نحوه ثبت شکایت از اپراتورهای اینترنت در سال ۱۴۰۲

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
اینترنت وای فای
در این مقاله روش‌های ثبت شکایت از اپراتورهای تلفن همراه برای مشکلات اینترنت از جمله سرعت پایین اینترنت یا کیفیت کم آن را به شما آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

برای شما هم پیش آمده که از سرویس‌دهنده‌ی اینترنت و موبایل خود ناراضی بوده و از ارائه‌ خدمات و پشتیبانی این شرکت‌ها گلایه داشته باشید. در این مواقع بهترین کار این است که از شرکت‌ها و اپراتورهای اینترنت به مراجع ذی‌صلاح شکایت کنید.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرجع اصلی رسیدگی به شکایات شما از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات ارتباطی مانند موبایل و اینترنت است؛ زیرا شرکت‌های مذکور پروانه‌ی فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که زیرمجموعه این وزارت است دریافت می‌کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ ۱۹۵ را برای شکایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات ارتباطات ثابت، ارتباطات سیار، رادیویی و پست راه‌اندازی کرده است که از دو طریق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ سامانه‌ اینترنتی و تلفنی دو راهکار اصلی برای این کار است.

این مقاله در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به‌روز شده است.

سامانه اینترنتی ۱۹۵

برای شکایت در سامانه‌ پاسخ‌گویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانید به سایت ۱۹۵ به نشانی www.195.cra.ir مراجعه کنید. با مراجعه به این سامانه صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

سایت 195

پس از انتخاب مکان سرویس صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که ابتدا باید از بین دسته‌بندی‌های مختلفی که در بالای صفحه به شما نمایش داده می‌شود، «اینترنت» را انتخاب کنید. در ادامه، در کادر «اطلاعات شکایت» سرویس، نام اپراتور، نوع شکایت و موضوع شکایت را انتخاب کنید. در آخر، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

برای این که بتوانید شکایت خود را ثبت کنید روی بخش «ثبت شکایت» کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید. در این صفحه شماره موبایل، کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و سپس روی گزینه «درخواست کد تایید» کلیک کنید.

سایت 195

چند ثانیه بعد، کد تایید به شماره موبایلی که وارد کرده‌اید پیامک می‌شود. در صفحه جدیدی که برایتان باز شده این کد را وارد کادر مورد نظر کنید و کد امنیتی جدید را هم در کادر مربوطه تایپ کنید. در نهایت، روی «مرحله بعد» کلیک کنید.

سایت 195

در صفحه جدید یک نقشه برای شما باز می‌شود که باید موقعیت جغرافیایی و مکان سرویس خود را در آن جست‌وجو و انتخاب کنید.

سایت 195
سایت 195

یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که در آن باید اطلاعات تماس خود را وارد کنید.پس از ثبت تمام این اطلاعات، کد امنیتی را هم وارد کنید و سپس، روی گزینه «ثبت شکایت» کلیک کنید تا شکایتی که در خصوص اینترنت خود دارید، ثبت شود.

سایت 195

سامانه تلفنی ۱۹۵

علاوه بر امکان ثبت آنلاین شکایت از ارائه‌دهندگان اینترنت، شما می‌توانید از سامانه تلفنی ۱۹۵ نیز استفاده کنید. برای شکایت به سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کافی است با شماره ۱۹۵ تماس برقرار کرده، عدد «یک» را شماره‌گیری کرده تا به یکی از اپراتورها وصل شوید و شکایت خود را به او بگویید و ثبت کنید. اگر پیش از این شکایتی را ثبت کرده و مایل به پیگیری آن هستید باید عدد ۲ را شماره‌گیری کنید.

توجه داشته باشید که قبل از انجام شکایت اینترنتی یا تماس با مرکز تلفن ۱۹۵، حتماً مواردی چون کدملی، کدپستی و شماره پرونده خود را آماده کنید.

با استفاده از سامانه اینترنتی و تلفنی ۱۹۵ شما می‌توانید شکایتتان از وضعیت اینترنت تمامی ارائه‌دهندگان اینترنت را ثبت کنید. با این حال، اپراتورها سامانه‌هایی را راه‌اندازی کرده یا شماره‌های تماسی برای ثبت شکایت یا مطرح کردن مشکلات مشترکین و کاربران در نظر گرفته‌اند.

ثبت شکایت از همراه اول

در صورتی که از اینترنت همراه اول خود ناراضی هستید یا مشکلی دارید، می‌توانید از چند روش مساله را با این اپراتور در میان بگذارید. برای این کار می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید:

  • شماره ۹۹۹۰ برای تماس با تلفن همراه و ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای تماس با تلفن ثابت
  • استفاده از اپلیکیشن همراه من و امکان گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان
  • ارتباط از طریق ایمیل به نشانی 9990@mci.ir
  • ارسال دورنگار به مرکز تماس همراه اول به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۹۹۰۰

ثبت شکایت از ایرانسل

برای ثبت شکایت از اینترنت ایرانسل یا سایر خدمات و سرویس‌های این اپراتور می‌توانید با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید و در گفت‌وگو با اپراتور مشکل خود را مطرح و در صورت رفع نشدن آن، شکایتتان را ثبت کنید.

ثبت شکایت از رایتل

برای ثبت شکایت از اینترنت رایتل این اپراتور چند راه مختلف در نظر گرفته است. اگر شما به‌عنوان مشترک اپراتور رایتل از محصولات، خدمات، نحوه پاسخگویی، برخورد پرسنل شرکت رایتل و تامین‌کنندگان ناراضی باشید می‌توانید با استفاده از یکی از راه‌های زیر شکایت خود را ثبت کنید:

  • تماس با مرکز تماس رایتل با شماره تماس ۲۰۰ از خطوط رایتل و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط
  • مراجعه به سامانه مدیریت حساب (رایتل من) و ثبت مشکل
  • سامانه وب‌چت در سایت رایتل (به‌صورت آنلاین)
  • مراجعه حضوری به یکی از فروشگاه‌های رایتل

سوالات متداول زومیت

  • چطور از ارائه‌دهندگان اینترنت شکایت کنیم؟

    با مراجعه به سایت www.195.cra.ir یا تماس تلفنی با شماره ۱۹۵.

  • چطور از اینترنت ایرانسل ثبت شکایت کنیم؟

    برای ثبت شکایت از ایرانسل با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

  • چطور از اینترنت رایتل ثبت شکایت کنیم؟

    چهار راه دارید: مراجعه حضوری به فروشگاه‌های رایتل؛ استفاده از رایتل من و ثبت مشکل؛ تماس با مرکز تماس رایتل با شماره تماس ۲۰۰ از خطوط رایتل و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط؛ گفت‌وگوی آنلاین در وب‌چت سایت رایتل

  • چطور شکایت خود از اینترنت همراه اول را مطرح کنیم؟

    از یکی از این راه‌ها استفاده کنید: شماره‌گیری ۹۹۹۰ با تلفن همراه و ۰۹۱۲۹۹۹۰ با تلفن ثابت؛ استفاده از اپلیکیشن همراه من؛ ارتباط از طریق ایمیل به نشانی 9990@mci.ir؛ ارسال فکس به مرکز تماس همراه اول به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۹۹۰۰

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات