بهترین‌ گوشی‌های بررسی شده در زومیت ۱۴۰۱

بهترین گوشی‌های بررسی شده‌ی زومیت در سال ۱۴۰۱

شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
در سالی که گذشت، نزدیک به ۴۰ گوشی هوشمند در زومیت بررسی شد؛ در این فهرست به معرفی بهترین‌ گوشی‌هایی که بررسی کردیم، می‌پردازیم.
تبلیغات

سال ۱۴۰۱ هم با تمام سختی‌ها و پستی‌وبلندی‌هایش گذشت و خوشحالیم که در این مدت شما را کنارمان داشتیم. در سالی که گذشت، ۳۷ گوشی هوشمند در زومیت بررسی شد؛ از پرچم‌داران قدرتمندی چون آیفون ۱۴ بگیر تا گلکسی S23. در این مطلب، به معرفی بهترین گوشی‌هایی که فرصت بررسی‌شان برای ما فراهم شد، پرداختیم. به‌جز گزینه‌های واضح، فکر می‌کنید کدام گوشی‌های دیگر به این لیست راه پیدا کرده‌اند؟

وان پلاس ۱۱

وان پلاس ۱۱

وان پلاس ۱۱ واقعا گوشی کارآمدی است و بسیاری از انتظاراتمان را از یک گوشی پرچم‌دار عادی برآورده می‌کند؛ ازجمله عملکرد سریع، شارژدهی عالی، آداپتور ۱۰۰ واتی داخل جعبه و دوربینی که عالی نیست، اما تقریبا همیشه نمره‌ی قبولی می‌گیرد.

بررسی ویدیویی وان‌پلاس ۱۱
آیا پرچمدارکًش قدیم می‌تواند باری دیگر خود را به‌عنوان برندی قابل اعتماد در دنیای اندروید معرفی کند؟ با بررسی ویدیویی وان‌پلاس ۱۱ همراه زومیت باشید.
بررسی ویدیویی وان‌پلاس ۱۱

گوشی‌های وان‌پلاس همیشه در سرعت و عملکرد عالی ظاهر می‌شوند و وان پلاس ۱۱ نیز از این قضیه مستثنی نیست. در بررسی‌های زومیت، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌کاررفته در این گوشی اختلاف چندانی با نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی همین پردازنده که در S23 اولترا به کار رفته، نشان نداد.

عمکلرد این گوشی در اجرای بازی‌ها عالی است و چند قابلیت جالب هم برای گیمرها در نظر گرفته شده است؛ ازجمله منویی که به‌کمک آن می‌توان مواردی مثل اعلانات یا عملکرد GPU را دستکاری کرد، یا نشانگر نرخ فریم را به بازی اضافه کرد.

پیکسل ۷ پرو گوگل

نمایشگر پیکسل ۷ پرو

پیکسل ۷ پرو را می‌توان به‌معنای واقعی کلمه، تلاش موفق گوگل پس از سال‌ها آزمون و خطا به عرضه‌ی یک «پرچم‌دار» با طراحی منحصربه‌فرد، تراشه‌ی اختصاصی و دوربین ارتقایافته دانست؛ پرچم‌داری که حالا می‌تواند به‌طور جدی به رقابت با گلکسی‌ها و آیفون‌های دنیای موبایل برود.

بسیاری از کاستی‌های نسل گذشته در پیکسل ۷ پرو جبران شده است. اگرچه گوگل اساس و بنیان دوربین پیکسل ۷ پرو را دست‌نخورده گذاشته، بهبودهای ریز و در عین‌حال سودمندی ازجمله اضافه‌شدن فوکوس خودکار به دوربین اولتراواید و زوم اپتیکال بیشتر را در آن به‌وجود آورده که تجربه‌ی عکاسی کاربر را به‌مراتب ارتقا می‌دهد.

بررسی پیکسل 7 پرو گوگل؛ پرواز بر فراز اندروید خالص
پیکسل ۷ پرو اشتباهات قبلی گوگل را تا حد زیادی جبران می‌کند و در نقش رقیبی شایسته برای بازیگران کلیدی بازار گوشی‌های پرچم‌دار ظاهر می‌شود.
بررسی پیکسل 7 پرو گوگل؛ پرواز بر فراز اندروید خالص

درست است که پیکسل ۷ پرو در بین رقبا، سریع‌ترین پردازنده را ندارد، اما گوگل به‌خوبی توانسته تا ضعف‌های سخت‌افزاری‌اش را با نرم‌افزار بهینه و هوشمند بپوشاند. رابط کاربری نرم و یک‌دست این گوشی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های اندرویدی را در اختیارتان می‌گذارد و یکپارچگی کم‌نظیر آن با سرویس‌های گوگل، برگ برنده‌ی پیکسل ۷ پرو است.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra از نمای جلو

گلکسی اس ۲۳ اولترا تفاوت ظاهری اندکی با نسل قبل دارد؛ اما در عوض با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید، نرم‌افزار بهینه‌ و نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 که برای نخستین‌بار در چند سال اخیر، به رقابت جدی با تراشه‌های پرقدرت گوشی‌های‌ آیفون می‌رود، آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد.

گلکسی S23 اولترا با ۲۰۰ میلیون پیکسل، تراشه‌ی اورکلاک‌شده و ظاهری آشنا آمده است تا بار دیگر سامسونگ را بر تخت پادشاهی گوشی‌های پرچم‌دار بنشاند.

در وصف خوبی‌های S23 اولترا همین بس که مهرداد عیسی‌لو پس از بررسی‌اش به این نتیجه رسید که می‌توان این گوشی را «با قاطعیت بهترین پرچم‌دار چندین سال گذشته‌ی کره‌ای‌ها و کامل‌ترین پرچم‌دار ۲۰۲۳ بنامیم.» در بخش نکات منفی هم تنها عاملی که ممکن است کاربران را از خرید S23 اولترا منصرف کند، قیمت نجومی آن در ایران است!

موتورولا اج ۳۰ فیوژن

صفحه‌نمایش موتورولا اج ۳۰ فیوژن

موتورولا اج ۳۰ فیوژن با ارائه‌ی تجربه‌ای بی‌نظیر از اندروید خالص، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با عمق رنگ ۱۰ بیت و بدنه‌ی فلزی و طراحی زیبا، نه به‌طور‌کامل پرچم‌دار است و نه می‌توان آن را گوشی میان‌رده نامید. این گوشی حتی در دسته‌ی محصولات قاتل پرچم‌دار نیز قرار نمی‌گیرد؛ اما به‌طور‌ویژه برای رقابت با پیکسل ۷ گوگل راهی بازار شده است.

بررسی موتورولا اج ۳۰ فیوژن؛ نیمه پرچمدار با اندروید خالص
موتورولا اج ۳۰ فیوژن حد وسطی میان قاتل‌ پرچم‌داری است که ویژگی‌های پرچم‌دار را با خود دارد؛ اما قدرت سخت‌افزاری آن شباهت زیادی به میان‌رده‌ها دارد!
شادان غمگسار
مطالعه '27
بررسی موتورولا اج ۳۰ فیوژن؛ نیمه پرچمدار با اندروید خالص

موتورولا اج ۳۰ فیوژن مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 888 Plus، در بحث قدرت سخت‌افزاری خوب ظاهر می‌شود، اما حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ درعوض، تجربه‌ی کار با اندروید ۱۲ در این گوشی درکنار انیمیشن‌های نرم و روان اندروید با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی دستگاه، به‌حدی لذت‌بخش است که نمونه‌ی آن را جز در گوشی‌های گوگل در هیچ مدل دیگری نمی‌توان یافت.

شیائومی 12T پرو

عکاسی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو مجهز به صفحه‌نمایشِ با‌کیفیت ۱۲۰ هرتزی و تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 را می‌توان قاتلی برای پرچم‌دارهای موجود در بازار دانست.

شیائومی 12T و 12T پرو دو گوشی هوشمند خوش‌قیمت، اما قدرتمندی هستند که برای پرچم‌داران بازار دندان تیز کرده‌اند. با بررسی این دو گوشی همراه زومیت باشید.

در بررسی زومیت، گوشی پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه چینی‌ها عملکردی در حد‌و‌اندازه‌ی گلکسی S21 اولترا ارائه کرد. به‌لطف اسپیکرهای قدرتمند هارمان کاردن نیز صداها با شفافیت فراوان و جزئیات زیاد پخش می‌شوند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و شارژر قدرتمند ۱۲۰ وات نیز باعث شده تا این دستگاه برای استفاده‌های روزانه عملکرد مطلوبی داشته باشد و بدون نگرانی در طول روز پاسخ‌گوی کاربر باشد. دوربین‌ اصلی گوشی تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند و کل ماژول دوربین هم عملکرد نسبتاً پذیرفتنی ارائه می‌کنند.

آیفون ۱۴ پرو مکس

طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو

متاسفانه آیفون ۱۴ پرو مکس تنها کمی پس از بررسی آن در زومیت، به‌خاطر ممنوعیت واردات و مشکلات رجیستری، به گوشی‌ای تبدیل شد که ارزش خرید آن برای کاربران ایرانی، حتی آن‌هایی که دغدغه‌ی بودجه ندارند، با سر سقوط کرد.

بااین‌حال به دور از تمام این حواشی، پرچم‌دار جدید اپل به‌قدری خوب است که به‌راحتی در تمام فهرست‌های بهترین گوشی‌های سال قرار می‌گیرد. صفحه‌نمایش ۲۰۰۰ نیتی، تراشه‌ی پرقدرت‌تر و بهینه‌تر از همیشه، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، قابلیت تشخیص تصادف، امکان اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری، شارژدهی عالی، قابلیت صفحه‌نمایش همواره‌روشن و صدالبته Dynamic Island؛ تمام این موارد آیفون ۱۴ پرو را به گزینه‌ی جذابی بین پرچم‌داران بازار تبدیل می‌کند.

بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل [به‌همراه بررسی ویدیویی]
آیفون ۱۴ پرو از جنبه‌های متعددی بهتر از نسل گذشته است؛ اما نه به‌قدری که ارتقا از آیفون ۱۳ پرو را توجیه کند. با بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس همراه زومیت باشید.
بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل [به‌همراه بررسی ویدیویی]

مهرداد که بررسی این گوشی را انجام داده، عقیده دارد Dynamic Island حتی پتانسیل آن را دارد تا جریانی شبیه به حذف جک هدفون را در دنیای اندروید ایجاد کند؛ هرچند که این قابلیت راه درازی تا کامل‌شدن پیش‌رو دارد.

گلکسی زد فولد ۴

پشت بدنه گلکسی زد فولد ۴ در حالت نیمه باز

درست است که مانند چهار سال پیش، گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ یکه‌تاز تاشدنی‌ها نیست، اما به‌لطف رابط کاربری پخته‌تر، سابقه‌ی بیشتر سامسونگ در دنیای گوشی‌های تاشدنی و عملکرد بسیار خوب و پایدار تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1، کماکان برای کسانی که به‌دنبال ماجراجویی هستند و صدالبته به‌لحاظ مالی نیز محدودیتی ندارند، گزینه‌ی مطمئن‌تری به‌حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ را با تغییرات ظاهری جزئی و تمرکز بیشتر بر بهبود تجربه‌ی کاربری نرم‌افزار وارد بازار کرده است؛ با بررسی گلکسی زد فولد ۴ همراه زومیت باشید.

بی‌شک گوشی‌های تاشدنی برای تمام سلیقه‌ها طراحی نشده‌اند، اما اگر این مدل گوشی با سلیقه‌ی شما جور است، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیق‌پذیر روی هر دو نمایشگر، تجربه‌ی چندوظیفگی روان و قدرت تراشه لذت خواهید برد. البته این را هم بگویم که گلکسی زد فولد ۴ برای خوره‌های عکاسی با موبایل، گزینه‌ی مناسبی نیست، اما تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای گیمرها رقم خواهد زد.

ناتینگ فون ۱

گلیف (Glyph) ناتینگ فون ۱ در حالت روشن

شاید برایتان عجیب باشد که در لیست بهترین گوشی‌هایی که در سال ۱۴۰۱ بررسی کردیم، در میان آیفون ۱۴ پرو مکس و S23 اولترا و پیکسل ۷ پرو، از برندی نام می‌بریم که احتمالا برای بسیاری ناشناخته باشد؛ اما اولین گوشی هوشمند شرکت بریتانیایی ناتینگ، به‌عنوان دستگاهی میان‌رده با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری قطعاً گزینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.

بررسی ناتینگ فون ۱ [به‌همراه بررسی ویدئویی]
بالاخره اولین محصول شرکت ناتینگ (Nothing) با هایپ فراوان راهی بازار شد؛ اما آیا میان‌رده ناتینگ ارزش این‌همه توجه را دارد؟ با بررسی ناتینگ فون ۱ همراه زومیت باشید.
شادان غمگسار
مطالعه '26
بررسی ناتینگ فون ۱ [به‌همراه بررسی ویدئویی]

استفاده از تراشه قدرتمند درکنار طراحی زیبا، استفاده از باکیفیت‌ترین متریال برای ساخت بدنه، نمایشگر دقیق ۱۲۰ هرتزی، عمر باتری طولانی، تجربه اندروید خالص و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت، انتظاراتی فراتر از گوشی هوشمند میان‌رده را برآورده می‌کند.

اگر نظر شادان را بپرسید که این گوشی را بررسی کرده، وجه‌تمایز اصلی فون ۱ با گوشی‌های دیگر رابط Glyph است؛ مجموعه‌ای ۹۷۲ تایی از LEDهای بسیار کوچک که در زمان دریافت اعلان یا تماس جدید، همگام با ریتم صدای زنگ به‌صورت چشمک‌زن روشن می‌شوند.

شیائومی ۱۲

طراحی پنل پشتی شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ با آن طراحی جمع‌وجور و خوش‌ساخت به گفته‌ی شادان که این گوشی را بررسی کرده، می‌تواند لقب خوش‌دست‌ترین پرچم‌دار اندرویدی بازار را از آنِ خود کند!

پرچمدار تمام‌عیار شیائومی با برچسب قیمتی قاتلان پرچم‌دار مجهز به پنل ۱۲ بیتی OLED، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، دوربین باکیفیت در شرایط نوری مختلف، تجربه نرم‌افزاری نرم و لذت‌بخش و عمر باتری مناسب، به‌راحتی جای خود را در فهرست بهترین گوشی‌های بررسی‌شده در زومیت باز می‌کند.

پرچمداری تمام‌عیار با برچسب قیمتی قاتلان پرچم‌دار؛ آیا شیائومی ۱۲ می‌تواند به‌عنوان ناجی، سهم سامسونگ از پرچمداران را به سمت شیائومی سرازیر کند؟

در این بازه‌ی قیمتی و باتوجه به کیفیت ساخت و قدرت پردازشی، شیائومی ۱۲ به رقابت مستقیم با گلکسی S21 FE و آیفون SE 2022 می‌رود؛ اما برخلاف سامسونگ و اپل، به‌جای پلاستیک، از شیشه و فلز در طراحی پرچم‌دار اقتصادی‌اش استفاده کرده است.

گلکسی A73 سامسونگ

کار با گلکسی A73 سامسونگ

گلکسی A73 عنوان «نخستین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی» را یدک می‌کشد و از تراشه‌ی به‌مراتب کارآمدتری درمقایسه‌با گلکسی A53 قدرت می‌گیرد

اگر بحث قیمت را کنار بگذاریم که گلکسی A73 را مقابل رقبای خطرناک‌تری همچون گلکسی S21 FE، شیائومی 11T پرو و وان‌پلاس 9R قرار می‌دهد، این گوشی هوشمند با بهبودهای فوق‌العاده‌ای که در مقایسه‌ با نسل گذشته تجربه می‌کند، ازجمله بدنه‌ی باریک‌تر و سبک‌تر، دوربین اصلی کارآمدتر، تراشه‌ی به‌مراتب کارآمدتر و وعده‌ی پشتیبانی چهار ساله‌ی سامسونگ، به‌معنای واقعی کلمه یک میان‌رده‌ی تمام‌عیار است.

بررسی گلکسی A73 سامسونگ [با بررسی ویدیویی]
گلکسی A73، میان‌رده‌ی جذاب، خوش‌ساخت و کارآمدی است که متأسفانه با قیمتی مشابه بهترین پرچم‌دارهای اقتصادی به‌فروش می‌رسد؛ با بررسی گلکسی A73 5G همراه زومیت باشید.
بررسی گلکسی A73 سامسونگ [با بررسی ویدیویی]

تراشه‌ی Snapdragon 778G نیز در برخی زمینه‌ها، نظیر بازی‌های سنگین، تراشه‌های پرچم‌دار غیربهینه‌ای همچون Exynos 2100 را از پیش‌رو برمی‌دارد و بدین‌ترتیب، راه خود را به فهرست بهترین گوشی‌های بررسی شده در زومیت در سال ۱۴۰۱ باز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات