استارتاپ کلاودفلر ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ CloudFlare در سرمایه‌گذاری اخیر خود ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد اما هنوز هم نمی‌تواند سهام خود را به شکل عمومی عرضه کند.
تبلیغات

استارتاپ CloudFlare یک شبکه‌ی تحویل محتوا و ارائه‌دهنده خدمات DNS (سامانه نام دامنه) و سرویس‌های امنیتی اینترنت است و در آخرین دور سرمایه‌گذاری، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این یعنی کلودفلر فعلا نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام برنامه‌ریزی کند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند اما به‌دلیل کم بودن سرمایه مجبور است مدت زمان دیگری به شکل خصوصی فعالیت کند. این استارتاپ اعلام کرده است که سرمایه‌ی جذب‌شده برای رشد بین‌المللی کسب‌وکار، استخدام و توسعه‌ی محصولات جدید هزینه خواهد شد.‌  

استارتاپ CloudFlare با شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) شناخته می‌شود و به وب‌سایت و اپلیکیشن سایر کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر بارگذاری شوند. این استارتاپ همچنین از مشتری‌های خود دربرابر هکرها محافظت می‌کند و اخیرا فعالیت‌های خود را به ارائه‌ی خدمات حریم خصوصی و محافظت دربرابر حملات سایبری گسترش داده است.

CloudFlare در آخرین دور سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و بعد از آن اطلاعات جدیدتری در مورد ارزش خود منتشر نکرده است. این استارتاپ تا امروز ۳۳۰ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، بایدو، کوالکام و کپیتال جی (گوگل کپیتال سابق) دریافت کرده است.

cloudflare کلودفلر

استارتاپ CloudFlare همچنین اعلام کرده است که ماریا ایتل، رئیس کمیته‌ی نایک و استن مرسمن، مشاور و سرمایه‌گذار باتجربه به اعضای هیئت مدیره‌ی آن‌ پیوسته‌اند.

سال جاری میلادی، سالی است که شاهد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) شرکت‌های بزرگی از جمله اوبر، لیفت و اسلک خواهیم بود بااین‌حال به نظر می‌رسد CloudFlare هنوز هم نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود برنامه‌ریزی کند.

این هفته برای سایر استارتاپ‌های بزرگ دیگری که در پشت صحنه فعالیت کرده و به‌نوعی اینترنت را اداره می‌کنند، مانند Nginx، هفته‌ی بزرگی بوده است. انجینیکس که در زمینه‌ی ارائه‌ی وب‌سرور رایگان با حجم پایین فعالیت می‌کند، در هفته‌ی جاری ۶۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات