مانیتور ۲۴۰ هرتز OLED ایسوس به‌لطف هیت‌سینک به روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت دست پیدا می‌کند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG27AQDM
ایسوس مانیتور جدیدی در CES 2023 به‌نمایش گذاشته است که پنل ۲۷ اینچ ۲۴۰ هرتز OLED دارد و از هیت‌سینک اختصاصی استفاده می‌کند.
تبلیغات

ایسوس همچون ال جی و ایسر در نمایشگاه CES 2023 از مانیتورهای OLED جدیدی رونمایی کرده است که ابعاد کوچک‌تری نسبت‌به قبل دارند. مانیتور جدید ایسوس که Asus ROG Swift OLED PG27AQDM نام دارد به پنل ۲۷ اینچ OLED مات با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز مجهز است. این پنل زمان پاسخ‌دهی ۰٫۳ میلی‌ثانیه دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های مانیتور ایسوس با محصولات مشابه، بهره‌مندی از هیت‌سینک اختصاصی است تا در حین نمایش تصاویر باکیفیت، خنک بماند و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG27AQDM روی میز با کیبورد و ماوس

بر اساس گزارش ورج، مانیتور ۲۷ اینچ جدید ایسوس ۹۹ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و همچون سایر پنل‌های OLED نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد. پنل این مانیتور به روشنایی مناسبی دست پیدا می‌کند و تجربه‌ی بصری هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه درباره‌ی PG27AQDM طراحی این مانیتور است. PG27AQDM در بخش پشتی به چراغ LED با نورپردازی RGB مجهز است و از پایه‌ای مستحکم استفاده می‌کند. پنل پشتی مانیتور میزبان هیت‌سینکی است که حرارت را از پنل دور می‌کند و باعث افت دمای آن به‌میزان پنج درجه‌ی سانتی‌گراد ‌می‌شود.

مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG27AQDM از نمای پشت

پنل‌های OLED با مشکل داغی بیش از حد مواجه نمی‌شوند، اما حضور هیت‌سینک خبر خوبی است و خطر سوختگی داخلی پنل را در گذر زمان کاهش می‌دهد. بزرگ‌ترین مشکل پنل‌های OLED، سوختگی داخلی است اما این مشکل در سال‌های اخیر تا حد زیادی برطرف شده است.

ایسوس می‌گوید مانیتور PG27AQDM به حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. مانیتور اولد ۲۷ اینچ جدید سری LG UltraGear نیز روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت ارائه می‌دهد، آن هم در شرایطی که هیت‌سینک ندارد.

قیمت مانیتور ایسوس و تاریخ عرضه و جزئیات درگاه‌های آن هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات