هراس از شیوع کرونا به لغو تمامی مصاحبه‌های استخدامی حضوری گوگل انجامید

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کورنا، تا اطلاع ثانوی مصاحبه‌های شغلی حضوری را لغو کرد. آمازون و فیسبوک هم اقدام مشابهی انجام داده‌اند.
تبلیغات

گوگل به تمامی متقاضیان استخدامی خود اعلام کرد که مصاحبه‌های استخدامی را تا اطلاع ثانوی تنها با استفاده از Google Hangouts و BlueJeans انجام می‌دهد. پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، دلیل تصمیم جدید اهالی مانتین ویو بود که طی یک ایمیل اطلاع‌رسانی برای متقاضیان شرح داده شد.

گوگل در ایمیلی به متقاضیان استخدامی نوشت:

به‌خاطر شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ و با هدف حفاظت از سلامت متقاضیان شغلی و مصاحبه‌کننده‌ها، تا اطلاع ثانوی تمامی مصاحبه‌های استخدامی با استفاده از Google Hangouts یا BlueJeans انجام می‌شود.

متن بالا توسط یکی از متقاضیان برای رسانه‌ها ارسال شد. گوگل هنوز هیچ اظهارنظری درباره‌ی خبر منتشرشده نداشته است.

گوگل اولین شرکتی نیست که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا جدید موسوم به COVID-19، مصاحبه‌های حضوری را لغو می‌کند. فیسبوک چند روز پیش اعلام کرده بود که اکثر مصاحبه‌های استخدامی در شرکت لغو خواهند شد. آمازون نیز تمامی مصاحبه‌های استخدامی هفته‌ی گذشه را متوقف کرد.

اهالی مانتین ویو علاوه بر لغو مصاحبه‌های استخدامی، اقدام‌های پیشگیرانه‌ی دیگری هم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام داده‌اند. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که بزرگ‌ترین رویداد سالانه‌ی خود یعنی I/O را امسال برگزار نمی‌کند. از اقدام‌های دیگر می‌توان به ارائه‌ی دست‌رسی رایگان به Hangouts Meet برای کسب‌وکارها اشاره کرد. همچنین بزرگ‌ترین رویداد گوگل از لحاظ تعداد شرکت‌کننده، کلاد نکست هم لغو شد. کارمندان شرکت نیز ملزم شده‌اند تا سفرهای خود را محدود کنند.

تاکنون بیش از ۹۴ هزار مبتلا به ویروس کرونا جدید در جهان شناسایی شده‌اند و آمار مرگ‌ومیر به بیشتر از ۳۲ هزار تن رسیده است. شرکت‌های متعدد در سرتاسر جهان، درحال اجرای راهکارهایی برای کاهش ابتلای کارمندان و مخاطبان خود هستند. لغو کردن کنفرانس‌ها و محدود کردن سفر کارکنان و گسترش فعالیت‌های دورکاری از مهم‌ترین سیاست‌های پیشگیرانه‌ی شرکت‌ها در صنایع گوناگون محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات