ردمی نوت 10 پرو شیائومی در بنچمارک DXOMARK به چالش کشیده شد

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کسب امتیاز ۱۰۶ باعث می‌شود که ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی بالاتر از دستگاه‌های گران‌تری ازجمله آیفون SE 2020 اپل، ذن‌فون ۶ ایسوس و گلکسی زد فلیپ سامسونگ قرار گیرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود شیائومی روز آینده، مدل‌هایی از سری ردمی نوت ۱۰ معرفی کند؛ اما آنچه در مرکز توجهات قرار گرفته است ردمی نوت ۱۰ پرو نام دارد که چندی پیش معرفی شد. محصول شرکت چینی توانسته است در آزمون DXOMARK موفق عمل کند و امتیازی بیشتر از محصولاتی مانند آیفون SE 2020 اپل، ذن‌فون ۶ ایسوس و گلکسی زد فلیپ سامسونگ کسب کند.

چنین دستاوردی در حالی رقم می‌خورد که قیمت محصولات ذکرشده به‌مراتب بیشتر از ردمی نوت ۱۰ پرو است. محصول ردمی در رده‌ی گوشی‌های هوشمند اقتصادی قرار می‌گیرد؛ اما نتایج بنچمارک DXOMARK نشان می‌دهد دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو عملکردی بهتر از بسیاری از محصولات موجود در بازار دارد.

نتایج بنچمارک ردمی نوت 10 پرو شیائومی

ردمی نوت ۱۰ پرو از بنچمارک DXOMARK  امتیاز مجموع ۱۰۶ گرفته است و در سه شاخه‌ی عکاسی، زوم و فیلم‌برداری توانسته به ترتیب امتیازهای ۱۱۱، ۵۲ و ۹۵ به دست آورد. کسب امتیاز ۵۲ در زوم چندان جای تعجب ندارد؛ زیرا ردمی نوت ۱۰ پرو از دوربین حرفه‌ای با لنز تله‌فتو برخوردار نیست؛ اما محصول شیائومی توانسته است تحسین متخصصان DXOMARK را در مقدار تار شدن پس‌زمینه در هنگام ثبت تصویر پرتره، دقت بالای اکسپوژر در حالت فیلم‌برداری، سنجش دقیق عمق تصویر و کنترل نویز در حالت فیلم‌برداری برانگیزد.

از دیدگاه متخصصان DXOMARK، نقطه‌ضعف‌های ردمی نوت ۱۰ پرو نیز شامل مواردی از جمله عملکرد ضعیف دوربین در HDR، محدودیت‌های مختلف در محدوده‌ی دینامیک ویدئوها، جزئیات بسیار کم در حالت زوم و به‌هم‌ ریختن رنگ سبز در تصاویر ثبت‌شده در فضای باز می‌شود. در متن بررسی آمده است که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو تا زمانی‌که کاربر در فضایی با نور و محدوده‌ی دینامیک مشخص عکاسی کند، تصاویر فوق‌العاده‌ای به ثبت می‌رساند و حتی می‌تواند عملکردی بهتر از گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس مجهز به تراشه‌ی اگزینوس داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات