لپ تاپ‌های جدید ایسوس با نمایشگر ۲۴۰ هرتز مینی LED و سیستم خنک‌کننده هوشمند رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
مطالعه 4 دقیقه
لپ تاپ های سری Asus ROG Strix 2023 از نمای مختلف
جدیدترین لپ تاپ‌های ایسوس نمایشگر مینی LED پرنور و روان دارند، به خنک‌کننده‌ی هوشمند مجهزند و از گرافیک‌های پرقدرت جدید انویدیا استفاده می‌کنند.
تبلیغات

ایسوس بامداد امروز لپ تاپ‌ های گیمینگ خود را با نمایشگر مینی LED، سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر و پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی تقویت‌شده به‌روزرسانی کرد. این شرکت فعلاً به قیمت لپ تا‌پ‌هایش اشاره نکرده است، بنابراین نمی‌توانیم درباره‌ی ارزش خرید آن‌ها نظر دهیم.

بر اساس گزارش انگجت، نمایشگر Nebula ایسوس امسال وارد تعداد بیشتری از لپ تاپ‌های این شرکت می‌شود. نمایشگرهای سری Nebula در حالت 4K و QHD نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و در حالت 1080p نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارند، پرنورند و رنگ‌ها را با دقت بالا نمایش می‌دهند.

مدل جدید نمایشگرهای ایسوس که Nebula HDR نام دارد نمونه‌ی پریمیوم نمایشگرهای قبلی است و از نور پس‌زمینه‌ی مینی LED بهره می‌گیرد. نمایشگر Nebula HDR در لپ تاپ Strix SCAR 16 به ۱٬۰۲۴ ناحیه‌ی نوردهی موضعی (دو برابر بیشتر از سال قبل) و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز مجهز است. شکی نداریم که Strix SCAR 16 با قیمت بسیار بالایی روانه‌ی بازار می‌شود.

لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16

لپ تاپ‌های جدید ایسوس که در فصل دوم ۲۰۲۳ از راه می‌رسند، به پردازنده‌های جدید نسل ۱۳ اینتل و پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 که سال گذشته معرفی شدند مجهز هستند. این لپ تاپ‌ها همچنین از پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 4000 که شب گذشته از راه رسیدند، استفاده می‌کنند.

ایسوس می‌گوید چند مدل از لپ تاپ‌های جدیدش ازجمله Zephyrus M16 و مدل‌های ۱۶ اینچ و ۱۸ اینچ Strix «خنک‌کننده‌ی هوشمند» دارند. این لپ تاپ‌ها برای دست‌یابی به خنک‌کننده‌ی هوشمند، به هیت‌سینکی بزرگ که بخش پشتی را به‌طور کامل می‌پوشاند مجهز هستند.

ایسوس در شماری از لپ تاپ‌هایش سه فن قرار داده است (این تعداد فن را نخستین بار در سال ۲۰۲۲ در لپ تاپ Flow X16 دیده بودیم). استفاده از فن بیشتر، جریان هوای داخل بدنه را افزایش می‌دهد و قطعات پرقدرتی مثل پردازنده‌ی گرافیکی را خنک نگه می‌دارد.

لپ تاپ گیمینگ پرقدرت ۲۰۲۳ ایسوس ROG Strix

لپ تاپ‌های سری Strix SCAR که ایسوس از آن‌ها به‌عنوان «پرچمدار متمرکز بر قدرت پردازشی» یاد می‌کند دارای نمایشگر ۱۶ اینچ و ۱۸ اینچ هستند. مدل‌های قبلی این لپ تاپ‌ها از نمایشگر ۱۵ اینچ و ۱۷ اینچ استفاده می‌کردند. ایسوس می‌گوید سیستم خنک‌کننده‌ی هوشمند باعث می‌شود لپ تاپ‌های جدید سری Strix SCAR به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنند. لپ تاپ‌های Strix G16 و G18 به اندازه‌ی سری Strix SCAR رده‌بالا نیستند و احتمالا با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند. البته این دو مدل نیز به سخت‌افزار پرقدرتی مجهزند.

لپ تاپ های سری زفیروس ۲۰۲۳ ایسوس از نمای پشت

ایسوس همچنین مدل جدید لپ تاپ‌های سبک و باریک سری Zephyrus را معرفی کرده است. ROG Zephyrus M16 از نمایشگر Nebula HDR استفاده می‌کند. مدل‌های رده‌بالای سری Zephyrus همچون چند لپ تاپ دیگر به سوئیچ MUX و فناوری Advanced Optimus انویدیا مجهز هستند. این دو سیستم باعث می‌شوند لپ تاپ به‌طور کامل روی پردازنده‌ی گرافیکی مجزا اتکا کند.

لپ تاپ Zephyrus G16 با همان پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی و نمایشگر Nebula با وضوح QHD و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز عرضه می‌شود. مدل کوچک‌تر این لپ تاپ یعنی Zephyrus G14 نمایشگر Nebula HDR با ۵۰۴ ناحیه‌ی نوردهی موضعی و روشنایی حداکثر ۶۰۰ نیت دارد.

ایسوس همچنین Duo 16 را که لپ تاپی دونمایشگره است رونمایی کرد. این لپ تاپ همچون مدل سال ۲۰۲۲ به نمایشگر ۱۶ اینچ مینی LED و یک نمایشگر کوچک‌تر 4K مجهز است تا مولتی‌تسکینگ انجام دهد. این لپ تاپ این از پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا استفاده می‌کند.

لپ تاپ دو در یک Asus Flow 13 مدل ۲۰۲۳

ایسوس از رونمایی مدل جدید لپ تاپ تبدیل‌پذیر ROG Flow خبر می‌دهد. Flow X13 که به لولای ۳۶۰ درجه مجهز است، از نمایشگر ۱۳ اینچ Nebula با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز استفاده می‌کند. ایسوس بدنه‌ی لپ تاپ را بازطراحی کرده و ابعاد آن را ۱۰ میلی‌متر کاهش داده است. با وجود کاهش ابعاد بدنه، این لپ تاپ باتری پرظرفیت‌تری دارد. ایسوس ابعاد تاچ‌پد را بزرگ‌تر کرده است.

لپ تاپ تبدیل پذیر گیمینگ ۲۰۲۳ ایسوس Flow

مدل بزرگ‌تر لپ تاپ‌های سری ROG Flow یعنی Flow X16 به نمایشگر لمسی مینی LED با پشتیبانی از HDR مجهز است. این نمایشگر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارد و به روشنایی حداکثر ۱٬۱۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. تمامی لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ سری Flow از شیشه‌ی Gorilla Glass DXC کورنینگ استفاده می‌کنند که سختی آن‌ها را تا ۴۰ درصد بهبود می‌دهد. لپ تاپ Flow Z13 که کیبورد جداشدنی دارد و مشابه مایکروسافت سرفیس است نیز با پردازنده‌های جدید اینتل و انویدیا و نمایشگر ۱۶۵ هرتز Nebula به‌روزرسانی شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات