بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی [آذر ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین گوشی های میان رده شیائومی
در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی که با داشتن قیمت مناسب عملکرد خوبی ارائه می‌دهند، معرفی می‌شوند.
تبلیغات

پرچم‌داران امروزی به‌قدری گران شده‌اند که برای خرید آن‌ها باید پول زیادی کنار گذاشت. درست است که عملکرد این دستگاه‌ها بسیار خوب بوده و می‌توان برای انجام کارهای مختلفی به آن‌ها اعتماد کرد، اما قیمت‌های نجومی‌شان و افزایش نرخ ارز باعث شده بیشتر افراد به خرید گوشی‌های میان‌رده روی بیاورند.

میان‌رد‌ه‌ها گوشی‌هایی هستند که نسبت به دستگاه‌های اقتصادی کیفیت بالاتری دارند و عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند. در میان برندهای شناخته‌شده، گوشی‌های میان‌رده شیائومی گزینه‌های مناسبی هستند که بسیاری از نیاز‌‌‌های کاربر را برطرف می‌کنند.

علاوه‌بر قیمت گوشی، موارد دیگری از جمله کیفیت ساخت، طراحی مناسب، قدرت پردازش، مدت زمان نگه‌داری شارژ، سرعت، کارایی و گارانتی از سایر ویژگی‌های مهم هنگام خرید گوشی هوشمند هستند. به همین دلیل در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی

در این بخش از مقاله سراغ بهترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده شیائومی رفته‌ایم که با توجه به قیمت نسبتاً مناسبشان، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی ارائه می‌دهند. برای داشتن این دستگاه‌ها نیازی نیست پول بسیار زیادی مانند پرچم‌داران هزینه کرد و عملکردشان نیز قابل قبول است.

در ادامه چند گوشی میان‌رده برتر شیائومی را معرفی می‌کنیم.

ردمی نوت 12 شیائومی 4G

پنل پشتی و نمایشگر ردمی نوت ۱۲ به رنگ ابی

مشخصات این گوشی تازه‌نفس آن را به یکی از بهترین میان‌رده‌های شیائومی تبدیل می‌کند. ردمی نوت 12 شیائومی 4G نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی از نوع OLED دارد که دارای حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که در حال حاضر با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان در فروشگاه‌های مختلف برای خرید دردسترس قرار دارد.

شیائومی در میان‌رده مذکور از پردازنده Snapdragon 685 کوالکام استفاده کرده است. همچنین کانفیگ‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که البته در حال حاضر پرفروش‌ترین کانفیگ در ایران دارای رم ۶ گیگابایتی در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است.

در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. همچنین در بخش جلویی این دستگاه دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

ردمی نوت 11 پرو شیائومی 5G

ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی

گوشی بعدی‌ای که قصد معرفی آن را داریم ردمی نوت 11 پرو شیائومی است. این گوشی با امکانات مناسب در تمام بخش‌ها، تا ۸ میلیون تومان گزینه مناسبی برای خرید به‌حساب می‌آید. گوشی یادشده دارای صفحه‌نمایش OLED با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که عملکرد روانی را هنگام بازی کردن و استفاده‌های روزمره از خود نشان می‌دهد.

شیائومی از پردازنده Snapdragon 695 کوالکام در کنار ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در ردمی نوت ۱۱ پرو استفاده کرده است. ظرفیت باتری این گوشی نیز ۵۰۰۰ نیز میلی‌آمپرساعت است که با شارژر سریع ۶۷ وات درون جعبه در کمتر از ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود.

همچنین دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو در کنار دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، عکس‌های قابل‌ قبولی در محیط‌های نوری مختلف ثبت می‌کنند.

پوکو ایکس 5 پرو شیائومی

بهترین گوشی میان رده پوکو ایکس ۵ پرو

اگر قصد دارید برای خرید گوشی میان‌رده تا ۱۱ میلیون تومان هزینه کنید، گوشی پوکو ایکس 5 پرو شیائومی، با پردازنده نسبتاً قدرتمند Snapdragon 778G کوالکام گزینه خوبی برای افرادی است که در این بازه قیمتی در کنار سایر فاکتور‌ها، دوست دارند با گوشی بازی‌های با گرافیک بالا را اجرا کنند.

گوشی یادشده از صفحه‌نمایش فول اچ‌دی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که در کنار استفاده از ۸ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، می‌تواند پاسخگوی طیف وسیعی از کاربران باشد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولتراواید و ماکرو و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و همچنین بهره‌مندی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۶۷ واتی درون جعبه، فاکتورهای مناسبی هستند که ارزش خرید پوکو ایکس 5 پرو را به‌شدت بالا برده‌اند.

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی برای بازی

انتظاری که از بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی داریم این است که بتوانند عملکرد قابل قبولی ارائه دهند و این مسئله به چند عامل از جمله نرخ نوسازی نمایشگر و قدرت پردازنده مربوط می‌شود.

در میان دستگاه‌های میان‌رده‌ی شیائومی مواردی هستند که علاوه‌بر قیمت نسبتاً مناسب، عملکرد قابل قبولی نیز هنگام بازی ارائه می‌دهند. در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پوکو F4 شیائومی

پوکو F4

در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های خوش‌قیمت در زمینه گیمینگ، گوشی پوکو F4 شیائومی است که با پردازنده پرچمدار Snapdragon 870 کوالکام، قیمتی برابر ۱۰ میلیون تومان دارد. البته قیمت یادشده برای کانفیگ ۱۲۸/۶ است و برای کانفیگ‌های بالاتر طبیعتاً باید مبلغ بیشتری بپردازید.

پوکو F4 دارای صفحه‌نمایش OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که از فناوری HDR10 پلاس و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی حسگری ۶۴ مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی در نظر گرفته که حسگرهای ۸ و ۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ماکرو نیز آن را همراه می‌کنند. دوربین سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسل است که با وضوح مناسب، گزینه خوبی برای مکالمات ویدیویی محسوب می‌شود.

باتری نسبتاً بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۶۷ واتی درون جعبه، اسپیکرهای استریو دوگانه و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید این گوشی گیمینگ را بهبود بخشیده‌اند.

ردمی K50 شیائومی

نمای پشت و جلو گوشی شیائومی ردمی K50 پرو رنگ مشکی

یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی که با پردازنده بسیار قدرتمند و قیمت مناسب به‌عنوان گوشی گیمینگ میان‌رده شناخته می‌شود، ردمی K50 شیائومی است.

پردازنده به‌کاررفته در این مدل Dimensity 8100 مدیاتک است که طی فرایندی ۵ نانومتری ساخته شده و در کنار ۱۲ گیگابایت حافظه رم، توانایی اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را دارد. همچنین ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی نیز ۲۵۶ گیگابایت است که برای گوشی ۱۶ میلیون تومانی، کانفیگی عالی محسوب می‌شود.

شاید یکی از فاکتورهای منفی ردمی K50 دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن باشد و نتواند در شرایط نوری مختلف شما را راضی نگه دارد؛ اما دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن تا حدودی می‌تواند این کمبود را جبران کند.

از دیگر مشخصات گوشی یادشده می‌توان به باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۶۷ واتی و صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و وضوح فوق‌العاده ۱۴۰۰ در ۳۲۰۰ پیکسل اشاره کرد که می‌توانند ردمی K50 شیائومی را به یکی از گوشی‌های گیمینگ پرمدعا در این بازه قیمتی تبدیل کنند.

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی از نظر دوربین

در راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی توضیحات کاملی درباره همه‌ی دستگاه‌های شیائومی که ارزش خرید دارند داده شده است؛ اما اگر صرفاً دوربین گوشی فاکتور اصلی خریدتان باشد، باید گوشی‌های دیگر شیائومی را مدنظر قرار دهید.

در ادامه بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی را که با توجه به قیمتشان، تصاویر خوبی ثبت می‌کنند و می‌توان برای فیلم‌برداری به آن‌ها اعتماد کرد، معرفی می‌کنیم.

ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

«ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس» به پردازنده‌ی Dimensity 1080 مدیاتک و رم LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 مجهز شده است. همچنین این دستگاه از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD پلاس) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد.

گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.4 اینچی ISOCELL HPX سامسونگ بهره می‌برد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. همچنین دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

ظرفیت باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با همراهی شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه‌ای و جنس بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص میان‌رده باارزش شیائومی محسوب می‌شوند.

شیائومی 12X

بهترین گوشی بازار تا ۱۶ میلیون تومان شیائومی ۱۲ ایکس

با گذشت حدود دو سال از عرضه شیائومی 12X، اکنون قیمت آن در کانفیگ پایه به حدود ۱۴ میلیون تومان رسیده که برای چنین گوشی با چنین امکاناتی در بازار ایران، قیمت بسیار مناسبی است. گوشی مذکور از پردازنده پرچمدار Snapdragon 870 کوالکام در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که حتی آن را برای عملکردهای گیمینگ نیز مناسب می‌کند.

صفحه‌نمایش ۱۲ ایکس با ابعاد ۶٫۲۸ اینچ از نوع OLED، خمیده و دارای وضوح FHD و پوشش گوریلا گلس ویکتوس است که درون کالبدی از ترکیب فلز و شیشه با متریال بسیار باکیفیت قرار گرفته است. توجه کنید که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از سایر برندها در چنین بازه قیمتی، بدنه‌ای پلاستیکی دارند.

دوربین‌های به‌کاررفته در ۱۲ ایکس همان دوربین‌های شیائومی ۱۲ هستند که شامل یک لنز بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شوند و در محیط‌های نوری مختلف، می‌توانند عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت کنند. همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز عکس‌هایی با جزئیات بالا ثبت می‌کند، از این رو گوشی یادشده گزینه مناسبی برای تولید محتوا نیز محسوب می‌شود.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۶۷ واتی درون جعبه، اسپیکرهای استریو تیون‌شده توسط Harman Kardon و وزن بسیار پایین، فاکتورهای کلیدی برای خرید شیائومی ۱۲ ایکس هستند.

ارزان‌ترین گوشی میان‌رده شیائومی

تا اینجا میان‌رده‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف معرفی کردیم، حال بیایید سراغ دستگاهی برویم که قیمت پایینی نسبت به هم‌رده‌های خود دارد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که از ردمی ۱۰ که در ادامه معرفی می‌کنیم گوشی‌های ارزان‌تری نیز وجود دارند اما باید بدانید دستگاه مذکور دارای نمایشگر، باتری و عملکرد خوبی است که آن را از پایین‌رده‌ها جدا می‌کند.

ردمی ۱۰ (مدل ۲۰۲۲)

پنل پشتی و نمایشگر ردمی 10 شیائومی

یکی از میان‌رده‌های شیائومی که هنگام ورود به بازار توانست توجه عده‌ای را به خود جلب کند، ردمی 10 است. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده اما به‌دلیل طراحی جذاب، حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

در شیائومی ردمی ۱۰ از پنل نمایشگر LCD با اندازه ۶٫۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده شده است. از سوی دیگر، درون آن شاهد استفاده از باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستیم که با شارژر سریع ۱۸ واتی با سرعت نسبتاً مناسبی شارژ می‌شود.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دوربین‌های پشتی ردمی ۱۰ را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، در جلوی دستگاه شاهد استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم که تمامی این فاکتورها، ارزش خرید گوشی خوش‌قیمت شیائومی را بالا برده‌اند.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی میان‌رده شیائومی برای بازی چیست؟

    گوشی‌های پوکو F4 و ردمی K50 شیائومی جزو بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی برای بازی هستند.

  • بهترین گوشی میان‌رده شیائومی برای عکس‌برداری چیست؟

    در حال حاضر گوشی‌های ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی و شیائومی 12 ایکس بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی از نظر دوربین هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات