اخبار زنده ؛ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
مطالعه 21 دقیقه
امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد ارسال اولین فضانورد ناسا به فضا است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۱۲:۲۴

قیمت روز گوشی‌های موبایلبرای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی‌های آیفون، گوشی‌های سامسونگ و مقایسه مشخصات و پاسخ به سوالات خود به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید./product/list/mobile/?utm_source=Twitter&utm_medium=Post&utm_campaign=PhonePrice pic.twitter.com/JwdPD7yL6p— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 5, 2021

مقاله مرتبط: پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران در ۱۲ ماه گذشته

۲۳:۴۵

توییتر ویژگی هشدار توهین‌آمیز بودن توییت را برای همه کاربران فعال کرد

طرح قابلیت توییتر اسپیسز / Twitter Spaces لوگو توئیتر و میکروفون

پس از گذشت یک‌سال آزمایش، در نهایت توییتر ویژگی هشدار توهین‌آمیز بودن توییت را برای تمام کاربرانی که تنظیمات زبان خود را روی انگلیسی قرار دادهاند فعال کرد. این ویژگی به کاربرانی که قصد توییت کردن محتوای توهین‌آمیزی را دارند هشدار می‌دهد تا با بررسی مجدد محتوای توییت، از ارسال آن اطمینان حاصل کنند. توییتر ادعا می‌کند در مدت‌زمان تست این ویژگی، موفق شده است با درخواست بررسی محتوای توییت از کاربر، ۳۴٪ از مردم را به تجدید نظر در ارسال توییت وادار کند.

منبع

۲۳:۰۳

تصاویر رندرشده و مشخصات سخت‌افزاری ذن فون ۸ و ۸ فلیپ فاش شدند

نکتهٔ قابل‌توجه در تصاویر افشاشده، دوربین چرخشی ذن فون ۸ فلیپ ایسوس است که درواقع مکانیزمی برای استفاده از ماژول دوربین اصلی به‌جای دوربین سلفی تلقی می‌شود. ایسوس از چنین مکانیزمی تاکنون بارها در محصولات خود استفاده کرده است؛ البته مدل استاندارد ذنفون ۸ فاقد چنین مکانیزمی خواهد بود. از نظر سخت‌افزاری باید گفت با محصولاتی بالارده روبه‌رو هستیم. ایسوس برای ذنفون ۸ و ذن فوت ۸ فلیپ از تراشهٔ اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند که توانمندترین تراشهٔ موجود برای محصولات اندرویدی محسوب می‌شود.

منبع

۲۲:۵۴

شایعه: HTC هفتهٔ آینده دو هدست واقعیت مجازی جدید رونمایی می‌کند

شرکت تایوانی HTC در نظر دارد هفتهٔ آینده رویدادی به نام وایوکان را طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت برگزار کند. گفته می‌شود از محصولاتی که طی رویداد وایوکان معرفی خواهند شد، دو هدست واقعیت مجازی بالارده هستند که وایو پرو ۲ و وایو فوکوس ۳ بیزنس ادیشن نام دارند.

منبع

۲۲:۴۸

قابلیت جدید اپلیکیشن یوتیوب برای رقابت با تیک تاک وارد فاز بتا شد

یوتیوب ویژگی به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد که درواقع نسخه‌ای الهام‌گرفته از اپلیکیشن تیک تاک است. این ویژگی که شورتز (Shorts) نام دارد هم‌اکنون وارد فاز بتا شده و در دسترس تمامی کاربران ایالات متحده قرار دارد. شورتز شامل ویدئوهایی ۱۵ تا ۶۰ ثانیه می‌شوند که کاربران برای ارسال محتوای کوتاه می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع

۲۲:۱۸

ویدئوی مقایسه‌ی سیستم‌عامل HarmonyOS و EMUI 11

به‌تازگی ویدئویی منتشر شده است که سرعت سیستم عامل هارمونی او اس و EMU 11 را با هم مقایسه می‌کند. هرچند که هنوز نسخه‌ی نهایی هارمونی او اس در دسترس نیست و تنها نسخه‌ی آزمایشی آن موجود است، بااینحال به نظر میرسد که برنامه‌های موجود در گوشی با رابط کاربری EMU 11 سریع‌تر از هارمونی او اس اجرا می‌شود.

منبع

۲۰:۳۰

اپل احتمالا در فروش کامپیوترهای همه‌کاره از HP پیشی خواهد گرفت

آی‌مک ۲۰۲۱

منابع نزدیک به صنعت پیشبینی کرده‌اند که غول دنیای فناوری با معرفی کامپیوترهای آی‌مک جدید بر محصولات مشابه HP غلبه خواهد کرد تا سلطه‌ی بازار را از آن خود کند. اعتقاد بر این است که این مهم به دلیل تقاضا و بخشی دیگر از اثرات کمبود تراشه رخ خواهد داد.

ممکن است آی‌مک‌های جدید اپل بیشترین توجه را به خود جلب کنند؛ اما قطعا آن‌ها تنها کامپیوتر موجود در دسته‌ی All-in-one (کامپیوترهای همه‌کاره) نیستند و تاکنون بزرگ‌ترین فروشنده نیز نبوده‌اند. این عنوان قبلا به شرکت HP تعلق گرفته بود که طبق برآوردها، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۸ درصد کامپیوترهای همهکاره بیشتری در مقایسه با اپل به فروش رسانده است. طبق گزارش‌ها، فروش HP در این سه‌ماهه در حدود ۹۲۵ هزار کامپیوتر در مقایسه با ۸۶۰ هزار مورد اپل بوده که متعاقبا شرکت واقع در کوپرتینو با معرفی آی‌مک بازطراحی‌شده شانس بسیاری برای قبله بر HP در این بازار خواهد داشت.

منبع

۱۹:۵۵

سونی به فروش دوربین‌های DSLR خاتمه داد

نمایی از سه دوربین DSLR سونی

به نظر می‌رسد سونی در سکوت کامل خبری به تولید و فروش آخرین دوربین‌های DSLR خود از سری A مانت خاتمه داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد محصولاتی ازجمله دوربین‌های a99 مارک دو، a77 مارک دو و a68 از طرف فروشندگان به حالت ناموجود در آمده‌اند و همچنین صفحهٔ مخصوص به این محصولات نیز از سایت رسمی سونی حذف و به حالت غیرقابل دسترس تبدیل شده است.

منبع

۱۹:۴۸

حساب کاربری دونالد ترامپ همچنان در فیسبوک و اینستاگرام مسدود خواهند ماند

پس از گسترش اعتراضات ماه ژانویه در ایالات متحده، حساب کاربری دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی ازجمله توییتر، فیسبوک و اینستاگرام مسدود شد. علت این امر نیز از دید مقام‌های بلندپایهٔ آمریکا، پیام‌های دونالد ترامپ در حساب‌های کاربری وی بود که حامیان خود را به حضور در اعتراضات تشویق می‌کرد و درنهایت باعث شد تا اعتراضات به سمت خشونت کشیده شود.

حال با وجود اینکه مدت بسیاری از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده می‌گذرد، گزارش‌ها نشان می‌دهد حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ همچنان مسدود خواهند ماند. این اتفاقات در حالی رقم می‌خورد که ترامپ نزدیک به ۳۵ میلیون دنبال‌کننده در فیسبوک و ۲۴ میلیون دنبال‌کننده نیز در اینستاگرام دارد.

منبع

۱۹:۴۴

سامسونگ روی گوشی اقتصادی با مودم 5G به نام گلکسی A22 کار می‌کند

تصویری از گوشی سامسونگ گلکسی A22

محصول جدید سامسونگ که گلکسی A22 نسخهٔ 5G نام دارد، مجهز شده به تراشهٔ دایمنسیتی ۷۰۰ و از مشخصاتی ازجمله ۶ گیگابایت حافظهٔ رم و دوربین اصلی ۴۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. نسخهٔ 5G گلکسی A22 در حالی ساخته می‌شود که سامسونگ مدلی نیز از گلکسی A22 با مودم 4G روانهٔ بازار خواهد کرد.

منبع

۱۹:۳۹

مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی نایت شیفت اپل کاربرد چندانی ندارد

تصویر یک خانوم در حال استفاده از گوشی

منبع

۱۹:۲۳

کاربران اوبر در انگلیس می‌توانند از یک ماه جلوتر سرویس ویژه رزرو کنند

تصویری خودرو با نوشته‌ی اوبر

ساکنان شهرهای لندن، منچستر و بریستول می‌توانند از ۳۰ روز جلوتر سرویس اوبر پریمیوم رزرو کنند. هزینه‌ی رزرو سرویس پریمیوم اوبر ۵ پوند است. در این نوع سرویس، راننده ۱۵ دقیقه قبل از زمان تعیین شده به مبدأ میرسد و تا ۱۵ دقیقه بعد از زمان مقرر در مبدأ منتظر میماند.

منبع

۱۸:۵۹

گوگل به اشتباه نام مدل ارزان‌قیمت پیکسل بادز را فاش کرد

بخش آلمان شرکت گوگل فهرستی به نتایج جستجوی خود اضافه کرده که برخی از اطلاعات پیکسل بادز جدید این شرکت را مشخص می‌سازد. آنچه باید بدانید:

  • محصول جدید گوگل، پیکسل بادز سری A نام دارد
  • بازار هدف پیکسل بادز سری A برای محصولات ارزان‌قیمت تعریف شده است
  • از نظر طراحی ظاهری شباهت بسیاری بین پیکسل بادز سری A با پیکسل بادز وجود دارد

منبع

۱۷:۳۱

خبر فوری

۳ مورد ابتلا به ویروس هندی کرونا در کشور دیده شد

به‌گفته وزیر بهداشت، در استان قم ۳ مورد ابتلا به ویروس هندی کرونا دیده شد. همچنین حداقل ۱۰ مورد جدید از یک نوع ویروس هیبرید هندی - کالیفرنیایی در استان آذربایجان غربی و یزد مشاهده شد. سعید نمکی با اشاره به سه مورد ویروس آفریقای جنوبی که پیش از این دیده شده بود نیز گفت:

در استان هرمزگان ۳ نمونه محرز شده ویروس آفریقای جنوبی را پیدا کردیم، این سه نمونه از نظر ابتلای قطعی به ۵ مورد و از نظر ابتلای مشکوک به ۳۰ مورد جدید رسید که بین ۳۵ تا ۳۸ مورد جدید را در استان هرمزگان ویروس موتاسیون یافته آفریقای جنوبی خواهیم داشت.

منبع

۱۷:۲۲

۱۸ اردیبهشت روزی حساس برای دوج کوین: آیا دوج کوین به سرنوشت ریپل دچار خواهد شد؟

برخی از تحلیلگران بازار رمزارز عقیده دارند حضور ایلان ماسک در برنامه‌ی تلویزیونی Saturday Night Live ممکن است به ترکیدن حباب و سقوط دوج کوین منجر شود. ازجمله استدلال‌های این افراد شباهت پرایس اکشن (Price Action) دوج با ریپل در سال ۲۰۱۸ است. قیمت دوج کوین از ابتدای سال جاری میلادی تا اکنون بیش از ۷ هزار درصد افزایش داشته است. قیمت DOGE درزمان نگارش این متن حدود ۶۶ سنت است.

مقاله‌ی مرتبط: دوج کوین چیست؟ هر آنچه درباره دوج کوین باید بدانید

منبع

۱۷:۰۵

سامسونگ به‌زودی تبلتی به نام گلکسی تب ای 7 لایت را معرفی خواهد کرد

مشخصات تبلتی معرفی‌نشده از سامسونگ در کنسول گوگل پلی یافت شده است. گلکسی تب ای ۷ لایت در دو مدل LTE و Wi-Fi عرضه می‌شود و صفحه‌نمایش آن بین ۸/۴ تا ۸/۷ اینچ خواهد بود. سامسونگ برای تبلت اقتصادی خود از تراشه هلیو P22T استفاده می‌کند.

منبع

۱۷:۰۰

۴۶ درصد کل موارد ابتلا به کرونا طی هفته گذشته مربوط به هند بوده است

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ۴۶ درصد کل موارد جدید ابتلا به کرونا در سراسر جهان در هفته گذشته مربوط به هند بوده است. یک چهارم کل جان‌باختگان دنیا هم در هند بوده‌اند. در شبانه‌روز گذشته ۳۷۸۰ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا در هند جان‌باخته‌اند.

منبع

۱۶:۵۵

بلو اوریجین فروش بلیط برای سفر توریستی به فضا را به‌زودی آغاز می‌کند

شرکت موشکی جف بزوس بالاخره فروش بلیت برای توریست‌های فضایی را آغاز می‌کند.

It’s time. You can buy the very first seat on #NewShepard. Sign up to learn how at https://www.blueorigin.com/. Details coming May 5th. #GradatimFerociter pic.twitter.com/K9jugCs9yz— Blue Origin (@blueorigin) April 29, 2021
  • نیو شپرد، موشک ساخت بلو اوریجین در مدار قرار نمی‌گیرد و مسیر پرواز آن به‌اصطلاح زیرمداری (Suborbital) است
  • قیمت رزرو هر صندلی در فضاپیمای نیو شپرد ممکن است تا مرز ۲۵۰ هزار دلار نیز برسد
  • فضا پیمای نیو شپرد تاکنون ۱۵ پرتاب آزمایشی داشته که ۱۴ پرتاب آن موفقیت‌آمیز بوده‌اند

منبع

۱۶:۱۱

شیائومی به بازار تبلت‌های گیمینگ باز می‌گردد

محصول جدید شیائومی از مشخصاتی بالارده و متمایز از تبلت‌های دیگر این شرکت معرفی می‌شود. آنچه باید بدانید:

  • به وجود چنین تبلتی در میان کدهای موجود در رابط کاربری MIUI 12.5 اشاره شده است
  • تبلت شیائومی از پردازنده‌ای توانمند از سری ۸ اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهد کرد
  • انتظار می‌رود تبلت جدید شیائومی صفحه‌نمایشی ۱۰/۹۷ اینچی داشته باشد

منبع

۱۵:۵۷

فوت ۳۴۹ و ابتلای ۱۵ هزار و ۸۷۲ نفر در شبانه‌روز گذشته به کرونا در ایران

با فوت ۳۴۹ نفر در شبانه‌روز گذشته، تعداد جان‌باختگان کووید۱۹ در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. از دیروز تا امروز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)، ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

آمار جان باختگان کرونا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به‌روزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰]

منبع

۱۵:۵۳

آسیب‌پذیری درایور دل، صدها میلیون کامپیوتر را در خطر قرار می‌دهد

درایوری که ۱۲ سال است برای کامپیوترهای سازمانی و معمولی Dell منتشر می‌شود، حاوی چندین مورد آسیب‌پذیری است که به هکرها امکان دسترسی سیستمی می‌دهد. تخمین زده می‌شود صدها میلیون کامپیوتر دسکتاپ، لپ‌تاپ و تبلت دل ظرف ۱۲ سال گذشته با دریافت آپدیت‌های بایوس در معرض خطر قرار گرفته باشند.

منبع

۱۵:۵۰

استان تهران نیازمند ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا است

به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در استان تهران حدود ۱۰ میلیون نفر داوطلب واکسیناسیون کرونا وجود دارد و با توجه به دستورالعمل تزریق ۲ دوز واکسن برای هر فرد، عدد واکسیناسیون نهایی به ۲۰ میلیون تزریق می‌رسد.

منبع

۱۵:۳۷

تصاویر رندرشده‌ی جدیدی از گلکسی زد فلیپ ۳ منتشر شد

رندر گوشی تاشدنی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ
رندر کانسپت گلکسی زد فلیپ ۳
رندر گلکسی زد فلیپ ۳

گفته می‌شود تصاویر فاش‌شده برگرفته از تیزری تبلیغاتی هستند. آنچه باید بدانید:

  • تصاویر از بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش داخلی خبر می‌دهند
  • برخورداری زد فلیپ ۳ از محافظ شیشه گوریلا گلس ویکتوس بار دیگر تأیید شد
  • محصول جدید سامسونگ در چهار رنگ‌بندی عرضه خواهد شد

منبع

۱۵:۲۱

اصناف به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، روزانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان خسارت می‌بینند

به‌گفته دبیرکل اتاق اصناف، محاسبات نشان می‌دهد طی محدودیت‌های هفته‌های اخیر اصناف روزانه ۵ هزار میلیارد تومان کاهش فروش دارند. این درحالی است که شاغلان در بخش مشاغل کوچک و متوسط با خانواده‌های‌شان حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند. محمدباقر مجتبایی افزود نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۵ درصد است و سهم حمل‌و‌نقل عمومی بسیار بیشتر است.

منبع

۱۵:۰۷

اثر معروف بنکسی با دریافت «بیت کوین یا اتریوم» حراج می‌شود

حراجی ساتبیز یکی از معروف‌ترین آثار بنکسی را به‌فروش گذاشته و در ازای آن بیت کوین و اتر نیز دریافت می‌کند. اثر مورد بحث با نام «عشق در هوا است» (Love is in the Air) در سال ۲۰۰۳ خلق شده و قیمت فروش آن بین ۳ تا ۵ میلیون دلار (۳۵ تا ۵۳ بیت کوین) تخمین زده می‌شود. ساتبیز (Sotheby's) یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین حراجی‌های آثار هنری در جهان است.

منبع

۱۴:۲۶

مدیرعامل مخابرات: مصوبه مجلس درخصوص اختصاص مبلغی به شرکت مخابرات برای توسعه اینترنت امسال محقق نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می‌گوید شرط عملی‌شدن مصوبه مجلس درخصوص توسعه اینترنت ثابت در کشور، دریافت ۱۰ درصد حق‌السهم بیشتر از اپراتورهایی است که قراردادشان در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. بااین‌حال قرارداد هیچ‌کدام از اپراتورها در سال ۱۴۰۰ تمام نمی‌شود که بخواهند آن را تمدید کنند؛ درنتیحه تحقق این موضوع برای امسال بعید است.

منبع

۱۴:۲۳

گلکسی A82 5G در وب‌سایت سامسونگ تأیید شد

چندی پیش این گوشی با نام گلکسی کوانتوم 2 برای بازار کره جنوبی معرفی شد و احتمالا به‌زودی با نام گلکسی A82 5G وارد بازارهای جهانی خواهد شد. گلکسی A82 5G (گلکسی کوانتوم 2) درای صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی داینامیک امولد و مجهز به سه‌دوربین در پنل پشتی است و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی دارد.

متن کامل خبر: سامسونگ عرضه‌ی گلکسی A82 5G را به‌صورت غیر مستقیم تأیید کرد

منبع

۱۴:۲۰

شورای عالی فضای مجازی: شبکه ملی اطلاعات باید سپر محافظتی فضای مجازی باشد

به‌گفته معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی، «انتظاری که شورای عالی فضای مجازی از شبکه ملی اطلاعات دارد و در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات نیز تأکید و تصویب کرده، این است که شبکه ملی اطلاعات باید به‌عنوان سپر محافظتی محتوا و خدمات فضای مجازی کشور عمل کند و فرقی هم نمی‌کند که تهدیدات و حملات از مبدأ خارجی باشد یا داخلی.» ابوالفضل روحانی افزود: «اکنون تمامی خدمات فضای مجازی توجه ویژه به تأمین امنیت خود دارند، با این حال همچنان حملات متعدد داخلی و خارجی، خسارات زیادی را متوجه کسب و کارهای آنلاین می‌کند. ما معتقدیم رکن اصلی تأمین امنیت فضای مجازی توسط شبکه ملی اطلاعات تأمین می‌شود و تا آن نقطه مسیر طولانی در پیش داریم.»

منبع

۱۳:۲۲

پنتاگون درحال رهگیری بقایای راکتی چینی است که به‌زودی وارد جو زمین می‌شود

پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درحال رهگیری راکتی چینی است که از کنترل خارج شده و اواخر این هفته وارد جو زمین می‌شود. مایک هاوارد، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید مکان دقیق سقوط راکت چینی Long March 5B هنوز مشخص نیست و تنها چند ساعت قبل از ورود مجدد به اتمسفر زمین مشخص می‌شود. سال ۲۰۱۸ نیز ایستگاه فضایی تیانگانگ چین پس از اینکه از کنترل خارج شده بود، حوالی تاهیتی در اقیانوس آرام سقوط کرد.

منبع

۱۳:۰۵

🔹اسنیکرهای جدید پاول جرج (بازیکن بسکتبال) با همکاری نایکی و پلی استیشن طراحی و تولید شدند و در ماه جاری میلادی عرضه می‌شوند. pic.twitter.com/DpZ6fZZUQV— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 5, 2021

مقاله مرتبط: کفش نایکی با تم پلی استیشن ۵، ماه آینده عرضه خواهد شد

۱۳:۰۰

مرحله اول تست انسانی واکسن فخرا با موفقیت به پایان رسید

مرحله دوم تزریق واکسن پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت و بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود. در مرحله نخست، ازمیان ۱۷۰۰۰ داوطلب، واکسن به ۱۳۵ نفر تزریق شد. حال عمومی هر ۱۳۵ نفر مساعد است. در مرحله دوم تست انسانی واکسن فخرا، ۵۰۰ داوطلب واکسن را دریافت می‌کنند.

منبع

۱۲:۵۲

پی پال به‌دنبال عرضه‌ی استیبل کوین اختصاصی خود است

پس از پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، پی پل اکنون به‌دنبال عرضه‌ی ارز باثبات مخصوص خود است. استیبل کوین (Stable Coin) به دسته‌ای از رمزارزها گفته می‌شود که ارزش آن‌ها ثابت و معمولا برابر با ارز رایج یکی از کشورهای جهان است. از مشهورترین استیبل‌کوین‌ها می‌توان به تتر (USDT)، USDC و BUSD (متعلق به صرافی بایننس) اشاره کرد که ارزش تمامی آن‌ها برابر با یک دلار آمریکا است.

مقاله‌ی مرتبط: تتر چیست و چه اهمیتی دارد؟

منبع

۱۲:۴۰

میز بیلیارد ۳۰۰ هزار دلاری بوگاتی می‌تواند خودش را تراز کند

بوگاتی از میز بیلیارد ۳۰۰٬۰۰۰ دلاری ساخته شده از فیبر کربن رونمایی کرد. این میز بیلیارد با استفاده از ژیروسکوپ می‌تواند تراز خود را حتی در قایق‌های تفریحی شناور در آب‌های مواج نیز حفظ کند. میز بیلیارد بوگاتی با همکاری شرکت اسپانیایی IXO ساخته شده است.

میز بیلیارد فیبر کربن بوگاتی
میز بیلیارد ۳۰۰ هزار دلاری بوگاتی
میز بیلیارد بوگاتی
نمای بالایی میز بیلیارد بوگاتی
میز بیلیارد گران قیمت بوگاتی

منبع

۱۲:۱۷

افراد دارای اختلال اوتیسم، کارت شناسایی هوشمند دریافت می‌کنند

با همکاری شرکت فناپ، سامانه جامعی راه‌اندازی شده تا اشخاص دارای اوتیسم بتوانند با مراجعه به وب‌سایت irautism.org پرونده الکترونیک تشکیل دهند و کارت شناسایی هوشمند دریافت کنند. این کارت ویژگی‌های شخص دارای اتیسم را در بر می‌گیرد و به‌عنوان کارت شناسایی برای معرفی شخص در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف کاربرد دارد. پرونده الکترونیک شخص نیز در کارت ذخیره شده و براساس نیاز توسط QR کدی که روی کارت قرار دارد در اختیار مراکز مختلف قرار می‌گیرد. در فازهای بعدی این طرح، امکانات بیشتری در اختیار صاحبان کارت قرار خواهد گرفت.

منبع

۱۲:۱۳

احتمال ممنوع شدن ماینینگ رمزارز در نیویورک به‌مدت ۳ سال

قانون پیشنهادی جدیدی در ایالت نیویورک در صورت تصویب استخراج ارزهای دیجیتال در این ایالت را به‌مدت سه سال متوقف خواهد کرد. هدف این قانون که توسط یک سناتور دموکرات پیشنهاد شده، حفاظت از محیط زیست عنوان شده است.

منبع

۱۲:۰۸

سامانه سجام برای ایرانیان خارج‌نشین هم در دسترس است

به‌گفته مدیر مرکز تماس ۱۵۶۹ درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه، سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir به‌تازگی در کشورهای دیگر نیز قابل دسترسی است و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند در سجام ثبت نام کنند. البته پیش شرط سجامی شدن، کارت ملی هوشمند است.

منبع

۱۰:۵۸

گوشی‌های سری گلکسی S20 و S21 و گلکسی زد فولد 2 سامسونگ پچ امنیتی ماه می را دریافت می‌کنند

به‌روزرسانی جدیدی برای برای گلکسی اس 20 و سری اس 21 و گلکسی زد فولد ۲ منتشر شده است که با پچ امنیتی می 2021 (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) همراه است. علاوه بر امنیت، در سری S21 و زد فولد ۲ شاهد بهبود عملکرد دوربین نیز هستیم.

متن کامل خبر: انتشار به‌روزرسانی امنیتی گلکسی S20، گلکسی S21‌ و گلکسی زد فولد 2 سامسونگ آغاز شد

منبع

۱۰:۵۵

🔹فورتنایت طی ۲ سال بیش از ۹ میلیارد درآمد کسب کرده. این بازی همچنین در ژوئن ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال داشته است. pic.twitter.com/rHA8xIi84R— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 4, 2021

۱۰:۵۱

رکوردشکنی خودروسازان چینی در بازار استرالیا

برای چهارمین ماه متوالی، برندهای چینی شامل ام جی و هاوال موفق به افزایش فروش خودرو در چین شدند. محصولات ساخت چین، بعد از ژاپن و تایلند و کره جنوبی، بالاتر از خودروسازان آلمانی و امریکایی در رتبه چهارم فروش وسایل نقلیه در استرالیا قرار دارند.

منبع

۱۰:۴۳

ترفند روز؛ بهترین روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰

آیا می‌دانستید با استفاده از ترکیب دکمه‌های ویندوز+شیفت+S در ویندوز ۱۰ می‌توانید از صفحه‌ی کامپیوتر خود اسکرین شات بگیرید؟ثبت اسکرین شات در ویندوز معمولا کار آسانی است و اگر کیبورد شما مجهز به دکمه‌ی PrintScreen باشد، می‌توانید با فشردن آن مستقیما تصویری از تمام صفحه تهیه کنید. این تصویر در کلیپ‌بورد ویندوز ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را در اپلیکیشن‌هایی مانند فتوشاپ، پینت و حتی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جای‌گذاری (Paste) کنید. اما اگر از نسخه‌های نسبتا جدید ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ترکیب کلیدهای Windows+Shift+S به ابزاری به‌نام Screen Snip دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید از تنها قسمت خاصی از صفحه عکس بگیرید و سپس ازطریق همین ابزار آن را ویرایش و ذخیره کنید.

۱۰:۳۹

گلکسی F22 احتمالا مبتنی بر گلکسی A22 خواهد بود

باتوجه به اینکه هنوز هیچ‌کدام از دو گوشی F22 و A22 عرضه نشده‌اند، هنوز تمامی اطلاعات و مشخصات موجود از آن‌ها در حد شایعه است. گلکسی F22‌ احتمالا شباهت زیادی به گلکسی A22‌ خواهد داشت و هردو مدل به دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد. انتظار می‌رود که گلکسی A22 ماه آینده (خرداد ۱۴۰۰) معرفی شود و ممکن است F22‌ نیز هم‌زمان در هند رونمایی شود.

متن کامل خبر: گلکسی A22 سامسونگ احتمالا شبیه گلکسی F22 خواهد بود

منبع

۱۰:۳۳

بی‌ام‌و X5 با پیشرانه هیدروژنی تولید خواهد شد

بی‌ام‌و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، نسخه‌ای از شاسی‌بلند X5 را با پیشرانه‌ی هیدروژنی عرضه کند. این محصول از ترکیب موتور برقی و پیل سوختی هیدروژن، ۳۷۰ اسب‌بخار قدرت فراهم خواهد کرد.

منبع

۱۰:۱۷

دونالد ترامپ «پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی» خود را راه‌اندازی کرد

پس از مسدود شدن حساب بسیاری از هواداران ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک، رئیس جمهور سابق ایالات متحده وعده داده بود شبکه‌ی اجتماعی خود را راه‌اندازی می‌کند تا هوادارانش بتوانند در آن آزادانه به بیان نظرات خود بپردازند. بخش جدیدی که در وب‌سایت شخصی ترامپ راه‌اندازی شده است، درواقع بلاگی برپایه‌ی وردپرس است که ظاهری شبیه به توییتر دارد. پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کپیتول دراعتراض به نتایج انتخابات آمریکا، فیسبوک و توییتر ترامپ را برای همیشه از شبکه‌های اجتماعی خود بن کردند.

منبع

۱۰:۰۵

وزیر ارتباطات: ابررایانه «سیمرغ» به‌زودی رونمایی می‌شود

به‌گفته وزیر ارتباطات، اَبَررایانه‌ ایرانی «سیمرغ» با ظرفیت پردازش پتافلاپسی آزمون‌های موفقیت‌آمیزی را پشت‌سر گذاشته و به‌زودی رونمایی می‌شود.

#هوش_مصنوعی، پیشران آینده‌ی اقتصاد ایران و جهان است. جوانان ایرانی موفق شدند برای تأمین ظرفیت پردازشی موردنیاز خود، اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ»، با ظرفیت پردازش پتافلاپسی را به بهره‌برداری برسانند که توانست آزمون‌های خود را با موفقیت طی کند. رونمایی رسمی، به‌زودی...#آینده_روشن— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) May 4, 2021

محمدجواد آذری جهرمی می‌گوید دانشجویان دانشگاه امیرکبیر این ابررایانه را طی یک‌سال ساخته‌اند.

۹:۵۵

مدیرعامل اپیک گیمز؛ اگر اپل پیشنهاد خوبی ارائه دهد با آن‌ها معامله ویژه‌ای خواهیم داشت

تیم سوئینی، مدیر‌عامل شرکت اپیک گیمز گفت که اگر اپل پیشنهاداتی همچون تخفیف کمیسیون و هزینه‌های اپ استور ارائه دهد، معامله ویژه‌ای با آن‌ها انجام خواهد داد. روز سه شنبه، در راستای دادگاه استماع بین اپل و اپیک گیمز، وکیل اپیک در این پرونده از سوئینی سؤال کرد که آیا وی توافق ویژه و انحصاری را در رابطه با کمیسیون‌های خرید برنامه از اپل قبول کرده است یا خیر و آیا در صورت چنین توافقی آن را قبول می‌کرد. جواب سوئینی در رابطه با این سؤال کاملا مثبت بوده است.

درباره‌ی دادگاه اپیک و اپل بیشتر بخوانید:

منبع

۹:۲۴

درآمد اپ استور در سه‌ماهه منتهی به ژوئن کاهش یافته است

درآمد اپل از اپ استور در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن کمتر از انتظارات قبلی برآورد می‌شود؛ هرچند چشم‌انداز بلندمدت آن بدون تغییر است. کیتی هوبرتی، تحلیلگر ارشد مورگان استنلی در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه‌گذاران می‌نویسد پس از تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های اپ استور، تخمین‌های میان مدت خدمات خود را اصلاح کرده است. هوبرتی می‌گوید پیش‌بینی درآمد وی از فروشگاه نرم‌افزاری اپل در طولانی‌مدت بدون تغییر باقی مانده است. بااین‌حال، او اکنون فرض می‌کند که اپ استور در سه‌ماهه‌ی ژوئن بالغ بر ۱۱ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته باشد که در مقایسه با تخمین ۱۹ درصدی پیشین کاهش رشد درآمد را نشان می‌دهد.

متن کامل خبر: مورگان استنلی: رشد درآمد اپ استور در سه‌ماهه منتهی به ژوئن، کمتر از انتظار است

منبع

۹:۲۲

از ابتدای سال جاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار ناقض محدودیت‌های ترددی جریمه شده‌اند

به‌گفته دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، نیروی انتظامی از آغاز امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد جریمه با رقم ۴۵۰ میلیارد تومان برای ناقضان محدودیت‌های ترددی صادر کرده است. بابک دین‌پرست اضافه کرد که طی ۳۵۶ هزار و ۳۷۵ بازدید از واحدهای صنفی، ۲۳۰ هزار و ۱۴۲ تذکر داده شده و ۱۱هزار و ۳۳۹ واحد هم پلمپ شده‌اند.

منبع

۹:۱۶

اینستاگرام قابلیت زیرنویس خودکار استوری را عرضه کرد

اینستاگرام با انتشار آپدیتی امکان اضافه‌کردن زیرنویس برای ویدیوهای استوری را فراهم کرد. قابلیت جدید مکالمات درون ویدئو را به‌صورت خودکار به زیرنویس تبدیل می‌کند. به‌گفته‌ی اینستاگرام، این قابلیت به‌زودی به Reels (رقیب اینستاگرامی تیک تاک) نیز اضافه می‌شود.

منبع

۸:۵۶

فیسبوک تبلیغ سیگنال را در شبکه‌های اجتماعی خود نمایش نمی‌دهد

سیگنال در جریان پستی بلاگی اعلام کرد فیسبوک درخواست این پیام‌رسان برای نمایش تبلیغ در اینستاگرام را رد کرده است. آگهی مذکور درباره‌ی انواع داده‌هایی بوده که فیسبوک از کاربران جمع‌آوری می‌کند.

منبع

۸:۰۷

View this post on InstagramA post shared by Zoomit | زومیت (@thezoomit)

۷:۴۵

پرتاب دسته ۲۶ام ماهواره های استارلینک در روز جنگ ستارگان

یک موشک فالکون ۹ سه‌شنبه در روز جهانی گرامی‌داشت مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، دسته بیست و ششم ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس را با موفقیت به مدار زمین فرستاد و دقایقی بعد روی کشتی بدون سرنشین «البته تو را همچنان دوست دارم» در اقیانوس اطلس فرود آمد.

Deployment of 60 Starlink satellites confirmed, completing SpaceX’s 10th Starlink mission this year pic.twitter.com/hbL8UV15hk— SpaceX (@SpaceX) May 4, 2021

پرتابگر کارکشته‌ اسپیس ایکس که نام آن از «میلینیوم فالکون»، فضاپیمای خیالی فیلم‌های جنگ ستارگان گرفته شده است، با پرتاب موفق اخیر شمار ماهواره‌های پرتاب‌شده‌ی استارلینک را به عدد تقریبی ۱۶۰۰ رساند. موشک به‌خصوص به‌کاررفته برای مأموریت امروز همچنین اکنون ۹ پرتاب و فرود موفق را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره ای استارلینک و هرآنچه درباره آن باید بدانید

منبع

۷:۳۷

روزشمار؛ سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۴ می ۲۰۲۱

  • ارسال اولین فضانورد ناسا به فضا: آلن شپرد در سال ۱۹۶۱ توانست عنوان اولین آمریکایی که به‌فضا می‌رود را به‌خود اختصاص دهد. پرواز شپرد البته مداری نبود و تنها ۱۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه طول کشید.
  • انتشار Wolfenstein 3-D: شرکت بازی‌سازی Id Software در سال ۱۹۹۲ بازی ولفنشتاین 3D را منتشر کرد. اگرچه ولفنشتاین 3D اولین بازی شوتر اول شخص (FPS) نبود، ولی باعث محبوبیت این سبک بازی‌ها شد.
  • انتشار ویندوز 98SE: سال ۱۹۹۹ در چنین روزی مایکروسافت ارسال ویندوز ۹۸ اس ای به سازندگان کامپیوترهای شخصی را آغاز کرد. از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید ویندوز می‌توان به قابلیت به‌اشتراک‌گذاشتن اینترنت، اینترنت اکسپلورر ۵ و Windows NetMeeting 3 اشاره کرد.

۷:۲۰

اخبار کوتاه دیروز را می‌توانید از اینجا مرور کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات