هواوی برای معرفی تبلت میت‌پد پرو 2 با تراشه‌ای توانمند آماده می‌شود

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً مشخصاتی در بنچمارک گیک‌بنچ فهرست شده است که گفته می‌شود مربوط به تبلت جدید هواوی است و برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری آن را مشخص می‌سازد.
تبلیغات

Gizchina گزارش می‌دهد که تبلتی از هواوی با شماره مدل WGR-W09 در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. این تبلت که البته نام آن هنوز مشخص نیست، حدس زده می‌شود جایگزین میت‌پد پرو باشد. طبق اطلاعات موجود در فهرست گیک‌بنچ، میت‌پد پرو ۲ دارای ۸ گیگابایت رم است و از تراشه‌ای نامشخص استفاده می‌کند.

با اینکه نام تراشه هنوز مشخص نیست؛ اما در فهرست به پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای اشاره شده که تشکیل شده است از ۱ هسته با فرکانس ۳٫۱۳ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲٫۵۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۲٫۰۴ گیگاهرتز. این تبلت هواوی از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و در بنچمارک امتیاز ۹۰۸ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۲۹۸۷ در آزمون چندهسته‌ای کسب کرده است.

مدل فعلی تبلت میت‌پد پرو هواوی از صفحه‌نمایشی ۱۰٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده می‌کند و بالای صفحه‌نمایش حفره‌ای برای قرار گرفتن دوربین سلفی دارد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه به ۹۰ درصد می‌رسد و حاشیه‌ی بسیار باریکی در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد. محصول شرکت چینی از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ برخوردار است که فرکانس پردازنده‌ی مرکزی آن به ۲٫۸۶ گیگاهرتز می‌رسد و بین مدل‌های مختلف میت‌پد پرو می‌توان آن را با حداکثر رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کرد.

نسخه‌ی فعلی میت‌پد پرو در دو مدل 4G و Wi-Fi به بازار عرضه شد و انتظار می‌رود مدل جدیدتر آن در برخی موارد با پیشرفت‌های قابل‌ توجهی مانند افزایش توان پردازشی به لطف تراشه‌ی جدید برخوردار شود. به نظر می‌رسد که شباهت‌هایی نیز بین دو مدل وجود دارد که برای مثال به صفحه‌نمایشی با مشخصات مشابه و رم یکسان اشاره کرد.

میت‌پد پرو فعلی با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به بازار عرضه شد و برای پنل جلوی تبلت، هواوی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. ظرفیت باتری میت‌پد پرو به ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که امکان شارژ آن به دو صورت باسیم ۴۰ وات و بی‌سیم ۱۵ وات وجود دارد. تبلت هواوی از چهار بلندگو استفاده می‌کند که برای بهبود عملکرد آن‌ها از فناوری Histen 6.0 استفاده شده است.

انتظار می‌رود موارد ذکرشده در میت‌پد پرو ۲ با پیشرفت چشمگیری مواجه شوند و برای مثال، تبلت جدید هواوی از دوربین‌های بهتری استفاده کند. یکی دیگر از امکانات مشترک میت‌پد پرو ۲ با مدل پیشین، پشتیبانی از قلم استایلوس خواهد بود. آنچه در مورد میت‌پد پرو ۲ متفاوت خواهد بود و شاید مهم‌ترین جنبه‌ی تبلت آینده‌ی هواوی باشد، سیستم‌عامل هارمونی ۲ است.

شرکت چینی پس از اینکه مورد تحریم سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده به ریاست دونالد ترامپ قرار گرفت، دسترسی به خدمات شرکت‌های آمریکایی ازجمله سرویس‌های گوگل را از دست داد. محصولات جدید هواوی همچنان مورد تحریم هستند و نمی‌توانند از تمامی ظرفیت سیستم‌عامل اندروید برخوردار شوند؛ برای مثال دسترسی به پلی استور گوگل ندارند.

در همین راستا، هواوی با جدیت خاصی روی سیستم‌عامل هارمونی ۲ برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید کار می‌کند؛ البته گفته می‌شود محصولات شرکت‌های دیگر نیز نسخه‌ای با سیستم‌عامل هارمونی ۲ خواهند داشت. حتی ویدئویی منتشر شد که گوشی هوشمندی از شیائومی را با سیستم‌عامل هارمونی ۲ نشان می‌داد. درهرصورت باید صبر کرد و دید شرکت چینی چه برنامه‌هایی برای تبلت جدید خود دارد. گفته می‌شود میت‌پد پرو ۲ در میان تبلت‌های پرچم‌دار قرار می‌گیرد و سخت‌افزاری در خور توجه دارد.

بنچمارک میت پد پرو 2 هواوی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات