مانیتورهای گیمینگ OLED ایسوس ROG با روشنایی بالا و نرخ‌نوسازی تا ۵۴۰ هرتز معرفی شدند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
مانیتورهای گیمینگ OLED ایسوس در CES 2023
ایسوس در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۳ از چندین مانیتور گیمینگ OLED سری ROG با ابعاد مختلف و نرخ‌نوسازی تا ۵۴۰ هرتز رونمایی کرد.
تبلیغات

اوایل سال جاری، AUO مانیتورهای لپ‌تاپی و دسکتاپی را با پنل‌ Twisted Nematic (TN) و نرخ‌نوسازی ۴۸۰ هرتز رونمایی کرد. به‌هرحال ایسوس با مانیتور Swift Pro PG248QP جدید خود گام را فراتر گذاشته و نرخ‌نوسازی آن را درحالت اورکلاک به ۵۴۰ هرتز رسانده است.

Swift Pro PG248QP یک مانیتور ۲۴ اینچی است که وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) را ارائه می‌دهد و علاوه‌براین از فناوری G-Sync و Reflex انویدیا پشتیبانی می‌کند. البته ایسوس هیچ جزئیاتی درمورد نرخ‌نوسازی یا مشخصات دیگر این محصول ازجمله نرخ پاسخ‌گویی، سطح روشنایی معمولی و حداکثری یا نسبت کنتراست ارائه نداده است.

مانیتور گیمینگ ایسوس pg248qp
مانیتور Swift Pro PG248QP ایسوس

بااین‌حال، ایسوس اشاره می‌کند Swift Pro PG248QP از پایه‌هایی بهره می‌برد که کاربران می‌توانند آن را با توجه به نیاز خود به‌سمت داخل یا خارج حرکت دهند. به‌نوشته‌ی TomsHardware، پایه‌ی چرخشی مانیتور ایسوس مذکور، فضای دسکتاپ را برای افرادی که هنگام کار، کیبورد و ماوس را به نمایشگر نزدیک می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

مانیتور ایسوس xg49wcr
مانیتور ROG Strix XG49WCR ایسوس

افرادی که برای بازی، ترجیح می‌دهند به جای مانیتورهای مجهز به نرخ‌نوسازی بالا از نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنند می‌توانند نگاهی به ROG Strix XG49WCR جدید ایسوس داشته باشند. این نمایشگر ۴۹ اینچی از وضوح ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد و خمیدگی آن 1500R است. این محصول همچنین از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و ۱۲۵ درصد گستره‌ی رنگی sRGB را نیز پوشش می‌دهد.

مانیتور ROG Strix XG49WCR ایسوس درگاه‌های متنوعی مثل HDMI 2.0، DisplayPort 1.4، هاب USB، درگاه اترنت، سوئیچ Smart KVM و خروجی برق ۶۵ وات ازطریق USB C را ارائه می‌دهد.

مانیتور pg32uqxr ایسوس
مانیتور ایسوس ROG Swift PG32UQXR

ایسوس همچنین مانیتور ROG Swift PG32UQXR را به‌عنوان اولین مانیتور برند ROG با رابط DisplayPort 2.1 معرفی کرد. این نمایشگر ۳۲ اینچی از نور پس‌زمینه‌ی LED برای کنتراست بهتر بهره می‌برد و وضوح آن 4K است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتز اشاره کرد. ایسوس اعلام کرده است نور زمینه‌ی FALD دارای ۵۷۶ ناحیه‌ی مستقل بوده و حداکثر روشنایی آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر همچنین ۹۵ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

مانیتور PG27AQDM ایسوس
مانیتور ROG Swift OLED PG27AQDM ایسوس

درنهایت مانیتور ROG Swift OLED PG27AQDM را داریم که یک مانیتور ۲۷ اینچ با پنل OLED و وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (WQHD) و نرخ‌تأخیر پاسخ‌گویی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه است. این محصول همچنین از نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس درمورد چگونگی بهینه‌سازی سیستم خنک‌کننده در PG27AQDM با هیت‌سینک‌ها و دریچه‌های عبور هوا که با دقت بالا طراحی شده‌اند نیز توضیحات ارائه داده است. این مکانیزم به بهبود طول‌عمر پنل OLED کمک می‌کند. گفته می‌شود نمایشگر مذکور از ۹۹ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن حداکثر به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

درحال‌حاضر ایسوس تأیید کرده است ROG Swift OLED PG27AQDM در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد، درحالی‌که ROG Swift Pro PG248QP در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری روانه‌ی بازار می‌شود. تاریخ عرضه و قیمت مانیتور های ROG Strix XG49WCR و ROG Swift PGXR3 نیز هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات