ریمک نورا، ابرخودرو برقی ۱۹۰۰ اسب‌بخاری، معرفی شد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سه سال پس از تولید نمونه پروتوتایپ ریمک C_Two، سرانجام نسخه نهایی با نام نورا به رسانه‌های جهان معرفی شد. این محصول با قدرت ۱۹۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱٫۹۷ ثانیه دارد.
تبلیغات

اولین نمونه از ریمک C_Two در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد. این محصول با مشخصات فنی ویژه، مثل قدرت ۱۹۰۰ اسب‌بخاری و زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۲ ثانیه، عنوان قوی‌ترین و پرشتاب‌ترین خودرو جاده‌ای جهان زمان خود را به‌دست آورد؛ اما برخلاف انتظارات، با سه سال تأخیر به مرحله تولید تجاری رسید.

در اروپای‌شرقی، نورا به‌نوعی از طوفان‌های دریای مدیترانه اشاره می‌کند. محصول جدید ریمک با نام نورا (Nevara) نسخه بهینه‌سازی‌شده و استاندارد C_Two است. مشخصات فنی این ابرخودرو برقی شامل ۱۹۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور حاصل از چهار موتور الکتریکی روی هر چرخ است که روی کاغذ، تفاوتی با C_Two ندارند؛ اما محصول جدید ازنظر آیرودینامیک و مصرف انرژی الکتریکی بهینه‌سازی شده است. راننده نورا می‌تواند با انتخاب حالت رانندگی Low Drag، ضریب درگ را ۰٫۳ کاهش دهد یا همراه‌با افزایش ارتفاع بال عقب، نیروی عمود بر سطح خود را سه برابر کند.

نمای پشت ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای روبرو ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای جانبی ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای درها ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای بالا ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای پشت ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
برش فنی ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera
نمای تجهیزات ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera

سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت نورا ۱٫۹۷ ثانیه اعلام شده است. شرکت سازنده رسیدن به این شتاب باورنکردنی را منوط به رانندگی در مسیر مستقیم با چسبندگی سطح مشابه پیست‌های رانندگی حرفه‌ای عنوان کرده است. براین‌اساس، نورا می‌تواند ۹٫۳ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و به نهایت سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وزن خالص ریمک نورا ۲۱۵۰ کیلوگرم خواهد بود و تقسیم وزن ۴۸ به ۵۲ درصد خواهد داشت. مجموع ظرفیت باتری‌های این محصول ۱۲۰ کیلووات‌ساعت است که انرژی لازم برای رانندگی در مسیری به طول ۵۵۰ کیلومتر را ذخیره می‌کنند. درصورت اتصال نورا به شارژر ۵۰۰ کیلووات DC، تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در ۲۲ دقیقه تکمیل خواهد شد.

نمای داخلی ابرخودرو برقی ریمک نوارا Rimac Nevera

شرکت ریمک، تنها ۱۵۰ دستگاه نورا با قیمت حدودی دومیلیون یورو تولید خواهد کرد. مت ریمک (Mate Rimac)، مدیر و بنیان‌گذار شرکت، کیفیت هرکدام از این ابرخودروهای الکتریکی را کنترل خواهد کرد و امضا این مهندس ۳۳ ساله پای هریک از این خودروها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات