لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل‌شونده ROG Flow ایسوس با سخت‌افزار به‌روز و عمرباتری بیشتر معرفی شدند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16
ایسوس در CES ۲۰۲۳ مدل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل‌شونده‌ی سری ROG Flow را با سخت‌افزار قدرتمندتر و باتری‌ بزرگ‌تر رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس در CES ۲۰۲۳ مدل‌های به‌روزشده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری ROG Flow را با نام Flow X13، X17 و Flow Z13 را معرفی کرد. این محصولات از جدیدترین پردازنده‌ها و گرافیک‌های لپ‌تاپی و البته باتری‌های بزرگ‌تر نسبت‌به مدل‌های ۲۰۲۱ بهره می‌برند.

محصولات سری Flow ایسوس، لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسبتاً منحصربه‌فردی هستند که از نمایشگرهای تبدیل‌شونده بهره می‌برند. مدل Z13 و X16 این محصولات از گرافیک‌های اکسترنال نیز پشتیبانی می‌کنند تا گیمرها بتوانند جدیدترین بازی‌های گرافیکی را بدون مشکل روی آن‌ها اجرا کنند. البته مدل‌های قبلی این لپ‌تاپ‌ها عمرباتری بسیار کمی داشتند و ایسوس سعی کرده است این مشکل را در نسخه‌ی جدید آن‌ها رفع کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13
لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13

همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، مدل ۲۰۲۱ لپ‌تاپ Flow X13 از باتری ۷۵ وات‌ساعتی بهره می‌برد، درحالی‌که باتری Flow Z13 جدید ۱۳۰ وات‌ساعت است. این یعنی ظرفیت باتری لپ‌تاپ جدید ایسوس نسبت‌به مدل اصلی آن ۵۶ وات‌ساعت بهبود یافته است.

نکته‌ی جالب این است که لپ تاپ ایسوس X16 مثل مدل ۲۰۲۱ آن، همچنان از باتری ۹۰ وات‌ساعتی بهره می‌برد. البته عملکرد باتری این محصول در استفاده‌های روزانه می‌تواند نسبت به نسل قبلی، متفاوت باشد.

درحال‌حاضر جزئیات کامل محصولات جدید سری Flow ایسوس دردسترس نیست. البته می‌دانیم X13 به نسخه‌ای از پردازنده‌ی AMD R9 و گرافیک انویدیا مجهز شده است. مدل X16 نیز حداکثر با ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شود اما این دستگاه به‌طور انحصاری فقط با پردازنده‌های اینتل عرضه خواهد شد.

لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13
لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13 و X16 با پشتیبانی از گرافیک اکسترنال

ازطرف دیگر، لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی Z13 ایسوس حداکثر با ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌فروش خواهد رسید. مطمئناً خریداران می‌توانند این محصولات را با نمایشگرهای مختلف سفارش دهند اما X16 فقط با صفحه‌نمایش ۲۴۰ هرتزی مجهز به فناوری Nebula ایسوس عرضه خواهد شد. شایا‌ن‌ذکر است حداکثر سطح روشنایی پنل این مدل به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

قیمت و تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید سری Flow ایسوس هنوز مشخص نیست، اما درمقام مقایسه قیمت مدل‌پایه‌ی مدل‌های ۲۰۲۱ این محصولات از ۱۳۰۰ دلار شروع شد و بهترین نسخه‌ی آن‌ها با برچسب ۲۷۰۰ دلاری به‌فروش رسید. البته قیمت کارت گرافیک ایسوس روی قیمت این محصولات اعمال نشده است و برای خرید آن باید ۱۳۰۰ دلار اضافه پرداخت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات