اوبر ۲۴۰ حساب کاربری را برای کنترل شیوع ویروس کرونا تعلیق کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته یک ناقل ویروس کرونا در مکزیک هنگام استفاده از سرویس اوبر با دو راننده‌ی این شرکت تماس داشته است. این اتفاق تاکنون منجر به لغو ۲۴۰ حساب کاربری متعلق به کاربران اوبر شده است.
تبلیغات

ویروس کرونا اولین‌بار در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ (بیست و یکم آذر ماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان چین مشاهده شد. تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و تعداد تلفات آن به ۴۹۰ نفر رسیده است.

براساس بیانیه‌ی شرکت اوبر که در توییتر منتشر شد، دو راننده این شرکت با یک مضنون به انتقال ویروس کرونا در تماس بوده‌اند. این دو راننده پس از آن به ۲۴۰ کاربر اوبر خدمت‌رسانی کرده‌ و با آن‌ها در تماس بوده‌اند.

اداره‌ی بهداشت مکزیکوسیتی در تاریخ ۳۱ ژانویه (یازدهم بهمن ۱۳۹۸) درخواستی مبنی بر دریافت مشخصات فرد مضنون به ابتلا به ویروس کرونا و دو راننده‌ای که با او در تماس بوده‌اند را به شرکت اوبر ارسال کرده است. پس از پیگیری این شرکت مشخص شده فرد مبتلا در تاریخ ۲۰ ژانویه با یک پرواز تجاری از لس‌آنجلس راهی مکزیکوسیتی شده و پس از آن با استفاده از سرویس اوبر به هتل رفته است. این فرد دو روز بعد دوباره از سرویس اوبر برای رسیدن به فرودگاه و بازگشت به خاک امریکا استفاده کرده است. مقامات امریکایی یک هفته‌ی بعد وجود این فرد مضنون به ابتلا را به اداره بهداشت مکزیک اطلاع داده‌اند.

اوبر پس از این اطلاعیه و شناسایی رانندگانی که با این فرد تماس داشته‌اند، حساب کاربری آن‌ها را پیگیری کرده و متوجه تماس آن‌ها با ۲۴۰ مسافر دیگر شده است. به همین دلیل حساب کاربری این دو راننده و افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند به‌طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

اطلاعیه اوبر در این‌ زمینه چنین می‌گوید:

با احترام به راننده‌ها و کاربران، آن‌ها را از آخرین وضعیت در مورد حساب کاربری و تغییرات دسترسی آن‌ها مطلع خواهیم کرد.

ویروس کرونا تاکنون در مکزیک مشاهده نشده است، اما بیش از ۲۳ هزار نفر فرد مبتلا در سراسر جهان وجود دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات