سرورهای کلاد گیمینگ انویدیا به گرافیک پرقدرت RTX 4080 مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده گرافیکی RTX 4080
انویدیا به‌زودی سرورهای سرویس استریم بازی GeForce Now را به پردازنده گرافیکی RTX 4080 مجهز خواهد کرد. اشتراک این سرویس ۲۰ دلار در ماه است.
تبلیغات

انویدیا برای کاربرانی که آرزوی داشتن RTX 4080 را در سر می‌پرورانند، اما بودجه‌ی کافی برای خرید این گرافیک جدید ۱۱۹۹ دلاری را ندارند، خبر خوبی دارد؛ این دسته از افراد که دوست دارند معماری Ada Lovelace انویدیا را در یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی بازار بدون پرداخت هزینه‌های گزاف تجربه کنند، می‌توانند طرح آلتیمیت سرویس ابری گیمینگ این شرکت را خریداری کنند.

انویدیا درکنار معرفی کارت گرافیک RTX 4070 Ti که هم‌زمان با مراسم CES ۲۰۲۳ در زومیت جعبه‌گشایی شد، از طرح جدیدی برای پلتفرم استریم بازی GeForce Now رونمایی کرد که قرار است جایگزین طرح موجود RTX 3080 شود. طرح آلتیمیت این سرویس اکنون دسترسی به سرورهای مجهز به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند RTX 4080 را ممکن می‌کند.

گفته می‌شود RTX 4080 مبتنی‌بر تراشه‌ی AD104 از ۷٬۴۲۴ هسته و حافظه‌ی ۱۲ گیگابایتی GDDR6 با باس ۱۹۲ بیت استفاده می‌کند. نتایج بنچمارک منتسب‌به این پردازنده گرافیکی نشان می‌دهد ۲۰ درصد از قوی‌ترین گرافیک لپ‌تاپی نسل قبل سریع‌تر است.

اکنون، به‌لطف بهره‌مندی سرویس گیمینگ انویدیا از گرافیک RTX 4080، کاربران می‌توانند بازی‌ها را ۲۴۰ فریم‌برثانیه اجرا کنند و از پشتیبانی کامل سخت‌افزاری از جمله ردیابی پرتو و فناوری جدید DLSS 3 انویدیا نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش اندگجت، اجرای بازی‌هایی با پشتیبانی از فناوری Reflex انویدیا برای کاهش تأخیر در نمایشگرهای مجهز به G-Sync، بهره‌مندی از فناوری جدید تنظیم فریم GeForce Now را نیز ممکن می‌کند. به‌گفته‌ی انویدیا، این فناوری به‌طرز قابل‌توجهی تأخیر ورودی را در فضای ابری کاهش می‌دهد. این شرکت همچنین درحال اضافه کردن پشتیبانی از رزولوشن‌های فوق‌عریض است تا بدین‌ترتیب، کاربران بتوانند بازی‌های خود را تا ۱۲۰ فریم‌برثانیه در نمایشگرهای 4K اجرا کنند.

انویدیا اعلام کرد حساب کاربرانی که هم‌اکنون از طرح RTX 3080 برای کلاد گیمینگ استفاده می‌کنند، به‌طور خودکار و رایگان به طرح جدید RTX 4080 ارتقا خواهد یافت.

به‌گفته‌ی این شرکت، سرورهای RTX 4080 اواخر این ماه در آمریکای شمالی و اروپا فعال خواهند شد و دسترسی این سرویس در مناطق دیگر جهان تا چند ماه دیگر ممکن می‌شود. هزینه‌ی اشتراک سرویس جدید کلاد گیمینگ انویدیا همانند طرح قبلی، ۲۰ دلار در ماه یا ۱۰۰ دلار برای ۶ ماه خواهد بود.

انویدیا همچنین درجریان CES ۲۰۲۳ اعلام کرد به‌زودی کاربران می‌توانند به‌کمک سرویس GeForce Now، در داخل خودروهایشان نیز به اجرای بازی بپردازند. این سرویس کاتالوگی متشکل از ۱۵۰۰ بازی ارائه می‌دهد که شامل عناوین AAA ازجمله Cyberpunk 2077 خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات