اخبار زنده ؛ پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
مطالعه 12 دقیقه
امروز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد نخستین عملیات محاسباتی کامپیوتر EDSAC است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۱۱:۲۰

شایعه: دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا به فناوری بزرگنمایی اپتیکال پیوسته مجهز می‌شود

طبق شایعات جدید، سامسونگ قصد دارد جانشین گلکسی اس ۲۱ اولترا را به آرایه‌ی دوربین بسیار قدرتمندی مجهز کند.

با استناد به گفته‌های افشاگر نام‌آشنا، Ice Universe، سامسونگ در حال کار روی فناوری بزرگنمایی اپتیکال پیوسته برای استفاده در گلکسی اس ۲۲ اولترا است. با وجود انتشار جزئیات بسیار ناچیز، افشاگر مذکور ادعا می‌کند که سامسونگ الکترونیک و بخش صنایع نیمه‌هادی این شرکت در حال توسعه فناوری یادشده هستند. برخلاف لنز پریسکوپی استفاده‌شده در گلکسی اس ۲۱ اولترا، اجزای داخل یک محلول پریسکوپی با بزرگنمایی پیوسته قادر به حرکت آزادانه خواهند بود و در نتیجه، وضوح بهتر را در هر سطح از بزرگنمایی امکان‌پذیر می‌سازند.

افزون بر این، شواهد نشان می‌دهد که پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز بهره می‌برد که به‌طور مشترک توسط سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیک در حال توسعه است. به‌طور کلی، انتظار می‌رود که گلکسی زد فولد ۳ اولین گوشی سامسونگ باشد که به فناوری دوربین در زیر نمایشگر مجهز شود.

متن کامل خبر: شایعه: دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا به فناوری بزرگنمایی اپتیکال پیوسته مجهز می‌شود 

منبع

۱۹:۱۰

تصاویر رندرشده‌ جدیدی از گلکسی تب اس ۷ لایت با رنگ صورتی فاش شد

تصویر افشاشده از گلکسی تب اس ۷ لایت

انتظار می‌رود سامسونگ به‌زودی تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب اس ۷ لایت را در سه نوع مجهز به شبکه‌های ارتباطی وای‌فای، 4G و 5G رونمایی و عرضه کند. ماه گذشته، رندرهای فاش شده، مدل 5G را در رنگ مشکی به ما نشان دادند؛ اما اکنون چند تصویر دیگر رسانه‌ای شده است که این تبلت را در رنگ صورتی به همراه قلم S-Pen و کیس کتابی با رنگ مشابه بدنه‌ی تبلت نشان می‌دهد.

شواهد حاکی از آن است که شرکت کره‌ای دو محل نگه‌داری قلم هوشمند را در کیس محافظ دستگاه تعبیه کرده است که از قرار معلوم، یکی در داخل و دیگری در نزدیکی آرایه‌ی دوربین دوگانه قرارداد. همچنین می‌توانید کلید پاور و میزان صدا را در فریم سمت راست و درگاه USB-C و بلندگوی را در پایین دستگاه مشاهده کنید. افزون‌براین، در حاشیه سمت راست نیز یک دوربین سلفی وجود دارد.

متن کامل خبر: تصاویر رندرشده‌ جدیدی از گلکسی تب اس ۷ لایت با رنگ صورتی فاش شد

منبع

۱۸:۰۱

ویژگی Always-on-Display با آپدیت جدید به OnePlus Watch اضافه شد. https://androidcommunity.com/oneplus-watch-gets-b-48-software-update-always-on-display-included-20210506/ pic.twitter.com/zgCMwYVeod— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 6, 2021

مقاله مرتبط: وان پلاس واچ با نمایشگر OLED، شارژدهی دوهفته‌ای و قیمت ۱۵۹ دلار رونمایی شد

۱۴:۰۷

کانالیس: فروش تبلت و لپ تاپ‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ دو برابر شده است

میزان رشد بازار تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱

در میان آمارهای ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی کانالیس، مشخص می‌شود که کروم‌بوک در مقایسه‌با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با رشد فروش ۲۷۵ درصدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. رشد فروش تبلت و لپ‌تاپ در بازهٔ زمانی ذکرشده به ترتیب عبارت‌اند از ۵۲ و ۶۲ درصد.

متن کامل خبر: فروش تبلت و لپ تاپ‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ دو برابر شده است

منبع

۱۶:۰۵

رابط کاربری MIUI 13 در ۴ تیر برای محصولات ۲۰۱۹ به بعد منتشر می‌شود

 انتشار رابط کاربری MIUI 13 در حالی رخ می‌دهد که برخی از محصولات به‌تازگی آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را دریافت کرده‌اند. متاسفانه رابط کاربری MIUI 13 برای محصولاتی ازجمله شیائومی می ۹، می میکس ۳، ردمی نوت ۸ و سری ردمی ۸ منتشر نخواهد شد.

متن کامل خبر: رابط کاربری MIUI 13 در ۴ تیر برای محصولات ۲۰۱۹ به بعد منتشر می‌شود

منبع

۱۵:۵۹

برنامه‌ی کاری گوگل برای کارمندان خود به حضور سه روز در هفته اشاره دارد

گوگل از اکثر کارمندان خود خواسته است که در طول هفتهٔ کاری، در حدود سه روز از هفته را در شرکت حضور یابند. این موضوع در حالی رقم میخورد که حدود ۲۰ درصد از ۱۴۰ هزار کارمند گوگل همچنان به‌صورت دورکاری فعالیت دارند.

منبع

۱۵:۵۸

شیائومی توانست از نظر فروش گوشی هوشمند در بازار اروپا از اپل عبور کند

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در بازار اروپا

کانالیس، شرکت تحلیل بازار گجت‌های هوشمند، گزارش می‌دهد که شیائومی توانسته ۲۳ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند در اروپا را به دست آورد و پس از سامسونگ با ۳۵ درصد سهم در جایگاه دوم قرار گیرد. اپل با ۱۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع

۱۵:۵۰

سری جدید لپ تاپ مجیک بوک ایکس آنر در ۱۷ اردیبهشت رونمایی می‌شوند

 سری مجیک بوک ایکس احتمالا از نظر طراحی شبیه به مجیک بوک پرو خواهند بود، البته با سخت‌افزاری ضعیف‌تر که برای کاربرانی با بودجه‌های محدود عرضه می‌شوند. برخورداری از تنوع در درگاه‌ها، طراحی با ضخامت بسیار کم، سبک بودن و قیمتی رقابتی از ویژگی‌های مثبت مجیک بوک ایکس آنر خواهند بود.

منبع

۱۵:۴۵

شیائومی به‌زودی مدلی دیگر از سری ردمی نوت 10 معرفی می‌کند

انتظار می‌رود مدل جدید با نام ردمی نوت ۱۰ پرو 5G رونمایی شود. آنچه باید بدانید: ردمی نوت ۱۰ پرو 5G مدلی از ردمی نوت ۱۰ پرو با تراشهٔ متفاوت خواهد بود احتمالا تراشهٔ مدنظر اسنپدراگون 750G ساخت کوالکام باشد سری ردمی نوت ۱۰ تنها دو هفته پس از عرضه در هند بیش از ۶۸ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

منبع

۱۵:۳۵

آغاز فعالیت مشاغل گروه یک و دو از هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی

تصویری از رئیس‌جمهور و وزراء در ستاد کرونا

براساس پیشنهاد ارائه‌شده از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، تمدید محدودیت‌های اعمال‌شده در شهرهای نارنجی و قرمز برای عبور کامل از پیک چهارم ضروری است. بااینحال از هفته آینده در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی، گروه مشاغل یک و دو می‌توانند فعالیت کنند. همچنین مقرر شد آزمون کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ‌های ۶ تا ۸ مرداد ماه براساس جدول اعلام شده برگزار شود. سایر آزمونها که در سطوح مختلف برگزار می‌شود نیز طبق تقویم و زمان‌بندی سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

منبع

۱۵:۳۲

سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع شد

 براساس مصوبه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، کلیه سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سهشنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

منبع

۱۳:۰۰

ستاد کرونا: برنامه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال در کشور نداریم

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعلا هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نداریم؛ زیرا فعلا واکسن تأیید شده‌ای برای زیر ۱۸ ساله‌ها وجود ندارد. علیرضا رییسی افزود: باید توجه کرد زمانی‌که شما ۷۰ درصد جمعیت را واکسینه کنید، به ایمنی جمعی خواهیم رسید. بنابراین در این صورت حتی اگر افراد زیر ۱۸ سال را هم واکسینه نکنیم به آن ۷۰ درصد خواهیم رسید.

منبع

۱۴:۳۷

خبر فوری

شناسایی ۱۸ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ و فوت ۳۳۸ نفر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

فهرستی از فوریت‌های کرونایی

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸هزار و ۴۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران کرونا را به دو میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۸ نفر می‌رساند. همچنین  ۳۳۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۳ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

مقاله مرتبط: ویروس هندی و هیبرید هندی کالیفرنیایی کرونا در کشور دیده شد

منبع

۱۳:۲۳

کانترپوینت: در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۱۰ میلیون هدفون کاملا بی‌سیم به فروش خواهد رسید

نمایی از چند هدفون کاملا بی‌سیم

براساس داده‌های جدید جامعه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، انتظار می‌رود که تداوم فروش دیوانه‌وار هدفون‌های کاملا بی‌سیم (TWS)، در سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد. به‌طور کلی، پیش‌بینی می‌شود شاهد عرضه ۳۱۰ میلیون هدفون کاملا بی‌سیم در سال ۲۰۲۱ باشیم که در مقایسه با ۲۳۳ میلیون دستگاه فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰، رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. اعتقاد بر این است که همچنان اپل، شیائومی و سامسونگ به‌عنوان سه بازیگر بزرگ و تأثیرگذار در این صنعت باقی بمانند.

متن کامل خبر: کانترپوینت: در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۱۰ میلیون هدفون کاملا بی‌سیم به فروش خواهد رسید

منبع

۱۳:۰۹

🔴 گزارش مالی و جزئیات فروش محصولات نینتندو تا انتهای ماه مارس🔹سخت‌افزار: ۸۴.۵۹ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ🔹نرم‌افزار: ۵۸۷.۱۲ میلیون🔵نرم‌افزار:🔹ماریو کارت ۸ با فروش ۳۵.۳۹ میلیون نسخه، به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی سوییچ شناخته می‌شود.(۱/۲) pic.twitter.com/rLwV7DSpJp— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 6, 2021

مقاله مرتبط: شایعه: افزایش چشمگیر تولید نینتندو سوییچ تا زمان عرضه‌ کنسول جدید

۱۲:۵۰

مدیاتک و کوالکام بیشترین سهم بازار تراشه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

جدیدترین پیش‌بینی جامعه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت حاکی از آن است که طراحان تراشه همچون مدیاتک و کوالکام همچنان تسلط بر بازار تراشه را حفظ کرده‌اند و بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. کانترپوینت محاسبه کرده است که مدیاتک بالغ بر ۳۷ درصد از بازار تراشه‌های جهانی را به دست آورده و کوالکام نیز یک رهبر شاخص در پخش پردازنده‌های مبتنی بر نسل پنجم شبکه موبایل (5G) است.

انتظارات از تقویم ۲۰۲۱ این است که مدیاتک به دلیل محدودیت‌های عرضه در بخش RFIC-ها (مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی) از کارخانه سامسونگ در تگزاس و وابستگی کوالکام به این کارخانه، بتواند از غول تراشه‌سازی آمریکایی پیشی‌بگیرد. همچنین ویفرهای ۵ نانومتری به‌طورکلی سهم بسیار ناچیزی از بازار را در اختیار دارند؛ چیزی که مدیاتک تاکنون از آن استفاده نکرده است؛ بنابراین، این بخش به‌عنوان یک مزیت برای کوالکام محسوب نمی‌شود. دراین‌میان، بزرگ‌ترین بازنده در این مسابقه، های‌سلیکون متعلق به هواوی است که به‌طور مؤثری از پنج تولیدکننده برتر خارج می‌شود و جای خود را به Unisoc، یک شرکت چینی معروف به تراشه‌های فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه می‌دهد.

متن کامل خبر: مدیاتک و کوالکام بیشترین سهم بازار تراشه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع

۱۲:۰۸

لنوو جدیدترین تبلت ویندوزی خود را با ظاهری شبه به آیپد پرو معرفی کرد

لنوو، تبلت پرچم‌دار Xiaoxin Pad Pro 2021 را با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند رونمایی کرده است‌. تبلت یادشده دارای نمایشگر ۹۰ هرتزی از نوع OLED است که از محتوای HDR10 و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر قادر به ارائه‌ی روشنایی تا ۶۰۰ نیت خواهد بود. همچنین، گواهینامه‌ی TÜV Rheinland برای ایمنی چشم دریافت کرده و از رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ بهره می‌گیرد. گفتنی است که قلب تپنده‌ی تبلت جدید لنوو را پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ تشکیل می‌دهد و نسخه‌ای اصلاح‌شده از ویندوز ۱۰ را برای پردازنده‌های مبتنی‌بر ARM اجرا می‌کند.

متن کامل خبر: لنوو جدیدترین تبلت ویندوزی خود را با ظاهری شبه به آیپد پرو معرفی کرد

منبع

۱۱:۱۷

اولین پشه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی در آمریکا رها شدندشرکت بیوتکنولوژی اوکسیتک پس از سال‌ها مخالفت ساکنان و عبور از موانع مقرراتی، آزمایش میدانی بحث‌برانگیز حشرات خود را در فلوریدا آغاز کرد./fundamental-science/370611-genetically-modified-mosquitoes-released-in-us/ pic.twitter.com/0YcP7PSLfO— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 5, 2021

متن کامل خبر: توییت

۱۰:۵۶

فراری 812 کامپتیزیونه با سقف تارگا معرفی شد

در اقدامی نادر برای محصولات فراری، یک سوپراسپرت با سقف متحرک فلزی و سبک تارگا ساخته شده است. فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه، پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸۳۰ اسب‌بخار دارد.

متن کامل خبر: فراری 812 کامپتیزیونه با سقف تارگا معرفی شد

منبع

۱۰:۳۸

اسپیس ایکس سرانجام استارشیپ را با موفقیت فرود آورد

بامداد امروز به وقت ایران، اسپیس ایکس توانست نسخه اولیه SN15 استارشیپ را پس از پرتاب در تست پرواز ارتفاع بالا برای نخستین‌بار با موفقیت فرود آورد. این موفقیت، بیانگر غلبه بر چالشی مهم در مسیر پرفراز و نشیب ساخت سامانه موشکی چندبارمصرف استارشیپ است.

به‌گفته‌ی ماسک، نسخه‌ی SN15 درمقایسه با تمام دیگر نسخه‌های تمام‌اندازه‌ی استارشیپ که حین تلاش برای فرود منفجر شدند، حاوی «صدها بهبود در طراحی» است. با موفقیت امروز، اسپیس ایکس یک گام مهم دیگر به پرتاب محموله و انسان به ماه و مریخ و دیگر مقاصد دوردست فضایی نزدیک‌تر شد.

متن کامل خبر: اسپیس ایکس سرانجام استارشیپ را با موفقیت فرود آورد

منبع

۱۰:۲۸

شیائومی درحال توسعه‌ی نسخه‌ی 5G از گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو است

طبق شایعه‌ای جدید و با استناد به تصویر افشاشده، ممکن است شیائومی در حال کار روی گوشی ردمی Note 10 Pro 5G باشد. به نظر می‌رسد این یک تصویر تبلیغاتی رسمی برای بازار اسپانیا است و آنچه به تصویر کشیده‌شده، گوشی هوشمندی است که نمای پشتی‌اش شباهت زیادی به Redmi Note 10 Pro دارد و احتمالا تنها قابلیت متمایزکننده‌ی آن، به استفاده از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) مربوط می‌شود. به‌طور کلی، اعتقاد بر این است که قلب تپنده‌ی این محصول را تراشه‌ی اسنپدراگون 750G تشکیل خواهد داد؛ بنابراین، شاید بهتر است که به اسنپدراگون 780G امیدوار نباشیم؛ زیرا استفاده از آن قطعا در فروش Mi 11 Lite 5G که اخیرا به بازار عرضه شده تأثیر خواهد گذاشت.

متن کامل خبر: شیائومی درحال توسعه‌ی نسخه‌ی 5G از گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو است

منبع

۸:۰۰

سامسونگ تولید انبوه گلکسی S21 FE را در ماه جولای آغاز می‌کند

رندر غیررسمی گلکسی S21 FE سامسونگ نمای جلو و پشت

سال گذشته، سامسونگ گلکسی S20 FE را معرفی کرد و قطعا این محصول با توجه به استقبال خریداران، یک موفقیت بزرگ برای کره‌ای‌ها محسوب می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که در اواخر امسال جانشین آن معرفی خواهد شد. حال گفته می‌شود که گلکسی S21 FE دوماه دیگر و در ماه جولای وارد مرحله‌ی تولید انبوه می‌شود و از قرار معلوم، تاریخ عرضه‌ی نهایی نیز برای ماه آگوست درنظر گرفته شده است.

در گذشته، رندرهایی از این دستگاه منتشر شد که به‌طور غیرمنتظره ای از زبان طراحی گلکسی S21 پیروی می‌کرد. انتظار می‌رود S21 FE به یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع AMOLED با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، پردازنده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ بسته به منطقه و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت مجهز شود. همچنین، شواهدی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری حکایت دارد و احتمالا این گوشی در رنگ‌های سفید، خاکستری، صورتی و بنفش روانه‌ی بازار شود.

متن کامل خبر: سامسونگ تولید انبوه گلکسی S21 FE را در ماه جولای آغاز می‌کند

منبع

۷:۲۸

گوگل ویژگی Entertainment Space را برای تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد

تبلت‌های اندرویدی با وجود تمام مشکلات همچون ناسازگاری در نسبت تصویر و سیستم‌عامل، نداشتن برنامه‌های تخصصی و تَردشدن از سوی گوگل، هنوز تولید می‌شوند و ممکن است عده‌ی زیادی آن‌ها را خریداری کنند. امروز در یک سُنت‌شکنی، غول جست‌وجو جهان ویژگی جدیدی را تحت عنوان Entertainment Space (فضای سرگرمی)، به‌صورت انحصاری برای تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد.

گوگل قابلیت جدید را که فضای سرگرمی نامیده می‌شود، به‌عنوان خانه‌ای شخصی برای تمامی فیلم‌ها، نمایش‌ها، بازی‌ها و کتاب‌های مورد علاقه کاربر توصیف می‌کند. ویژگی مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که با تلاش برای جست‌وجوی بین برنامه‌ها، متوجه شوند که در کجا قرار دارند و با ارائه یک نمای کلی از محتوای برنامه‌های خود که براساس نوع گروه‌بندی می‌شود، از آن‌ها مراقبت کنند.

منبع

۷:۲۵

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 6 می ۲۰۲۱

  • پرواز نخستین هواپیما بدون سرنشین: در ۶ می سال ۱۸۹۶، فرودگاه شماره ۵ ساموئل پیرپوینت لانگلی اولین پرواز موفقیت آمیز هواپیمای بدون خلبان، موتور محرک و سنگین‌تر از هوا را با اندازه قابل‌توجه انجام داد.
  • پیش‌نمایش سیستم‌عامل Mac OS 10.2 gaguar: استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل در مراسم سخنرانی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۰۲، پیش‌نمایشی از سیستم‌عامل Mac OS X 10.2 Jaguar را ارائه داد.این پیش‌نمایش شامل یک فناوری دست‌خط با نام Inkwell، سرویس گیرنده و پیام‌رسان فوری iChat، ادغام QuickTime 6 و موارد دیگر بود.
  • نخستین عملیات محاسباتی کامپیوتر EDSA: سال ۱۹۴۹ در چنین روزی، EDSA به‌عنوان نخستین کامپیوتر برنامه ذخیره‌شده جهان، اولین محاسبه خود را انجام داد. این رایانه با سرعت ۷۱۴ عملیات‌درثانیه کار می‌کرد.

۷:۲۰

اخبار کوتاه دیروز را می‌توانید از اینجا مرور کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات