سامسونگ Smart Monitor با شباهت‌های فراوان به تلویزیون هوشمند معرفی شد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور جدید سامسونگ که با نام Samsung Smart Monitor شناخته می‌شود، در دو مدل M5 و M7 معرفی شده است. این مانیتور شباهت‌های بسیار زیادی به تلویزیون هوشمند دارد.
تبلیغات

سامسونگ مدت‌ها است که در بازار مانیتور فعالیت می‌کند و تاکنون مانیتورهای جذاب متعددی عرضه کرده است. شماری از مانیتورهایی که سامسونگ به بازار عرضه می‌کند، به ‌خاطر داشتن مشخصه‌هایی جالب مورد توجه قرار می‌گیرند که از بین آن‌ها می‌توانیم به Space Monitor (محصول سال ۲۰۱۹) اشاره کنیم. مانیتور مورد بحث سامسونگ همچون مدل دسکتاپ سرفیس استودیو مایکروسافت عمل می‌کند.

برای اواخر سال ۲۰۲۰، سامسونگ در پی عرضه‌ی مانیتوری با نام Samsung Smart Monitor است. سامسونگ می‌گوید محصول جدیدش نخستین مانیتور دنیا است که خدمات چندرسانه‌ای سطح بالا، اتصال موبایلی و توانایی‌های از راه دور (ریموت) کامپیوتر‌های شخصی را ترکیب می‌کند.

سامسونگ محصولات جدید خود را در قالب خانواده‌ی M5 عرضه می‌کند؛ سری M5 شامل مانیتور ۲۷ اینچ با قیمت ۲۳۰ دلار و مانیتور ۳۲ اینچ با قیمت ۲۸۰ دلار است. کره‌ای‌ها همچنین در پی عرضه‌ی مانیتور ۳۲ اینچ با وضوح 4K هستند که M7 نام دارد و برچسب قیمت ۴۰۰ دلار را یدک می‌کشد.

مانیتور جدید سامسونگ برخلاف Space Monitor، در نگاه اول ممکن است چندان توجه شما را جلب نکند؛ اما وقتی با آن کار کنید و بهتر با مشخصه‌هایش آشنا شوید، می‌بینید حاوی قابلیت‌های کاربردیِ فراوانی است. Smart Monitor همچون تلویزیون هوشمند سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن (Tizen OS) استفاده می‌کند و برای پخش محتوای ویدئویی HDR10 از سرویس‌هایی نظیر هولو (Hulu)، نتفلیکس، اپل تی وی، یوتیوب و...، توانایی اتصال به شبکه‌ی وای فای دارد؛ آن هم بدون نیاز به هیچ‌گونه قطعه‌ی سخت‌افزاری اضافه. مانیتور جدید سامسونگ فروشگاه داخلی دارد که ازطریق آن می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید نظیر Samsung Health را دانلود کنید.

نمای سه رخ سامسونگ اسمارت مانیتور / Smart Monitor درحال نمایش مرد گیتاریست داخل اتاق

تمامی مدل‌های مانیتور جدید سامسونگ را می‌توان به ‌لطف پایه‌ای ویژه،‌ روی دیوار نصب کرد. همچنین امکان نصب کردن آن‌ها روی پایه‌های عادی با مانت ۱۰۰ × ۱۰۰ وسا (Vesa) وجود دارد. این مانیتورها دارای دو اسپیکر پنج وات هستند و از ریموت‌کنترل اختصاصی با پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی 2 (Bixby 2.0)، الکسا (Alexa) و گوگل اسیستنت (Google Assistant) بهره می‌برند. مانیتورهایی که سامسونگ معرفی کرده است با ایرپلی 2 (AirPlay 2) هم سازگار هستند تا پخش محتوا از دستگاه‌های اپل ساده‌تر باشد. تمامی این مشخصه‌ها باعث می‌شوند Smart Monitor سامسونگ شباهت زیادی به تلویزیون‌ هوشمند داشته باشد.

اسمارت مانیتور سامسونگ (Samsung Smart Monitor) در مدل‌های M5 و M7 معرفی شده است

اگر می‌خواهید از Smart Monitor به‌عنوان مانیتور استفاده کنید، بهتر است به برخی دیگر از مشخصه‌های آن توجه داشته باشید. یکی از قابلیت‌ها این است که می‌توانید ازطریق بلوتوث 4.2، صفحه‌‌کلید یا ماوس را به مانیتور جدید سامسونگ متصل کنید. به‌علاوه بدون نیاز به قطعه‌ی اضافه، می‌توانید ازطریق ماشین مجازی (Virtual Machine)، مانیتور سامسونگ را به سرویس مایکروسافت ۳۶۵ متصل کنید.

درکنار این‌ها امکان اتصال بی‌سیم به دکس (DeX) وجود دارد؛ دکس ابزار اختصاصی سامسونگ است که به گلکسی اس ۸ و گوشی‌های جدیدتر شرکت کره‌ای امکان می‌دهد تجربه‌ای شبیه ‌به کامپیوتر‌های شخصی روی مانیتور ارائه دهند. با دکس می‌توانید در زمانی سریع محتوای نمایشگر گوشی سامسونگ (اندروید ۸٫۱ اوریو یا نسخه‌های جدیدتر) را روی مانیتور پخش کنید؛ برای این کار باید گوشی را روی لبه‌ی سمت راست مانیتور یعنی جایی که تراشه‌ی NFC تعبیه شده است قرار دهید.

نمای جلو سامسونگ اسمارت مانیتور / Smart Monitor دوچرخه کوهستانی آسمان آبی کیبورد سفید اتاق

در بین مانیتورهای جدید سامسونگ، M7 Smart Monitor بیشترین درگاه‌ها را دارد و می‌توانید آن را ازطریق درگاه USB-C به لپ‌تاپ متصل کنید؛ USB-C مانیتور سامسونگ از شارژ ۶۵ وات و انتقال داده و استاندارد DisplayPort پشتیبانی می‌کند. مانیتور M7 همچنین دارای دو درگاه HDMI 2.0 است (مدل M5 نیز دو درگاه HDMI 2.0 دارد اما از USB-C بهره‌مند نیست). در مدل M7 سه درگاه USB-A 2.0 نیز برای انتقال داده قرار داده شده‌اند؛ درحالی‌که مانیتور M5 دو درگاه USB-A 2.0 دارد.

مانیتور M5 چند هفته‌ی دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. سامسونگ می‌گوید عرضه‌ی مدل M7 برای ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹)‌ تعیین شده است. امکان خرید مانیتور ها ازطریق وب‌سایت رسمی سامسونگ و فروشگاه‌های منتخب وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات