تعداد کیف‌پول‌های حاوی حداقل یک واحد بیت کوین به‌زودی به یک میلیون عدد می‌رسد

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بیت کوین
اگر تعداد کیف‌پول‌هایی که حداقل یک واحد بیت کوین در آن‌ها وجود دارد به رقم یک میلیون نفر برسد چه تأثیری روی قیمت این رمزارز خواهد داشت؟
تبلیغات

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معمولی با دید منفی به بازارهای نزولی بیت کوین نگاه می‌کنند. در چنین شرایطی ارزش خالص بازار کاهش می‌یابد و سرمایه‌های افراد روی بزرگ‌ترین رمزارزجهان براساس ارزش بازار، اغلب ضرر می‌کند.

به‌نطر می‌رسد بازار نزولی سال ۲۰۲۲ برای گروه خاصی از سرمایه‌گذاران سوددهی داشته است؛ افرادی که به آینده‌ی رمزارزها اعتقاد دارند و هدف آن‌ها دراختیار داشتن حداقل یک واحد بیت کوین است.

براساس داده‌های شرکت تحلیل رمزنگاری GlassNode، زمانی‌که بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد قیمتی ۶۹ هزار دلار رسید، تعداد کل کیف پول‌هایی که حداقل یک واحد بیت کوین موجودی داشتند کمی بیش‌از ۸۰۰ هزار عدد بود.

با وجود کاهش شدید قیمت رمزارزها در ۱۵ ماه گذشته، تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین، به بیش‌از ۹۸۰ هزار عدد افزایش یافته است. بخش بزرگی از این جهش پس‌از فروپاشی نابه‌هنگام یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز جهان یعنی FTX رخ داد که منجر به از دست دادم دسترسی مشتریان به سپرده‌های رمزارزی آن‌ها به‌ارزش میلیاردها دلار شد.

سقوط FTX ضربه‌ی شدیدی به اعتماد سرمایه‌گذاران رمزارز وارد کرد و به‌همین دلیل افراد ترجیح دادند دارایی‌های رمزارزی خود را در کیف پول‌های شخصی نگه‌داری کنند. تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها درحال‌حاضر حدود ۲٫۲۷۵ میلیون واحد است که از زمان توقف برداشت‌ها در FTX حدود ۲٫۵۳ میلیون واحد کاهش یافته است.

تعداد کیف پول های حاوی حداقل یک بیت کوین
نمودار تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک واحد بیت کوین

به‌نوشته‌ی کریپتونیوز، فروپاشی FTX فقط باعث سرعت گرفتن روندی شد که از قبل نیز درجریان بود. سرمایه‌گذاران عادی با اعتقاد زیاد به بازار نزولی ۲۰۲۲، از این فرصت برای جمع‌آوری حداقل یک واحد بیت کوین استفاده کردند. به‌عبارت دیگر، این گروه از سرمایه‌گذاران به‌وضوح درحال خرید برترین رمزارز جهان هستند. اگر سرعت کنونی رشد تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین ادامه یابد، این رقم طی ماه‌های آینده به مرز یک میلیون عدد خواهد رسید.

افزایش تعداد کیف پول‌های حاوی یک بیت کوین چه تأثیری روی قیمت این رمزارز دارد؟

سال ۲۰۲۲ نشان داد رشد تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک واحد بیت کوین الزاماً با افزایش قیمت این رمزارز همراه نیست. درواقع تاریخ نشان می‌دهد اگر قیمت برترین رمزارز جهان از سطح ۲۰ هزار دلاری کنونی کم‌تر شود، به‌احتمال زیاد تعداد کیف پول‌هایی با موجودی حداقل یک بیت کوین به مرز یک میلیون عدد خواهد رسید.

از ابتدای سال جاری که شاهد افزایش درخورتوجه ارزش پادشاه رمزارزها بودیم، تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین با رکود نسبی مواجه شده است. سرمایه‌گذاران در این گروه با بهبود وضعیت بازار وسوسه شده‌اند تا برخی از دارایی‌های خود را دراختیار تازه‌واردان قرار دهند و از فروش آن سود کنند. درواقع تعداد آدرس‌های کیف پول که تراز آن‌ها صفر نیست در اواسط فوریه‌ی سال جاری به بالای ۴۴٫۲ میلیون عدد رسید.

ادامه‌ی روند فروش بیت کوین‌ به‌دلیل جهش قیمتی اخیر این رمزارز به‌عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش قیمت آن درنظر گرفته می‌شود.

براساس شاخص‌های GlassNode وقتی افرادِ نگه‌دارنده‌ی بیت کوین (HODL)، پس‌از انباشت این رمزارز برای دوره‌ای نسبتاً طولانی شروع به فروش آن می‌کنند، شرایط می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای برای صعود بازار رمزارزها درنظر گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات