چگونه شارژ اضطراری ایرانسل را دریافت کنیم؟

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ایرانسل
اگر می‌خواهید شارژ اضطراری ایرانسل را دریافت کنید اما نمی‌دانید برای انجام این کار از چه روش‌هایی باید اقدام کنید، در این مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خرید شارژ و اعتبار برای سیم‌کارت معمولاً فرایند پیچیده و زمان‌بری نیست اما در بعضی مواقع مشترکان خطوط اعتباری نیاز دارند روش سریع‌تر و ساده‌تری برای تهیه شارژ پیدا کنند تا زودتر بتوانند اعتبار سیم‌کارتشان را افزایش دهند.

مثلاً تصور کنید در زمان برقراری یک مکالمه تلفنی، اعتبار سیم‌کارت شما تمام شود و نیاز به شارژ کردن آن داشته باشید تا بتوانید دوباره تماس را برقرار کنید و به مکالمه خود ادامه دهید. در چنین موقعیتی امکان شارژ اضطراری بسیار کاربردی خواهد بود. همان‌طور که امکان شارژ اضطراری همراه اول فراهم است، مشترکین ایرانسل هم می‌توانند از امکان شارژ اضطراری این اپراتور استفاده کنند.

شارژ اضطراری ایرانسل

اگر به هر دلیلی نیاز دارید هرچه سریع‌تر اعتبار سیم‌کارت ایرانسل خود را افزایش دهید، باید از روش‌های مختلفی که این اپراتور برای شارژ اضطراری در نظر گرفته، استفاده کنید. مبلغ شارژ اضطراری ایرانسل فقط ۵۰۰ تومان است و شما با هیچ روشی نمی‌توانید سقف شارژ اضطراری خود را افزایش دهید.

در ادامه روش‌های مختلف دریافت این شارژ اضطراری برای سیم‌کارت‌های اعتباری را توضیح خواهیم داد اما قبل از آن، لازم است بدانید که برای دریافت شارژ اضطراری ایرانسل چه شرایطی باید داشته باشید.

شرایط دریافت شارژ اضطراری ایرانسل

ایرانسل دو شرط کلی را برای دریافت شارژ اضطراری تعیین کرده است. شرط اول برای دریافت این نوع شارژ این است که باید دست‌کم سه ماه از زمانی که سیم‌کارت اعتباری ایرانسل خود را دریافت و آن را فعال کرده‌اید گذشته باشد. اگر از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت شما کمتر از این مدت گذشته باشد شارژ اضطراری از هیچ راهی قابل دریافت نخواهد بود.

در کنار شرط اول، شرط دیگری هم وجود دارد: برای اینکه بتوانید شارژ اضطراری ایرانسل بگیرید، لازم است در ماه حداقل ۱۰ هزار تومان برای سیم‌کارت ایرانسلی خود شارژ تهیه کرده باشید. اگر سیم‌کارت شما هر دو شرایط مذکور را دارد، می‌توانید از یکی از سه راهی که در ادامه آمده برای فعال‌سازی شارژ اضطراری اقدام کنید.

هزینه دریافت شارژ اضطراری ایرانسل

شارژ اضطراری ایرانسل را با اعتبار رایگانی که اپراتورها به مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری خود هدیه می‌دهند، اشتباه نگیرید. شما در ازای دریافت شارژ اضطراری ایرانسل باید کارمزد پرداخت کنید. اگر سؤالتان این است که دریافت این اعتبار چقدر هزینه دارد، باید بگوییم مشترکان خطوط اعتباری ایرانسل به‌ازای هر ۵۰۰ تومان شارژ اضطراری که می‌گیرند باید ۱۰ درصد، معادل ۵۰ تومان، کارمزد پرداخت کنند.

روش‌های دریافت شارژ اضطراری ایرانسل

سه روش مختلف وجود دارد که با استفاده از هر یک از آن‌ها می‌توانید برای سیم‌کارت ایرانسلی خود شارژ اضطراری دریافت کنید. در یکی از این روش‌ها نیازمند دسترسی به اینترنت هستید اما در دو روش دیگر می‌توانید به‌‌صورت آفلاین شارژ اضطراری بگیرید. این سه روش عبارت‌اند از:

  • استفاده از کد دستوری
  • استفاده از پیامک
  • استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

دریافت شارژ اضطراری از طریق کد دستوری

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استفاده از خدمات اپراتورها، مثل جلوگیری از زود تمام شدن اعتبار ایرانسل یا روش‌های فعال‌سازی اینترنت رایگان ایرانسل، استفاده از کد دستوری است. برای دریافت شارژ اضطراری ایرانسل برای سیم‌کارت اعتباری خود نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید.

کد دستوری که اپراتور ایرانسل برای دریافت شارژ اضطراری در اختیار مشترکین خطوط اعتباری خود قرار داده #۸۱۵* است. برای اینکه از این کد دستوری استفاده کنید لازم است در شماره‌گیر گوشی خود کد مذکور را وارد کرده و دکمه برقراری تماس را بزنید.

در ادامه گزینه‌هایی برای دریافت شارژ اضطراری یا بسته اینترنت اضطراری به شما نمایش داده می‌شود. عدد هر گزینه‌ای را که مایل به دریافت آن هستید وارد کنید و گزینه ارسال را انتخاب کنید تا شارژ یا بسته اینترنت اضطراری شما فعال شود. یادتان باشد هنگام وارد کردن عدد گزینه مورد نظر کیبورد گوشی شما باید به زبان انگلیسی و عدد انگلیسی تایپ شود.

ایرانسل
ایرانسل

دریافت شارژ اضطراری از طریق پیامک

راه دیگری که برای دریافت شارژ اضطراری بدون نیاز به اینترنت دارید این است که از سرویس پیامک استفاده کنید. ایرانسل شماره ۸۱۵ را برای همین کار در نظر گرفته است. برای استفاده از این سرویس پیامکی در بخش پیامک‌های گوشی خود، یک پیامک حاوی مبلغ شارژ مورد نظر به ریال را به شماره ۸۱۵ پیامک کنید.

یعنی اگر می‌خواهید سیم‌کارت اعتباری خود را ۵۰۰ تومان شارژ کنید، عدد ۵۰۰۰۰ را به شماره ۸۱۵ پیامک بزنید. دقت داشته باشید که در متن پیامک ارسالی خود نباید هیچ حرف یا عدد دیگری را وارد کنید. در ادامه نتیجه درخواست به صورت پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.

ایرانسل

دریافت شارژ اضطراری از طریق اپلیکیشن

تنها روش آنلاین برای این که بتوانید از سرویس اضطراری ایرانسل استفاده کنید این است که از طریق اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید. خدمات مختلفی که اپراتور ایرانسل به مشترکان خطوط دائمی و اعتباری خود ارائه می‌کند، در این اپلیکیشن قابل دسترسی است.

دریافت خدمات از سرویس اضطراری هم به کمک همین اپلیکیشن امکان‌پذیر است. برای این کار ابتدا اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود و نصب کرده و با شماره موبایلتان وارد این برنامه شوید. اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، نسخه وب‌اپلیکیشن ایرانسل من را نصب کنید.

در صفحه اصلی این اپلیکیشن و در بخش «موجودی» (که باقی‌مانده اعتبار سیم‌کارت شما را نشان می‌دهد) علاوه بر گزینه‌هایی مانند خرید شارژ برای افزایش موجودی، گزینه «شارژ اضطراری» هم وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید تا شارژ اضطراری به مبلغی که برای شما نمایش داده می‌شود، برای سیم‌کارت اعتباری ایرانسل شما فعال شود.

سوالات متداول زومیت

  • کد دریافت شارژ اضطراری ایرانسل چیست؟

    برای دریافت شارژ اضطراری ایرانسل باید کد #۸۱۵* را شماره‌گیری کنید.

  • شرایط دریافت شارژ اضطراری ایرانسل چیست؟

    باید حداقل سه ماه از دریافت و فعال کردن سیم‌کارت گذشته باشد و در ماه حداقل ۱۰ هزار تومان شارژ خریده باشید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات