اکثر حامیان بلاک چین حتی از بیت کوین استفاده نکرده‌اند

یک‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح گرافیکی بیت کوین / Bitcoin لوگو بیتکوین
طبق گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد بیشتر افرادی که از بلاک چین حمایت می‌کنند تا کنون حتی از بیت کوین استفاده نکرده‌اند.
تبلیغات

بیت کوین باعث شد اصطلاح بلاک چین میان مردم سرتاسر جهان رایج شود. درحالی‌که بلاک چین‌ها یا دفترهای دیجیتال غیرمتمرکز که برای ثبت تراکنش‌ها در شبکه‌ای از رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به نوعی از ۳۰ سال قبل وجود دارند، اما بیت کوین نام اصلی یک بلاک چین است.

اولین بلوک در بلاک چین بیت کوین بیش‌ از ۱۴ سال قبل استخراج شد و این رمزارز همچنان به‌عنوان پادشاه بازار کریپتو شناخته می‌شود. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود اکثر حامیان بلاک چین از بیت کوین استفاده و این فناوری را درک کرده باشند.

خبرنگار وب‌سایت کوین‌تلگراف در رویداد بلاک چین ماه فوریه که در اروپا برگزار شد از حاضران سؤال کرد کدام‌یک از آن‌ها تاکنون از بیت کوین استفاده کرده‌اند؟ از میان حدود ۲۵۰ نفر فقط ۲۰ نفر آن‌ها از رمزارز اول جهان استفاده کرده بودند. بار دیگر از حاضرین سؤال شد کدام‌یک از شما از شبکه‌ی لایتنینگ استفاده کرده‌اید که در این شرایط نیز فقط ۱۰ نفر دست خود را به‌نشانه‌ی پاسخ مثبت، بالا گرفتند. لایتنینگ شبکه‌ی پرداخت ساخته‌شده بر بستر بیت کوین است که امکان انجام تراکنش‌های نسبتاً سریع را با کارمزدی بسیار پایین فراهم می‌کند.

البته نتیجه‌‌گیری براساس یک نمونه داده کافی به‌نظر نمی‌رسد. به‌همین‌دلیل خبرنگار کوین‌تلگراف از تماشاگران حاضر در رویداد بلاک چین اروپا خواست تا به سؤال فوق پاسخ دهند و نتیجه شگفت‌انگیز بود، زیرا جواب این افراد نشان داد حدود ۸۰ درصد آن‌ها هرگز از بیت کوین استفاده نکرده‌اند.

اما چرا حتی اکثر حامیان بیت کوین نیز از این رمزارز استفاده نکرده‌اند؟ همان‌طور که ساتوشی ناکاموتو، در توضیحات وایت‌پیپر بیت کوین اعلام کرده است، بلاک چین پادشاه رمزارزها هنوز ابعاد نسبتاً کوچکی دارد. هر کسی که یک لپ‌تاپ قدیمی دارد می‌تواند کل تراکنش‌های ثبت‌شده در شبکه‌ی پرداخت این رمزارز را دانلود کند. این شبکه می‌تواند به میلیون‌ها و به‌زودی به میلیاردها نفر دسترسی ارائه دهد و از طرف دیگر بلاک چین آن هرگز هک نشده است. به‌هرحال، فقط تعداد انگشت‌شماری از افراد حاضر در کنفرانس بلاک چین اروپا اعلام کردند که در فرایند استخراج این رمزارز مشارکت دارند یا تراکنش‌هایی را بر بستر آن انجام داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات