بهترین گوشی ها برای تولید محتوا [اردیبهشت ۱۴۰۳]

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
بهترین گوشی‌ها برای تولید محتوا
تنوع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بسیار زیاد است و در این میان، تنها برخی از مدل‌ها ویژگی‌های لازم برای تولید محتوا را ارائه می‌کنند.
تبلیغات

شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارند و همین اتفاق هم باعث شده است که بسیاری از افراد در زمینه‌ی تولید محتوای متنی، ویدئویی یا تصویری در این شبکه‌ها به فعالیت مشغول شوند. از آنجا که گوشی‌های هوشمند، همراه اصلی و روزمره‌ی همه‌ی افراد هستند، تولید محتوا با آن‌ها نه‌تنها منطقی، بلکه بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که برای خرید بهترین گوشی های گیمینگ باید اطلاعات کافی از محصولات موجود در بازار داشته باشید، برای خرید گوشی مناسب تولید محتوا نیز باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید. گوشی‌های مناسب تولید محتوا باید در مرحله‌ی اول دوربین مناسبی داشته باشند تا در ثبت سوژه‌های مختلف در شرایط نوری گوناگون، عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ مناسب، سخت‌افزار نسبتاً قوی و نمایشگر پرنور با وضوح بالا، از دیگر ویژگی‌هایی مورد نیاز گوشی‌های مناسب تولید محتوا هستند. در ادامه با بهترین گوشی‌های بازار که به‌ درد تولید محتوا می‌خورند، آشنا خواهید شد.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا زیر ۱۰ میلیون تومان

اولین بازه‌ی قیمتی مورد نظر ما زیر ۱۰ میلیون است، اما آیا در عمل بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربر برای تولید محتوا باشد؟ به‌طور خلاصه خیر. گوشی‌های هوشمند در این بازه‌ی قیمتی مدل‌های اقتصادی هستند و نمی‌توانند نیازهای کاربر در زمینه تولید محتوا را برطرف کنند. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم کمی بودجه‌ی خود را افزایش دهید و بازه‌ی قیمتی بعدی را انتخاب کنید.

البته به‌عنوان راه‌حل جایگزین پیشنهاد می‌کنیم در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید؛ بدین‌ترتیب شما می‌توانید گوشی‌ای با امکانات بالاتر را با قیمت ۱۰ میلیون و کمتر خریداری کنید و به کار تولید محتوا بپردازید.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا تا ۱۵ میلیون تومان

موتورولا اج ۴۰ نئو

موتورولا اج ۴۰ نئو

موتورولا اج ۴۰ نئو با قیمت تقریبی ۱۵ میلیون تومان یکی از گزینه‌های نسبتاً اقتصادی برای فیلم‌برداری و تولید محتوا است.

صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی گوشی موتورولا از نوع P-OLED با وضوح ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، می‌تواند با پشتیبانی از فناوری HDR10 پلاس تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. تراشه‌ی ۶ نانومتری دیمنسیتی ۷۰۳۰ نیز به‌خوبی از پس کارهای مربوط به ادیت ویدیو برمی‌آید.

اج ۴۰ نئو به مجموعه‌ی دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین اصلی که توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K را دارد، عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیتی در شرایط نوری مناسب ثبت می‌کند؛ از این رو برای کسانی که به‌تازگی قصد شروع فعالیت در حوزه‌ی تولید محتوا را دارند، نقطه‌ی شروع خوبی محسوب می‌شود.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی موتورولا با سرعت شارژ ۶۸ واتی، حدود ۴۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود که یکی دیگر از ویژگی‌های ارزشمند موتورولا اج ۴۰ نئو به‌حساب می‌آید.

گلکسی A35

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A35

گلکسی A35 برای دوست‌داران برند سامسونگ که می‌خواهند تا ۱۵ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنند، یک گزینه‌ی اقتصادی مناسب برای تولید محتوا محسوب می‌شود.

میان‌رده جدید سامسونگ که از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌برد، نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A55، خرید بصرفه‌تری به‌حساب می‌آید؛ به‌طوری که می‌توان آن را تاحدودی جانشین گلکسی A54 نیز دانست.

تراشه‌ی ۵ نانومتری Exynos 1380، صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، جزو ویژگی‌های کاربردی میان‌رده سامسونگ برای تولیدکنندگان محتوا به‌شمار می‌آیند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی که به‌صورت مجموعه‌ی سه‌تایی در پشت گوشی تعبیه شده‌اند، نه‌تنها ما را یاد گوشی‌های بالارده سامسونگ می‌اندازند، بلکه مجموعه‌ی جذابی برای تولید محتوای ویدیو در اختیار قرار می‌دهند.

توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با گلکسی A35 و مشاهده تست‌های مختلف، بررسی گلکسی A35 در زومیت را از دست ندهید.

بهترین گوشی برای تولید محتوا تا ۲۰ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

اگر قصد دارید برای خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید، میان‌رده‌ی جذاب و قدرتمند شیائومی با دوربین‌های بزرگ، می‌تواند توجه هر کاربری را به‌ سمت خود جلب کند.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی با صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، بیشینه‌ی روشنایی ۱۸۰۰ نیتی و استاندارد +HDR10 بهره می‌برد. به گفته‌ی شرکت سازنده،‌ نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس ۱۲ بیتی است و می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد.

مهم‌ترین دلیل انتخاب میان‌رده شیائومی برای تولید محتوا دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است که دوربین‌های اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. تراشه‌ی ۴ نانومتری دیمنسیتی ۷۲۰۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی، ویژگی‌های باارزش دیگری هستند که کاربران را برای خرید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس ترغیب می‌کنند.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا تا ۳۰ میلیون تومان

گلکسی S23 FE

گوشی گیمینگ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای رنگ سبز نعنایی نمای جلو و قاب پشتی

گلکسی S23 FE با هدف پوشش دادن فضای قیمتی بین A54 و S23 روانه بازار شده است و نسل جدید گلکسی S21 FE به حساب می‌آید. شبه‌پرچمدار سامسونگ از نمایشگر مشابه نسل قبل استفاده می‌کند، با این تفاوت که حاشیه‌های آن بیشتر به نظر می‌رسد و درواقع بدون هیچ دلیل منطقی‌ای، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل قبلی خود دارد.

خوشبختانه، از نظر شدت روشنایی با بهبود مواجه هستیم و نمایشگر S23 FE حداکثر روشنایی ۱۴۷۰ نیتی دارد و در بررسی تخصصی S23 FE در زومیت، مشخص شد که دقت رنگ قابل قبولی نیز ارائه می‌کند. ترکیب دوربین‌های شبه‌پرچمدار سامسونگ، دقیقاً مانند نسل قبلی است؛ ولی با این تفاوت که دوربین اصلی حالا از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گلکسی S23 FE مثل نسل قبل، به باتری ۴۵۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی مجهز شده است که از نظر شارژدهی انذم. سامسونگ در نسخه گلوبال گوشی‌اش از تراشه Exynos 2200 کمک گرفته و همین امر باعث شده است تا کهکشانی جدید از نظر توان پردازشی و پایداری، کمی بهتر از قبل عمل کند. قیمت گلکسی S23 FE را می‌توان یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفت و همین نکته باعث می‌شود برخی از کاستی‌های آن کمتر به چشم بیاید.

شیائومی ۱۳ تی

گوشی گیمینگ شیائومی ۱۳ تی رنگ آبی نمای جلو و قاب پشتی

قاتل‌‌پرچمداران جدید شرکت شیائومی در دو مدل شیائومی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو از راه رسیدند و گرد و خاک زیادی هم به پا کردند. شیائومی ۱۳ تی گوشی بسیار خوبی است که کار را برای هر رقیبی دشوار می‌کند. این محصول به لطف دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر و ویدئوهای باکیفیتی ثبت کند. دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم دو برابری اپتیکال و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز کمک می‌کنند تا شما بهتر بتوانید بسته به شرایط، عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.

در بررسی شیائومی ۱۳ تی مشخص شد که بیشینه‌ی روشنایی پنل گوشی، به عددی در حدود ۱۶۰۰ نیت می‌رسد که عملکردی بسیار خوب به حساب می‌آید. پنل یادشده با نمایشگر OLED رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ دارد و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند. قاتل‌پرچمدار شیائومی از تراشه ۴ نانومتری دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا قدرت می‌گیرد و باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت آن را همراهی می‌کند.

به این پکیج جذاب باید پشتیبانی ۴ ساله‌ی نرم‌افزاری، گواهی IP68 و البته شارژ سریع ۶۷ واتی با وجود آداپتور درون جعبه را نیز اضافه کنیم تا دوست نداشتن شیائومی ۱۳ تی به کاری غیرممکن تبدیل شود. بدون شک، برای کار تولید محتوا و با قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومان، شیائومی ۱۳ تی یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار لقب می‌گیرد.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا تا ۴۰ میلیون تومان

شیائومی ۱۳ تی پرو

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی ۱۳ تی پرو رنگ مشکی با نمایشگر قرمز و نمایی از جلو قاب پشتی

شیائومی ۱۳ تی پرو یکی دیگر از گوشی‌هایی است که مشخصات یک پرچمدار را با برچسب قیمتی پایین‌تری ارائه می‌کند. مشخصات شیائومی 13T Pro باعث می‌شود تا دوست داشتن آن ساده شود و بتوانیم این گوشی را به کاربران مختلفی از جمله افرادی که در پی تولید محتوا هستند، پیشنهاد دهیم.

قاتل پرچمدار شیائومی در بسیاری از بخش‌ها از جمله طراحی و نمایشگر مانند شیائومی ۱۳ تی است و برتری آن در بخش سخت افزار و البته دوربین خلاصه می‌شود. البته باید اشاره کنیم که مشخصات فنی دوربین شیائومی ۱۳ تی پرو دقیقاً مانند ۱۳ تی است؛ اما به‌لطف تراشه قدرتمندتر، کیفیت نهایی تصاویر و ویدئوها بهتر خواهد بود.

در دل این محصول تراشه پرچمدار شرکت مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس با لیتوگرافی ۴ نانومتری به کار گرفته شده است. تراشه‌ی یادشده از نظر توانایی نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عمل می‌کند و پایداری بسیار خوبی دارد که در بررسی شیائومی ۱۳ تی پرو هم به این موضوع به‌صورت مفصل اشاره کرده‌ایم. همچنین فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 سرعت بسیار خوبی حین اجرای اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا تا ۵۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ اپل

سری آیفون ۱۳، آخرین گوشی‌های اپل هستند که در ایران مجوز رجیستری را دریافت کردند و به‌همین‌دلیل هنوز هم در بازار کشور فروش خوب و جذابیت زیادی برای کاربران دارند. البته که آیفون ۱۳ هنوز در سایت رسمی اپل نیز به فروش می‌رسد و شاید خیلی هم در بخش‌های مختلف از آیفون ۱۵ عقب‌تر نباشد.

آیفون ۱۳ تعداد دوربین‌های کمتری نسبت به رقبای اندرویدی هم‌قیمت دارد ولی از نظر عملکرد دوربین‌ها، به‌راحتی می‌تواند با گوشی‌های مختلف رقابت کند و در زمینه‌ی فیلم‌برداری حتی مدل‌های گران‌تر اندرویدی را نیز پشت سر بگذارد. سنسور دوربین‌های اصلی و اولتراواید آیفون ۱۳، دوازده مگاپیکسلی هستند و در شب و روز بسیار خوب عمل می‌کنند.

اگر اسمارت‌فونی برای تولید محتوا می‌خواهید که بتواند در زمینه فیلم‌برداری بهترین عملکرد را ارائه دهد، در خرید آیفون ۱۳ شک نکنید. این محصول به لطف تراشه A15 Bionic اپل هنوز قدرت سخت‌افزاری بسیار خوبی دارد و شارژدهی طولانی را نیز ارائه می‌کند. نمایشگر نیز باکیفیت و روشن است و شاید تنها نکته‌ی منفی را بتوانیم نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آن در نظر بگیریم که در بررسی آیفون ۱۳ هم به آن اشاره کرده‌ایم.

پیکسل ۸

پیکسل ۸

اگر مشکلی با قیمت جدیدترین پرچمدار کامپکت گوگل یعنی پیکسل ۸ ندارید، با خرید آن پکیج کاملی برای تولید محتوا نصیبتان خواهد شد.

گوگل از پردازنده‌های اختصاصی تنسور در پرچمدارانش استفاده می‌کند که سومین نسل از آن‌ها یعنی Google Tensor G3 با فرایند ساخت ۴ نانومتری، وظیفه‌ی پردازش‌های اصلی را در پیکسل ۸ برعهده دارد. در بررسی پیکسل ۸ دیدیم که حتی در سنگین‌ترین کاربری‌ها (مثل اجرای بازی‌ها) هم پرچمدار کوچک گوگل، ناامیدکننده ظاهر نمی‌شود؛ بنابراین کاربری آن در سایر سناریوها از جمله تولید محتوا، می‌تواند تجربه‌ی دلچسبی برای کاربر به‌همراه داشته باشد.

گوگل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی در مدل کامپکت پرچمدار خود استفاده کرده که عکس‌های خارق‌العاده‌ای در نور روز و تاریکی شب می‌گیرد؛ موضوعی که به‌لطف بهبود‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی گوگل، امکان‌پذیر شده است تا عکاسی و فیلم‌برداری با پیکسل ۸ بسیار حرفه‌ای و لذت‌بخش باشد.

گلکسی S23

گلکسی اس ۲۳

گلکسی S23 ارزان‌ترین پرچمدار سال ۲۰۲۳ سامسونگ محسوب می‌شود که بسیاری از ویژگی‌های برادران بزرگ‌تر خود مانند سخت‌افزار را کاملاً به ارث برده است و عمده‌ی تفاوت آن را می‌توان اندازه و نمایشگر کوچک‌تر در نظر گرفت.

اگر اندازه‌ی ۶٫۱ اینچی صفحه نمایش S23 برای شما بیش از حد کوچک است می‌توانید به سراغ S23 پلاس بروید یا با بودجه‌ی کمتر گلکسی S22 پلاس را انتخاب کنید.

در بررسی گلکسی S23 در زومیت متوجه شدیم که صفحه‌نمایش این پرچمدار روشنایی بسیار خوب ۱۷۵۰ نیتی را ارائه می‌کند ولی از نظر دقت رنگ چندان خوب ظاهر نمی‌شود و نمی‌تواند انتظارات را برآورده سازد. پرچمدار جمع‌وجور سامسونگ به باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده است و برعکس گلکسی S22 در زمینه‌ی شارژدهی خوب عمل می‌کند.

ترکیب دوربین‌های S23 و S23 پلاس کاملاً یکسان است و هر دو، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری، دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. مشخصات دوربین مدل پایه و مدل پلاس دقیقاً مانند نسل قبلی است ولی به‌لطف ماژول پردازش تصویر قدرتمندتر در تراشه‌ی SD 8 Gen 2، نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۵۰ میلیون تومان به بالا

گلکسی S24 اولترا

رنگ بنفش گلکسی اس ۲۴ اولترا از نمای روبرو و پشت به همراه قلم

گلکسی S24 اولترا که چند ماه قبل همراه هم‌خانواده‌های کوچک‌تر خود رونمایی شد، یکی از گوشی‌های پرمدعا در تمامی زمینه‌ها به‌خصوص تولید محتوا محسوب می‌شود.

پرچمدار جدید سامسونگ که درست مانند پرچمداران گوگل قابلیت‌های زیادی را در زمینه هوش مصنوعی به‌همراه دارد، به‌لطف قلم جذاب همراهش، می‌تواند تجربه‌ی شما از کار کردن با یک گوشی اندرویدی را وارد فاز جدیدی کند. همچنین تراشه‌ی ۴ نانومتری SD 8 Gen 3 تا حد زیادی روی سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED اس ۲۴ اولترا از رزولوشن بسیار بالای ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که به‌لطف پردازنده‌ی قدرتمند، محتوا را هرچه روان‌تر و زیباتر به کاربر نمایش می‌دهد.

اصلی‌ترین مزیت اس ۲۴ اولترا که جذابیت دوچندانی برای تولیدکنندگان محتوا، به‌خصوص علاقه‌مندان به محتوای تصویری به‌همراه دارد، دوربین‌های قدرتمند آن هستند. مجموعه‌ی دوربین شامل دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هستند. اگر دوست دارید که کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با پرچمدار قدرتمند سامسونگ را ببینید، بررسی گلکسی S24 اولترا در زومیت را از دست ندهید.

شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا مشکی از نمای پشت و جلو

سری اولترا پرچمداران شیائومی که هر سال با امکاناتی تقریباً جدید عرضه می‌شوند، تمام تمرکز خود را روی پردازنده، نمایشگر و دوربین‌های بزرگ قرار می‌دهند تا در میان سایر برندها، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. شیائومی ۱۴ اولترا با برچسب قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی، جدیدترین پرچمدار شیائومی محسوب می‌شود که قطعاً به‌ درد تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا می‌خورد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گوشی شیائومی می‌تواند سوژه‌ها را به‌صورت ۱۰ بیتی فیلم‌برداری و به کمک پردازنده‌ی SD 8 Gen 3، آن‌ها را به‌سرعت پردازش کند. همچنین تماشا و مرور ویدیوهای ضبط‌شده در نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی OLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

شیائومی ۱۴ اولترا پکیج کاملی از تمام امکاناتی است که تاکنون در گوشی‌های تلفن همراه دیده‌ایم و اگر می‌توانید برای گوشی تا این حد هزینه کنید، محتوایی که تولید می‌کنید یک سر و گردن از سایرین بالاتر خواهد بود. اگر می‌خواهید با پرچمدار قدرتمند شیائومی بیشتر آشنا شوید، به مقاله‌ی بررسی شیائومی ۱۴ اولترا در زومیت مراجعه کنید.

پیکسل ۸ پرو

پیکسل ۸ پرو

جدیدترین پرچمدار گوگل یعنی پیکسل ۸ پرو که پیش‌تر مدل کامپکت آن را معرفی کردیم، از بالارده‌ترین گوشی‌های بازار است که می‌توانید برای سطح بالایی از تولید محتوا روی آن حساب باز کنید. پرچمدار گوگل از همان تراشه ۴ نانومتری به‌کاررفته در پیکسل ۸ یعنی تنسور G3 برای پردازش وظایف استفاده می‌کند.

صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷ اینچی پیکسل ۸ پرو از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. مجموعه‌ی دوربین‌ها به‌صورت گسترده‌ نسبت به نسخه‌ی کامپکت ارتقا یافته‌‌اند که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید و ماکرو ۴۸ مگاپیکسلی می‌شوند و به مدد هوش مصنوعی، توانایی بسیار بالایی در ثبت سوژه‌های مختلف دارند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه اطلاعات کامل‌تری در مورد دوربین و توانایی پردازشی پیکسل ۸ پرو به‌دست بیاورید، بررسی پیکسل ۸ پرو، پرچمدار جذاب گوگل را در زومیت از دست ندهید.

اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی

اکسپریا ۱ مارک ۵

اگر در بازه‌ی قیمتی بالای ۵۰ میلیون تومان از میان مدل‌های پیشنهادی چیزی نظرتان را جلب نکرد، اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی با صفحه‌نمایش کشیده و دوربین‌های پیشرفته همراه با دکمه‌ی شاتر فیزیکی برای دوربین، یکی از بهترین گوشی‌ های مناسب عکاسی محسوب می‌شود و طرفداران دوربین‌های DSLR را به‌وجد می‌آورد.

صفحه‌نمایش OLED با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی در کنار پردازنده‌ی SD 8 Gen 2 باعث می‌شوند تا عملکرد گوشی سونی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بی‌نقص باشد اما شاید طراحی خاص آن و البته نمایشگر بیش‌ازحد کشیده‌ی آن، طرفداران زیادی نداشته باشد.

از آنجا که سونی را باید یکی از سلاطین دنیای دوربین دیجیتال به‌حساب بیاوریم، بی‌راه نیست که انتظار ویژه‌ای از مجموعه‌ی دوربین در گوشی گران‌قیمت این شرکت داشته باشیم. اکسپریا ۱ مارک ۵ به‌ویژه در عملکرد دوربین اصلی می‌درخشد و با به‌کارگیری تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد خودش، عرض اندام می‌کند.

مجموعه‌ی دوربین گوشی اکسپریا، متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور ExmorT IMX 888 ساخت سونی با نسبت منحصربه‌فرد ۴٫۳:۳، دوربین اولتراواید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال پیوسته ۳٫۵ تا ۵٫۲ برابر و حالت عکاسی حرفه‌ای مشابه دوربین‌های DSLR سونی، تقریباً هیچ کم‌وکسری‌ای برای علاقه‌مندان به عکاسی باقی نمی‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن بررسی عمیق و آشنایی با تکنولوژی‌های به‌کاررفته در گوشی سونی، بررسی اکسپریا ۱ مارک ۵ را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات