لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل با کد دستوری، پیامک و با اپلیکیشن

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
ایرانسل
اگر مشترک ایرانسل هستید و می‌خواهید دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نکنید، این مطلب را بخوایند. راه‌های لغو این پیام‌ها برای ایرانسلی‌ها را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی که هر روز با آن مواجه می‌شویم پیامک‌های تبلیغاتی است که بدون خواست و علاقه ما برایمان ارسال می‌شود. این پیامک‌ها به صورت خودکار روی خط موبایل ما فعال است و همه اپراتورها چنین پیامک‌هایی دارند.

گاهی تعداد پیامک‌های تبلیغاتی آن قدر زیاد می‌شود که فقط دنبال راهی برای لغو کردن آن‌ها می‌گردیم و می‌خواهیم دیگر چنین پیام‌هایی را روی صفحه موبایلمان نبینیم. زومیت پیش از این نحوه لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول را آموزش داده است و در این مطلب قصد دارد به مشترکین ایرانسل هم آموزش دهد که از چه راه‌هایی می‌توانند برای قطع پیامک‌ تبلیغاتی ایرانسل اقدام کنند.

روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

کسانی که مشترک اپراتور ایرانسل هستند از روش‌های مختلف آفلاین و آنلاین می‌توانند نسبت به حذف پیامک‌ تبلیغاتی ایرانسل اقدام کنند. یک روش برای انجام این کار استفاده از کد دستوری است؛ روش دیگر ارسال پیامک است و راه آنلاین برای لغو کردن پیامک‌های تبلیغاتی استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است.

لغو پیامک تبلیغاتی با کد دستوری

استفاده از کدهای دستوری یا همان کدهای USSD یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای انجام خدمات مختلف مربوط به سیمکارت ایرانسل است. برای این که بتوانید نسبت به حذف تبلیغات ایرانسل اقدام کنید این اپراتور یک کد دستوری ویژه در نظر گرفته است. با وارد کردن این کد پیامک‌های تبلیغاتی دیگر برای خط ایرانسلی شما ارسال نخواهند شد.

برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی یک کد دستوری مشترک برای هر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل وجود دارد که با وارد کردن آن به راحتی می‌توانید دریافت پیامک‌ تبلیغاتی روی خط خود را متوقف کنید. برای این کار کافی است در صفحه کلید بخش شماره‌گیر گوشی موبایل خود کد لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل یعنی #800* را وارد کنید و روی گزینه برقراری تماس بزنید.

با شماره‌گیری این کد سه گزینه به شما نمایش داده می‌شود؛ در میان این سه گزینه، گزینه 1 را که «قطع پیامک تبلیغاتی» است، انتخاب کنید. یعنی عدد 1 را وارد کنید. با انتخاب این گزینه بعد از چند ثانیه پیغام «درخواست شما با موفقیت ثبت شد و تا ۲۴ ساعت آینده اجرا می‌شود» به شما نمایش داده خواهد شد.

پیامک تبلیغاتی
مرحله اول
پیامک تبلیغاتی
مرحله دوم
پیامک تبلیغاتی
مرحله سوم

لغو پیامک تبلیغاتی از طریق پیامک

علاوه بر کد لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل، یک روش دیگر برای متوقف کردن و حذف پیامک‌ تبلیغاتی ایرانسل، که نیازی به اینترنت ندارد، روش ارسال پیامک است. ایرانسل برای این کار سرشماره ۵۰۰۶ را در نظر گرفته است. برای این که دیگر روی خط ایرانسل خود پیامک تبلیغاتی دریافت نکنید کافی است عدد ۱ را به سرشماره ۵۰۰۶ ارسال کنید.

پس از ارسال این پیامک از شماره ایرانسلی خود، یک پیامک حاوی «لغو شدن پیامک تبلیغاتی» برای شما ارسال می‌شود و دیگر پیامک تبلیغاتی روی خط خود دریافت نخواهید کرد.

لغو پیامک تبلیغاتی از طریق اپلیکیشن

در کنار روش‌های آفلاینی که برای استفاده از آن‌ها نیازی به اینترنت ندارید، روش‌ آنلاینی هم وجود دارد که دارندگان سیمکارت ایرانسل با استفاده از آن به راحتی می‌توانند برای حذف تبلیغات ایرانسل و غیر فعال کردن این سرویس اقدام کنند.

همان طور که تمام اپراتورها اپلیکیشن ویژه خود را دارند که از طریق آن خدمات مختلفی را به مشترکانشان ارائه می‌کنند، شرکت ایرانسل هم برنامه کاربردی «ایرانسل من» را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

در میان خدمات مختلفی که در این اپلیکیشن به ایرانسلی‌ها ارائه می‌شود، در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی هم سرویس‌هایی به مشترکان داده می‌شود. به این ترتیب، از طریق ایرانسل من می‌توانید اگر مایل به دریافت پیامک تبلیغاتی هستید این سرویس را فعال کنید و اگر هم قصد قطع پیامک تلیغاتی ایرانسل را دارید، آن را غیر فعال کنید.

برای انجام این کار کافی است، اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود و نصب کرده و سپس، با شماره موبایل ایرانسلی خود وارد آن شوید. در نوار پایین صفحه اصلی این برنامه بخش «حساب من» را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی بخش «پروفایل» بزنید.

در بخش پروفایل به سمت پایین اسکرول کنید تا در آخرین گزینه در میان خدمات مختلف به بخش «پیامک‌های تبلیغاتی» برسید. در این بخش اگر پیامک‌های تبلیغاتی برای شما فعال باشد، می‌توانید آن را غیر فعال کنید و اگر غیر فعال است، می‌توانید فعال کنید.

با انتخاب بخش «پیامک‌های تبلیغاتی» یک پیام مبنی بر «غیر فعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی» دریافت می‌کنید که برای انتخاب آن باید روی گزینه «تایید» بزنید. با تایید کردن این پیام در ادامه پیام «سرویس با موفقیت غیر فعال شد» را روی صفحه گوشی خود مشاهده خواهید کرد.

ایرانسل من
مرحله اول
ایرانسل من
مرحله دوم
ایرانسل من
مرحله سوم
ایرانسل من
مرحله چهارم

شما از طریق هر یک از سه روشی که در این مقاله برای شما توضیح داده شد می‌توانید ظرف چند ثانیه سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل را غیر فعال و متوقف کنید. با این حال، چنانچه هیچ یک از سه روش کد دستوری، پیامک و اپلیکیشن ایرانسل من به کارتان نیامد و نتوانستید دریافت پیامک تبلیغاتی را لغو کنید، می‌توانید با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید.

اگر با خط ایرانسلی خود قصد برقراری تماس با پشتیبانی را دارید با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید و اگر با خط ثابت یا خط موبایلی غیر از ایرانسل می‌خواهید با پشتیبانی تماس برقرار کنید با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید و درخواستتان را با اپراتور در میان بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • کد دستوری لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل چیست؟

    برای غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی از کد دستوری #800* یا #5006* استفاده کنید.

  • چطور پیامک تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشن ایرانسل من لغو کنیم؟

    وارد بخش حساب من شوید، به بخش پروفایل بروید، گزینه آخر یعنی «پیامک‌های تبلیغاتی» را انتخاب کرده و پیام غیرفعال‌سازی را تایید کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات