انویدیا سرویس استریم بازی GeForce Now را به خودروها می‌آورد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سرویس ابری گیمینگ انویدیا
سرویس استریم بازی GeForce Now انویدیا شامل بازی‌های AAA به‌زودی در خودروهای هیوندای، پلستار و چند برند دیگر فعال خواهد شد.
تبلیغات

انویدیا در CES 2023 اعلام کرد به‌زودی کاربران می‌توانند به‌کمک سرویس استریم بازی این شرکت موسوم به GeForce Now، در داخل خودروهایشان بازی‌ها را اجرا کنند. پیش‌تر، مدل‌های X و S خودروهای برقی تسلا به سرویس استیم مجهز شده بودند.

سرویس استریم بازی GeForce Now از پلتفرم Drive انویدیا قدرت می‌گیرد. فهرست بازی‌هایی که دردسترس قرار خواهند گرفت، شامل عناوین بزرگی همچون Cyberpunk 2077 خواهد بود و کاربران می‌توانند از‌طریق نمایشگر سمت راننده در‌حالی‌که خودرو پارک یا در حال شارژ است یا در هر زمان از صندلی عقب، به اجرای این بازی‌ها مشغول شوند.

به‌گزارش اندگجت، درحال‌حاضر خودروسازان مطرحی چون هیوندای موتور (شامل جنسیس و کیا) و پلستار و BYD از طرح استریم GeForce Now انویدیا حمایت کرده‌اند. انویدیا فعلاً زمان مشخصی را برای در‌دسترس قرار‌گرفتن این سرویس اعلام نکرده؛ اما اشاره کرده است که شرکت BYD خودروهای مجهز به پلتفرم Drive Hyperion انویدیا را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. همچنین، خودروهای شاسی‌بلند پلستار که از سیستم-روی-چیپ Drive Orin انویدیا قدرت می‌گیرند، اواخر سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهند شد.

سرویس GeForce Now را در سیستم‌های اندرویدی و مبتنی‌بر وب می‌توان اجرا کرد. این سرویس کاتالوگی متشکل از ۱۵۰۰ بازی ارائه می‌دهد که بیش از هزار عنوان از آن‌ها را می‌توان با استفاده از گیم‌پد اجرا کرد. اکثر بازی‌های این کاتالوگ پولی هستند؛ اما چند عنوان رایگان مانند Destiny 2 و فورتنایت نیز در این فهرست به‌چشم می‌خورند.

نسخه‌ی پایه سرویس GeForce Now به‌رایگان عرضه می‌شود؛ اما اشتراک کامل آن بدون در‌نظرگرفتن قیمت بازی‌ها، سالانه تا ۲۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد امکان استریم بازی در داخل خودرو هنگام سفرهای جاده‌ای و برای خانواده‌هایی کاربردی باشد که ترجیح می‌دهند از خیر خرید کنسول‌های دستی نظیر استیم دک یا نینتندو سوییچ برای فرزندان کم‌سنشان بگذرند.

سال گذشته، تسلا به‌‌دلیل دور‌زدن بخش تأییدیه‌ی ایمنی که برای راننده امکان اجرای بازی در خودرو در حال حرکت را ممکن می‌کرد، با انتقادهای بسیاری مواجه و مجبور شد سیاستش را تغییر دهد و امکان بازی هنگام رانندگی را غیرفعال کند. اکنون، اجرای بازی‌ در خودروهای تسلا فقط در‌صورتی ممکن است که خودرو متوقف باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات