تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی سامسونگ، پردازنده‌ی گرافیکی AMD با معماری RDNA2 خواهد داشت

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود اگزینوس ۲۲۰۰ اولین تراشه‌ی سامسونگ باشد که پردازنده‌ گرافیکی AMD با معماری RDNA2 دارد.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ مدعی شد که در همکاری با AMD، پردازنده‌های گرافیکی این شرکت را در تراشه‌های پرچم‌دار اگزینوس نسل بعدی استفاده خواهد کرد؛ اما اشاره‌ای نشد که این همکاری به چه صورتی خواهد بود و جزئیات بسیار کمی در مورد تراشه‌های نسل بعدی اگزینوس مانند زمان عرضه‌ی آن‌ها مطرح شد.

Sammobile گزارش می‌دهد که پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌های نسل بعدی اگزینوس، از معماری RDNA2 شرکت AMD استفاده خواهد کرد. طی کنفرانس خبری AMD در جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۱، دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD به روی صحنه آمد و اطلاعات جالبی از برنامه‌های همکاری سامسونگ و AMD ارائه کرد.

AMD در نظر دارد برای تراشه‌های پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ پردازنده‌های گرافیکی مخصوصی تولید کند که مبتنی بر معماری RDNA2 هستند و امکاناتی از جمله رهگیری پرتو یا Ray Tracing در اختیار سازندگان بازی‌های اندروید قرار می‌دهند. در کنار رهگیری پرتو، ویژگی سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) ازجمله ویژگی‌هایی است که معماری RDNA2 به همراه دارد.

در مورد معماری RDNA2 جالب است بدانید که از آن در کارت‌های گرافیکی سری 6000 AMD، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس استفاده شده است. در واقع تراشه‌های نسل بعدی اگزینوس می‌توانند به برخی از امکاناتی دسترسی داشته باشند که در کنسول‌های خانگی نسل نهمی وجود دارد.

انتظار می‌رود سامسونگ با فرا رسیدن زمان معرفی تراشه‌ی پرچم‌دار خود اطلاعات بیشتری در مورد پردازنده‌ی گرافیکی AMD منتشر کند گفته می‌شود که تراشه‌ی مورد نظر، اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد. مدل اگزینوس ۲۱۰۰ در پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۱ مورد استفاده قرار گرفت. با این حساب می‌توان حدس زد که اگزینوس ۲۲۰۰ نیز در پرچم‌داران نسل بعدی سری گلکسی اس مورد استفاده قرار بگیرد. البته امکان دارد علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت سری گلکسی، تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در برخی از لپ‌تاپ‌های سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات