بهترین گوشی‌های بازار تا ۱۰ میلیون تومان [بهمن ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون تومان
اگر به‌دنبال خرید گوشی هوشمند با قیمت حداکثر ۱۰ میلیون تومان هستید، این راهنمای خرید به‌ شما کمک می‌کند تا با بهترین مدل‌های بازار آشنا شوید.
تبلیغات

با در نظر داشتن قیمت‌های بعضاً نجومی در بازار موبایل، گوشی‌هایی که بتوانند با کمترین هزینه و با توجه به نیاز کاربران، کامل‌ترین مجموعه‌ی امکانات را در اختیار قرار دهند، جذابیت‌های زیادی خواهند داشت.

فهرست مطالب

در راهنمای خرید پیش رو، بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان موجود در بازار ایران را بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند باتری، بالاترین وضوح صفحه‌نمایش و قدرت پردازشی به شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد دارید بودجه خود را افزایش دهید، می‌توانید به مقاله بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان سری بزنید.

افرادی که متقاضی خرید گوشی‌ هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان هستند، دوربین باکیفیت، عمر باتری و کاربری آسان برایشان اهمیت بیشتری دارد و شاید نیازی به امکانات بیشتر از این نداشته باشند.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

در این بازه‌ی قیمتی که تمام امکانات به حداقل خود نزدیک می‌شوند، دو گوشی موتو E13 موتورولا و وان پلاس Nord N100 با توجه به امکانات قابل‌قبول، ارزش خرید بالایی دارند.

گوشی موتو E13 موتورولا

موتو E13 موتورولا

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

در بین گوشی‌های زیر ۳ میلیون تومان انتخاب‌های زیادی پیش‌روی ما قرار ندارد و پیدا کردن گوشی که قدرت پردازشی نسبتاً خوب و رابط کاربری سبکی داشته باشد چندان آسان نیست. گوشی موتو E13 موتورولا با پردازنده ۸ هسته‌ای Unisoc T606 و سیستم‌عامل سبک‌شده اندروید ۱۳ (اندروید گو) سرعت خوبی در پردازش‌های معمولی مانند مرور وب یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارد.

از دیگر مشخصات E13 می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش اچ‌دی ۶٫۵ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۰ واتی اشاره کرد که می‌توانید آن را ازطریق پورت USB-C شارژ کنید.

بهترین گوشی ارزان تا ۴ و نیم میلیون تومن وان پلاس نورد ان ۱۰۰

وان پلاس Nord N100

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

گوشی وان پلاس Nord N100 حدود ۱ میلیون تومان از گوشی قبلی گران‌تر است اما کاملاً ارزش آن را دارد. با اینکه وضوح نمایشگر HD و نوع آن نیز IPS است اما نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز آن باعث می‌شود تا به‌خوبی متوجه روان بودنش نسبت به موتو E13 شوید.

همچنین تراشه Nord N100 را شرکت کوالکام طی فرایندی ۱۱ نانومتری ساخته که اسنپدراگون ۴۶۰ نام دارد و دارای ۸ هسته پردازشی برای کارهای سبک و نسبتاً سنگین است اما نباید زیادی به آن فشار بیاورید یا انتظار اجرای بازی‌های سنگین را از آن داشته باشید. وان پلاس از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز برای این مدل استفاده کرده است.

دوربین‌های پشتی شامل سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری ماکرو و تشخیص عمق هستند که عکس‌های نسبتاً خوبی ثبت می‌کنند و تا کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه توانایی فیلم‌برداری دارند.

باتری به‌کاررفته در وان پلاس نورد N100 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر سریع ۱۸ واتی دارد، چیزی که گوشی‌های سامسونگ حتی اگر آن را در جعبه خود داشته باشند باز هم از نوع ۱۵ واتی است.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

اگر از طرفداران برندهای سامسونگ یا شیائومی هستید می‌توانید با یک میلیون افزایش بودجه، به گوشی‌هایی مانند گلکسی A14 یا شیائومی ردمی ۱۰ مدل ۲۰۲۲ نیز فکر کنید.

گلکسی A14 سامسونگ

گلکسی A14 سامسونگ

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

اولین ارتقاء گلکسی A14 سامسونگ نسبت‌به گوشی‌های قبلی، صفحه‌نمایش با کیفیت و دارای وضوح فول‌ اچ‌دی پلاس آن بوده اما نرخ تازه‌سازی آن مانند بسیاری دیگر استاندارد است. همچنین تراشه ۱۲ نانومتری Helio G80 در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد خوبی را در وظایف مختلف از خود نشان می‌دهد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای لنز واید و فوکوس خودکار است که با دو دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو، ماژول پشتی سه‌گانه‌ی دوربین‌های A14 را تشکیل می‌دهند؛ همچنین، دوربین سلفی از نوع واید و ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری مناسب ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز با شارژر نسبتاً سریع ۱۵ وات در حدود یک ساعت و نیم از صفر تا صد شارژ خواهد شد. گلکسی A24 برای طرفداران سامسونگ و حتی افراد دیگر که بودجه‌ای ۵ میلیونی را برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی بازار - ردمی ۱۰ شیائومی  | Xiaomi Redmi 10  رنگ خاکستری

انتخاب جایگزین: ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) شیائومی

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

در اکثر بازه‌های قیمتی، گوشی‌های شیائومی همیشه مدلی برای ارائه دارند. در بازه ۵ میلیون تومان، گوشی ردمی ۱۰ شیائومی جزو مدل‌هایی است که در بازار فعلی ایران، ارزش خرید بالایی دارد.

شیائومی از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G88 مدیاتک در ردمی ۱۰ استفاده کرده است که در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد. مدلی که ما در لیست قرار دادیم، از ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی LCD با نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و وضوح فول‌اچ‌دی، گوشی شیائومی را از مدل سامسونگ روان‌تر و سریع‌تر جلوه می‌دهد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۱۸ واتی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید ردمی ۱۰ شیائومی را بالا برده‌اند.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

پوکو M5s شیائومی

پوکو M5s شیائومی

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

اگر بودجه خود را تا ۶ میلیون تومان افزایش دهید گوشی پوکو M5s شیائومی، امکانات قابل‌قبولی در بازه قیمتی یادشده ارائه می‌دهد.

پوکو M5s از صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED با رزولوشن FHD بهره می‌برد که توسط پوشش گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. پردازنده‌ی به‌کار رفته در گوشی شیائومی از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G95 مدیاتک استفاده می‌کند که در مدل پیشنهادی ما، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند.

گوشی‌های سری پوکو هیچوقت برای عکاسی به‌اندازه سایر مدل‌های هم قیمت روی ثبت جزییات دقیق نبودند و بیشتر روی قدرت پردازشی کار کرده‌اند، اما با این حال پوکو M5s با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، می‌تواند عکس‌های خوبی در شرایط نوری مناسب ثبت کند.

شیائومی در بخش باتری نیز برای گوشی پوکو سنگ‌تمام گذاشته و از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۳۳ واتی استفاده کرده است. قابلیتی که گوشی‌های سامسونگ حتی با صرف هزینه‌ی اضافه هم به آن دسترسی ندارند.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A15 5G پنل پشت و روبرویی رنگ آبی

گلکسی A15 سامسونگ

قیمت: حدود ۶٫۵ میلیون تومان

گلکسی A15 یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی بازار ایران که از اندروید ۱۴ بهره می‌برد، می‌تواند با پرداخت حدود ۱ میلیون تومان بیشتر، سخت‌افزار قدرتمندتر و ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری را به‌همراه داشته باشد.

گلکسی A15 با تراشه ۶ نانومتری Helio G99 مدیاتک و صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی، عملکرد بسیار روانی را در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف دارد. مدل پیشنهادی ما در این مقاله از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

سامسونگ در گلکسی A15 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است که در شرایط نوری مناسب، عکس‌های بهتری از پوکو M5s ثبت می‌کنند. همچنین باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با سرعت شارژ ۲۵ وات، نقطه قوت دیگری است که شاید باعث شود تا هنگام خرید، از طراحی قطره‌ای دوربین سلفی و حاشیه‌های نسبتاً زیاد گوشی چشم‌پوشی کنیم.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

گوشی بعدی که ارزش خرید بالاتری نسبت به مدل‌های پیشین دارد گلکسی A24 است که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

گلکسی A24 مشکی

گلکسی A24 سامسونگ

قیمت: حدود ۷٫۵ میلیون

گلکسی A24 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش اولد است که تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی دارد و با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰، به خوبی ارزش خرید بالای خود را به ما نشان می‌دهد. بدنه و پشت گوشی از جنس پلاستیک و وزن آن نیز ۱۹۵ گرم است و چون یکی از گوشی‌های نسبتاً تازه‌نفس سامسونگ به شمار می‌رود، از اندروید ۱۳ و رابط کاری ONE UI 5.1 بهره می‌برد.

دوربین اصلی، لنز ۵۰ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن دو لنز ۵ و ۲ مگاپیکسلی برای عکسبرداری اولتراواید و ماکرو قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی نیز دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی است.

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Helio G99 که از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد به‌خوبی می‌تواند بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها را با کیفیت قابل‌قبولی اجرا کند. این تراشه انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد و از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند اما برای تهیه‌ی آداپتور بسیار سریع باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. در انتخاب رم نیز می‌توانید یکی از گزینه‌های ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی را انتخاب کنید که مسلماً نسخه‌های بالاتر هزینه بیشتری خواهند داشت؛ ما در این بازه قیمتی ظرفیت ۱۲۸ در کنار ۶ گیگابایت رم را درنظر گرفتیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی تخصصی A24 در زومیت را مشاهده کنید.

گوشی ردمی نوت ۱۲ شیائومی

انتخاب جایگزین: ردمی نوت ۱۲ شیائومی

قیمت: حدود ۸ میلیون تومان

گوشی ردمی نوت ۱۲ شیائومی با زبان طراحی کاملاً تخت و امکانات مناسب، می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشی گلکسی A24 سامسونگ باشد.

ردمی نوت ۱۲ اولین گوشی لیست است که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی گوشی شیائومی از نوع OLED و دارای وضوح FHD است که در کنار تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۵ کوالکام، عملکرد کاملاً روانی در اجرای برنامه‌ها و وظایف مختلف دارد. مدلی که ما آن را پیشنهاد می‌کنیم، از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت بسیار سریع و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۳۳ واتی درون جعبه، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که خرید گوشی شیائومی را ارزشمندتر می‌کنند.

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

با کمی افزایش بودجه به راحتی می‌توانید از امکانات خوبی برخوردار شوید که گاهی فراتر از نیاز بسیاری کاربران است. گوشی‌ پیشنهادی ما در این بازه گلکسی M34 سامسونگ است.

Samsung Galaxy M34 5G / گوشی موبایل گلکسی M34 سامسونگ 5G آبی

گلکسی M34 سامسونگ

قیمت: حدود ۹ میلیون تومان

گوشی گلکسی M34 سامسونگ با ارتقاء نوع صفحه‌نمایش از TFT به OLED نسبت به گلکسی M33، اکنون ارزش خرید بالاتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد. گوشی سامسونگ از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی با وضوح FHD بهره می‌برد که با باتری بسیار بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، امکان تماشای طولانی‌مدت فیلم‌های باکیفیت را برایتان فراهم می‌کند.

تراشه به‌کار رفته در M34 همان تراشه به‌کار رفته در گوشی گلکسی A53 یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ (۵ نانومتری) است که از این نظر، برتری قابل‌توجهی نسبت به سایر گوشی‌های هم‌قیمت دارد. مدلی که ما در این مقاله آن را به شما پیشنهاد کردیم، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم برای ذخیره و پردازش داده‌ها استفاده می‌کند.

سامسونگ در M34 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K استفاده کرده است که در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، می‌تواند عکس‌های خوبی در شرایط نوری مختلف ثبت کند. گلکسی M34 اندروید ۱۳ را با رابط کاربری One UI 5.1 اجرا می‌کند که ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آن وعده داده شده است.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

گوشی‌های گلکسی A34 سامسونگ و پوکو M6 پرو شیائومی آخرین گوشی‌های لیست ما هستند که ارزش خرید بسیار زیادی در بازه قیمتی ذکرشده دارند.

گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 سامسونگ

قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان

گوشی گلکسی A34 سامسونگ که پیش‌تر آن را به‌صورت تخصصی در زومیت بررسی کردیم، افت قیمت خوبی را از زمان عرضه در بازار تجربه کرده و ارزش خرید آن به‌شدت بالا رفته است. دوربین اصلی A34 با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خود فیلمبرداری 4K با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه را ممکن می‌کند، قابلیتی که دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی آن نیز ارائه می‌دهد.

صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی از نوع اولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پوشش گوریلا گلس ۵ و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل بر اینچ، توانایی نمایش رنگ‌های زیادی را تا روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارد که این گوشی میان‌رده را کمی از جایگاه خود بالاتر می‌برد.

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ که طی فرایندی ۶ نانومتری ساخته شده در کنار ۶ الی ۸ گیگابایت رم، به‌خوبی از پس بازی‌های مختلف حتی بازی‌های سنگین با تنظیمات معمولی برمی‌آید. تنوع گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران بالا است و هر دو نسخه A34 با ۶ و ۸ گیگابایت رم موجود هستند که ما تا ۱۰ میلیون تومان نسخه ۸ گیگابایتی را پیشنهاد می‌کنیم. باتری A34 نیز دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی است که شامل پرداخت هزینه جداگانه می‌شود.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco M6 Pro

انتخاب جایگزین: پوکو M6 پرو شیائومی

قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان

پوکو M6 پرو شیائومی با استفاده از زبان طراحی جدید گوشی‌های شیائومی در کنار سخت‌افزار قدرتمند، جایگزین مناسبی برای طرفداران برند شیائومی است.

گوشی شیائومی با وزنی حدود ۱۸۰ گرم، از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح FHD بهره می‌برد که از پوشش گوریلا گلس ۵ برای مقاومت در مقابل ضربه استفاده می‌کند.

شیائومی از تراشه ۸ هسته‌ای Helio G99 Ultra مدیاتک در M6 پرو استفاده کرده است که قدرت بسیار بالایی در پردازش برنامه‌ها و اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین دارد. مدلی که ما در این مقاله خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم از ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد؛ شما با پرداخت حدود ۲ میلیون تومان بیشتر، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم آن را نیز خریداری کنید.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ۶۷ واتی که می‌تواند گوشی را در مدت ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کند، ویژگی‌هایی هستند که پوکو M6 پرو شیائومی را حتی از گوشی‌های گران‌تر از خود نیز ارزشمند‌تر می‌کنند.

در این راهنمای خرید، بهترین گوشی‌ها در بازه‌ی قیمتی حداکثر ۱۰ میلیون تومان را برای استفاده‌ی روزمره معرفی کردیم. اگر برای کاربری‌های خاص مانند بازی و عکاسی به‌دنبال گوشی می‌گردید، می‌توانید به مقالات بهترین گوشی‌های گیمینگ و مخصوص بازی و بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات