شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونا در میان کارمندان آمریکایی آمازون

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بین کارمندان آمازون در سیاتل تأیید شد. این شرکت در ایمیلی به کارمندان خود، شناسایی اولین مورد مبتلا را تأیید کرد.
تبلیغات

ویروس کرونا به‌مرور به بحرانی جدی در ایالات متحده تبدیل می‌شود. پس از شناسایی اولین موارد ابتلا در این کشور، اکنون غول‌های فناوری که نقش مهمی در اقتصاد دارند، به‌مرور خطر و تهدید ویروس COVID-19 را حس می‌کنند. پس از لغو کنفرانس‌های متعدد و مهم دنیای فناوری، اکنون نوبت به نفوذ ویروس به داخل شرکت‌ها رسیده است. آمازون، غول دنیای تجارت الکترونیک از شناسایی اولین مورد مبتلا در بین کارمندان خود در سیاتل خبر داد.

کارمند مبتلا به ویروس کرونا در آمازون، ۲۵ فوریه یعنی حدود هشت روز پیش به‌خاطر بیماری محل کار خود را ترک کرد. آمازون روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری، از تأیید ابتلای او به COVID-19 خبر داد. شرکت به تمامی همکاران و افرادی که در تماس مستقیم با کارمند مبتلا بودند، اطلاع‌رسانی کرده است. او در دفتر South Lake Union آمازون در سیاتل مشغول به کار بود.

قبلا ابتلای دو کارمند آمازون در ایتالیا به ویروس کرونا تأیید شده بود. شرکت پیش از این اعلام کرده بود که تمامی سفرهای غیرضروری سازمان و همچنین تورهای بازدید از انبارها را لغو می‌کند. به‌علاوه، مصاحبه‌های استخدامی نیز از زمان شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.

سیاتل، مرکز فعالیت آمازون، اولین و بزرگ‌ترین همه‌گیری ویروس کرونا را در ایالات متحده تجربه کرد. آمار سازمان سلامت محلی می‌‌‌گوید تاکنون ۲۱ نفر مبتلا و هشت نفر فوتی در منطقه‌ی بزرگ‌تر King Country گزارش شده‌اند که تعدادی از آن‌ها نیز ساکن خانه‌ی سالمندان بوده‌اند. آتش‌نشان‌ها و مسئولان حمل‌ونقل که افراد مشکوک و بیماران مبتلا را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند،‌ از دیگر افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در سیاتل بوده‌اند که اکنون در قرنطینه به سر می‌‌برند. برخی مدارس محلی برای انجام عملیات ضدعفونی تعطیل شده‌اند و موجودی مواد ضدعفونی‌ کننده‌ی دست و ماسک‌های تنفسی در فروشگاه‌های محلی نیز به اتمام رسیده است.

مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند احتمالا صدها نفر مبتلا به ویروس کرونا جدید در ایالت واشنگتن هستند که تاکنون شناسایی و گزارش نشده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقام‌های کینگ کانتری تصمیم به خرید یک مسافرخانه دارند تا به‌عنوان مرکز ایزوله‌ی نگه‌داری از بیماران احتمالی مبتلا به کرونا استفاده شود.

تاکنون بیش از ۹۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا جدید در جهان گزارش شده و آمار مرگ‌ومیر نیز به ۳،۱۶۱ نفر رسیده است. سازمان‌های جهانی هشدار می‌دهند که با ادامه‌ی شیوع ویروس COVID-19، تأثیر آن بر اقتصاد جهانی بیشتر خواهد شد. ویروس کرونا علائم بیماری شبیه به آنفولانزا دارد و در اکثر افراد تنها به یک بیماری ساده منجر می‌شود، درحالیکه خطر این ویروس برای افراد مسن و افرادی با بیماری زمینه‌ای یا سیستم ضعیف ایمنی، بسیار بیشتر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات