گوگل به‌زودی نسخه‌ جدیدی از کروم‌ کست اولترا را به‌همراه کنترلر معرفی می‌کند

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
از منابع نزدیک به گوگل خبر رسیده است که این شرکت قصد دارد به‌زودی نسخه‌ی جدیدی از دستگاه استریمینگ خود را با قابلیت‌های جدید رونمایی کند.
تبلیغات

کروم‌کست گوگل از زمان نخستین عرضه‌ در سال ۲۰۱۳ تاکنون، به یکی از دستگاه‌های استریمینگ موفق‌ تبدیل شده است. این دستگاه دانگل کوچکی است که با اتصال به تلویزیون، راهکار ارزانی برای استریم محتوا دراختیار کاربر قرار می‌دهد و او را از خرید تلویزیون هوشمند بی‌نیاز می‌کند.

اخیرا وب‌سایت خبری 9to5Google به‌نقل از منبعی نزدیک به گوگل، گزارش داده است این شرکت در نظر دارد در سال جاری، نسل دوم کروم‌کست اولترا را با پشتیبانی از پلتفرم اندروید تی‌وی عرضه کند. این دستگاه که در‌حال‌حاضر با کد نام «سابرینا» شناخته می‌شود، از طراحی مشابه با نسل پیشین بهره می‌برد؛ بااین‌حال از نظر سخت‌افزاری، تفاوت اساسی وجود دارد: در کروم‌کست جدید وجود کنترل از راه دور بلوتوثی را شاهد خواهیم بود.

یکی از اعضای وب‌سایت خبری پروتکل به‌تازگی تصویری در توییتر منتشر کرده است که نشان می‌دهد کنترلر مذکور تأییدیه‌ی FCC را دریافت کرده است.

تاییدیه FCC کنترلر کروم کست

تصویر بالا نمای جانبی کنترلر کروم‌کست جدید را نشان می‌دهد. از این تصویر این‌طور برمی‌آید که طراحی کنترلر مذکور چیزی بین کنترلر پلتفرم واقعیت مجازی متوقف‌شده‌ی دی‌دریم و کنترلر اپل تی‌وی است. گفته می‌شود این کنترلر برای پشتیبانی از دستیار هوشمند گوگل از میکروفن و دکمه‌ی اختصاصی بهره می‌برد و برای کنترل صدا و روشن و خاموش کردن تلویزیون نیز کارایی دارد.

از نظر ظاهری، این دستگاه مشابه کروم‌کست عرضه‌شده در سال ۲۰۱۸ است و همانند نسل فعلی کروم‌کست اولترا، از اتصال HDMI استفاده می‌کند. دستگاه یادشده طبق انتظار، پخش محتوای 4K را پشتیبانی می‌کند و همانند نسل قبل قابلیت اتصال ازطریق بلوتوث و وای فای را دارد.

به‌گفته‌ی منابع نزدیک به گوگل، این دستگاه قرار است با پشتیبانی کامل از اندروید تی‌وی شکاف دیرینه‌ی بازار را پر کند. دستگاه استریمینگ جدید گوگل امکان استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر یوتیوب تی‌وی، نتفلیکس، دیزنی پلاس و هولو را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

البته خبر اعلام نسل دوم کروم‌کست اولترا به‌همراه کنترلر و پشتیبانی از اندروید تی‌وی چندان هم غافلگیرکننده نیست؛ زیرا گوگل به‌تازگی کیت‌های توسعه نرم‌افزاری با قابلیت‌های مشابه عرضه کرده است.

نسل فعلی کروم‌کست اولترا که بیش از سه سال از معرفی آن می‌گذرد، هم‌اکنون با قیمت ۶۹ دلار در بازار عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست نسخه‌ی جدید که کنترلر بلوتوثی را هم شامل می‌شود، با چه قیمتی روانه‌ی بازار خواهد شد. ناگفته نماند دانگل Fire TV Stick 4K متعلق به آمازون در‌حال‌حاضر ۴۹ دلار قیمت دارد. درصورتی‌که گوگل بخواهد از رقابت با آمازون عقب نماند، در کمترین حالت باید قیمت محصول خود را با محصول رقیب تطبیق دهد.

گمان می‌رود گوگل در ابتدا در نظر داشته است کروم‌کست جدید را به‌همراه گوشی پیکسل 4a در رویداد I/O معرفی کند که با‌توجه‌به لغو برگزاری این رویداد به‌علت نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا، تاریخ معرفی جدیدترین محصولات گوگل هنوز نامشخص است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات