تلویزیون های Neo QLED سامسونگ با فناوری مینی LED رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌های خود را با نام Neo QLED برپایه‌ی فناوری مینی LED رونمایی کرد. شرکت کره‌ای همچنین از عرضه‌ی مدل جدید The Frame خبر داد.
تبلیغات

سامسونگ همان‌طور که مدتی پیش اعلام کرده بود، سرانجام مراسمی جدید برگزار کرد. در مراسم آنلاین سامسونگ شاهد رونمایی مجموعه‌ی جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند بودیم. شرکت کره‌ای مدل بهتر تلویزیون‌های 8K و 4K HDR خود را برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

همچون ال‌جی (LG) و تی سی ال (TCL)، سامسونگ نیز تصمیم گرفته است برای تولید تلویزیون‌هایش سراغ سیستم نور پس‌زمینه‌ی دقیق‌تری که از فناوری مینی LED نشئت می‌گیرد برود. فناوری مینی LED باعث می‌شود تلویزیون‌های جدید نسبت‌به تلویزیون‌هایی که دارای سیستم Full Array Local Dimming (نوردهی موضعی آرایه‌ی کامل) هستند کنتراست و کیفیت تصویر بهتر داشته باشند. به‌علاوه تلویزیون‌های جدید مینی LED عملکرد بهتری نسبت‌به تلویزیون‌های QLED LCD سامسونگ که بارها موردتحسین قرار گرفته‌اند، ارائه خواهند داد.

سامسونگ توانسته است بهبودهایی محسوس در فناوری مینی LED ایجاد کند و به‌همین دلیل تصمیم گرفته است از نام اختصاصی Neo QLED برای فناوری مینی LED خود استفاده کند. فناوری مینی LED قرار است در چند مدل مختلف از تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ حضور پیدا کند.

دو تلویزیون از تلویزیون‌های موردبحث، وضوح 8K دارند و با نام QN900A (مدل جدید تلویزیون پیشرفته‌ی 8K QLED سال ۲۰۲۰ با حاشیه‌های بسیار باریک) و QN800A شناخته می‌شوند. به‌غیر از دو تلویزیون یادشده، سه تلویزیون دیگر را داریم که با نام‌های QN95A و QN90A و QN85A شناخته می‌شوند و در دسته‌ی تلویزیون‌های 4K سامسونگ جای می‌گیرد.

تلویزیون Neo QLED 2021 سامسونگ از نمای جلو در اتاق چوبی نمایش درخت

مینی LED به سامسونگ امکان می‌دهد چراغ‌های LED بیشتری را درون تلویزیون‌های رده‌بالایش بگنجاند تا فرایند کنترل روشنایی به‌شکلی بهتر انجام بگیرد

براساس گزارش ورج، سامسونگ مدتی پیش جلسه‌‌ای خصوصی را با حضور اصحاب رسانه در شهر نیویورک برگزار کرده است تا جدیدترین تلویزیون‌هایش را به آن‌ها نشان دهد. آن‌طور که ورج می‌گوید، قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در این جلسه رعایت شده و تمامی حضار ماسک به‌صورت زده‌اند.

تلویزیون‌های سری Neo QLED سامسونگ گستره‌ی رنگی وسیع کوانتوم دات را حفظ می‌کنند

سامسونگ می‌گوید چراغ‌های LED موجود در تلویزیون‌های مینی LED این شرکت نسبت‌به چراغ‌های LED موجود در تلویزیون‌های مبتنی‌بر سیستم Full Array Local Dimming تا ۴۰ برابر کوچک‌تر هستند.

در تلویزیون‌های عادی، مفهومی تحت عنوان «مناطق نوری» تعریف می‌شود که مطابق‌با آنچه در نمایشگر رخ می‌دهد، روشن و خاموش می‌شوند. قرار دادن LEDهای بیشتر درون فضایی کوچک‌تر باعث می‌شود سیستم نور پس‌زمینه به‌شکلی دقیق‌تر عمل کند و مشکل Blooming تا حد محسوسی کاهش یابد. Blooming هاله‌ای است که گاهی اوقات در اطراف اشیاء پرنور در پس‌زمینه‌ی مشکلی در تلویزیون‌های LCD‌ می‌بینید. در این شرایط، نور به درون ناحیه‌ی نوری دیگر رخنه می‌کند و این مشکل پیش می‌آید.

ال‌جی پیش‌تر در حوزه‌ی تلویزیون‌های مینی LED ورود کرده و در تلاش بوده است تا با اعداد و ارقام بازی کند. ال‌جی ادعا کرد تلویزیون‌های جدیدش دارای تقریبا حداکثر ۳۰٬۰۰۰ چراغ LED کوچک هستند و حداکثر ۲٬۵۰۰ ناحیه‌ی نوری دارند. بااین‌حال سامسونگ تصمیم گرفته است درباره‌ی تعداد دقیق چراغ‌های LED صحبت نکند. در نظر داشته باشید که همچون سال‌های قبل، تلویزیون‌های جدید سامسونگ، گستره‌ی رنگی وسیع تلویزیون‌های کوانتوم دات را حفظ می‌کنند (حرف Q در عبارت QLED به همین معنی است).

تلویزیون Neo QLED 2021 سامسونگ در اتاق درحال نمایش پرندگان یک مرد روی مبل

تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۲۱ سامسونگ در تلاش هستند که زندگی را برای گیمرهایی که به‌تازگی کنسول‌های نسل نهمی را خریداری کرده‌اند ساده‌تر کنند. این تلویزیون‌ها میزبان حالت گیم بار (Game Bar) هستند که باعث می‌شود بتوانید در زمانی سریع به تنظیماتی نظیر نرخ نوسازی (رفرش ریت) و نسبت تصویر و موارد این‌چنینی دسترسی پیدا کنید.

به‌علاوه مزیت‌های استاندارد HDMI 2.1 نظیر وضوح 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و نرخ نوسازی تغییرپذیر و حالت تأخیر کم خودکار و eARC در تلویزیون‌های جدید سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. البته در مدل‌های پایین‌رده‌ی تلویزیون‌های جدید سامسونگ برخی از قابلیت‌ها را از دست می‌دهید. سامسونگ نسبت‌های فوق عریض ۲۱:۹ به ۳۲:۹ را که متعلق به ماینتورهای گیمینگش هستند، به تلویزیو‌ن‌های هوشمندش نیز می‌آورد تا بتوانید به‌شکلی بهتر از اتفاقاتی که در صحنه رخ می‌دهند باخبر شوید.

نیم رخ تلویزیون Neo QLED 2021 سامسونگ لایف استایل

در زمینه‌ی کیفیت صدا، شرکت کره‌ای قابلیت جدید SpaceFit Sound را معرفی کرده که از میکروفون داخلی تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۲۱ به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل صدای اتاق استفاده می‌کند تا براساس این داده‌ها به‌صورت خودکار بهترین تنظیمات صدا را اعمال کند. از میکروفون موردبحث می‌توان برای دستیارهای دیجیتالی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا نیز استفاده کرد. همچنین امکان غیرفعال‌سازی این میکروفون وجود دارد.

سامسونگ در نسل جدید تلویزیون‌هایش تصمیم گرفته است توجه بیشتری به اپلیکیشن Samsung Health نشان دهد. تلویزیون‌های جدید سامسونگ را می‌توان با دوربینی ویدئویی همگام‌سازی کرد تا امکان دسترسی به قابلیت جدید Smart Trainer فراهم شود. Smart Trainer حرکات شما را در طول کلاس ورزشی پایش می‌کند.

تلویزیون Neo QLED 2021 سامسونگ در اتاق با نور خورشید

سامسونگ می‌گوید Smart Trainer شخصیتی را در قالب هوش مصنوعی در نمایشگر سمت چپ نشان می‌دهد که در نقش مربی ورزشی شما ظاهر می‌شود. در نمایشگر سمت راست، تصویری از خودتان مشاهده خواهید کرد. بدین ترتیب می‌توانید حرکت‌های ورزشی خودتان را با حرکات ورزشی مربی هوش مصنوعی هماهنگ کنید تا تمرین‌ها را به‌شکلی درست‌تر انجام دهید. قیمت تلویزیون‌ سامسونگ سری Neo QLED فعلا اعلام نشده است

براساس اعلام سامسونگ، مربی هوش مصنوعی Smart Trainer حتی سلایق شما در ورزش کردن نظیر نوع و شدت تمرین را به‌خاطر می‌سپارد. این قابلیت جدید همچنین داده‌های مربوط به کالری‌های سوخته‌شده و موارد مشابه را ارائه می‌دهد.

به‌لطف قابلیت جدیدی که با تعدادی از تلویزیون‌های هوشمند و گوشی‌های سری گلکسی و ساعت‌های سری گلکسی واچ کار می‌کند، می‌توان حالت ورزشی را روی گوشی انتخاب و آن را به تلویزیون منتقل کرد؛ در همین حین ساعت هوشمندی که روی مچ بسته‌اید، نحوه‌ی فعالیت‌های شما را پایش خواهد کرد. به‌وضوح می‌بینیم که سامسونگ تلاش می‌کند ازطریق Smart Trainer سراغ رقابلیت مستقیم با سرویس Apple Fitness Plus و Peloton و سرویس‌های دیگر برود.

سامسونگ می‌گوید وقتی به زمان عرضه‌ی تلویزیون‌ها نزدیک‌تر شویم، قیمت نهایی آن‌ها را اعلام خواهد کرد. عرضه‌ی این تلویزیون‌ها تا چند ماه دیگر اتفاق می‌افتد.

تلویزیون سامسونگ The Frame روی دیوار

سامسونگ افزون‌بر تلویزیون‌های بالا، مدل جدید یکی از تلویزیون‌های سری لایف استایل (Lifestyle) خود را که با نام Samsung The Frame شناخته می‌شود، برای CES رونمایی کرده است. سامسونگ موفق شده در نسل جدید تلویزیون فریم، ضخامت را کاهش دهد و آن را به ۲۴٫۹ میلی‌متر برساند. سامسونگ می‌گوید ضخامت تلویزیون فریم منعکس‌کننده‌ی ضخامت قاب عکس سنتی است.

تلویزیون ۴۳ اینچ فریم را می‌توان چرخاند تا در حالت عمودی قرار بگیرد. همچنین فروشگاه Art Store سامسونگ در تلویزیون فریم که حاوی آثار هنری است، از این پس با اتکا بر هوش مصنوعی، پیشنهاد‌ها هوشمندانه‌‌تری را ارائه خواهد داد. سامسونگ همچنین می‌گوید تلویزیون جدید فریم در دسته‌ی تلویزیون‌های QLED 4K HDR قرار می‌گیرد.

تلویزیون میکرو LED سامسونگ از نمای سه رخ جلو

ماه گذشته‌ی میلادی، سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تلویزیون ۱۱۰ اینچی را که مبتنی‌بر فناوری میکرو LED است تولید کند. این فناوری پیش‌تر ازطریق تلویزیون‌های ماژولار سامسونگ با نام The Wall ارائه می‌شد. سامسونگ در مراسم امشب گفت مدل‌های ۹۹ و ۸۸ اینچ این تلویزیون جدید را نیز عرضه می‌کند تا فناوری میکرو LED برای نخستین بار در تاریخ، وارد تلویزیون‌های مرسوم‌تر شود. نصب تلویریون‌های جدید روی پایه یا دیوار سختی خاصی ندارد و صرفا آن‌ها را از جعبه خارج و به پایه یا دیوار متصل می‌کنید.

تلویزیون‌های متکی‌بر فناوری میکرو LED افزون‌بر مزیت‌های OLEDمانند مینی LED (نظیر بهره‌مندی از LEDهایی که توانایی ساطع کردن نور دارند)، دارای قابلیتی تحت عنوان Multi View هستند که به شما امکان می‌دهد محتوای بصری را به‌صورت هم‌زمان از چهار منبع روی تلویزیون استریم کنید و مشغول تماشای آن‌ها شوید. قطعا تلویزیون‌های جدیدی که سامسونگ معرفی کرده تا زمانی طولانی گران‌قیمت خواهند بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی تلویزیون‌های جدید سامسونگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات