اوبر بین راننده‌ها و مأموران تحویل کالا ماسک تنفسی توزیع می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اوبر تصمیم به حمایت هرچه بیشتر از پیمانکارهای خود دارد و برای حفاظت از آن‌ها در برابر ویروس کرونا، ماسک تنفسی توزیع می‌کند.
تبلیغات

اوبر بین راننده‌ها و مأموران توزیع خود، ماسک تنفسی توزیع می‌کند. با شیوع ویروس کرونا و وابستگی بیشتر مردم به سرویس‌های آنلاین، پیمانکاران در این سرویس‌ها در معرض خطر بیشتری هستند. اوبر هم مانند بسیاری کسب‌وکارها پلتفرمی،‌ سعی در حمایت هرچه بیشتر از پیمانکارهای خود دارد و ابتدا شهرها و مناطقی که در معرض خطر بیشتر هستند را پوشش می‌دهد. البته آن‌ها از مدتی پیش و پس از توصیه‌ی سازمان CDC، راننده‌ها را ملزم به پوشیدن ماسک تنفسی کرده بودند.

نیویورک سیتی اکنون به‌عنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا شناخته می‌شود. اوبر هم اولین بسته‌ی حمایتی ماسک تنفسی خود را بین راننده‌های آن شهر توزیع کرد. در روزهای آتی،‌ ۵۰۰ هزار ماسک دیگر توسط اوبر در آن منطقه توزیع می‌شود. اوبر در مجموع ده‌ها میلیون ماسک تنفسی سفارش داده است و در هفته‌های پیش‌رو، آن‌ها را در شهرهای دیگر هم توزیع می‌کند.

آمریکا امروز به‌عنوان اولین کشور در معرض خطر ویروس کرونا شناخته می‌شود. از ماه مارس، شهرهای گوناگون این کشور با کمبود ماسک تنفسی روبه‌رو هستند. کارخانه‌های تولید ماسک با دوبرابر ظرفیت کار می‌کنند و بسیاری از کارخانه‌ها با حوزه‌های تولید دیگر همچون کفش، گوشی آیفون و خودرو هم به تولید ماسک مشغول شده‌اند. اوبر می‌گوید ماسک‌‌های موردنیاز خود را از خارج از سیستم اصلی سلامت آمریکا تأمین می‌کند تا ظرفیت ماسک‌های موردنیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را اشغال نکند.

اوبر لیفت

اوبر هفته‌ی گذشته با توزیع اسپره‌ی ضدعفونی کننده‌ی خودرو در شهرهای در معرض خطر، مرحله‌ی ابتدایی مقابله با ویروس کرونا را شروع کرد. آن‌ها از ابتدای ماه مارس به راننده‌ها قول داده بودند که مواد ضدعفونی کننده را برای‌شان فراهم خواهند کرد. ازطرفی تمامی مراکز شرکت که به‌عنوان محل استراحت یا مراجعه‌ی شخصی راننده‌ها محسوب می‌شدند، برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تعطیل بودند. دراین‌میان راننده‌ها برای دریافت نیاز خود سردرگم شده بودند. سخنگوی اوبر می‌گوید راننده‌ها برای دریافت موارد موردنیاز نباید به مراکز مراجعه کنند و ازطریق اپلیکیشن اختصاصی خود، درخواست را ارسال می‌کنند. بدین ترتیب مواد موردنیاز از طریق پست به‌صورت رایگان برای آن‌ها ارسال می‌شود.

ماسک‌های تنفسی در مرحله‌ی اول برای راننده‌هایی ارسال می‌شود که درخواست مواد ضدعفونی کننده را به اوبر ارسال کرده بودند. شرکت هنوز به‌دنبال بهبود فرایند توزیع و پیاده‌سازی سازوکارهایی برای توزیع بهتر و گسترده‌تر ماسک‌ها است.

با شیوع ویروس کرونا و بدتر شدن شرایط در شهرهای بزرگ، تقاضا برای تاکسی‌های اینترنتی نیز روز‌به‌روز کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه راننده‌ها برای پیدا کردن مسافر با چالش روبه‌رو هستند. اوبر از شرکت‌هایی بود که با شیوع همه‌گیری کووید ۱۹، خسارت‌های قابل‌توجهی را تحمل کرد. درخواست راننده در سیاتل که از شهرهای در معرض خطر ایالات متحده محسوب می‌شود، با کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مواجه شد و پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای بزرگ دیگر همچون سان فرانسیسکو، لس‌آنجلس و نیویورک سیتی نیز همین روند رخ دهد. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ویروس کرونا در مجموع منجر به کاهش ۵۰ درصدی فعالیت‌ها و درآمدزایی اوبر شده است.

اوبر قبلا قول داده بود که از راننده‌های خود حمایت مالی هم انجام می‌دهد. راننده‌هایی که مبتلا به ویروس کرونا شده ازطرف مأموران سلامت عمومی از ادامه‌ی کار منع شده و به قرنطینه فرستاده شده بودند، واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی هستند. البته برخی راننده‌ها ادعا می‌کنند که دریافت کمک‌هزینه‌ی اوبر دشواری‌هایی به‌همراه داشته است. شرکت در قابلیت جدیدی که در اپلیکیشن خود اضافه کرد، پیدا کردن شغل‌های متفرقه را برای راننده‌ها تسهیل می‌کند.

مقام‌های نیویورک سیتی برنامه‌هایی برای حمایت از راننده‌های اوبر و لیفت اجرا کرده‌اند. آن‌ها پیشنهاد استخدام در شغل‌های دیگر را به راننده‌های بیکار ارائه می‌کنند. به‌هرحال اکثر راننده‌ها با کاهش شدید و حتی قطع درآمد روبه‌رو شده‌اند و به‌دنبال دریافت بیمه‌های بیکاری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات