اخبار زنده ؛ سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
مطالعه 15 دقیقه
امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد تأسیس آکادمی اسکار است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۰۰:۳۷

اپ‌ استور اپل میزبان اسلات اختصاصی تبلیغات در بخش Search می‌شود

توسعه‌دهندگان از سال ۲۰۱۶ امکان تبلیغ محصول خود در نتایج جست‌وجوی کاربران را داشتند؛ اما اپل حالا بخش مجزایی را برای تبلیغات در زبانه‌ی جست‌وجوی اپ‌استور درنظر گرفته است تا تبلیغ پیش از جست‌وجوی کاربر نمایش داده شود. اپل تبلیغات را برای هر کاربری براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده نمایش می‌دهد و در این بخش خبری از نمایش تبلیغ براساس کلیدواژه‌ی جست‌وجوشده نیست. کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات حریم خصوصی مانع نمایش هدف‌مند تبلیغات اپل شود؛ اما این تنها بدان معنا است که تبلیغات بدون بررسی رفتار کاربر نمایش داده می‌شود.

منبع

۰۰:۲۵

ماکت آیفون 13 پرو مکس از کوچک شدن ناچ خبر می‌دهد

کانال یوتیوب آنباکس تراپی اخیرا ویدئویی از ماکت گوشی آیفون 13 پرو مکس را منتشر کرده است. این ماکت که بر اساس شایعه‌ها طراحی شده نشان می‌دهد پرچم‌دار اپل برای سال ۲۰۲۱ از ناچ (بریدگی) کوچک‌تر درمقایسه‌با نسل قبل استفاده می‌‌کند. ویدئو نشان می‌دهد در آیفون 13 پرو مکس بلندگوی مکالمه قرار است به خارج از ناچ و حاشیه‌ی بالایی منتقل شود. همچنین به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد طراحی دوربین‌های پنل پشتی را بهبود دهد. مینگ‌چی کوئو پیش‌تر گفته بود آیفون 13 پرو مکس قرار است دارای دوربینی ۶ المانی با لنز f/1.8 و فوکوس خودکار باشد. در آیفون 13 پرو مکس ابعاد دوربین‌های پنل پشتی به میزان درخورتوجهی افزایش پیدا می‌کند.

متن کامل خبر: نایب رئیس پلتفرم استادیا با گوگل قطع همکاری کرد

منبع

۲۰:۰۸

تلویزیون‌های هوشمند شرکت چینی اسکای‌ورث اطلاعات کاربران را برای شرکت سازنده ارسال می‌کرد

طبق گزارش South China Morning Post هفته‌ی گذشته یکی از کاربران انجمن V2EX در پستی نوشت متوجه شده است تلویزیونش بعد از مدتی کار کند می‌شود. این کاربر پس از بررسی متوجه وجود برنامه‌ای به نام GoZheng Data Service می‌شود که اطلاعات WiFi را به شرکت سازنده ارسال می‌کند. شرکت Skyworth با ارسال پستی در شبکه‌ی اجتماعی چینی WeChat از این موضوع عذرخواهی کرده است.

منبع

۲۰:۰۲

پروژه‌ی گیمینگ ابری والمارت درجریان دادگاه اپیک و اپل لو رفت

در جریان مناقشه‌ی حقوقی اپیک گیمز و اپل، جزئیاتی از پروژه‌ی کلاد گیمینگ والمارت با نام «Project Storm» به بیرون درز پیدا کرد. این موضوع ازطریق به‌اشتراک گذاشتن ایمیلی محرمانه با دادگاه فاش شده است. در این ایمیل که تاریخ آن مربوط به سال ۲۰۱۹ است، مارک راین هم‌بنیان‌گذار اپیک تجربه‌ی بازی کردن فورتنایت روی این پلتفرم را شبیه به PS4 توصیف و برتر از iOS و اندروید توصیف می‌کند. هنوز مشخص نیست والمارت چقدر در تجاری کردن پروژه‌ی استورم جدی است، اما باتوجه به اینکه غول‌های فناوری مانند گوگل، آمازون و انویدیا در ارائه‌ی سرویس بازی ابری با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به‌نظر می‌رسد والمارت که حوزه‌ی اصلی کسب‌و‌کار آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، راه سختی در پیش داشته باشد.

منبع

۲۰:۰۰

شرکت TSMC پنج کارخانه‌ی تراشه‌سازی دیگر در خاک آمریکا احداث می‌کند

گفته می‌شود TSMC، در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای افتتاح کارخانه ریخته‌گری تراشه در ایالت آریزونا واقع در خاک آمریکا است؛ اما ظاهرا شرکت تایوانی قصد دارد برای افزایش حجم تولید تراشه‌های پیشرفته پنج مکان دیگر را نیز در این ایالت افتتاح و به بهره‌برداری برساند. درهمین راستا، یک منبع ادعا می‌کند که افزایش حجم تولیدی برای پاسخ به درخواست دولت ایالات متحده صورت می‌گیرد؛ اما تاکون جزئیات آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. ناگفته نماند غول تراشه‌سازی تایوان مدتی است که در صدد احداث کارخانه‌ای ۱۲ میلیارد دلاری در آریزونا است؛ کارخانه‌ای که ساخت آن در ماه می سال ۲۰۲۰ اعلام شد و این شرکت از همان زمان مشغول جمع‌آوری بودجه برای ایجاد تأسیسات تولیدی در خاک آمریکا بوده است.

متن کامل خبر: TSMC احتمالا پنج کارخانه دیگر در خاک آمریکا احداث می‌کند

منبع

۱۹:۵۰

ویدیوی جدیدی از طراحی و ویژگی‌های اصلی Harmony OS منتشر شد

طبق گفته‌ی هواوی قرار است سیستم‌عامل هارمونی او اس اوایل خرداد منتشر شود. یکی از تغییرات اساسی مربوط به کنترل‌سنتر جدید است. در ادامه می‌توانید ویدئوی این سیستم‌عامل را روی گوشی میت 40 پرو هواوی مشاهده کنید.

متن کامل خبر: ویدئویی جدید طراحی و ویژگی‌های اصلی Harmony OS را نشان می‌دهد

۱۴:۴۵

ارزش بازار دوج کوین از تتر نیز فراتر رفت

دوج کوین (DOGE)، ارز دیجیتالی که ریشه در شوخی و میم اینترنتی دارد، باعبور از مرز ۴۰ سنت اکنون ازرش بازار بیشتری از تتر (USDT) دارد. براساس اطلاعات AssetDash ارزش بازار دوج با گذشتن از ۵۲ میلیارد دلار، اکنون بیشتر از توییتر و فورد است. یکی از دلایل افزایش اخیر قیمت دوج، لیست شدن این رمزارز در پلتفرم eToro عنوان می‌شود.

متن کامل خبر: دوج کوین پس از ادغام با eToro ارزش بازاری بیشتری از تتر پیدا کرد

منبع

۱۴:۰۲

فوت ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته در کشور

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۴ بیمار کرونایی در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان کرونا به ۷۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۸۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۳۷ نفر رسید.

آمار تلفات کرونا ایران ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام

منبع

۱۳:۴۵

واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۵ سال در کشور از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

طبق اعلام سخنگوی ستاد کرونا، واکسیناسیون کارکنان و مدیران وزارت بهداشت که برای بازدید و نظارت به مراکز بهداشتی و درمانی تردد دارند، از دوشنبه هفته قبل آغاز شد. همچنین واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۵ سال از ۲۰ اردیبهشت صورت می‌گیرد و آن‌ها باید تا ۲۵ اردیبهشت منتظر پیامک وزارت بهداشت باشند. هر فردی که از واکسیناسیون جا می‌ماند، باید در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کند. در فاز دوم واکسیناسیون کرونا، جمعیت بالای ۶۰ سال و افراد ۱۶ تا ۶۵ سال دارای دست‌کم یک بیماری زمینه‌ای واکسینه می‌شوند که ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شوند.

۱۳:۳۰

اپل امتیاز فیلم علمی تخیلی Finch با بازیگری تام هنکس را به دست آورد

به گزارش ددلاین، اپل تیوی پلاس در یک حراج فیلم علمی تخیلی جدید با بازی تام هنکس برنده شده است و از قرار معلوم، این فیلم در اواخر سال جاری برای اولین‌بار در سرویس استریمی اپل به نمایش در می‌آید. گزارش مذکور ادعا می‌کند که این فیلم احتمالا اثری شاخص و یک رقیب جدی در فصل جوایز خواهد بود. کارگردانی این فیلم را میگل ساپوچنیک بر عهده دارد که جاه‌طلبانه‌ترین قسمت‌های بازی تاج و تخت را کارگردانی کرده است. ناگفته نماند این دومین فیلم با بازی هنکس خواهد بود که پس از فیلم «تازی» در سرویس اپل تیوی پلاس پخش می‌شود.

متن کامل خبر: اپل امتیاز فیلم علمی‌تخیلی Finch با بازی تام هنکس را به‌دست آورد

منبع

۱۳:۱۰

طبق رنگ‌بندی جدید کرونایی در کشور، ۱۲۴ شهر از وضعیت قرمز خارج شدند

بنا به اعلام سامانه ماسک، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۱۹۸ به ۱۰۲ شهر کاهش یافت. هم‌اکنون ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند.

نقشه وضعیت کرونایی شهرهای ایران در ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

منبع

۱۲:۴۵

ابرخودرو برقی و هیبریدی مورند در سوئیس ساخته خواهد شد

شرکت سوئیسی مورند در تلاش است تا خودرویی با پیشرانه هیبریدی و برقی تولید کند. مدل پایه، دارای موتور 10 سیلندر خواهد بود که همراه سیستم هیبرید مجموع قدرت 1100 اسب‌بخار خواهد داشت؛ درحالی‌که نسخه برقی با قدرت 1950 اسب‌بخار نیز تولید خواهد شد.

منبع

۱۲:۴۵

رئیس بخش محصولات استادیا گوگل را ترک کرد

جان جاستیس، رئیس بخش محصولات و نائب رئیس Stadia گوگل را ترک می‌کند. باتوجه به سابقه‌ی طولانی گوگل در رهاکردن سرویس‌ها و پروژه‌های مختلف و تعطیل شدن استودیو بازی‌سازی اختصاصی استیدیا، آینده‌ی پلتفرم کلاد گیمینگ گوگل بیش از هر زمان دیگری در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

متن کامل خبر: نایب رئیس پلتفرم استادیا با گوگل قطع همکاری کرد

منبع

۱۲:۴۴

تصویری از مراسم ازدواج بیل گیتس در سال ۱۹۹۴استیو بالمر در پس‌زمینه درحال دست زدن است pic.twitter.com/4AHHW5uQZ9— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 4, 2021

۱۲:۳۰

گلکسی S8 سامسونگ دیگر آپدیت اندروید را دریافت نخواهد کرد

تا چندوقت پیش پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه از این شرکت را دریافت می‌کرد؛ اما به‌تازگی سامسونگ اعلام کرده است که دیگر برای گلکسی S8 آپدیت منتشر نمی‌کند و تنها کاربران گلکسی S8‌ اکتیو و گلکسی S8 لایت، به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند.

متن کامل خبر: سامسونگ به انتشار آپدیت اندروید برای گلکسی S8 و پشتیبانی از آن خاتمه داد

منبع

۱۲:۲۷

جنرال موتورز با نصب آپدیت نرم‌افزاری از آتش‌گرفتن خودروهای الکتریکی خود جلوگیری می‌کند

سال گذشته GM از برنامه‌ی خود برای برطرف کردن مشکلی خبر داد که به آتش گرفتن پنج خودروی الکتریکی Chevy Bolt بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ منجر شده بود.

بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا اکنون اعلام کرده است که دارندگان «شوی بولت» باید با مراجعه به نمایندگی‌های جنرال موتورز نرم‌افزار عیب‌یابی را روی خودروی خود نصب کنند که مشکل باتری خودرو را قبل از حاد شدن تشخیص می‌دهد.

مقاله مرتبط: ناجی محیط زیست یا بمب متحرک؛ باتری خودروهای الکتریکی چقدر ایمن است؟

منبع

۱۲:۲۳

مایکروسافت با انتشار آپدیتی از ماه آینده فلش را از کامپیوتر کاربران پاک می‌کند

ادوبی در نخستین روز از سال جاری میلادی بالاخره به پشتیبانی از Flash پایان داد. مایکروسافت نیز قصد دارد با به‌روزرسانی KB4577586 ویندوز، ادوبی فلش را برای همیشه از کامپیوترهای ویندوزی حذف کند. آپدیت مذکور از ماه آینده به‌صورت اختیاری و از دو ماه بعد به‌صورت اجباری منتشر خواهد شد.

منبع

۱۲:۱۷

شمار مبتلایان کرونا در هند از ۲۰ میلیون نفر گذشت

بنا به اعلام وزارت بهداشت هند، با ثبت ۳۵۷ هزار و ۲۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شمار کلی مبتلایان کووید ۱۹ در هند از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرد و به ۲۰ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۳۳ نفر رسید.

از صبح روز دوشنبه ۳۴۴۹ مرگ دیگر بر اثر کرونا نیز در هند گزارش شده و شمار جان‌باختگان را به ۲۲۲ هزار و ۴۰۸ تن رسانده است.

منبع

۱۱:۳۹

فیل شیلر در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد کاهش کارمزد اپ استور را ارائه داده بود

با شدت گرفتن جدال اپل و اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی فورتنایت به‌تازگی شواهدی را ارائه داده است که براساس آن، فیل شیلر، مدیر پیشین بخش اپ استور، در سال ۲۰۱۱ کاهش کارمزد فروشگاه نرم‌افزاری غول فناوری را پیشنهاد داده بود.

در آن مقطع، شیلر پیشنهاد کرد که اپل در نهایت می‌تواند زمانی‌که اپ استور به یک میلیارد دلار سود در سال برسد، تغییر ساختاری در هزینه‌ی کارمزدها ایجاد کند و کمسیون خود را به ۲۵ الی ۲۰ درصد کاهش دهد.

منبع

۱۱:۲۵

بایدو سرویس تاکسی بدون راننده در پکن راه‌اندازی کرد

بایدو، غول فناوری چین با راه‌اندازی سرویس تاکسی بدون راننده، لقب اولین شرکتی که فناوری خودروهای خودران را در چین تجاری‌سازی کرده، به‌خود اختصاص داد. درحال‌حاضر مسیر سرویس تاکسی بایدو تنها به ۸ مبدا و مقصد مشخص محدود می‌شود و هزینه‌ی هر سفر برابر با ۳۰ یوان (معادل ۴٫۶ دلار) است.

منبع

۱۱:۲۱

اپل سمی بنگیو کارشناس سابق هوش مصنوعی گوگل را استخدام می‌کند

گفته می‌شود اپل سامی بنگیو، دانشمند سابق هوش مصنوعی که در اعتراض به اخراج دو کارمند توسط گوگل استعفا داد بود، به استخدام خود در آورده است تا تیم جدید هوش مصنوعی‌اش را تحت هدایت جان جیاناندریا تقویت کند. این استعفا در حالی صورت می‌گیرد که سابقه‌ی فعالیت‌های بنگیو در گوگل به بیش از ۱۴ سال می‌رسد و تا پیش از این، یکی از شاخص مهم بخش هوش مصنوعی این شرکت محسوب می‌شد.

منبع

۱۱:۱۹

آیفون، آیپد، مک و اپل واچ خود را در اسرع وقت آپدیت کنید

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که حفره‌ی امنیتی مهمی در WebKit وجود دارد که با به‌روزرسانی جدید سیستم عامل‌های iOS و iPadOS 14.5.1 و macOS 11.3.1 و watchOS 7.4.1 برطرف خواهد شد.

این آسیب‌پذیری که از نوع 0-day است به هکرها امکان می‌دهد کدهای مخرب را روی دستگاه‌های مجهز به به‌روزرسانی قبلی (iOS 14.5) اجرا کنند.

WebKit فریم ورک و موتور استفاده شده برای رندر صفحات وب در اپلیکیشن‌های سافاری، اپ استور، Mail و دیگر اپلیکیشن‌های iOS و macOS است.

متن کامل خبر: همین حالا دستگاه اپل خود را به‌روزرسانی کنید

منبع

۱۰:۲۵

بالاترین حقوق سالیانه در صنعت خودروسازی به ماری برا، مدیرعامل جنرال موتورز رسید

خانم ماری برا، از سال ۲۰۱۴ در سمت مدیر عاملی بزرگ‌ترین خودروساز امریکا فعالیت می‌کند. این مدیر ۵۹ ساله، در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۲۳٫۷ میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرده و رسما بالاترین درآمد مستقیم از یک خودروسازی را داشته است.

متن کامل خبر: مدیرعامل جنرال موتورز بیشترین دستمزد صنعت خودروسازی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده است

منبع

۱۰:۱۸

FDA به‌زودی واکسن فایزر را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال تأیید می‌کند

براساس گزارش نیویورک تایمز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تا چند روز آینده استفاده از واکسن کووید ۱۹ فایزر-بیوانتک را برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله تأیید خواهد کرد. حدود یک ماه پیش فایزر اعلام کرده بود که این واکسن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال کاملا امن است.

منبع

۱۰:۱۴

دریافت اشتراک ۴ ماهه‌ی اسپاتیفای با خرید گیم پس آلتیمیت

مایکروسافت به خریداران اشتراک Game Pass Ultimate ایکس باکس، ۴ ماه اشتراک پریمیوم استاتیفای هدیه می‌دهد. در خبر معرفی بازی‌های جدید گیم پس در سایت ایکس باکس آمده است:

اعضای آلتیمیت می‌توانند با اشتراک ۴ ماهه‌ی پریمیوم اسپاتیفای از امکان دانلود و گوش دادن به موسیقی و پادکست بدون تبلیغات لذت ببرند.

البته تنها کسانی که تابه‌حال اشتراک پریمیوم رایگان نداشته‌اند مشمول این هدیه خواهند شد.

منبع

۱۰:۰۹

اطلاعات دوربین دو گوشی موتورولا با کدنام‌های «برلین» و «برلین NA» فاش شد

براساس اطلاعاتی که روز گذشته فاش شده بود، موتورولا درحال کار روی چهار گوشی هوشمند از خانواده‌ی اج است. نام رمز این چهار گوشی هوشمند سیرا، برلین، برلین NA و کیوتو است. باتوجه به اطلاعات جدید فاش شده، دو گوشی Berlin و Berlin NA از حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ برای دوربین اصلی خود استفاده خواهند کرد.

منبع

۰۹:۵۸

آمازون، مایکروسافت و گوگل ۵۸ درصد سهم سرویس‌های ابری را به‌خود اختصاص داده‌اند

کانالیس به‌تازگی گزارش جدید خود را از سهم بازار سرویس‌های ابری منتشر کرده است. بنا به این گزارش سرویس‌های وب آمازون (AWS) با سهم ۳۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ همچنان پیشتاز این بازار است. پس از AWS، آژور مایکروسافت با سهم ۱۹ درصدی رتبه‌ی دوم را به‌خود اختصاص داده و پس از آن گوگل کلاد با سهم ۷ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

Windows azure  در مقابل Amazon و Google

سرویس ابری ردموندی‌ها برای سومین فصل متوالی توانسه است رشد ۵۰ درصدی تجربه کند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت آژور چیست و چه قابلیت‌هایی دارد

منبع

۰۹:۵۲

فورد و بی‌ام‌و ۱۳۰ میلیون دلار در یک استارتاپ باتری حالت جامد سرمایه‌گذاری کردند

شرکت‌های خودروسازی فورد و بی‌ام‌و در راستای گسترش تولید خودروی الکتریکی، ۱۳۰ میلیون دلار در استارتاپ تولید باتری حالت جامد با نام سالید پاور (Solid Power) سرمایه‌گذاری کردند. این دو خودروساز امیدوار هستند که تا پایان دهه‌ی جاری میلادی، باتری های جدید حالت جامد را در خودروهای الکتریکی به کار بگیرند. باتری‌های حالت جامد می‌توانند وزن کم‌تر و چگالی انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی فعلی داشته باشند.

منبع

۰۹:۴۶

🔹سونی و دیسکورد با هدف جای دادن دیسکورد در تجربه استفاده از پلی‌استیشن همکاری می‌کنن. همکاری سونی و دیسکورد از ابتدای سال ۲۰۲۲ شروع می‌شه. pic.twitter.com/xoh7JfmiwH— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 3, 2021

۰۹:۴۳

نام احتمالی نسخه‌ی الکتریکی وانت F-150 فورد «لایتنینگ» خواهد بود

نسخه‌ی تمام برقی پیکاپ محبوب آمریکایی‌ها، احتمالا جدی‌ترین رقیب سایبرتراک تسلا خواهد بود. باتوجه به اطلاعاتی که به‌تازگی فاش شده، فورد احتمالا از نام «لایتنینگ» (به‌معنی صاعقه) برای وانت برقی خود استفاده خواهد کرد. فورد F-150 سال‌ها است که لقب پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا را به‌خود اختصاص داده است.

منبع

۰۹:۳۴

آیفون ۱۳ به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هزتز با فناوری LTPO مجهز خواهد شد

به‌گزارش مجله‌ی TheElec، سامسونگ برد چاپی منعطف (RFPCB) موردنیاز برای اتصال پنل ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ به مادربرد این گوشی هوشمند را تأمین می‌کند. پیش‌تر تحلیل‌گر نام‌آشنا، مینگ‌چی کو نیز مدعی شده بود که پنل آیفون‌های جدید از فناوری LTPO برای دستیابی به نرخ نوسازی متغیر و کاهش مصرف باتری استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم

منبع

۰۹:۲۷

محصولات ایران‌خودرو و سایپا گران می‌شود

براساس مصوبه‌ی شورای رقابت، برای محصولات ایران‌خودرو به‌طور متوسط ۸٫۲ درصد و برای محصولات سایپا به‌طور متوسط ۸٫۹ درصد افزایش قیمت درنظر گرفته شده است. این به‌معنی افزایش ۲ تا ۳۴ میلیونی قیمت خودروهای ساخت این دو شرکت خواهد بود.

منبع

۰۹:۲۴

اینتل ۳٫۵ میلیارد دلار روی ساخت کارخانه تولید چیپ در نیومکزیکو سرمایه‌گذاری می‌کند

اینتل اعلام کرد که برای به‌روزرسانی و گسترش کارخانه‌ی ساخت تراشه خود در ایالت نیومکزیکو ۳٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اینتل پیش از این برای ساخت دو کارخانه‌ی جدید در ایالت آریزونا نیز ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. ایالات متحده ۲۵ سال پیش حدود ۳۷ درصد ظرفیت تولید تراشه‌ی جهان را به‌خود اختصاص داده بود. این درحالی است که این رقم امروزه تنها به ۱۲ درصد می‌رسد.

منبع

۰۹:۱۷

سورس کد عیب یاب ویندوز (windows troubleshooter) لو رفت 😂 pic.twitter.com/XMfFUOsfwH— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 3, 2021

۰۹:۱۳

احتمال پشتیبانی Ebay از رمزارزها

جیمی آینونه، مدیرعامل EBay در گفت‌وگویی با شبکه‌ی CNBC اعلام کرد که شرکت متبوعش به مسئله‌ی پذیرش ارزهای دیجیتال با دیدی باز نگاه می‌کند. او همچنین در ادامه گفت که EBay در حال بررسی راه‌های ورود به دنیای NFT-ها است.

متن کامل خبر: eBay احتمالا میزبان رمزارز و NFT می‌شود

منبع

۰۹:۰۰

ترفند روز؛ فولدر گاد مود

آیا می‌دانستید اگر در ویندوز ۱۰ فولدری با نام God Mode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}. ایجاد کنید، ویندوز مجموعه‌ای از میانبرها به تنظیمات و قابلیت‌های پیشرفته در آن فولدر قرار خواهد داد؟

God Mode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}.

۰۸:۵۶

اپل: خواسته‌های اپیک گیمز امنیت، حریم خصوصی و کیفت برنامه‌های iOS را تهدید می‌کند

با ادامه‌ی جدال اپل و اپیک گیمز بر سر کارمزد ۳۰ درصد برنامه‌ها در اپ استور، غول دنیای فناوری استدلال می‌کند که خواسته‌های مطرح‌شده‌ی اپیک گیمز در دادگاه بدوی، امنیت، حریم خصوصی و کیفیت برنامه‌های iOS را تهدید و تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که اپیک گیمز در ابتدا به‌دنبال توافق جانبی و انحصاری بوده و پس از دست نیافتن به آن، تصمیم گرفته است که یک پرونده‌ی حقوقی علیه اپل تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید از پرونده اپل و اپیک گیمز در دادگاه بدانید

منبع

۰۸:۵۳

گلکسی A32 سامسونگ در یک نگاه

View this post on InstagramA post shared by Zoomit | زومیت (@thezoomit)

۰۸:۴۶

آپدیت iOS 14.5.1 برای برطرف‌کردن باگ اپ ترکینگ منتشر شد

یک هفته پس از انتشار iOS 14.5، اپل آپدیت iOS 14.5.1 را برای برطرف‌کردن تعدادی باگ و بهبود کلی عملکرد سیستم عامل منتشر کرد.

iOS 14.5 یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل موبایل اپل بود که قابلیت‌هایی مانند App Tracking، آنلاک کردن گوشی با اپل واچ، بهبود عملکرد سیری و... را برای کاربران آیفون به‌همراه آورد.

منبع

۰۸:۳۹

رونمایی از کارت‌‌های گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti، در تاریخ ۱۰ خرداد

کارت‌‌های گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti، در تاریخ ۱۰ خرداد (۳۱ می) رونمایی خواهند شد؛ تاریخ انتشار بررسی این کارت‌های گرافیک در رسانه‌ها نیز به‌ترتیب ۱۲ و ۱۹ خرداد تعیین شده است. هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در دسترس نیست.

منبع

۰۸:۳۵

بیل و ملیندا گیتس پس از ۲۷ سال به زندگی مشترک خود پایان می‌دهند

بیل گیتس ساعاتی پیش در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که پس از ۲۷ سال زندگی مشترک از همسرش جدا خواهد شد.

بنیان‌گذار مایکروسافت که سال‌ها لقب ثروتمندترین انسان جهان را نیز به‌خود اختصاص داده بود، پس از کنار گذاشتن سمت مدیرعاملی مایکروسافت، بیشتر سرگرم کارهای خیریه ازطریق «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» بود. بیل گیتس و همسرش از زمان تأسیس این بنیاد در سال ۲۰۰۰ بیش از ۵۰ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده‌اند.

بیل گیتس بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک از همسرش جدا می‌شودhttps://mobile.twitter.com/BillGates/status/1389316412259270657?s=19— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 3, 2021

متن کامل خبر: جدایی بیل گیتس و همسرش پس از ۲۷ سال زندگی مشترک

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و نماد ثروت آفرینی دنیای کامپیوتر

۸:۳۰

روزشمار؛ سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۴ می ۲۰۲۱

  • سالگرد تأسیس آکادمی اسکار: ۹۴ سال پیش در چنین روزی «آکادمی علوم و هنرهای سینما» تأسیس شد. امروزه این آکادمی به جوایز سالانه‌ی خود که به «اسکار» مشهورند شناخته می‌شود.در زومجی بخوانید: نگاهی به تاریخچه جایزه اسکار و مرور بهترین فیلم‌ها
  • خرید کومودور توسط شرکتی آلمانی: شرکت آلمانی Escom در تاریخ ۴ می ۱۹۹۵ با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون دلار حق استفاده از نام، پتنت‌ها و دارایی‌های شرکت Commodore Electronics را خرید. کومودور که از پیشتازان ساخت کامپیوترهای شخصی بود، در سال ۱۹۹۴ تولید خود را متوقف و اعلام ورشکستگی کرده بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات