کانالیس: فروش تبلت و لپ‌تاپ‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ دو برابر شده است

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در میان محصولات مختلف، کروم‌بوک با رشدی ۲۷۵ درصدی توانسته است بیشترین سود را برای سازندگان چنین محصولاتی به‌دست آورد.
تبلیغات

کانالیس، شرکت فعال در زمینه تحلیل بازار گجت‌های قابل‌حمل و رایانه‌های شخصی، گزارشی از آمار فروش تبلت‌ها و رایانه شخصی و لپ‌تاپ‌ها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ منتشر و آن را با آمار مرتبط با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ مقایسه کرده است. آمارهای این شرکت بیان می‌کند که میزان فروش محصولات در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ درمقایسه‌با همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ با رشد دوبرابری همراه بوده است.

دراین‌بین، کروم‌بوک بیشترین رشد را کرده و در‌مقایسه‌با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ توانسته است رشد فروش ۲۷۵ درصدی را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ تجربه کند. کانالیس آمار مرتبط با کروم‌بوک را از دیگر آمارها جدا کرده است که دلیل مشخصی نیز دارد؛ زیرا کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ‌هایی هیبریدی هستند که امکان جداسازی کیبورد و استفاده از آن‌ها به‌جای تبلت وجود دارد. افزون‌براین، آن‌ها سیستم‌عامل متفاوتی دارند و به‌جای سیستم‌عامل‌های ویندوز از کروم‌ OS استفاده می‌کنند.

آمار فروش تبلت، لپ تاپ و رایانه شخصی

بازار خرید کروم‌بوک‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. درواقع، بیشتر مشتریان کروم‌بوک‌ها را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ اما کاربران عادی نیز برای مصارفی مانند وب‌گردی به‌سراغ کروم‌بوک‌ها می‌روند. تبلت‌ها رشدی ۵۱/۸ درصدی در‌مقایسه‌با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ تجربه کرده‌اند. بااین‌حال، گفته می‌شود اگر تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده گریبان‌گیر هواوی نمی‌شد، شرکت چینی با حضور پررنگ در بازار ایالات متحده می‌توانست به رشد آمار فروش تبلت‌ها کمک شایانی کند.

آمار فروش لپ تاپ و رایانه شخصی

در بازار رایانه‌های شخصی، لنوو جایگاه نخست را ازآنِ خود کرده است و در جایگاه‌های بعدی به‌ترتیب اپل، اچ‌پی، دل و سامسونگ جای دارند. درحالی‌که جایگاه پنج شرکت ذکرشده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ در‌مقایسه‌با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ تغییری به‌خود ندیده است، هر پنج شرکت موفق شده‌اند در بازه زمانی مذکور آمار فروششان را رشد دهند.

آمار فروش لپ تاپ و رایانه شخصی

یکی از محققان ارشد شرکت کانالیس به نام برایان لینچ بیان می‌کند که خانه‌نشینی دانش‌آموزان و خرید ابزار لازم برای آموزش از راه دور دلیل اصلی رشد بازار تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها بوده است. دراین‌بین همان‌طور‌که ذکر شد، بیشترین سود را سازندگان کروم‌بوک به‌دست آورده‌اند؛ زیرا به‌دلایل مختلف ازجمله قیمت، بسیاری از والدین به‌سراغ خرید کروم‌بوک برای فرزندانشان رفته‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات