جدایی بیل گیتس و همسرش پس از ۲۷ سال زندگی مشترک

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
بیل گیتس و همسرش ملیندا با انتشار توییتی مشابه در صفحه‌هایی شخصی خود، از پایان زندگی مشترکشان پس از ۲۷ سال خبر دادند. همکاری این دو نفر در امور خیریه ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

طبق گزارش Cnet، بیل گیتس و همسرش ملیندا، دو نفر از قدرتمندترین نیکوکاران جهان، در حال پایان دادن به زندگی مشترک خود هستند. طی دو دهه گذشته، این زوج از طریق بنیاد خیریه‌ی «بیل و ملیندا گیتس» به‌دنبال اهداف مختلفی از بهداشت جهانی تا آموزش و پرورش رفته‌ و سعی در تبدیل کردن جهان به جایی بهتر داشته‌اند. این زوج به همراه وارن بافت، سرمایه‌گذار میلیاردر، The Giving Pledge را نیز بنیان نهادند؛ کمپینی که افراد ثروتمند را به بخشیدن قسمت عمده‌ای از سرمایه‌شان تشویق می‌کند.

بنیان‌گذار مایکروسافت و همسر او، در توییتر یک متن یکسان را به اشتراک گذاشت:

پس از تفکر و تلاش بسیار در مورد رابطه‌مان، تصمیم گرفته‌ایم به ازدواج خود پایان بدهیم. در طول ۲۷ سال گذشته، ما سه کودک باورنکردنی بزرگ کرده‌ایم و بنیادی ساخته‌ایم که به‌صورت جهانی تلاش می‌کند همه مردم بتوانند زندگی سالم و مثمر ثمر داشته باشند. ما همچنان به این رسالت اعتقاد داریم و در بنیاد کار خود را با هم ادامه خواهیم داد، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله بعدی از زندگی خود می‌توانیم به‌عنوان یک زوج در کنار یکدیگر رشد کنیم. با شروع حرکت در این زندگی جدید، برای خانواده خود فضا و حریم خصوصی می‌خواهیم.pic.twitter.com/padmHSgWGc— Bill Gates (@BillGates) May 3, 2021
pic.twitter.com/fCVHDlZbvq— Melinda French Gates (@melindagates) May 3, 2021

بنیاد خیریه‌ی آنان در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو فرد به شکل دادن استراتژی‌های سازمان ادامه می‌دهند، اهداف آن را پشتیبانی و جهتش را تعیین می‌کنند.

جنیفر گیتس، دختر بزرگ این زوج، از طریق استوری اینستاگرام بیانیه‌ای به اشتراک گذاشت که در بخشی از آن می‌خوانید:

این یک زمان چالش‌برانگیز برای کل خانواده ما بوده است. من هنوز در حال یادگیری هضم کردن این اتفاق و کنترل احساسات خودم و همچنین اعضای دیگر خانواده در این بازه زمانی هستم.

بیل گیتس ثروت خود را از طریق مایکروسافت، غول نرم‌افزاری که در سال ۱۹۷۵ بنیان‌گذار آن بود، به دست آورد. به گفته فوربز، وی با دارایی خالص ۱۲۴ میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند جهان است. گیتس اندکی پس از شروع کار ملیندا گیتس در مایکروسافت در سال ۱۹۸۷، او را ملاقات کرد.

 ملیندا در مصاحبه‌ای با رابین رابرتز در سال ۲۰۱۶ گفت:

چند ماه طول کشید تا او سرانجام از من درخواست کرد با او بیرون بروم.

یک مستند سه‌بخشی از نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ به نام Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates منتشر شد که بر زندگی بیل گیتس پس از مایکروسافت به‌عنوان نیکوکار و بنیان‌گذار بنیاد بیل و ملیندا گیتس (Bill & Melinda Gates Foundation) متمرکز است و به‌طور خلاصه روابط این زوج را بررسی می‌کند.

بیل گیتس در این مستند می‌گوید:

او از نظر خوش‌بینی و علاقه به علم بسیار به من شبیه و رفتارش با مردم بهتر از من است. او نسبت به من در امور مربوط به ایمونولوژی سخت‌گیری کمتری دارد.

ملیندا گیتس افزود:

ما در روابط خود شوخ‌طبعی زیادی داریم و می‌توانیم در مورد چیزهای مختلفی شوخی کنیم.

به نقل از وب‌سایت بنیاد مذکور، از سال ۲۰۰۰ بنیاد بیل و ملیندا گیتس ۵۳٫۸ میلیارد دلار «برای مبارزه با بزرگ‌ترین نابرابری‌های جهان» هزینه کرده است. آوریل گذشته، این بنیاد اعلام کرد که «توجه کامل» خود را به بیماری همه‌گیر ویروس کرونا معطوف کرده؛ درحالی‌که همچنان به وظایف اصلی خود مانند کاهش بیماری‌های عفونی، ازبین‌بردن فقر شدید و بهبود آموزش عمومی ایالات متحده آمریکا متعهد است. ماه می گذشته، این بنیاد ۱۲۵ میلیون دلاری تعهد کرد که تلاش بین‌المللی برای تشخیص بیماری کرونا، درمان و واکسن COVID-19 را در اولویت قرار ‌بدهد.

ملیندا گیتس، مدافع دیرینه برابری جنسیتی، همچنین درباره خساراتی که این بیماری همه‌گیر بر زنان سراسر جهان تحمیل می‌کند، از مداخله در دسترسی به مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان تا افزایش فشار کارهای مربوط به مراقبت‌های خانواده، هشدار داده است. در کنفرانس امسال South by Southwest، وی از سیاست مرخصی پزشکی با حقوق خانواده در ایالات متحده آمریکا حمایت کرد؛ به گفته وی در طی همه‌گیری COVID-19 این مسئله بسیار مهم‌تر است؛ زیرا برخی از زنان به دلیل مسئولیت‌های مراقبت از خانواده مجبور به رها کردن کار خود می‌شوند.

 این خبر دو سال پس از اعلام جدایی بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس و مکنزی اسکات منتشر شد. اسکات که یکی از امضاکنندگان The Giving Pledge است، از آن زمان به یک عضو فعال در بانک‌های مواد غذایی، صندوق‌های اضطراری و خدمات برای افراد آسیب‌پذیر تبدیل شده و در طی یک دوره چهارماهه ۴ میلیارد دلار کمک مالی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات