نگاهی به حیوانات نادر و در خطر انقراض از لنز دوربین تیم فلچ

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله تعدادی از عکس‌‌های تیم فلچ عکاس معروف بریتانیایی را با هم مرور می‌کنیم. او سال‌های زیادی از عمر خود را صرف عکاسی از حیوانات کرده است.
تبلیغات

تیم فلچ"Tim Flach"متولد ۱۶ آوریل ۱۹۵۸ است و به‌همراه همسر و فرزندش در زادگاهش شهر لندن زندگی می‌کند. او سال‌های زیادی از عمر خود را صرف جستجوی حیوانات نادر و در خطر انقراض گذرانده و توانسته در این مدت عکس‌های بسیار خوب  و متفاوتی از حیوانات بگیرد.

تیم فلچ، بسیاری از عکس‌ها را در استودیو و بسیاری دیگر را در محیط طبیعی گرفته است. برخی از حیواناتی که تیم از آن‌ها عکس گرفته در خطر انقراض قرار دارند و برخی دیگر به فراوانی در زمین وجود دارند. از تیم فلچ تا به حال پنج کتاب هم به چاپ رسیده که عبارت‌اند از: 

  • ستوران ۲۰۰۸ "Equus"
  • سگ‌ها خداها ۲۰۱۰ "Dogs Goods"
  • فراتر از انسان ۲۰۱۲ "More than human"
  • تکامل ۲۰۱۳ "Evolution"
  • در خطر انقراض ۲۰۱۷ "Endangered"
  • در ادامه همراه‌با زومیت تعدادی عکس‌ از دو مجموعه فراتر از انسان و در خطر انقراض را ببینید.   

    ۱- عقاب فیلیپینی"Phillippine Eagle": این عقاب از کمیاب‌ترین گونه‌های عقاب است که در چهار جزیره‌ی Leyte ،Luzon ،Mindanao و Samar از مجمع الجزایر فیلیپین زندگی می‌کند. این عقاب در خطر انقراض قرار دارد.

    Phillippine Eagle

    ۲- لک لک نیل "Shoebill": این پرنده با قدی بین ۱۱۵ تا ۱۵۰ سانتی‌متر در شرق آفریقا از سودان تا زامبیا زندگی می‌کند.

    Shoebill

    ۳- تامارین ابلق "Pied Tamarin": این حیوان در جنگل‌های آمازون زندگی می‌کند و درحال‌حاضر در خطر انقراض قرار دارد.

    Pied Tamarin

    ۴- مرغ بی‌پر "Featherless chicken": این گونه از مر‌غ‌ها کاملا بدون پر هستند که با دستکاری ژنتیک از رویش پر بر بدن این گونه‌ی مرغ جلوگیری می‌شود.

    Featherless chicken no1
    Featherless chicken numb2

    ۵- جغد خاکسترپوش با نام علمی "strix nebulosa"

    strix nebulosa

    ۶- شاید تا به حال یک پاندا را از پشت‌سر ندیده باشید. Ji Li نام پاندایی است که پشت به دوربین نشسته و Ya Yun‌ نام پاندایی است که رو به دوربین نشسته است. این دو پاندا از پایگاه تحقیقاتی چنگدو در چین هستند.

    Ya Yun panda
    jili panda

    ۷- جامبو "Jambo" نام شامپانزه‌ای است که به بیماری آلوپسی مبتلاست و این بیماری باعث شده که این حیوان تمام موهای بدنش را از دست بدهد. آلوپسی نتوانسته باعث گوشه‌گیری و انزوای جامبو بشود و او هم‌اکنون رئیس گروه خود است.

    chimpanzee jambo1
    chimpanzee ja2

    ۸- میمون دماغ سربالای طلایی "Golden Snub Nosed Monkey": این میمون در مناطقی از چین زندگی می‌کند و درحال‌حاضر در خطر انقراض قرار دارد .

    Golden Snub Nosed Monkey

    ۹- چشم‌ها و دست اورانگوتان از نمای نزدیک

    Orangutan Eyes
    Orangutan Hand

    ۱۰- یوزپلنگ و بچه‌هایش: این حیوان علاوه بر ۲۰ کشور آفریقایی در ایران هم زندگی می‌کند اما نسل این حیوان در ایران در خطر اقراض قرار دارد.

    Cheetah With Cubs

    اگر به عکاسی از حیوانات علاقه دارید و دوست دارید کار‌های بیشتری از تیم فلچ را ببینید می‌توانید به اینستاگرام یا وب‌سایت شخصی او مراجعه کنید.

     

     

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات