لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF سال ۲۰۲۳

مهمترین اتفاقات روز دوم CES 2023 (بخش اول)

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱مطالعه 6 دقیقه
روز دوم نمایشگاه CES 2023 نیز به‌پایان رسید و در این مقاله به جمع‌بندی جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در این روز خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

روز دوم CES 2023 با سیل عظیمی از محصولات مختلف در دسته‌بندی‌های مختلف به‌پایان رسید. در این‌میان شرکت ایسوس محصولات گسترده‌تری را معرفی کرد و درکنار آن شرکت‌های دیگری چون اچ‌پی، انویدیا، سامسونگ، ام‌اس‌آی، جی‌بی‌ال، ال‌جی و بسیاری دیگر، از محصولات جذاب خود رونمایی کردند.

فهرست مطالب

مانیتور گیمینگ OLED ایسوس با نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز

ایسوس که ید طولایی در زمینه مانیتورهای گیمینگ دارد از آخرین دستاوردهای خود در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد که یکی از آن‌ها مانیتوری ۲۷ اینچ با پنل OLED است که نرخ‌نوسازی آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد!

قسمت پشتی دستگاه همانند زفیروس G14 از نورپردازی LED بهره می‌برد و طراحی ظاهری آن را نیز برجستگی‌های متعدد و خطوط تیز تشکیل می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به روشنایی ۱۰۰۰ نیت آن اشاره کرد.

افزون‌براین مدل دیگری نیز با پنل ۲۴ اینچی و وضوح Full HD همراه شده است که نرخ نوسازی آن به عدد دیوانه‌کننده ۵۴۰ هرتز می‌رسد.

لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس از راه رسیدند

درکنار مانیتور، ایسوس از لپ‌تاپ‌های سری Strix و Scar نیز رونمایی کرده است که از نمایشگر غول‌پیکر ۱۸ اینچی استفاده می‌کنند. این محصولات که ROG Strix G 18 و ROG Strix Scar 18 نام دارند به‌طور انحصاری با پردازنده‌های سری Core i9 اینتل و تراشه‌های گرافیکی شرکت انویدیا راهی بازار خواهند شد.

به‌گزارش ورج میزان روشنایی نمایشگر این دو لپ‌تاپ به‌لطف فناوری Nebula HDR به ۱۱۰۰ نیت می‌رسند که عددی خیره‌کننده برای یک لپ‌تاپ گیمینگ به‌شمار می‌رود. درکنار روشنایی بالا لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس از فناوری دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند.

ایسوس درحال‌حاضر صحبتی از قیمت لپ‌تاپ‌ های خود به‌میان نیاورده است.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری Strix و Scar ایسوس با نمایشگر بزرگ ۱۸ اینچی معرفی شدند
لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری Strix و Scar ایسوس با نمایشگر بزرگ ۱۸ اینچی معرفی شدند
مطالعه '2

اما ایسوس دستی به سر و روی لپ‌تاپ‌های سری ROG Flow خود نیز کشیده است و اعضای این سری را با سخت‌افزار جدید و بهبود درزمینه‌های مختلف به‌روزرسانی کرده است. به‌عنوان نمونه می‌توانیم به تبلت (یا بهتر است بگوییم لپ‌تاپ) ROG Flow Z13 اشاره کنیم که باتری آن از ۷۵ وات‌ساعت به ۱۳۰ وات‌ساعت رسیده است.

همانند لپ‌تاپ قیمت تبلت گیمینگ ایسوس نیز مشخص نیست اما مدل پایه سال گذشته قیمتی ۱۳۰۰ دلاری داشت.

اطلاعات چندانی از مدل دیگر با نام Flow X16 در دسترس نیست و تنها به نمایشگر ۲۴۰ هرتزی آن با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت اشاره شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد برخلاف Z13 به‌طور انحصاری با تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل راهی بازار شوند.

درخبری دیگر به گسترش استفاده از نمایشگر Nebula در لپ‌تاپ‌های ایسوس اشاره شد. این نمایشگرها با استفاده از فناوری miniLED امکان دستیابی به روشنایی بالاتری را دارند و علاوه‌براین به‌لطف مشکی عمیق‌تر، کنتراست بسیار بالاتری را ارائه می‌کنند.

لپ‌تاپ مخصوص طراح‌ها با نمایشگر سه‌بعدی!

اما شاید جالب‌ترین محصول ایسوس در CES 2023 را ProArt Studibook باشد؛ دستگاهی که به‌طور اختصاصی برای طراحان توسعه یافته است و از نمایشگر سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند.

این لپ‌تاپ از منظر سخت‌افزاری نیز هیولایی تمام عیار به‌شمار می‌رود. البته برخلاف دیگر لپ‌تاپ‌های حاضر در CES 2023 خبری از تراشه‌های سری ۱۳ اینتل نیست و ایسوس برای استفاده حداکثری از دستگاه به تراشه‌های نسل دوازدهمی سری HX تکیه کرده است.

در زمینه تراشه گرافیکی نیز تایوانی‌ها تنها به‌ ذکر «تراشه گرافیکی از سری RTX» بسنده کرده‌اند و هنوز سری یا مدل پردازنده دردسترس نیست.

  • پردازنده‌ی نسل ۱۲ اینتل سری HX با ۱۶ هسته‌ی پردازشی
  • حافظه‌ی رم تا ۶۴ گیگابایت از نوع DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
  • دو اسلات M2 با پشتیبانی حافظه ذخیره‌سازی تا ۸ ترابایت
  • پردازنده‌ی سری GeForce RTX
  • سیستم‌ خنک‌کننده اختصاصی با دو فن ایرفول
  • نمایشگر ۱۶ اینچ OLED با وضوح ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • پشتیبانی ۱۰۰ درصدی نمایشگر دامنه رنگی DCI-P3
  • زمان پاسخ‌دهی ۰.۲ میلی‌ثانیه‌ای نمایشگر
تماشا کنید: لپ تاپ جدید ایسوس تماشای محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک ممکن می‌کند
تماشا کنید: لپ تاپ جدید ایسوس تماشای محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک ممکن می‌کند
مطالعه '2

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری TUF و پریمیوم سری Zenbook

به‌عنوان آخرین محصولات ایسوس بد نیست اشاره‌ای نیز به لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری TUF و لپ‌تاپ‌های پریمیوم سری Zenbook داشته باشیم.

لپ‌تاپ گیمینگ TUF Gaming A16 از پردازنده مرکزی و گرافیک ساخت AMD استفاده خواهد کرد اما دیگر مدل‌ها شامل A15, A17، F15 و F17 به تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل و پردازنده گرافیکی سری RTX 40 انویدیا مجهز خواهند شد.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این سری می‌توان به نمایشگر QHD با نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز و باتری ۹۰ وات‌ساعتی اشاره کرد.

لپ‌تاپ پریمیوم Zenbook 14X OLED نیز همانند دیگر محصولات با تراشه نسل سیزدهمی اینتل و البته با گرافیک RTX 3050 انویدیا به‌روزرسانی شد. این لپ‌تاپ از بدنه فلزی و طراحی مینیمال بهره می‌برد و تنها ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ TUF ایسوس با طراحی جدید و سخت‌افزار قدرتمند معرفی شدند
لپ‌تاپ‌های گیمینگ TUF ایسوس با طراحی جدید و سخت‌افزار قدرتمند معرفی شدند
مطالعه '3

لپ‌تاپ‌های سبک اچ‌پی با سیستم عامل ویندوز و کروم‌بوک

شرکت اچ‌پی در خلال رویداد CES 2023 از محصولات گیمینگ متنوعی رونمایی کرد که شامل لپ‌تاپ‌های سری Dragonfly، EliteBook و OMEN می‌شوند. علاوه‌براین ایسوس از کیس‌های گیمینگ جدید خود با سخت‌افزار جدید و همچنین یک کنترلر گیمینگ نیز رونمایی کرد.

لپ‌تاپ‌های Dragonfly Pro در دو مدل ویندوزی و کروم بوک عرضه می‌شوند و از پردازنده‌های سری Ryzen شرکت AMD استفاده می‌کنند، نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح QHD با نسبت ۱۶:۱۰ دارند و از گرافیک جداگانه نیز بهره نمی‌برند. قیمت این دستگاه‌ها هنوز مشخص نیست.

لپ‌تاپ‌های سری EliteBook تغییرات چندانی به‌خود ندیده‌اند و شرکت اچ‌پی به تغییر پردازنده آن‌ها بسنده کرده است.

محصولات گیمینگ سری OMEN اچ‌پی

و اما محصولات گیمینگ. سری OMEN اچ‌پی هرساله در رویداد CES به‌روزرسانی می‌شوند و امسال نیز این شرکت با مجهز کردن محصولات خود به پردازنده‌های نسل سیزدهمی از سری HX اینتل جان تازه‌ای به محصولات گیمینگ خود بخشید.

مدل OMEN 17 به جدیدترین گرافیک‌های ساخت انویدیا مجهز خواهد شد و نمایشگر آن نیز از نرخ‌نوسازی ۱۴۴ تا ۲۴۰ هرتز بهره خواهد برد. کاربران می‌توانند برای این لپ‌تاپ تا ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR5-5600 درنظر بگیرند.

درکنار این مدل اچ‌پی کیس‌های OMEN 25L، OMEN 40L و OMEN 45L را نیز معرفی کرده است که در کنار مشخصات فوق‌العاده خود شامل گرافیک GeForce RTX 4090 24GB، از خنک‌کننده مایع ۳۶۰ میلی‌متری نیز بهره می‌برند. قدرتمندترین تراشه مورد استفاده در این مدل‌ها تراشه ore i9-13900K / KF اینتل خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ OMEN 17 و کیس‌های گیمینگ OMEN اچ‌ پی با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل ارتقا یافتند
لپ تاپ گیمینگ OMEN 17 و کیس‌های گیمینگ OMEN اچ‌ پی با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل ارتقا یافتند
مطالعه '5

از دیگر محصولات معرفی شده توسط اچ‌پی می‌توان به کنترلر پیش‌رفته ایکس باکس و دو ماوس جدید اشاره کرد. البته به‌عنوان محصولی جالب‌توجه از نقطه‌نظر زیست‌محیطی، اچ‌پی از کامپیوتر همه‌کاره خود با بدنه‌ای ساخته شده از تفاله قهوه رونمایی کرد.

انویدیا و آینده جذابی که برای گیمرها به‌ارمغان می‌آورد

شرکت انویدیا درنظر دارد تا سرویس استریم بازی خود موسوم به GeForce Now را وارد خودروهای بیشتری کند. پیش‌ازاین مدل‌های X و S خودروهای تسلا به این سرویس مجهز شده بودند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که سرویس GeForce Now خود را به کارت‌های گرافیک RTX 4080 مجهز خواهد کرد تا کاربران این سرویس بتوانند از تجربه بازی با بهترین کیفیت برخوردار شوند.

پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند با مصرف کمتر در لپ‌تاپ‌ها

انویدیا از عرضه لپ‌تاپ‌هایی با برچسب Studio Laptop از سوی شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ مانند ایسوس، الین‌ور، ریزر، لنوو و سامسونگ خبر داد و اعلام کرد که این مدل‌ها از قدرتمندترین گرافیک‌های ساخت این شرکت بهره خواهند برد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که به‌لطف نسل پنجم فناوری Max-Q دستگاه‌ها باوجود داشتن بدنه‌ای باریک‌تر، قدرت بیشتری را نیز ارائه می‌کنند و توان مصرفی کمتری را نیز طلب خواهند کرد.

لپ تاپ‌های سری Nvidia Studio با قوی‌ترین گرافیک‌های دنیا ماه آینده عرضه می‌شوند
لپ تاپ‌های سری Nvidia Studio با قوی‌ترین گرافیک‌های دنیا ماه آینده عرضه می‌شوند
مطالعه '1

تلویزیون ۷۷ اینچ جذاب سامسونگ برای گیمرها

سامسونگ در روز دوم رویداد CES 2023 نیز حضور پررنگی داشت و با معرفی یک تلویزیون ۷۷ اینچ با وضوح 4K حتی توجه گیمرها را نیز به‌خود جلب کرد.

این تلویزیون با استفاده از پنل‌های QD-OLED درکنار افزایش جزئیات روشنایی بسیار بالایی را نیز ارائه می‌کند و همچنین با نرخ‌نوسازی ۱۴۴ هرتزی تبدیل به گزینه‌ای جذاب برای گیمرها نیز خواهد شد.

این شرکت همچنین از ساندبارهای جدید خود با پشتیبانی از Dolby Atmos رونمایی کرد که این مدل نیز گزینه‌ای مناسب برای گیمرها محسوب خواهد شد. این ساندبار از فناوری‌هایی چون Adaptive Sound 2.0 و Game Pro 2.0 برای بهبود صدا و ارائه تجربه گیمینگی بهتر پشتیبانی می‌کند.

رونمایی سامسونگ از گوشی هوشمند جدید در CES 2023!

عموما نمایشگاه CES محل مناسبی برای رونمایی از گوشی هوشمند نیست و شرکت‌های بسیار کمی نیز دست به چنین اقدامی می‌زنند. اما سامسونگ فرصت را برای رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی A14 5G مناسب دید این دستگاه را به‌همراه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و تراشه Dimensity 700 رونمایی کرد.

قیمت گوشی هوشمند سامسونگ برای مدل پایه معادل ۱۹۹ دلار خواهد بود.

گلکسی A14 5G با تراشه Dimensity 700 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد
گلکسی A14 5G با تراشه Dimensity 700 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد
مطالعه '1

MSI با دست پر در CES 2023

ام‌اس‌آی در رویداد CES 2023 محصولات جذابی را معرفی کرد که یکی از آن‌ها Prestige 13 Evo نام دارد. این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی به پردازنده نسل سیزدهمی اینتل و تراشه گرافیکی RTX 4060 مجهز شده است؛ اما بااین‌حال همچنان زیر ۱ کیلوگرم وزن دارد.

افزون‌براین ام‌اس‌آی با معرفی Stealth 14 Studio رقیبی مستقیم برای Zephyrus G14 ایسوس را وارد میدان رقابت کرد. این لپ‌تاپ همانطور که از پسوند Studio آن پیداست از گرافیک قدرتمند انویدیا استفاده می‌کند که در بالاترین مدل شامل گرافیک RTX 4070 خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح QHD و نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز اشاره کرد.

به‌روزرسانی لپ‌تاپ‌های سری Stealth

علاوه‌بر مدل‌های گفته‌شده، ام‌اس‌آی لپ‌تاپ‌های جذاب سری Stealth خود را نیز با تراشه‌های نسل ۱۳ اینتل و گرافیک‌های سری RTX 40 به‌روزرسانی کرده است.

شاید جذاب‌ترین مدل از این سری را Stealth 15 بدانیم که با نمایشگر اولد ۲۴۰ هرتزی خود کیفیتی بی‌نظیر را ارائه خواهد داد.

MSI لپ‌تاپ‌های سری Stealth را در ابعاد ۱۵ و ۱۷ اینچ و با نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل معرفی کرد
MSI لپ‌تاپ‌های سری Stealth را در ابعاد ۱۵ و ۱۷ اینچ و با نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل معرفی کرد
مطالعه '1

تلویزیونی که ورودی صدا و تصویر ندارد!

درمیان تمامی محصولات شاید یکی از عجیب‌ترین و صدالبته پیشرفته‌ترین محصولات معرفی شده در روز دوم CES 2023 را تلویزیون ۹۷ اینچی ال‌جی باشد. چراکه این تلویزیون از هیچگونه ورودی صدا و تصویر بهره نمی‌برد و محتوا به‌صورت کاملا بی‌سیم پخش می‌شود.

فناوری جدید ال‌جی که Zero Connect نام دارد می‌تواند محتوای 4K را بدون نیاز به کابل‌های سنتی و تنها از طریق باکس Zero Connect پخش کند. این باکس شباهت زیادی به دستگاه One Connect سامسونگ دارد اما هیچ سیمی از طریق این باکس به تلویزیون وصل نمی‌شود.

تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون هیچ‌گونه ورودی صدا و تصویر معرفی شد
تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون هیچ‌گونه ورودی صدا و تصویر معرفی شد
مطالعه '2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات