بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران [فروردین ۱۴۰۳]

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی
اگر به‌دنبال بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی و فیلم‌برداری هستید، در مقاله پیش‌رو بهترین گزینه‌های بازار در رده‌ها‌ی قیمتی مختلف را خواهید یافت.
تبلیغات

مقاله زومیت برای معرفی «بهترین گوشی های هوشمند»، محصولات ایدئال بازار در هر رده قیمتی را معرفی می‌کند؛ اما گزینه‌های موجود در این مقاله با توجه به عملکرد کلی دستگاه در بخش‌های نمایشگر، توان پردازشی، دوربین، باتری، طراحی، کیفیت ساخت و برچسب قیمتی انتخاب و معرفی می‌شوند. بااین‌حال شاید برای برخی کاربران عملکرد جوانب خاصی از گوشی هوشمند اولویت بیشتری داشته باشد؛ برخی باتری حجیم و توانمند را ارجح می‌دانند و برخی دیگر به کیفیت نمایشگر، بیش‌ از هر عامل دیگری توجه دارند.

فهرست مطالب

با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی‌های هوشمند در قابلیت‌های تصویربرداری، طی سال‌های گذشته شاهد افول وحشتناک آمار فروش دوربین عکاسی بوده‌‌ایم. این موضوع تا جایی پیش رفته است که برخی رده‌های دوربین عکاسی مانند دوربین‌های ساده‌ی خانگی در حال انقراض هستند؛ زیرا دیگر توان رقابت با گوشی‌های هوشمند را ندارند. پیشرفت دوربین و توانایی گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران برای رفع نیاز‌های خانگی یا حتی نیمه‌حرفه‌ای خود صرفاً به خرید گوشی هوشمند بسنده کنند.

اگر علاقه‌ی زیادی به عکاسی موبایل دارید و دوربینی توانمند برای ثبت بهترین تصاویر در بودجه‌ی مدنظر، اولویت اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم فهرست محصولات زیر را در نظر بگیرید:

اخیراً با موج افزایش قیمت ارز و به‌دنبال آن بی‌ثباتی بازار گوشی‌های هوشمند، ارائه قیمتی ثابت و حتی حدودی تبدیل به اتفاقی غیرممکن شده؛ از این رو قیمت‌هایی که مشاهده می‌کنید احتمالاً تنها تا چند روز اعتبار خواهند داشت و سپس بازه قیمتی تغییر خواهد کرد.

این مقاله در روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ به‌روزرسانی شده است.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۸ میلیون تومان

ریلمی ۱۱ 4G

گوشی ریلمی ۱۱ نسخه 4g از نماهای روبرو و پشت

با اینکه می‌توان با بودجه‌های محدود و اقتصادی هم گوشی‌های مناسب عکاسی پیشنهاد کرد، اما همیشه باید به یاد داشته باشید که می‌بایست انتظاراتتان را از چنین دستگاهی مدیریت کنید. برای مثال، با بودجه‌ای تا سقف ۸ میلیون تومان می‌توانید نگاهی به ریلمی ۱۱ 4G بیندازید که در بین گوشی‌های رقیب هم‌قیمت خود، بهترین کیفیت عکاسی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ریلمی ‍‍‍‍۱۱ 4G از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.67 اینچ استفاده می‌کند که برای گوشی‌هایی در این باز‌ه‌ی قیمتی گزینه‌ای بسیار خوب به حساب می‌آید. البته یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم وجود دارد که احتمالا چندان متوجه تاثیر آن حتی در عکس‌های پرتره نخواهید شد. حداکثر کیفیت فیلم‌برداری با دوربین اصلی این گوشی هم 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. وجود تراشه Helio G99 مدیاتک باعث شده نسخه 4G ریلمی ۱۱ بتواند تصاویر را به شکل مناسبی پردازش کند تا بهترین سطح جزئیات و کمترین نویز در آن‌ها وجود داشته باشد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که این گوشی دوربین اولتراواید ندارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۰ میلیون تومان

گلکسی A25 سامسونگ

گوشی galaxy a25/گلکسی a25 از نمای روبرو و پشت

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی A25 با سنسور 1/2.76 اینچی شاید بهترین مشخصات فنی برای یک گوشی مناسب عکاسی را نداشته باشد، اما به لطف استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰، لرزشگیر اپتیکال، فوکس خودکار تشخیص فاز و البته الگوریتم پردازشی سامسونگ برای ثبت تصاویر می‌تواند خود را در این طبقه‌بندی قرار دهد.

تصاویر ثبت شده با گلکسی A25 جزئیات را به خوبی ثبت می‌کنند و نویز آن‌ها در کمترین حالت ممکن دیده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این تصاویر، رنگ‌های غنی و نزدیک به اشباع آن‌هاست که به نوعی امضای سامسونگ پای عکس‌ها هستند. گلکسی A25 می‌تواند فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را هم در اختیار کاربران قرار دهد و به کمک استفاده از لرزشگیر الکترونیکی، در این بخش هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۲ میلیون تومان

موتورولا موتو G84

رنگ قرمز موتورولا موتو G84 از نمای روبرو و پشت

اگر علاقه‌ای به خرید گوشی‌های سامسونگ یا شیائومی ندارید، با حداکثر بودجه ۱۵ میلیون تومانی می‌توانید به موتو G84 هم نگاهی داشته باشید. این گوشی اولین مدل فهرست ماست که از چیپست اسنپدراگون استفاده می‌کند. هرچند اسنپدراگون ۶۹۵ احتمالا ارزان‌ترین مدل از تراشه‌های میان‌رده کوالکام است، اما مشخصات فنی دوربین G84 آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.5 اینچی حتی در محیط‌هایی با نور کم هم تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند. این عکس‌های گستره دینامیکی وسیعی را پوشش می‌دهند و جزئیات را نیز به خوبی ثبت می‌کنند. موتورولا از الگوریتم متفاوتی نسبت به سامسونگ برای پردازش تصاویر استفاده می‌کند که باعث می‌شود تصاویر آن رنگ‌هایی نزدیک‌تر به شرایط واقعی داشته باشند. G84 همچنین از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید هم برای گرفتن تصاویر فوق عریض استفاده می‌کند. حداکثر کیفیت 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بزرگترین نقطه ضعف دوربین این گوشی به حساب می‌آید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۵ میلیون تومان

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 به عنوان یکی از بهترین میان‌رده‌های حال حاضر بازار، می‌تواند به راحتی وارد فهرست بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی شود. آرایش سه‌تایی دوربین‌های این گوشی شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید با سنسور 1/1.56 اینچی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. دوربین اصلی به لطف استفاده از الگوریتم پردازش تصاویر سامسونگ، عکس‌هایی با رنگ‌های درخشان و غنی، جزئیات بسیار زیاد و نویز کم ثبت می‌کند. گستره دینامیکی در عکس‌های گرفته شده با A54 جزو بهترین نمونه‌ها در بین گوشی‌های میان‌رده هستند.

در بخش فیلم‌برداری، گلکسی A54 می‌تواند با استفاده از لرزشگیر الکترونیکی، ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یا 720p با نرخ خیره‌کننده ۴۸۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۸ میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

با وجود مشخصات فنی یکسان دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو در هر دو نسخه 4G و 5G‌، تفاوت چیپست‌های به کار رفته در این گوشی‌ها، اختلاف بسیار زیادی در تصاویر ثبت شده ایجاد می‌کند. نسخه 5G این گوشی از تراشه اسنپدراگون 7s نسل دوم استفاده می‌کند که نسبت به Helio G99 در نسخه 4G، از الگوریتم پردازشی بهتری بهره می‌برد و در نتیجه، تصاویری بسیار باکیفیت‌تر، با کنتراست بهتر، گستره دینامیکی بهتر و جزئیات بیشتر ثبت می‌کند. نویز تصاویر در ردمی نوت ۱۳ پرو 5G نیز حتی در محیط‌های کم‌نور کاملا کنترل شده و در پایین‌ترین حالت ممکن است.

در بخش فیلم‌برداری می‌توانید با استفاده از لرزشگیر الکترونیکی، ویدیوهایی با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. با کاهش کیفیت به 1080p، امکان ضبط ویدیوهای ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای هم برایتان فراهم خواهد شد. نقطه ضعف اصلی این گوشی طراحی متعلق به نسل گذشته آن به حساب می‌آید. برای دیدن تصاویر بهتر و جزئیات بیشتر می‌توانید نگاهی به بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G و 5G داشته باشید.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۳۰ میلیون تومان

گوگل پیکسل 7a

گوشی موبایل پیکسل 7a گوگل / Google Pixel 7a آبی روشن

با رسیدن بودجه به مرز ۲۰ میلیون تومان، پیکسل 7a هم به لیست گزینه‌های شما اضافه خواهد شد. نکته جالب آنکه حتی اگر بودجه خود را به حدود ۳۵ میلیون تومان هم افزایش دهید، اما اولویت اصلیتان برای خرید گوشی، دوربین آن باشد باز هم نمی‌توانید گزینه‌ای بهتر از پیکسل 7a پیدا کنید.

پیکسل 7a از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.73 اینچی استفاده می‌کند که به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده. اما برگ برنده این گوشی چیپست Tensor G2 و الگوریتم بی‌نظیر پردازش تصاویر گوگل است که به لطف هوش مصنوعی، با تصحیح رنگ، کاهش نویز و شارپ‌تر کردن جزئیات تصاویری بی‌نقص و عالی را برای شما ثبت می‌کند. همچنین در بعد نرم‌افزاری هم هوش مصنوعی به یاری پیکسل 7a آمده تا ویرایش عکس پس از ثبت آن، بدون افت کیفیت و یا اضافه شدن آرتیفکت‌ها انجام شود؛ از حذف پارامترهای ناخواسته در تصاویر گرفته تا اصلاح کادر و ویرایش جزئیاتی مانند اجزای صورت در عکس پرتره و آسمان در عکاسی از طبیعت.

گزینه جایگزین

گلکسی S23 FE

گوشی گیمینگ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای رنگ سبز نعنایی نمای جلو و قاب پشتی

با اینکه پیکسل 7a با الگوریتم‌ پردازشی هوشمندش احتمالا بهترین گزینه با بودجه‌ای ۳۰ میلیونی به حساب می‌آید، اما شاید برای عکاسی از طبیعت، یا عکاسی‌های شهری به یک لنز اختصاصی تله‌فوتو نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی باید سراغ گلکسی S23 FE بروید.

دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی و مجهز به لرزشگیر اپتیکال است. اما همان‌طور که اشاره شد، نکته متمایز‌کننده S23 FE از رقبا، دوربین تله‌فوتوی آن است. این دوربین ۸ مگاپیکسلی به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و امکان زوم ۳ برابری را در اختیارتان قرار می‌دهد. طبیعی است که نباید انتظار عملکردی مشابه دوربین تله‌فوتوی S24 اولترا را از آن داشته باشید، اما با توجه به مبلغی که برای خریدش پرداخت می‌کنید، گلکسی S23 FE انتظاراتتان را برآورده خواهد کرد.

گوشی جدید «فَن ادیشن» سامسونگ در دو نسخه با چیپست‌های مختلف روانه بازار شده که در ایران احتمالا به نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ آن دسترسی خواهید داشت. این چیپست از الگوریتم‌های پردازشی قابل اعتماد سامسونگ بهره می‌برد و در حالت فیلم‌برداری، امکان ضبط ویدیو‌هایی با وضوح 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه، 4K با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، 1080p با حداکثر نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و حالت اسلوموشن فوق‌العاده با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح 720p را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۴۰ میلیون تومان

گوگل پیکسل ۸

پیکسل ۸

متاسفانه با افزایش قیمت‌ها، تعداد گزینه‌های در دسترس کاربران ایرانی کاهش پیدا می‌کند. اما با این حال می‌توانید با سقف بودجه ۴۰ میلیونی هم یک گوشی مناسب عکاسی پیدا کنید. همان‌طور که در بررسی پیکسل ۸ گوگل هم به آن اشاره شده، این دستگاه به لطف استفاده از الگوریتم‌های هوشمند گوگل و پردازنده تنسور G3، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن را برای علاقمندان به عکاسی فراهم می‌کند.

نسبت به نسخه پرو، پیکسل ۸ از همان دوربین فوق‌العاده ۵۰ مگاپیکسلی، با سنسور 1/1.31 اینچی، لرزشگیر اپتیکال و فوکس خودکار لیزری استفاده می‌کند. هرچند خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و دوربین اولتراواید هم با یک مدل ۱۲ مگاپیکسلی تعویض شده، اما کیفیت تصاویر ثبت شده با این دستگاه باعث می‌شود به عقیده بسیاری از کارشناسان، ارزش خرید گوشی حتی بیشتر از پیکسل ۸ پرو باشد. گستره دینامیکی عالی، رنگ‌هایی چشم‌نواز و جزئیات بسیار دقیق با کم‌ترین نویز ممکن‌ در تمامی شرایط نوری، شرایطی هستند که می‌توانید در زمان عکاسی از پیکسل ۸ انتظار داشته باشید.

این نکته را هم فراموش نکنید که پیکسل ۸ (و البته نسخه پرو) یکی از بهترین سیستم‌های فیلم‌برداری با گوشی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به لطف استفاده از لرزشگیر‌های اپتیکال و الکترونیکی، می‌توانید تصاویری شفاف و بدون لرزش با وضوح 4K (با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه) یا 1080p (با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه) ثبت کنید.

آیفون ۱۳

بهترین گوشی گیمینگ - آیفون ۱۳ اپل | iPhone 13 Apple

باوجود محدودیت‌هایی که برای خریدن آیفون‌های جدید در بازار ایران وجود دارد، آیفون ۱۳ همچنان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای علاقه‌مندان به عکاسی موبایل به‌حساب می‌آید. نوسان قیمت «آیفون ۱۳» بالا است اما همچنان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های دوربین را در کنار کیفیت و امکانات دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

شاید مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۳ اپل، امکان فیلم‌برداری HDR آن باشد که خروجی نهایی فرسنگ‌ها با آنچه در پرچمداران اندرویدی موجود است، فاصله دارد.

دوربین اصلی آیفون ۱۳ در مقایسه با نسل قبل از سنسوری جدیدتر مجهز به لرزش‌گیر سنسور-شیفت استفاده می‌کند و همانند برادران مدل حرفه‌ای خود (۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس) از امکان فیلم‌برداری سینماتیک نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌ بیان دیگر گوشی‌های اندرویدی تمرکز ویژه‌ای بر امکانات عکس‌برداری دارند و در زمینه فیلم‌برداری خبری از ویژگی‌های شاخص و کارآمدی چون HDR نیست؛ اما آیفون ۱۳ تعادلی میان هردو دنیا برقرار می‌کند و خود را به‌عنوان محصولی کارآمد هم در زمینه فیلم‌برداری و هم تصویربرداری معرفی می‌کند.

بدون محدودیت بودجه

گوگل پیکسل ۸ پرو

گوشی پیکسل ۸ پرو گوگل به رنگ سبز نعنایی

اگر برای خرید یک گوشی جدید محدودیت بودجه نداشته باشید، انتخاب‌های بسیار ساده‌تری پیش رویتان قرار خواهند گرفت. برای مثال پیکسل ۸ پرو با قیمت حدود ۶۵ میلیون تومانی می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر به عنوان یک گوشی مناسب عکاسی باشد. پرچم‌دار جدید گوگل در بسیاری از بررسی‌ها توانسته عنوان بهترین دوربین را به خود اختصاص دهد و برای اولین بار، جایگاه اپل را در این بخش به شدت تهدید کند.

این گوشی هم از چیپست تنسور G3 استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.31 اینچی است و به لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکس خودکار لیزری مجهز شده. یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر فوق عریض هم در کنار دوربین قرار گرفته‌اند.

گوگل برای بهبود عملکرد پیکسل ۸ پرو در بخش فیلم‌برداری، از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی به صورت هم‌زمان استفاده می‌کند. این گوشی می‌تواند فیلم‌هایی با حداکثر وضوح 4K ونرخ ۶۰ فریم بر ثانیه،‌ یا 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.

گلکسی S24 اولترا

رنگ بنفش گلکسی اس ۲۴ اولترا از نمای روبرو و پشت به همراه قلم

به جز پیکسل‌های جدید، گلکسی اس ۲۴ اولترا یکی از ساده‌ترین و در عین حال بهترین انتخاب‌ها به عنوان گوشی مناسب عکاسی به حساب می‌آید. آخرین پرچم‌دار سامسونگ چند ماهی از معرفی آن می‌گذرد و با این حال احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۴ و حتی ماه‌های پس از آن هم همچنان جزو گوشی‌هایی با بهترین دوربین طبقه‌بندی می‌شود.

گلکسی S24 اولترا علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش بهتر تصاویر، از آرایش چهارتایی بی‌نظیری به عنوان دوربین‌ها بهره می‌برد. دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی سنسوری 1/1.3 اینچی دارد و علاوه بر لرزشگیر اپتیکال، به سیستم فوکس خودکار لیزری هم مجهز شده. دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر و لرزشگیر اپتیکال، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتوی دیگر این بار با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید هم تکمیل‌کننده مجموعه دوربین‌های اس ۲۴ اولترا هستند.

در بخش فیلم‌برداری، این گوشی می‌تواند تصاویری با وضوح 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین همچنین از لرزشگیر الکترونیکی هم در زمان فیلم‌برداری استفاده می‌کند.

با نگاهی به بررسی گلکسی S24 اولترا می‌توانید جزئیات بیشتری درباره کیفیت تصاویر دوربین‌های آن در شرایط نوری مختلف و همچنین عملکرد دستگاه در ثبت جزئیات، گستره دینامیکی، حذف نویز و الگوریتم پردازش تصاویر به دست آورید.

آیفون ۱۵ پرو مکس

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

در پایان باید درباره آیفون‌ها هم صحبت کنیم. گوشی‌های اپل همیشه در فهرست دستگاه‌هایی با بهترین دوربین‌ها قرار می‌گیرند و مدل‌های جدید آیفون، به خصوص آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس هم از همین رویه پیروی می‌کنند. کسب امتیاز ۱۵۴ توسط آیفون ۱۵ پرو مکس در تست‌های DXOMark (که آن را به فهرست پنج‌تایی گوشی‌هایی با بهترین دوربین‌های حال حاضر دنیا می‌رساند) به خوبی نشان می‌دهد پرچم‌دار اپل تا چه حد شایسته قرارگیری در این فهرست است. اما شرایط پیچیده گوشی‌های آیفون در بازار ایران، از جمله رجیستر نشدن آن‌ها و البته اخبار مبنی بر برخورد با فروشندگان گوشی‌های آیفون باعث می‌شود نتوانیم آن را به عنوان یک پیشنهاد خرید معرفی کنیم.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین دوربین گوشی برای عکاسی پرتره کدام است؟

    گوشی‌های زیادی هستند که می‌توانند این عنوان را به خود اختصاص دهند، اما پیکسل ۸ پرو با استفاده از الگوریتم هوشمندی که برای پردازش چهره از آن استفاده می‌کند، در حال حاضر بهترین گوشی برای عکاسی پرتره است.

  • بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب کدام است؟

    گلکسی S24 اولترا و پیکسل ۸ پرو الگوریتم‌های پردازشی قدرتمندی برای عکاسی در شب دارند و از این جهت، بهترین انتخاب‌ خواهند بود

  • بهترین دوربین گوشی برای عکاسی حرفه ای کدام است؟

    گلکسی اس ۲۴ اولترا قابلیت‌های متعددی را برای تنظیم پارامترهای عکاسی در اختیارتان می‌گذارد.

  • بهترین دوربین گوشی برای فیلم‌برداری کدام است؟

    آیفون ۱۵ پرو / ۱۵ پرو مکس در بین گوشی‌های هوشمند، بهترین گزینه برای فیلم‌برداری به حساب می‌آید. اما پیکسل ۸ پرو هم با فاصله بسیار اندکی پشت سر این گوشی‌ها قرار می‌گیرد.

  • بهترین دوربین گوشی برای عکاسی سلفی کدام است؟

    گلکسی اس ۲۴ اولترا و پیکسل ۸ پرو بهترین گوشی‌ها برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات