رقابت‌طلبی ایلان ماسک باعث رشد رمزارزهای مرتبط با هوش مصنوعی شده است

یک‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
توکن هوش مصنوعی
ظاهراً تصمیم ایلان ماسک برای ساخت رقیب ChatGPT، باعث رشد توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی در دنیای رمزارزها شده است.
تبلیغات

پس‌ از انتشار خبرهای مربوط به تصمیم ایلان ماسک برای همکاری با متخصصان هوش مصنوعی به‌منظور توسعه‌ی رقیب چت‌باتChatGPT، اکنون تغییراتی در بازار رمزارزها و به‌خصوص در توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی ایجاد شده است. اگرچه مدیرعامل توییتر در توییت‌های اخیر خود به‌طور خاص به بازار رمزارزها اشاره نکرده است، اما وابستگی زیاد او به میم‌کوین معروف یعنی دوج‌ کوین (DOGE) به این گمانه‌زنی‌ها دامن می‌زند. اخیراً پس‌ از موفقیت چشمگیر چت‌بات ChatGPT و محصولات مرتبط با هوش مصنوعی، بازار توکن‌های مرتبط با این فناوری نیز رشد زیادی را تجربه کرده‌ است.

به گزارش کوین‌گپ، توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی ازجمله SingularityNET (AGIX)، The Graph (GRT) و Fetch.ai (FET) اخیراً با موفقیت ChatGPT رشد درخورتوجهی داشته‌اند، به‌ همین دلیل احساس کلی بازار این است که رشد رمزارزهای مرتبط با فناوری مذکور می‌تواند در آینده صعودی باشد.

ایلان ماسک و اشاره به توکن های هوش مصنوعی

ماسک در بیانیه‌ی اخیر خود گفت از قبل در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت دارد اما اکنون به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است. این صحبت‌ها باعث شد گمانه‌زنی‌هایی در مورد علاقه‌ی او به توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی مطرح شود. ماسک همچنین در توییتر تصویری به‌اشتراک گذاشته که در آن به In The Singularity اشاره شده بود و همین موضوع به گمانه‌زنی‌های بیشتر درمورد علاقه‌ی او به SingularityNET دامن زد.

صحبت‌های اخیر ماسک همچنین باعث شد قیمت AGIX فقط در یک ساعت حدود یک درصد رشد کند. پروژه‌ی SingularityNET ارتباط نزدیکی با اکوسیستم کاردانو دارد. با وجود همه‌ی ترس‌هایی که اخیراً گریبان بازار رمزارزها را گرفته است، قیمت AGIX در هفته‌ی گذشته، رشدی ۱۱ درصدی را تجربه کرد. در مقام مقایسه، ارزش هر واحد بیت کوین در این مدت ۳ درصد کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات