TSMC احتمالا پنج کارخانه دیگر در خاک آمریکا احداث می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود TSMC قصد دارد برای گسترش فعالیت‌هایش در خاک آمریکا، پنچ کارخانه تراشه‌سازی دیگر در ایالت آریزونا احداث کند.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از روئیترز، TSMC در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای افتتاح کارخانه ریخته‌گری تراشه در ایالت آریزونای آمریکا است. باوجوداین، این شرکت تایوانی ظاهرا قصد دارد برای افزایش حجم تولید تراشه‌های پیشرفته، پنج کارخانه دیگر را نیز در این ایالت افتتاح و بهره‌برداری کند.

در این گزارش، آمده است که TSMC درکنار پروژه‌ی فعلی در شهر فینیکس واقع در ایالت آریزونا، در حال جست‌وجوی پنج مکان دیگر در همان منطقه است. یکی از منابع ادعا می‌کند که افزایش حجم تولیدی برای پاسخ به درخواست دولت ایالات متحده انجام می‌شود؛ اما تاکنون جزئیات آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

ماه آوریل، شرکت تایوانی TSMC در اجلاس مجازی کاخ‌سفید در‌کنار سایر مدیران فناوری و تولیدکنندگان تراشه شرکت کرد. هدف از برگزاری اجلاس مذکور یافتن راه‌هایی برای کاهش کمبود قطعات نیمه‌هادی جهانی بود. گفتنی است دولت جو بایدن قصد دارد دَه‌هامیلیارد دلار برای افزایش میزان تولید تراشه‌های داخلی هزینه کند و TSMC نیز ممکن است واجدشرایط طرح‌های تشویقی باشد.

منبعی دیگر ادعا می‌کند که مکان سایر تأسیسات ممکن است به پروژه فعلی بسیار نزدیک باشد. TSMC نیز اعلام کرده است که از قبل زمین کافی برای گسترش کارخانه‌هایش دراختیار دارد. دراین‌میان، منبع سوم معتقد است که TSMC طراحی ساخت شش کارخانه جدید را در سه سال آینده آغاز خواهد کرد.

در گزارش مالی آوریل، مدیرعامل TSMC درباره تأسیسات در دست ساخت اظهار کرد که می‌تواند تولید تراشه‌های پنج‌نانومتری را تا سال ۲۰۲۴ با ظرفیت تولید ماهانه بیست‌هزار ویفر آغاز کند. افزون‌براین در این گزارش، عنوان شد که TSMC قطعه زمین بزرگی در آریزونا برای تأمین و انعطاف‌پذیری در تولید به‌دست آورده و از قرار معلوم، گسترش آن نیز کاملا امکان‌پذیر است؛ اما باید ابتدا به فاز نخست برسد و سپس براساس بهره‌وری عملیاتی و اقتصادی‌بودن هزینه و تقاضای مشتریان، تصمیم گرفته شود که در مراحل بعدی چه سیاست‌هایی درقبال گسترش فضای تولید اتخاذ شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات