اخبار زنده ؛ جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰

جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
مطالعه 9 دقیقه
امروز جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد اکران نخستین فیلم کاملا رنگی جهان است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۲:۵۱

رولزرویس بوت تیل با الهام از قایق های تفریخی معرفی شد

رولزرویس بوت

جدیدترین محصول کلکسیونی رولزرویس، بوت تیل نام دارد. فقط یک دستگاه از این خودرو سوپرلوکس، ساخته خواهد شد

منبع

۲۲:۰۱

ابرخودروهای جدید SCC تواترا استرایکر و اگرسر معرفی شدند

ابرخودروهای جدید SCC

شرکت خودروسازی SCC به‌تازگی از دو محصول ویژه با نام های استرایکر و اگرسر رونمایی کرده است که هرکدام ۲۲۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند. این ابرخودروها، پیشرانه های مشابه دارند اما استرایکر دارای استاندارد جاده ای است درحالی‌که اگرسر برای رانندگی در پیست ساخته شده است

منبع

۲۰:۱۳

نسخه ۹۱ مایکروسافت اج با بهبود در عملکرد و اضافه بخش تم در دسترس کاربران قرار گرفت. pic.twitter.com/boAzR3NXvT— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 28, 2021

۱۹:۲۱

دفینیتی به نگرانی‌ها در مورد متمرکز بودن و حریم خصوصی پاسخ گفت

ICP چیست/ Internet Computer

دفینیی (Dfinity) که تیم پشت سر پروژه و کوین ICP یا Internet Computer Protocol است، در پاسخ به نگرانی ها در مورد کنترل این شرکت بر حق رای اکثریت، گفته است که تنها ۲۴,۷۲ درصد از کل کوین های ICP در اختیار انها است. این در حالی است که گفته می‌شود دفینیتی صاحب بیش از ۷۴ درصد کل کوین ها است. پروژه ICP تلاش دارد تا اینترنت عمومی را با شبکه‌ی غیرمتمرکزی از مراکز داده، نودها و زیرشبکه ها جایگزین کرده و اینترنت غیرمتمرکز را محقق کند.

مقاله مرتبط:

ICP چیست؛ هرچه درباره‌ی رمزارز Internet Computer می‌دانیم

منبع

۱۵:۳۲

View this post on InstagramA post shared by Zoomg | زومجی (@myzoomg)

۱۳:۴۸

تصویر رندر مک پرو ابعاد کوچک آن را در مقایسه با نسل گذشته نشان می‌دهد

رندری منتسب به مک پرو ۲۰۲۲

اپل با توجه به نقشه‌ی راه و ضرب‌الاجل دوساله برای مهاجرت کامل به پردازنده‌های ساخت خود، در حال به‌روز کردن کامپیوترهای مک در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید است. در این میان، از مک پرو به‌عنوان آخرین سنگر کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه‌های اینتلی یاد می‌شود و ظاهرا اپل قصد دارد با معرفی نسل جدید آن، مهاجرت خود را تکمیل کند. حال رندر جدیدی از نسل بعدی حرفه‌ای‌ترین رایانه‌ی اپل منتشر شده است که می‌تواند دید خوبی را از مولفه‌های طراحی آن به اشتراک بگذاد.

تصویر مذکور، مک پرو جدید را در همان اِلِمان‌های طراحی کنونی نشان می‌دهد که از قرار معلوم، ابعاد آن به‌طور درخورتوجهی کاهش یافته است؛ تغییری که احتمالا به‌لطف پردازنده‌های اپل سیلیکون مبتنی‌بر معماری آرم رخ داده است. طبق شایعات قبلی، اپل دو تراشه با اسم رمز «Jade 2C-Die» و «Jade 4C-Die» در دست توسعه دارد که به ۲۰ و ۴۰ هسته‌ی پردازشی آراسته شده‌اند و به‌ ترتیب ۱۶ و ۳۲ هسته با عملکرد بالا به همراه چهار یا هشت هسته با بازده بالا، چینش موسوم به Big.Little آرم را تشکیل می‌دهند.

منبع

۱۲:۳۹

آپدیت امنیتی می ۲۰۲۱ برای وان پلاس نورد منتشر شد

دوربین وان پلاس نورد

به‌روزرسانی OxygenOS 11.1.1.3 شامل پَچ امنیتی ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) است. بخشی از تغییرات این آپدیت شامل افزایش سرعت اتصال به وای‌فای و رفع مشکل مربوط به دوربین است.

منبع

۱۲:۳۲

گلکسی اس ۲۱ و گلکسی زد فلیپ 5G به‌روزرسانی امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ را دریافت می‌کنند

پشت و نمایشگر و نیم رخ گلکسی اس ۲۱ / Galaxy S21 پلاس سامسونگ رنگ مشکی در رندر فاش شده

سامسونگ پَچ امنیتی مربوط به ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) را برای گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس، گلکسی S21 اولترا و گلکسی زد فلیپ 5G منتشر کرده است. فِرم‌ور گلکسی زد فلیپ 5G با شماره‌ی F707BXXS3DUE1 در چند کشور اروپایی عرضه شده است. سری گلکسی S21 نیز پچ ژوئن ۲۰۲۱ را با شماره‌ی فرم‌ور G991NKSU3AUE8 و G996NKSU3AUE8 و G998NKSU3AUE8 در کره جنوبی دریافت می‌کنند. طبق معمول آپدیت جدید به تدریج در تمامی نقاط منتشر خواهد شد.

منبع

۱۱:۱۶

بلاک چین کاردانو اولین شبکه آزمایشی آلونزو را راه اندازی کرد

مفهومی از شبکه‌ی بلاک چین کاردانو

چهارمین بلاک چین بزرگ دنیا گامی مهم در به‌کارگیری قراردادهای هوشمند برداشته است. بلاک چین کاردانو با اولین اجرای آزمایشی شبکه‌ی آلونزو، برنامه دارد تا شهریور (سپتامبر) امسال، امکان به‌کارگیری قراردادهای هوشمند و با نام مستعار پلوتوس را به بلاک چین خود اضافه کند.

مقاله‌های مرتبط را می‌توانید از لینک‌های زیر مرور کنید:

منبع

۱۱:۰۲

هواوی ۱۲ خرداد مدل جدیدی از تبلت میت‌پد پرو با سیستم‌عامل هارمونی و پشتیبانی از M-Pen را رونمایی می‌کند

مشخصات سخت افزاری هواوی میت پد پرو 2

انتظار می‌رود ۱۲ خرداد هواوی آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری مانند سیستم‌عامل هارمونی و سخت‌افزاری مانند ساعت هوشمند هواوی واچ ۳ و تبلت میت‌پد پرو جدید را معرفی کند. آنچه کنفرانس خبری هواوی را جذاب‌تر می‌سازد مبتنی بودن محصولات جدید این شرکت بر سیستم‌عامل هارمونی خواهد بود.

منبع

۱۰:۵۴

تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ به لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع Sensor Shift مجهز می‌شوند

نمای مفهومی از آیفون ۱۳

چنین حسگری در میان سری گوشی‌های آیفون ۱۲ تنها در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس یافت می‌شد؛ اما اپل در نظر دارد برای بهبود عملکرد دوربین تمامی مدل‌های آیفون ۱۳، لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع Sensor-Shift را نیز به ماژول دوربین اصلی اضافه کند.

مقاله مرتبط: هر آنچه از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم

منبع

۱۰:۵۰

پوکو X3 NFC شیائومی توانست در بنچمارک DxOMark امتیاز مجموع ۱۰۳ را کسب کند

رنگبندی مشکی پوکو X3 NFC

کسب امتیاز ۱۰۳ باعث می‌شود پوکو X3 NFC شیائومی بالاتر از محصولاتی ازجمله پیکسل ۳ گوگل قرار گیرد. محصول شیائومی درحالی‌که توانسته به امتیاز مطلوبی در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری برسد؛ اما مشکلات عدیده‌ای در هنگام زوم یا بزرگ‌نمایی دارد.

مقاله پیشنهادی: ردمی نوت 10 پرو شیائومی در بنچمارک DXOMARK به چالش کشیده شد 

منبع

۱۰:۴۸

شیائومی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار درآمد داشته است

لوگو شیائومی با پس‌زمینه تاریک و طلایی

در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، شیائومی توانسته رشد ۵۵ درصدی در میزان درآمد حاصله را تجربه کند که از رقم ۱۲ میلیارد درآمد، حدودا ۲/۲ میلیارد دلار را سود ناخالص تشکیل می‌دهد.

مقاله مرتبط: آمار فروش محصولات سری ردمی از ۲۰۰ میلیون گذشته است

منبع

۱۰:۴۳

فیسبوک دیگر پست‌های مرتبط با تئوری ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه‌ها را پاک نمی‌کند

با فرمان جو بایدن در مورد تحقیق گسترده در مورد منشأ اصلی بیماری کرونا، فیسبوک و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی نیز سیاست‌های خود را تغییر داده و از این پس پست‌های مرتبط با ساخت بشر بودن ویروس کرونا را حذف نخواهند کرد. به نظر می‌رسد پست‌های حذف شده نیز باز خواهند گشت.

منبع

۱۰:۴۳

اپ استور حق اشتراک ۳ دلاری «توییتر بلو» را تأیید کرد

توییتر

کاربران با خرید حق اشتراک ۳ دلاری توییتر بلو به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت که مهم‌ترین آن‌ها امکان ملغی کردن توییت ارسالی است. درحالی‌که حق اشتراک توییتر بلو در صفحه‌ی توضیحات iOS مشاهده می‌شود؛ اما هنوز نمی‌توان آن را خریداری و فعال کرد.

منبع

۸:۳۰

اولین مرکز داده اپل در چین آغاز به کار کرد

لوگو اپل / Apple درکنار پرچم چین در پشت افراد تاریک

به نقل از مقامات چینی، مرکز داده جدید اپل واقع در جنوب غربی استان گوئیژو، از روز سه‌شنبه آغاز به کار کرده است. مرکز داده مذکور توسط GCBD، به‌منظور ذخیره داده‌های آی‌کلا مشتریان چینی در داخل این کشور اداره می‌شود. رسانه‌های دولتی مدعی هستند که اپل با بهره‌گیری از این مرکز داده، تجربه کاربران چینی را از نظر سرعت دسترسی و قابلیت‌های امنیتی بهبود می‌بخشد.

مقاله مرتبط: اعضای کنگره در نامه‌ای به تیم کوک خواستار خروج اپل از چین هستند

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۸ می ۲۰۲۱

  • اگران نخستین فیلم کاملا رنگی جهان: فیلم «On With the Sho» یک فیلم موزیکال Pre-Code آمریکایی است که چنین روزی در سال ۱۹۲۹ توسط برادران وارنر به نمایش در آمد. این فیلم تکنیکی موسوم به دو لبه فیلم‌برداری شده است و از آن به‌عنوان اولین فیلم بلند تمام رنگی و صدا هماهنگ و دومین فیلم رنگی منتشر شده توسط برادران وارنر یاد می‌شود. در این فیلم از تکنیک رنگی شرکت تکنی‌کالر و صداگذاری ویتافون استفاده شده بود که در آن مقطع تکنولوژی‌های کاملا پیشرفته‌ای محسوب می‌شدند. گفتنی است اولین موزیکال نیمه رنگی، سیاه و سفید The Desert Song بود که در همان سال به نمایش در آمد.
  • انتشار فورمت GIF: شرکت کامپیوسرو (CompuServe) در ۲۸ می ۱۹۸۷ استاندارد Graphicsange Format (GIF) را به‌عنوان فورمت جدید فایل‌های گرافیکی رایانه‌ای منتشر کرد. این فورمت در آن مقطع به‌دلیل محدودیت‌های رنگی، برای بازتولید عکس‌های رنگی نامناسب بود و بیشتر برای تصاویر ساده‌تر مانند لوگوهایی با رنگ ثابت استفاده می‌شد. این موضوع احتمالا محبوب‌ترین قالب گرافیکی برای اینترنت اولیه محسوب می‌شد تا اینکه بحث و جدال معروف صدور مجوز GIF بسیاری از طراحان را به استفاده از آن ترغیب کرد. ناگفته نماند قالب PNG نیز در همان سال‌ها به‌عنوان جایگزینی برای GIF و به‌منظور حل مشکلات صدور مجوز ایجاد شد. بااین‌حال، تمام حق ثبت اختراع مربوطه از آن زمان منقضی شده است و اکنون می‌توان از قالب GIF آزادانه استفاده کرد. امروزه می‌توان استفاده گسترده‌ای از این فورمت را خصوصا در تولید انیمیشن‌های ساده مشاهده کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات