تلویزیون‌ها و ساندبارهای 2021 سامسونگ در مراسم Unbox & Discover معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
از تلویزیون‌های میکرو LED و نئو QLED و The Frame تا نخستین پروژکتور دنیا با سه لیزر و ساندبارهای سری Q؛ سامسونگ در مراسم Unbox & Discover 2021 چه محصولاتی را به‌نمایش گذاشت؟
تبلیغات

سامسونگ می‌گوید با محصولات متنوعش، از محصولات مبتنی‌بر فناوری میکرو LED گرفته تا تلویزیون‌ نئو کیولد (Samsung Neo QLED) و مانیتور و نمایشگرهای لایف‌استایل، تلاش می‌کند قوانین حاکم‌بر صنعت تلویزیون را بازنویسی کند. در همین راستا شرکت کره‌ای جدیدترین محصولات حوزه‌ی تلویزیون و نمایشگر را در مراسم Unbox & Discover که به‌صورت مجازی برگزار شد، به نمایش گذاشت.

سامسونگ می‌گوید به‌دلیل شرایط فعلی، مردم زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند و به‌همین دلیل شرکت کره‌ای تلاش می‌کند نمایشگرهایی بسازد که بیشترین کاربرد را برای مردم داشته باشند. به‌لطف این نمایشگرها، مردم می‌توانند به‌شکلی مؤثر کار کنند و با هم در ارتباط باشند.

جیمز فیشلر، قائم‌مقام ارشد واحد تجاری سرگرمی‌های خانگی در شعبه‌ی آمریکایی شرکت سامسونگ، در اطلاعیه‌ی جدید می‌گوید: «ما در سامسونگ مفتخریم که با هدف بهبود زندگی روزمره‌ی مشتریان، به‌صورت مداوم دست‌به خلق نوآوری بزنیم. در سال گذشته‌ی میلادی فناوری‌هایی که زمانی داشتن‌شان اتفاق مثبتی محسوب می‌شد، تبدیل به نیاز شدند؛ زیرا خانه‌های ما تبدیل به دفتر کاری، مدرسه، باشگاه و... شد. نقش تلویزیون در زندگی ما پررنگ‌تر شده است و در سال ۲۰۲۱ سامسونگ قصد دارد برپایه‌ی نیاز و اشتیاق مشتریان، قواعد صنعت تلویزیون را بازتعریف کند».

برای دهه‌ها از تلویزیون‌ به‌عنوان دستگاهی یاد می‌شد که صرفا برای مشاهده‌ی فیلم و سریال‌ تلویزیونی کاربرد داشت؛ بااین‌حال امروزه تلویزیون‌ها در نقش اتاق کنفرانس و دستیاری برای ورزش کردن ظاهر می‌شوند. سامسونگ می‌گوید در سال گذشته‌ی میلادی بسیاری از قابلیت‌ها برای نخستین‌ بار در تلویزیون‌ها حاضر شدند و مردم سراغ استفاده از آن‌ها رفتند. سامسونگ در زمینه‌ی تولید صفحه‌نمایش تجربه‌ی طولانی‌مدتی دارد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین و برترین شرکت‌های این حوزه محسوب می‌شود. در همین راستا تلویزیون‌هایی که شرکت کره‌ای می‌سازد همواره کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند.

تلویزیون 110 میکرو LED سامسونگ در خانه نمایش تصویر سیاه

فناوری میکرو LED با روشنایی بسیار عالی، رنگ‌های مشکی عمیق و آنچه سامسونگ «کیفیت تصویر نفس‌گیر» خطاب می‌کند، تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی را در تلویزیون‌ها ارائه می‌دهد. این فناوری تلاش می‌کند از سوختگی داخلی جلوگیری کند و مطمئن شود که صفحه‌نمایش در طول دوره‌ی عمرش به‌شکلی سرزنده محتوا را نشان دهد.

سامسونگ در سال ۲۰۱۸ فناوری میکرو LED را در قالب تلویزیون خبرساز The Wall معرفی کرد. The Wall سیستمی ماژولار بود که امکان کنار‌هم‌قرار‌دادن تعداد زیادی صفحه‌نمایش را تا ابعاد حداکثر ۲۹۲ اینچ فراهم می‌کرد و به‌همین دلیل در آن دوران به‌شدت موردتوجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت. سیستم The Wall برای نصب شدن به افراد حرفه‌ای نیاز دارد.

سامسونگ تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۱ فناوری میکرو LED را در قالب تلویزیون‌های مرسوم در دسترس عموم مردم قرار دهد. بدین ترتیب مردم بدون نیاز به طی کردن مراحل حرفه‌ای نصب، می‌توانند روی تلویزیون‌های لبه‌تا‌لبه‌ی خود در خانه‌شان از مزایای فناوری میکرو LED بهره‌مند شوند.

سامسونگ می‌گوید فناوری میکرو LED در تلویزیون‌های ۱۱۰ اینچ و ۹۹ اینچ به‌صورت جهانی در پایان ماه مارس ۲۰۲۱ (اوایل فروردین ۱۴۰۰) در دسترس قرار می‌گیرد. در پاییز پیش رو، مدل ۸۸ اینچ تلویزیون‌های میکرو LED سامسونگ عرضه می‌شود. در آینده‌ای نامشخص، شرکت کره‌ای قصد دارد میکرو LED را به تلویزیونی ۷۶ اینچ بیاورد.

سامسونگ می‌گوید میکرو LED می‌تواند تبدیل به چهار صفحه‌نمایش در یک صفحه‌نمایش شود. این یعنی به‌لطف قابلیت 4Vue (Quad View) کاربران می‌توانند به‌صورت هم‌زمان حداکثر چهار محتوا را روی صفحه‌نمایش مشاهده کنند. برای مثال می‌توانید هم‌زمان چندین مسابقه‌ی ورزشی را ببینید. سامسونگ می‌گوید به‌لطف میکرو LED تصاویری واقع‌گرایانه روی تلویزیون‌های جدیدش به‌نمایش درمی‌آیند.

تلویزیون Neo QLED 2021 سامسونگ از نمای جلو درحال نمایش آب

سامسونگ می‌گوید با درنظرگرفتن این حقیقت که مردم از تلویزیون برای دنبال کردن محتواهای موردعلاقه استفاده می‌کنند سراغ تولید تلویزیون‌های جدیدی با نام Neo QLED رفته است که صرف‌نظر از محتوای درحال پخش، تجربه‌ی بصری را بهبود می‌بخشند.

سامسونگ می‌گوید در این تلویزیون‌ها از پردازنده‌‌ای تحت عنوان Neo Quantum Processor و LEDهای جدید Quantum Mini LED استفاده می‌شود. مینی‌ LEDهای کوانتومی سامسونگ که ابعادشان تنها یک‌چهلم ابعاد LEDهای عادی است می‌توانند به‌شکلی بسیار عالی روی نور کنترل داشته باشند. تلویزیون‌های نئو کیولد بیشتر از هر تلویزیون دیگر ساخته‌شده توسط سامسونگ در زمینه‌ی نمایش رنگ‌‌های مشکی عمیق و رنگ‌های روشن پرنور و فناوری آپ‌اسکیل، پیشرفته شده‌اند.

سامسونگ در تلویزیون‌های نئو کیولد روی حوزه‌ی بازی تمرکز خاصی انجام داده است. این شرکت کره‌ای به‌عنوان شریک تجاری رسمی مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس سری ایکس در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا شناخته می‌شود. سامسونگ می‌گوید قرارداد چندساله با برند ایکس باکس را امسال تازه‌سازی کرده است تا تلویزیون‌های Neo QLED و QLED این شرکت بازی‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس را به‌شکلی فوق‌العاده در وضوح بالا با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و زمان پاسخ‌دهی ۵٫۸ میلی‌ثانیه اجرا کنند.

سامسونگ می‌گوید در همکاری مستقیم با AMD توانسته است نخستین تلویزیون دنیا با پشتیبانی از Freesync Premium Pro را برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی به مرحله‌ی تولید برساند تا اجرای بازی‌های HDR به‌شکلی عالی‌تر انجام بگیرد. قابلیت جدید Game Bar سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد در زمانی سریع روی جنبه‌های مختلف بازی نظارت کنند و به قابلیت Super Ultrawide Gameview دسترسی یابند؛ Super Ultrawide Gameview نسبت‌های تصویر فوق عریض را که به‌صورت سنتی روی مانیتورهای گیمینگ در دسترس بودند، برای تلویزیون‌ها به‌همراه می‌آورد.

سامسونگ به کسانی که به سلامتی و تناسب اندام اهمیت می‌دهند نیز توجه ویژه‌ای داشته. در زمانی‌که ویروس کرونا باشگاه‌ها را تعطیل کرد، مردم شروع‌به ورزش کردن در خانه کردند. در همین راستا سامسونگ در بهار سال ۲۰۲۰ سرویس Samsung Health را معرفی کرد. این سرویس در سال جاری میلادی میزبان قابلیت جدید Smart Trainer می‌شود. Smart Trainer که با دوربینی اپتیکال که به‌صورت مجزا فروخته می‌شود کار می‌کند، با استفاده از هوش مصنوعی حالت بدن شما را به‌هنگام ورزش کردن تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و به‌صورت بلادرنگ توصیه‌هایی ارائه می‌دهد تا به‌شکلی درست‌تر ورزش کنید.

در سال ۲۰۲۱ مدل‌های 8K تلویزیون‌های خانواده‌ی Neo QLED (یعنی QN800A و QN900A) قرار است در مدل‌‌های ۶۵ و ۷۵ و ۸۵ اینچ در دسترس قرار بگیرند. ازطرفی مدل‌های 4K (شامل QN90A و QN85A) در اندازه‌های متنوع‌تری عرضه می‌شوند و کوچک‌ترین آن‌ها صفحه‌نمایش ۵۰ اینچ دارد.

تلویزیون 8K سامسونگ / Samsung 8K TV 2020

سامسونگ می‌گوید مشتریان امروزی انتظار تجارب بصری‌ای را دارند که هم‌راستا با نیازها، سلایق شخصی و استایل‌شان باشد. در همین راستا سامسونگ خانواده‌ای از محصولات تحت عنوان Lifestyle TV دارد تا این بخش از بازار را هدف قرار دهد. شرکت کره‌ای می‌گوید The Frame، تلویزیون را به اثری هنری تبدیل می‌‌کند و می‌توان آن را براساس دکور خانه، شخصی‌سازی کرد.

تلویزیون فریم فروشگاهی داخلی دارد که به‌لطف آن می‌توانید آثر هنری معروف را روی صفحه‌ی تلویزیون به‌نمایش بگذارید. The Frame با استفاده از هوش مصنوعی و برپایه‌ی تصاویری که پیش‌تر انتخاب کرده‌اید، موارد دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهد. مطابق گفته‌ی سامسونگ، فروشگاه داخلی The Frame هم‌اکنون بیش از ۱٬۴۰۰ اثر هنری دارد و تعداد این آثار به‌مرور زمان درحال افزایش است. فضای ذخیره‌سازی تصویر The Frame از ۵۰۰ مگابایت در سال ۲۰۲۰ به ۶ گیگابایت در سال ۲۰۲۱ ارتقا پیدا می‌کند تا بتوانید ۱٬۲۰۰ عکس را با وضوح UHD ذخیره کنید.

سامسونگ می‌گوید در سال ۲۰۲۱ راه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی Frame وجود دارد؛ از پایه‌های جدیدی نظیر Slim Fit Wall Mount گرفته تا امکان تهیه‌ی محصول با پنج حاشیه‌ی متفاوت. سامسونگ می‌گوید مدل سال ۲۰۲۱ تلویزیون فریم را باریک‌تر از همیشه کرده است و این تلویزیون سامسونگ تنها ۲۴٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد؛ یعنی تقریبا هم‌ضخامت با یک قاب عکس واقعی.

سامسونگ همچنین راه جدیدی برای نمایش محتوا روی Frame 2021 ارائه می‌دهد. My Shelf وسیله‌ی جانبی جدیدی است که در سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود و به شما امکان می‌دهد دیوار خانه را به‌شکلی مناسب شخصی‌سازی کنید تا با تلویزیون و دکور خانه هماهنگ شود. My Shelf را می‌توان به مدل‌های ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ و ۷۵ اینچ فریم متصل کرد. این وسیله‌ی جانبی در چهار رنگ مشکی و سفید و قهوه‌ای و بژ عرضه می‌شود.

پروژکتور سامسونگ / Samsung The Premier در خانه افراد مشغول تماشای فیلم

سامسونگ برای کسانی که دل‌تنگ تجربه‌ی دیدن فیلم در سینما هستند، The Premiere را عرضه می‌کند و می‌گوید The Premiere نخستین پروژکتور صنعت با سه لیزر است که می‌تواند محتوا را به وضوح 4K نمایش دهد. سامسونگ می‌گوید نصب پروژکتورهای سنتی که به‌طور معمول ابعاد بزرگی دارند، پیچیده و طاقت‌فرسا است و حتی اگر این پروژکتورها ابعاد بزرگی را پوشش دهند، وضوح تصویر آن‌ها به‌طور معمول کمتر از تلویزیون‌های سنتی است.

طراحی مینیمالیستی The Premiere با لبه‌های خمیده و بدنه‌ی پوشانده‌شده با پارچه با طراحی داخلی بسیاری از خانه‌ها سازگاری دارد. سامسونگ می‌گوید در سال جاری میلادی ازطریق فروشگاه‌ رسمی خودش قصد دارد نمایشگرهای رول‌شدنی بهینه‌شده برای Premiere را عرضه کند.

افزون‌بر این موارد شرکت کره‌ای تلویزیون دیگری با نام The Terrace دارد که نخستین تلویزیون مخصوص فضای باز سامسونگ محسوب می‌شود. تلویزیون The Terrace به‌گونه‌ای بهینه‌ شده است که بتواند در محیط‌های روباز محتوای بصری را با کیفیت و روشنایی زیاد نمایش دهد و محتوای صوتی را به‌خوبی به گوش کاربر برساند. مطابق گفته‌ی سامسونگ، The Terrace به‌لطف داشتن گواهی IP55 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. تلویزیون The Terrace در مدل‌های ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ در دسترس قرار دارد و مدل ۷۵ اینچ آن که نام Full Sun را یدک می‌کشد تابستان عرضه می‌شود.

سامسونگ اسمارت مانیتور / Smart Monitor روی میز سفید داخل اتاق درحال نمایش آسمان آبی و دوچرخه

سامسونگ می‌گوید در سال ۲۰۲۰ میزان استفاده از مانیتورها به‌شکلی محسوس افزایش پیدا کرد. سامسونگ مانیتوری تحت عنوان Smart Monitor تولید کرده است که با انواع نیازها سازگاری دارد و در شرایط مختلف محتوای بصری را به‌شکلی مناسب نمایش می‌دهد. Smart Monitor با وای فای و بلوتوث و Wireless DeX و Apple AirPlay 2 سازگار است تا کاربران بتوانند در هر جایی که هستند بدون نیاز به اتصال به رایانه‌ی شخصی، کار خود را انجام دهند. Smart Monitor امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوب استریم محتوا را فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۲۰ مانیتور گیمینگ Odyssey G9 در بین طرفداران این دسته از مانیتورها تا حدی موردتوجه قرار گرفت. برای مدل سال ۲۰۲۱، سامسونگ تصمیم گرفته است سراغ استفاده از فناوری Quantum MiniLED برود تا تجربه‌ی بصری ارائه‌شده توسط مانیتور اودیسی، یک پله ارتقا پیدا کند. این مانیتور جدید انحنای ۱۰۰۰R دارد و گیمر را در بازی غوطه‌ور می‌کند.

در کنار این‌ها سامسونگ از تولید مانیتوری ۷۵ اینچ با نام Samsung Interactive Display FLIP خبر داده است. Samsung Interactive Display FLIP درواقع وایت‌بردی دیجیتالی محسوب می‌شود که می‌توانید روی آن بنویسید، نقاشی بکشید و هرچیزی را که خواستید ویرایش کنید. وایت‌برد دیجیتالی سامسونگ وضوح 4K دارد و قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد تا تیمی ۲۰ نفره بتوانند هم‌زمان ازطریق آن کار کنند. مدل ۷۵ اینچ وایت‌برد سامسونگ به مدل‌های ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ و ۸۵ اینچ ملحق می‌شود.

ساندبار Q800A سامسونگ در زیر تلویزیون در داخل خانه

تلویزیون‌های سامسونگ کیفیت صدای خوبی دارند، اما اگر به‌دنبال دریافت بهترین تجربه‌ی شنیداری در خانه هستید باید سراغ سیستم‌های صوتی پیشرفته‌ای بروید که توسط شرکت‌های مختلف مثل سامسونگ ارائه می‌شوند. ساندبارهای سری Q سال ۲۰۲۱ سامسونگ شامل فناوری اختصاصی Q-Symphony هستند تا بتوانند صدای سه‌بعدی بهبودیافته ارائه دهند.

ساندبارهای جدید سامسونگ محیط را بررسی می‌کنند تا صدا را دقیق‌تر به گوش شما برسانند. برای دستیابی به تجربه‌ی شنیداری سطح بالا، ساندبار Q950A به‌عنوان نخستین ساندبار ۱۱٫۱٫۴ کاناله در صنعت عرضه می‌شود.

قابلیت Bass Boost به شما امکان می‌دهد در زمانی سریع، میزان بم بودن صدای پخش‌شده را تقویت کنید. برای کسانی که به پخش موسیقی از گوشی علاقه‌مند هستند، قابلیت Tap Sound ارائه می‌شود. ساندبار Q950A با چندین دستیار صوتی هوشمند شامل آمازون الکسا و بیکس‌بی سازگاری دارد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی محصولات جدید سامسونگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات