مایکروسافت تیمز به قابلیت واکی تاکی مجهز می‌شود

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اپلیکیشن تیمز را به قابلیت واکی‌ تاکی تجهیز خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)، پلتفرم ارتباطی و همکاری اداری مایکروسافت و رقیب اسلک، در آینده به قابلیت «بگیر و صحبت کن» (Push-to-talk) مجهز می‌شود که بیشتر به واکی تاکی مشهور است. قابلیت جدید که هنوز در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد، امکان برقراری ارتباط صوتی را ازطریق اینترنت همراه یا وای‌فای محلی فراهم می‌کند. 

به‌گفته‌ی مایکروسافت، قابلیت واکی تاکی بیشتر برای کارکنانی کاربرد خواهد داشت که با مشتری درارتباط هستند و مهم‌ترین مزیت آن درمقایسه‌با دستگاه‌های واکی تاکی آنالوگ، شنودناپذیربودن آن است. قرارگیری دکمه‌ی این قابلیت در مرکز نوار ناوبری (Navigation Bar) اپلیکیشن، حکایت از این دارد که ویژگی مذکور بسیار پرکاربرد خواهد بود و احتمالا شرکای تجاری و کاربران زیادی اضافه‌شدن این قابلیت را به مایکروسافت پیشنهاد داده‌اند.

برخلاف تماس تلفنی که به «قبول درخواست برقراری تماس» احتیاج دارد، در قابلیت واکی تاکی فقط با فشردن یک دکمه، صدا برای فرد یا گروهی از افراد پخش خواهد شد. درحال‌حاضر، اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند واتساپ، مسنجر فیسبوک، اسلک و اسکایپ، هیچ‌کدام از قابلیتی مشابه بهره‌مند نیستند؛ هرچند اپل با ساعت هوشمند خود ویژگی مشابهی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت واکی تاکی اپلیکیشن مایکروسافت تیمز / microsoft teams walkie talkie

اضافه‌شدن ویژگی‌های کاربردی ازطریق به‌روزرسانی‌های منظم، نشان‌دهنده‌ی عظم جدی مایکروسافت برای رقابت با اسلک در حوزه‌ی پلتفرم‌های ارتباط و همکاری اداری است. درحالی‌که اسلک با مجموعه قابلیت‌های کاربردی و ساده‌ی خود به‌عنوان اپلیکیشنی مستقل برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است، تیمز با ادغام در آفیس ۳۶۵ برای شرکت‌های بزرگ مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. 

قابلیت واکی تاکی به‌همراه مجموعه‌ای دیگر از ویژگی‌ها قرار است ازطریق به‌روزرسانی دردسترس کاربران قرار گیرد. ازجمله ویژگی‌های موردانتظار جدیدی که به‌همراه واکی تاکی عرضه خواهند شد، می‌توان به قابلیت «ورود به حساب کاربری با پیام کوتاه» (بدون نیاز به استفاده از نام کاربری و رمزعبور) اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با به‌روزرسانی بعدی تیمز و قابلیت‌های جدید آن می‌توانید این پست وبلاگی مایکروسافت را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات