کد دایورت ایرانسل

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
دایورت
در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چطور تماس‌های سیم‌کارت ایرانسل خود را دایورت کنید یا اگر سیم‌کارت را دایورت کرده‌اید، چطور این سرویس را لغو کنید.
تبلیغات

شما به هر دلیلی ممکن است مایل باشید تماس‌هایی را که با خط موبایلتان گرفته می‌شود به خط دیگری منتقل کنید. مثلاً در مواقعی که نمی‌خواهید کسی با تماس تلفنی مزاحمتان شود یا زمانی که قصد دارید یک خط را از دسترس خارج کنید، این امکان را دارید که تمام تماس‌هایتان را به خط دیگری منتقل کنید.

برای اینکه بدانید دایورت چیست و چه کاربردی دارد می‌توانید به مقاله اختصاصی آن در زومیت مراجعه کنید اما در یک تعریف کلی، به انتقال تماس از یک سیم‌کارت به سیم‌کارت دیگر دایورت کردن می‌گویند. برای این که بتوانید از سرویس انتقال تماس یا دایورت استفاده کنید باید با انواع مدل‌های دایورت کردن و روش‌هایی که براری هر یک از آن‌ها وجود دارد، آشنا باشید.

قبلا در مورد کد دایورت همراه اول صحبت کردیم اگر اپراتوری که قصد انتقال تماس از آن را دارید، اپراتور ایرانسل است این مطلب را تا انتها بخوانید تا برایتان توضیح دهیم که در شرایط مختلف برای دایورت کردن از چه روشی باید استفاده کنید.

کد دایورت ایرانسل

دایورت کردن خط تلفن همراه در سه حالت مختلف تعریف شده است. یک حالت دایورت کردن لحظه‌ای است؛ حالت دیگر دایورت کردن خط موبایل در هنگام خاموش بودن تلفن همراه است و حالت سوم، زمانی است که شما در حال مکالمه هستید و خطتان مشغول است. در هر یک از این وضعیت‌ها برای این‌که تماسی را از دست ندهید نیاز دارید تماس‌ها را به خط دیگری منتقل کنید. چگونه؟ در ادامه این مطلب برایتان توضیح می‌دهیم.

دایورت کردن فقط برای تماس‌ها است و امکان انتقال پیامک از یک خط به خط دیگر ممکن نیست.

دایورت لحظه‌ای خط ایرانسل

اگر به طور کلی و در شرایط عادی قصد دارید تماس‌های خط ایرانسل خود را به خط دیگری، از هر اپراتوری که باشد، منتقل کنید باید کدی را که برای این کار در نظر گرفته شده است، در قسمت تماس‌های گوشی خود شماره‌گیری کنید.

برای این کار لازم است *21* و در ادامه شماره‌ای که قصد انتقال تماس‌ها به آن را دارید وارد کرده و سپس، روی دکمه تماس بزنید. در تصویر زیر نحوه شماره‌گیری مشخص شده است:

دایورت

کد *21* برای حالت کلی دایورت کردن است و گوشی شما در هر حالتی که باشد، با استفاده از این کد، تمامی تماس‌های خط شما به خط دیگری که مشخص کرده‌اید انتقال داده می‌شود. علاوه بر این کد، کدهای دیگری هم هستند که برای انتقال تماس در شرایط خاص کاربرد دارند. در ادامه به سایر کدها اشاره می‌شود.

دایورت خط ایرانسل هنگام خاموش بودن خط

اگر نیاز دارید گوشی‌تان را خاموش کنید یا به دلیل تمام شدن باتری گوشی‌تان، ممکن است خطتان خاموش شود، برای ازدست ندادن تماس‌هایی که با شما گرفته می‌شود، می‌توانید از کد دستوری خاص این شرایط برای انتقال تماس استفاده کنید. برای این‌کار لازم است در شماره‌گیر گوشی خود کد *67* و شماره مورد نظرتان(که می‌خواهید تماس‌ها را روی آن دایورت کنید) را شماره‌گیری کنید.

دایورت

با گرفتن این کد و وارد کردن شماره مورد نظرتان، هر زمان که خط ایرانسل شما خاموش شود تمام تماس‌های تلفنی شما به خط دیگری که در کد دستوری وارد کرده‌اید منتقل خواهد شد. به این ترتیب، در زمان خاموش بودن خط ایرانسل، شما هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

دایورت خط ایرانسل هنگام مشغول بودن خط

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که وقتی در حال مکالمه تلفنی با شخص دیگری هستید، تماس تلفنی دیگری با شما برقرار می‌شود اما به دلیل مشغول بودن خط از دست می‌رود. کسی که با خط شما تماس برقرار کرده احتمالاً با پیام «مشترک مورد نظر در حال مکالمه است» مواجه می‌شود و تماس را قطع می‌کند.

برای این که این اتفاق نیفتد و شما هیچ تماسی را به دلیل مشغول بودن خط ایرانسلتان از دست ندهید، لازم است کد دستوری انتقال تماس هنگام مشغول بودن خط را شماره‌گیری کنید. این کد *61* است که پس از وارد کردن آن باید شماره‌ای را که مایلید تماس‌ها به آن منتقل شود، شماره‌گیری کنید و در ادامه، روی گزینه برقراری تماس بزنید.

دایورت

با استفاده از این کد می‌توانید بدون نگرانی از اشغال بودن خط تلفن همراه خود مکالمه تلفنی طولانی برقرار کنید و خیالتان راحت باشد که اگر تماسی با خط ایرانسل شما گرفته شود، از دست نخواهد رفت و به شماره دیگری که انتخاب کرده‌اید دایورت می‌شود.

دایورت تماس‌ها بدون استفاده از کد

به جز کدهایی که برای دایورت خطوط اپراتورهای مختلف وجود دارد، روش دیگری هم برای انتقال تماس از یک شماره موبایل به شماره دیگر وجود دارد. در این روش‌ها شما احتیاجی به دایورت کردن تماس از طریق خط تلفن همراهتان ندارید و با استفاده از گوشی موبایل می‌توانید تماس‌ها را به خط دیگری منتقل کنید.

اگر کاربر سیستم عامل iOS هستید، برای این کار باید چند مرحله را پشت سر بگذارید:

  • به بخش تنظیمات (setting) گوشی خود بروید.
  • وارد بخش phone شوید.
  • از میان گزینه‌های مختلف گزینه call forwarding را پیدا و انتخاب کنید.
  • قابلیت call forwarding را روشن کنید.
  • در بخش forward to شماره‌ای را که می‌خواهید تماس‌ها به آن منتقل شود، وارد کنید.

اگر هم از گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید در setting گوشیتان گزینه call را انتخاب کنید، سپس روی گزینه call forwarding بزنید. در میان گزینه‌های مختلف انتقال، گزینه تماس صوتی (voice call) را انتخاب کنید.

در سیستم عامل اندروید حالت‌های مختلفی برای دایورت کردن تماس‌های صوتی در نظر گرفته شده است: انتقال تماس در حالت در دسترس نبودن، انتقال تماس در حالت پاسخ ندادن، انتقال تماس در حالت مشغول بودن خط و انتقال کلی تماس‌ها. متناسب با وضعیتی که دارید یکی از این حالت‌ها را انتخاب کنید. به این ترتیب، قابلیت انتقال تماس گوشی شما فعال می‌شود.

وقتی می‌خواهید گوشی موبایلتان را، با هر سیستم عاملی، از حالت دایورت خارج کنید، کافی است به بخش call forwarding مراجعه کنید و این قابلیت را خاموش کنید تا تماس‌ها را روی خط اصلی گوشی خود دریافت کنید.

نحوه لغو دایورت ایرانسل

اگر انتقال تماس را از طریق کدهای دستوری که در قسمت‌های قبل آموزش دادیم، فعال کرده‌اید هم می‌توانید آن را غیر فعال و دایورت را لغو کنید. برای این کار هم کد دستوری مشخصی وجود دارد که باید آن را شماره‌گیری کنید.

برای لغو دایورت خط ایرانسل کافی است در شماره‌گیر گوشی خود روی خطی که تماس‌ها را از آن به خط دیگری منتقل کرده‌اید، کد #21# را وارد کنید و روی گزینه برقراری تماس بزنید. به این ترتیب، پیغامی روی صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود و به شما می‌گوید که حالت دایورت خط شما غیر فعال شده است. با انجام این کار، از این به بعد تماس‌ها با همان شماره اصلی ایرانسل شما برقرار خواهد شد.

سوالات متداول زومیت

  • کد دایورت ایرانسل چیست؟

    برای دایورت کردن تماس‌ها در حالت کلی باید کد « شماره‌موردنظر*21* » را شماره‌گیری کنید و گزینه برقراری تماس را بزنید.

  • کد لغو دایورت ایرانسل چیست؟

    برای لغو دایورت خط ایرانسل در قسمت شماره‌گیر موبایلتان کد #21# را وارد کنید و گزینه برقراری تماس را بزنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات