مدیرعامل جنرال موتورز بیشترین دستمزد صنعت خودروسازی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده است

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز با دریافت ۲۳٫۷ میلیون دلار، بالاترین دستمزد را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و مایک منلی و جیم هکت در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
تبلیغات

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز با دریافت ۲۳٫۷ میلیون دلار، بالاترین دستمزد را طی سال ۲۰۲۰ در میان مدیران برتر داشت. به گزارش موتوروان به نقل از اتوموتیو نیوز، حقوق پایه مری بارا ۲ میلیون دلار است؛ اما او ۳٫۸ میلیون دلار پاداش‌ کوتاه‌مدت و ۱۳٫۱ میلیون دلار سهام دارد.

در سال ۲۰۲۰ و قبل از ادغام فیات کرایسلر با PSA برای تبدیل شدن به استلانتیس، مایک منلی مدیرعامل این شرکت بود و ۱۴٫۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد. فورد در اکتبر سال ۲۰۲۰ مدیرعامل خود را عوض کرد. جیم هکت، مدیرعامل قبلی، ۱۶٫۷ میلیون دلار درآمد داشت و جیم فارلی، سال گذشته ۱۱٫۸ میلیون دلار از مدیریت در این شرکت به دست آورد.

جیم فارلی مدیرعامل فورد

تسلا نیز دستمزد مدیران اجرایی خود را اعلام کرده است. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ هیچ دستمزدی دریافت نکرده؛ اما او به ۶ مرحله از پیش تعیین‌شده در قرارداد خود برای دریافت پاداش رسیده است. این امر به ایلان ماسک امکان خرید معادل ۵۰٫۶ میلیون دلار از سهام خودروساز آمریکایی را با قیمت ۷۰٫۰۱ دلار به ازای هر سهم می‌دهد. به گزارش بیزینس اینسایدر، تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش هر سهم تسلا در بازار بورس با قیمتی پایین‌تر از ۷۰۰ دلار معامله می‌شود. این بدان معنا است که ماسک می‌تواند با فروش سهام خود، حدود ۳۲ میلیارد دلار درآمد خالص داشته باشد. البته در قرارداد ماسک با تسلا شرط شده است قبل از اینکه بتواند سهام خود را بفروشد، باید آن را به مدت پنج سال حفظ کند.

برای مقایسه با مدیران عامل سایر خودروسازان، بد نیست بدانید لوئیس کامیلری کاملا در خدمت خودروساز ایتالیایی فراری بود تا اینکه ناگهان در ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ از سمت خود کناره‌گیری کرد، اما با وجود تمام مسائل ۳۷۵,۸۴۶ یورو (۴۵۳,۳۶۵ دلار با نرخ ارز فعلی) در این سال درآمد کسب کرد. از این مبلغ، ۳۶۳,۹۶۰ یورو حقوق و ۱۱,۸۸۶ یورو مزایای فرعی شامل دسترسی به خودروی شرکتی فراری بود.

اولا کالنیوس / دایملر

اُلا کالنیوس، مدیرعامل دایملر ۱٫۳۴ میلیون یورو (۱٫۶ میلیون دلار) به‌عنوان حقوق در سال ۲۰۱۹ و ۳٫۵ میلیون یورو (۴٫۲ میلیون دلار) پاداش دریافت کرد. در سال ۲۰۲۰، کالنیوس به‌عنوان بخشی از پاسخ این خودروساز به بیماری کووید-۱۹ و شیوع ویروس کرونا، ۲۰ درصد از حقوق خود را کاهش داد. یافتن اطلاعات مربوط به حقوق مدیران عامل شرکت‌های خودروساز ژاپنی دشوارتر است. در سال ۲۰۱۸، آکیو تویودا ۳۷۹ میلیون ین (۳٫۵ میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) درآمد کسب کرد.

نگاهی به افتخارات مری بارا

مری بارا در سال ۲۰۱۳ در فهرست ۳۵ زن قدرتمند فوربز و در سال ۲۰۱۸ در رتبه چهارم زنان قدرتمند قرار گرفت. در ماه می سال ۲۰۱۴، او برای ایراد سخنرانی به پردیس آن آربور دانشگاه میشیگان در استادیوم میشیگان دعوت شد و سخنرانی خود را ارائه داد و مدرک افتخاری از این دانشگاه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۸، دانشگاه دوک مدرک دکترای افتخاری خود را به مری بارا اعطا کرد.

General Motors Mary Barra / مری بارا جنرال موتورز

مری بارا برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ در فهرست قدرتمندترین زنان فورچن قرار داشت، درحالی‌که سال قبل از آن دوم بود. او در همان سال در رتبه اول قدرتمندترین زنان فورچن در سال ۲۰۱۷ و نفر پنجم فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان از نگاه فوربز باقی ماند. در آوریل ۲۰۱۴، بارا در میان ۱۰۰ شخصیت بانفوذ جهان از نگاه مجله تایم قرار گرفت.

در دسامبر ۲۰۱۶، مری بارا به گردهمایی تجاری که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب وقت ایالات متحده برای ارائه مشاوره استراتژیک و سیاست‌گذاری در زمینه‌ی مسائل اقتصادی تشکیل شده بود، پیوست؛ اما او در پی پاسخ ترامپ به اعتراضات شارلوتزویل، مجمع را در سال ۲۰۱۷ ترک کرد. بارا در فوریه ۲۰۱۸ به عضویت آکادمی ملی مهندسی آمریکا انتخاب شد. در سپتامبر ۲۰۱۸، جایزه مؤسسه ییل در زمینه‌ی مدیریت به مری بارا اعطا شد. در نظرسنجی سالانه Institutional Investor از مدیران ارشد در سال ۲۰۱۹، مری بارا مقام اول را در بخش خودرو و قطعات خودرو به دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات