتوجه‌به شرایط موجود، هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد. 

سایر به‌روزرسانی‌‌های نرم‌افزاری موردانتظار

درکنار ایجاد تغییرات بزرگ در سیستم‌عامل‌های جدید اپل، این شرکت هنوز هم به توسعه iOS 13 ادامه می‌دهد. در‌حال حاضر نسخه بتای iOS 13.6 و iPadOS 13.6 هر دو توسط کاربران عمومی و توسعه‌دهندگان در حال تست و بررسی هستند. iOS 13.6 تغییراتی جزئی مانند تنظیم خودکار به‌رزورسانی‌ها به خود دیده‌ است. همچنین اپلیکیشن جدیدی برای رصد کردن نشانه‌های بیماری (نشانه‌هایی مانند سردرد، آبریزش بینی، خس خس کردن ریه و غیره) در کاربران به آن افزوده شده است. به‌علاوه در iOS 13.6  اقداماتی پایه‌ای در زمینه نسخه‌ی صوتی Apple News و همینطور ویژگی CarKey انجام شده است. نسخه‌ی صوتی Apple News به کاربران امکان می‌دهد هنگام خواندن اخبار بتوانند فایل صوتی خبر را نیز بشنوند. تمامی کاربران iOS 13.6 به این ویژگی دسترسی نخواهند داشت و تنها امکان شنیدن خلاصه خبر را دارند؛ اما مشترکانی که نسخه  + Apple News را خریداری کرده باشند علاوه بر امکان شنیدن کامل خبر، می‌توانند فایل صوتی را با فواصل ۱۵ ثانیه‌ای عقب و جلو ببرند و حتی سرعت خوانش خبر را نیز تنظیم کنند.

در بخش تنظیمات امنیتی Apple Wallet نیز گزینه‌هایی برای اضافه کردن سوئیچ خودرو مشاهده می‌شود. این موضوع لزوما به آن معنی نیست که این امکان به‌زودی به iOS اضافه خواهد شد؛ اما شاید نشان از این دارد که اپل پیش از iOS 14 این ویژگی را در iOS 13.6 فعال خواهد کرد.

WWDC2020

به هر حال پاسخ دقیق تمام این ابهامات و گمانه زنی‌ها تا روز دوشنبه و پس از رویداد کی‌نوت مشخص خواهد شد.

بازطراحی iMac

WWDC2020

جدا از تمامی شایعات درباره نرم‌افزارهای اپل، گمانه زنی‌هایی هم در خصوص بازطراحی iMac وجود دارد. مثلا شایعاتی درباره‌ی معرفی یک iMac با ابعاد ۲۳ اینچ شنیده شده است اما مشخص نیست این اتفاق در WWDC صورت خواهد گرفت یا به زمانی دیگر موکول می‌شود. بازطراحی iMac اولین تغییر در این سیستم کامپیوتری از سال ۲۰۱۲ تا امروز خواهد بود.

سایر سخت‌افزارها

WWDC2020

اپل معمولا از محصولاتی را در رویداد WWDC رونمایی می‌کند که در ارتباط با توسعه‌دهندگان باشند و معرفی سایر محصولات خود را به پاییز موکول می‌کند. اما سخت‌افزارهایی که احتمال دارد در همایش امسال معرفی شوند به شرح زیر خواهند بود:

تلویزیون جدید اپل

این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون‎‌های قبلی اپل دارد قدرتمندتر است و احتمالا به ریموت کنترل جدیدی نیز مجهز باشد. پیش‌بینی می‌شود که در ساخت آن از تراشه A12 استفاده شده باشد که پیشرفت قابل توجهی نسبت به پردازنده‌های A10X فیوژن محسوب می‌شود. این تلویزیون به HDMI 2.1 و حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی مجهز می‌شود.

ایرپادز استودیو

این هدفون‌های روی گوش اپل، امکان تشخیص حرکات سر و گردن، تنظیمات اکولایزر سفارشی و قابلیت حذف صداهای مزاحم را خواهند داشت. زمان مشخصی برای عرضه این هدفون‌ها اعلام نشده است؛ اما ایرپادز استودیو احتمالا با قیمت ۳۴۹ دلار در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

هوم پاد جدید

اخباری نیز درباره‌ی تلاش اپل برای ساخت و توسعه هوم‌پاد جدید این شرکت به بیرون درز کرده است. این هوم‌پادها در مقایسه با هوم‌پاد فعلی اپل کوچکتر هستند و از نظر ابعاد، تقریبا نصف اندازه فعلی خواهند بود. هوم‌پاد اپل ابزاری فوق‌العاده برای شنیدن موسیقی است اما قیمت بالای آن، بسیاری از مشتریان اپل را به سمت رقبایی مانند Amazon Echo device سوق داده است. اپل امیدوار است که با ارائه هوم‌پاد جدید که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد داشت، بخشی از این بازار را دوباره از آن خود کند.

ایرتگ اپل

یکی دیگر از محصولات موردانتظار اپل، ایرتگ خواهد بود. ایرتگ درواقع تگ‌هایی هستند که کاربران می‌توانند به اموال و لوازم خود مانند کیف پول، کوله پشتی، کلیدها و امثال آن متصل کنند و در صورت گم کردن یا به سرقت رفتن آن، محل آن‌ها را با کمک اپلیکیشن Find My پیدا کنند. پیش‌بینی می‌شود این تگ‌ها با استفاده از فناوری واقعیت افزوده به کاربران اپل کمک کنند تا لوازم گمشده خود را سریع‌تر پیدا کنند.

تصمیم اپل برای استفاده از پردازنده ARM در مک

WWDC2020

شاید مهم‌ترین تغییری که در رویداد WWDC شاهد آن باشیم، رویکرد اپل برای استفاده از پردازنده‌های سفارشی ARM در سیستم‌های کامپیوتر مک باشد. این شرکت تجربه موفقیت آمیزی از در استفاده از این سری پردازنده‌ در آیفون و آیپد داشته است و انتظار می‌رود که این رویکرد را درباره‌ی مک نیز، پیش خواهد گرفت.

بزرگ‌ترین خبر این رویداد می‌تواند تغییر رویکرد اپل در استفاده از پردازنده‌های ARM باشد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است که اپل در حال استفاده از یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای ARM است که به طرز چشمگیری از پردازنده اینتل به‌کار رفته در مک‌بوک ایر فعلی این شرکت، قدرتمندتر خواهد بود. استفاده از این پردازنده قدرتمند، دستاورد بزرگی در افزایش کارایی و محاسباتی هوش مصنوعی و GPU مک‌بوک، به‌همراه خواهد داشت.

اپل در خلال WWDC احتمالا از نقشه راه این شرکت برای گذار به سمت پردازنده‌های ARM پرده بر خواهد داشت و نمی‌توانیم انتظار رونمایی از سخت‌افزارهایی مبتنی بر این پردازنده جدید داشته باشیم. این رویداد جهانی بسیتری مناسب برای اعلام رسمی این تصمیم خواهد بود و به توسعه‌دهندگان فرصت خواهد داد تا در آینده، محصولاتی بر پایه ARM روانه بازار کنند.

 فراموش نکنیم که کوپرتینویی‌ها همیشه برای جذاب‌تر کردن همایش جهانی WWDC حقه‌هایی در آستین دارند و امسال هم که نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود باید منتظر چنین شگفتانه‌هایی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات