جذاب‌ترین خودروهای برقی که تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ فهرستی گسترده از خودروهای برقی وارد بازار خواهند شد که از آن جمله می‌توان به مدل‌هایی از آئودی، مرسدس بنز، جگوار، تسلا، استون مارتین، هیوندای، کیا و نیسان اشاره کرد.
تبلیغات

بازار خودروی الکتریکی در حال نزدیک شدن به زمان طلایی خود است؛ زیرا مدل‌های جدیدی در راه هستند که در آینده‌ی نه چندان دور به بازار عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود این خودروهای برقی که توسط هم خودروسازان کهنه‌کار و هم استارتاپ‌های جدید به بازار عرضه خواهند شد، بتوانند شعاع حرکتی را به سطحی بالاتر ارتقا دهند. درحالی‌که هم‌اکنون بهترین شعاع حرکتی خودروی برقی به ۶۴۳ کیلومتر می‌رسد، امیدواری وجود دارد که طی سال‌های آینده این میزان با پیشرفت بیشتر باتری افزایش یابد. محصولات اسپرت موج آینده‌ی خودروهای الکتریکی می‌توانند در سرعت، عملکرد و ظاهر طراحی با بهترین خودروهای احتراق داخلی موجود رقابت کنند. 

در ادامه نگاه سریعی به مهم‌ترین خودروهای برقی خواهیم داشت که انتظار می‌رود طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ وارد بازار خودرو و نمایندگی‌های مجاز شرکت‌ها شوند.

آئودی ای-ترون 

AUDI E-TRON / آئودی ای-ترون

اولین مدل کاملاً الکتریکی آئودی در ایالات متحده، شاسی‌بلند لوکس پنج سرنشین مجهز به قابلیت تمام چرخ محرک است که این کراس‌اور ابعادی برابر با آئودی Q7 خواهد داشت. انتظار می‌رود که شعاع حرکتی آئودی E-TRON حدود ۴۰۰ کیلومتر باشد، درحالی‌که از باتری ۹۵ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد. نسخه‌ی کوپه‌مانند اسپرت‌بک آئودی ای-ترون در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود، ولی گفته شده است که مدل GT چهاردر پس از آن ساخته خواهد شد.

هیوندای کنا الکتریکی 

 HYUNDAI KONA ELECTRIC / هیوندای کنا برقی

نسخه‌ی کاملاً الکتریکی کراس‌اور هیوندای کنا ۲۰۱۹ با قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود و شعاع حرکتی عملیاتی آن به حدود ۴۱۵ کیلومتر با یک‌بار شارژ می‌رسد.

جگوار I-PACE 

JAGUAR I-PACE / جگوار آی پیس

iPace اولین خودروی الکتریکی جگوار است و در کلاس شاسی‌بلند سایز متوسط ​قرار می‌گیرد. جگوار I-PACE از باتری لیتیوم یون ۹۰ کیلووات‌ساعت با شعاع حرکتی حدود ۳۷۵ کیلومتر بهره می‌برد. موتور الکتریکی دوقلوی آن قدرتی معادل ۳۹۵ اسب‌بخار تولید می‌کند تا iPace در زمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد.

کیا نیرو برقی 

KIA NIRO EV / کیا نیرو برقی

نسخه‌ی کاملاً برقی کیا نیرو در اوایل سال ۲۰۱۹ به‌عنوان مدل ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. فروش این کراس‌اور برقی در ابتدا به کالیفرنیا و ۱۱ ایالت دیگر محدود خواهد شد. کیا نیرو برقی ۲۰۱۹ از باتری لیتیوم یون ۶۴ کیلووات‌ساعت و موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار بهره می‌برد و می‌تواند با یک‌بار شارژ، مسیری حدود ۳۸۵ کیلومتر را طی کند.

نیسان لیف 

NISSAN LEAF / نیسان لیف

نیسان می‌گوید که نسخه‌ی جدیدی از خودروی برقی Leaf را با بسته‌ی باتری بزرگ‌تر و شعاع حرکتی بیشتر معرفی می‌کند. هنوز جزییات بیشتری از مدل جدید نیسان لیف مشخص نشده است، اما نسخه‌ی استاندارد موجود می‌تواند به شعاع حرکتی بین ۲۴۰ تا ۳۲۰ کیلومتر دست یابد.

نسخه پایه‌ی تسلا مدل 3 

TESLA MODEL 3 / تسلا مدل 3

با وجود تاخیرهای طولانی مدت، نسخه پایه و ۳۵ هزار دلاری تسلا مدل 3 که بسیاری از علاقه‌مندان انتظار ورود آن را می‌کشیدند، درنهایت طی سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش می‌رسد. 

استون مارتین رپید E

ASTON MARTIN RAPIDE E / استون مارتین رپید ای

انتظار می‌رود که سازنده خودروهای اسپرت بریتانیا در سال ۲۰۱۹ اولین خودروی الکتریکی خود را به بازار معرفی کند. بر این اساس استون مارتین رپید E، دارای شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ است و می‌تواند در زمانی کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد. تیراژ تولید استون مارتین رپید ای به ۱۵۵ دستگاه محدود خواهد شد و با قیمتی حدود ۲۶۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. 

بالینگر B1  

BOLLINGER B1 / بالینگر

شرکت نوپای بالینگر (Bollinger) که فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید خودروی برقی آغاز کرده است، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ اولین مدل برقی خود را به نمایش بگذارد. این مدل روی اسکلت سبک‌وزن و محکم آلومینیومی سوار می‌شود و از سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برد. شعاع حرکتی بالینگر B1 به ۳۲۰ کیلومتر محدود می‌شود و از پکیج باتری ۱۲۰ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد. گفته می‌شود که این خودروی الکتریکی در زمان ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و قادر است وزنی معادل ۳۴۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. نسخه‌ی وانت پیکاپ برقی در حال توسعه است تا به‌عنوان مدل جدید در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. 

کیا سول 

Kia Soul 2020 / کیا سول 2020

نسخه‌ی جدید هاچ‌بک کامپکت کیا سول برای سال ۲۰۲۰ با باتری پلیمری لیتیوم یون ۶۴ کیلووات‌ساعت عرضه می‌شود، اما هنوز شعاع حرکتی آن مشخص نشده است. گزارش‌های غیررسمی شعاع حرکتی کیا سول برقی را حدود ۳۶۰ کیلومتر ذکر می‌کنند، که پیشرفت قابل توجهی نسبت به محدوده‌ی رانندگی ۲۴۰ کیلومتری در مدل فعلی است.

مرسدس بنز EQC 

MERCEDES-BENZ EQC / مرسدس بنز

مرسدس بنز با مدل‌های خاص وارد بخش خودروی برقی شده است. اولین مدل این خانواده شاسی‌بلند کامپکت مرسدس بنز EQC خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که کراس‌اور مرسدس بنز EQC از دو موتور الکتریکی با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد و قادر خواهد بود در زمانی کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد. همچنین شعاع حرکتی عملیاتی شاسی‌بلند مرسدس بنز حدود ۴۵۰ کیلومتر برآورد شده است.

مرسدس بنز اسپرینتر 

Mercedes-Benz eSprinter / ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر

بزرگ‌ترین ون تجاری مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد شد و گفته می‌شود که نسخه‌ی کاملاً برقی آن در میان محصولات اصلی خودروساز آلمانی قرار دارد.

مینی الکتریکی 

MINI ELECTRIC / مینی الکتریک

نام این خودروی الکتریکی به‌تنهایی تمام جزییات را بیان می‌کند. برند مشهور در حال تهیه‌ی نسخه‌ی کاملاً برقی کوپه مینی کوپر برای معرفی در پایان سال ۲۰۱۹ است. طبق گزارش‌های معتبر، فناوری مینی الکتریکی از BMW i3 قرض گرفته خواهد شد و شعاع حرکتی آن به ۳۲۰ کیلومتر می‌رسد. 

پل‌استار 2 

Polestar 2

جدیدترین مدل برقی ولوو در سال ۲۰۲۰ تحت برند تجاری پل‌استار (Polestar) راهی بازار خواهد شد. درحالی‌که پل‌استار 1 کوپه پلاگین هیبرید است، مدل پل‌استار 2 در کلاس سدان تمام برقی جای می‌گیرد. منابع موثق می‌گویند که این خودروی برقی دارای زیربندی کراس‌اور ولوو XC40 است؛ قدرت خروجی ولوو پل‌استار 2 به ۴۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و شعاع حرکتی آن حدود ۵۶۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

پورشه تایکان 

Porsche taycan

اولین محصول برقی پورشه، یک خودروی اسپرت چهاردر الکتریکی است. پورشه تایکان قادر است با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. این خودروی برقی از دو موتور الکتریکی سنکرون با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد که تا در زمانی حدود ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. انتظار می‌رود نسخه‌ی هاچ‌بک Sport Turismo نیز تا سال ۲۰۲۱ معرفی شود.

وانت ریوین R1T 

RIVIAN R1T / وانت ریوین

ریوین به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی ساخت خودروی برقی، قصد دارد اولین وانت پیکاپ الکتریکی خود را به‌زودی راهی بازار کند. گفته می‌شود که وانت ریوین R1T در کارخانه‌ی سابق میتسوبیشی در شهر نرمال ایالت ایلینویز ساخته خواهد شد. شعاع حرکتی این وانت برقی به ۶۴۳ کیلومتر می‌رسد و قادر است در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. حدود یک‌سال بعد نیز شاسی‌بلند برقی ریوین R1S روانه بازار می‌شود. 

تسلا رودستر 

Tesla Roadster / تسلا رودستر

در سال ۲۰۲۰، تسلا رودستر با مشخصات عملکردی باورنکردنی و ظاهر کاملاً مدرن باز خواهد گشت. تسلا ادعا می‌کند که مدل رودستر قادر است با یک‌بار شارژ، مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند و در زمان ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد. همچنین بیشینه سرعت این خودروی برقی از حد مجاز قانونی فراتر می‌رود و به ۴۰۲ کیلومتربرساعت می‌رسد. دیگر ویژگی جالب تسلا رودستر ۲۰۲۰، استفاده از سیستم تمام چرخ محرک به‌عنوان قابلیت استاندارد است. 

تسلا مدل Y

TESLA MODEL Y / تسلا مدل Y

تسلا مدل Y در حقیقت نسخه‌ی شاسی‌بلند از سدان مدل ۳ است. انتظار می‌رود که به‌دلیل تأخیر در تولید یا دیگر مسائل این شرکت، تسلا نتواند تا سال ۲۰۲۰ این کراس‌اور برقی را به مرحله‌ی تولید برساند.

فولکس‌واگن  ID 

VOLKSWAGEN ID / فولکس واگن ID

مجموعه‌ای از محصولات برقی و مقرون‌به‌صرفه تا سال ۲۰۲۰ توسط فولکس‌واگن راهی بازار خواهد شد و اولین عضو این مجموعه، هاچ‌بک برقی کوچک ID است. هاچ‌بک فولکس‌واگن ID براساس خودروی مفهومی با همین نام تولید شده است و مجهز به موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار و شعاع حرکتی وسیعی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین دو مدل برقی دیگر شامل کراس‌اور فولکس‌واگن ID Crozz و میکروباس ID Buzz نیز در میان برنامه‌های خودروساز آلمانی برای فروش جای دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات