فعالیت های مرتبط با خودرو که می‌توان در خانه انجام داد

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در روزهای قرنطینه خانگی برای ایمن ماندن از ویروس کرونا، فعالیت‌های زیادی برای سرگرمی با دنیای خودرو وجود دارد که می‌توان با آن‌ها سرگرم شد.
تبلیغات

با همه‌گیری ویروس کرونا افراد بسیار زیادی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. در کنار سلامت جسمی، حفظ سلامت روانی نیز مهم است. تعدادی از نویسندگان و سردبیران وب‌سایت Motor1 با طیف وسیعی از علاقمندی‌های رنگارنگ در این شرایط برای حفظ روحیه خود و دیگران چند ایده جالب برای روزهای خانه‌نشینی مطرح کرده‌اند. برخی از این فعالیت‌ها خیلی پیش پا افتاده به‌نظر می‌رسند و برخی نیز چندان این‌طور نیستند. اما همه‌ی این ایده‌ها و فعالیت‌ها به خودرو ربط دارند و ممکن است شما از اینکه چقدر می‌توانند خلاء گردش و تفریح با خودرو را پر کنند، تعجب کنید.

روی خودروی خود کار کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

کار کردن روی خودرو شاید یکی از پیشنهادهایی باشد که به‌طور هم‌زمان بیشترین علاقه‌مند و کمترین عمل‌کننده‌ی واقعی را در میان طرفداران خودرو داشته باشد؛ اما معمولاً به‌عنوان یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های خودرویی دسته‌بندی می‌شود. خودرویی‌ها عاشق برقراری ارتباط با خودروی خود هستند، اما شاید تاکنون به هیچ وجه کاملا موفق به رفتن به گاراژ شخصی و انجام کارها و تعمیرات ساده نشده باشند. در شرایط عادی تماشای فیلم‌ها و بازی‌ها یا اینترنت، زمان زیادی از ما می‌گیرند. با این حال خانه‌نشینی چند روزه می‌تواند زمانی باشد که دور تمام این فعالیت‌ها را خط بکشید و چند ساعتی از فضای مجازی دور شوید و کار کردن روی خودروی شخصی خود فرصت غنیمت بشمارید.

با تورهای مجازی در موزه‌های خودرو همراه شوید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

آیا می‌دانید موزه‌های خودرو متعددی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت آنلاین در آن‌ها «گشت‌وگذار» کنید؟ به لطف گوگل مپ می‌توانید سفر واقعیت مجازی را به موزه‌های سراسر جهان از جمله موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت یا موزه مزدا در ژاپن و موزه ملی کوروت در کنتاکی آمریکا انجام دهید. فهرستی از ۱۵ موزه شامل خودروسازان بزرگ جهانی از جمله مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه، فراری، مک‌لارن، اشکودا، تویوتا، ولوو، لامبورگینی، پاگانی، مزدا و هوندا وجود دارد که در این آدرس می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

خودرو خود را تمیز کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

اگر کار کردن و تعمیر خودرو کمی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد، حداقل می‌توانید آن را به خوبی تمیز کنید. ازآنجاکه با بیماری همه‌گیر کرونا رو‌به‌رو هستیم، تمیز کردن فضای داخل کابین را نیز فراموش نکنید. فقط کافی است کمی به خود زحمت بدهید و شیر آب را باز کرده و پس از شستن بدنه خودرو، کار را به شوینده‌ها واگذار کنید تا خودرو را مثل روز اول برق بیاندازند. جارو زدن و تمیزکاری داخل کابین را هم فراموش نکنید.

ماکت خودرو بسازید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

شاید هیچ چیزی به اندازه ساختن ماشین در کودکی نمی‌توانست خوشحال‌کننده باشد. به‌نظر می‌رسد که الان و زمانی‌که باید در خانه بمانیم، فرصت خوبی برای ساخت خودروی مدل و طراحی رویاهای کودکی باشد. پس باید دست به کار شد و کیت مورد نظر را از فروشگاه‌های اینترنتی سفارش داد و در روزهای قرنطینه خانگی، به ساختن ماشین اقدام کرد.

با شبیه‌ساز رانندگی و مسابقه بازی کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

تاکنون هرگز زمان بهتری برای گیمر شدن وجود نداشته است. درواقع، بازی‌های جدید بسیار خوب هستند و شاید کمی ناعادلانه باشد که اکثر آن‌ها را بازی بنامیم. با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰۰ دلار می‌توان کنسول بازی یا PC به‌همراه فرمان، اهرم تعویض دنده ۶ سرعته با کلاچ خریداری کرد. فرقی نمی‌کند که بازی را به‌صورت آفلاین یا آنلاین انجام دهید؛ در هر صورت اگرچه چنین تفریحی هیچ‌گاه نمی‌تواند تجربه واقعی صداها و بوها و شرایط مسابقه‌ای را برای شما ایجاد کند، اما لذت خاص خودش را دارد.

مسابقات اتومبیل‌رانی آنلاین تماشا کنید

ویروس کرونا قرنطینه خودرو / coronavirus

کسانی که به خرید کنسول بازی و PC یا هرگونه بازی علاقه ندارند، می‌توانند سرگرمی جدیدی را تجربه کنند. خیلی از بازی‌های مدرن با گرافیک خارق‌العاده، پیست‌های واقعی همراه‌با جزئیات دقیق، الگوریتم‌های پیچیده برای ایجاد شرایط فیزیکی واقعی، تنها یک بازی نیستند. Motorsport Games با همکاری Jean Eric Vergne و Veloce Esports مجموعه‌ای از مسابقات شبیه‌سازی را پخش می‌کنند. این سری مسابقات در Motorsport.tv به‌صورت آنلاین پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از آن برای سرگرمی استفاده کنند.

فیلم‌های خودرویی تماشا کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

بدون شک قبلا این گزینه را برای سپری کردن اوقات فراغت در نظر گرفته‌اید. اما آیا واقعاً فکر کرده‌اید که چند فیلم سینمایی مرتبط با خودرو وجود دارد؟ می‌توانید وقت خود را در این روزها با آثاری فاخر از جمله Ford V Ferrari یا Baby Driver بگذرانید یا چند روزی را صرف تماشای سری فیلم‌های سریع و خشن کنید.

فهرست بلندبالایی از بهترین و بدترین فیلم‌های خودرویی وجود دارند؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید تمام این فیلم‌ها را دیده‌اید، بهتر است بار دیگر جستجوی ساده‌ای در اینترنت انجام دهید. 

کتاب بخوانید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

مطمئناً شما می‌توانید فیلم سینمایی The Cannonball Run را تماشا کنید، یا می‌توانید درباره واقعه Cannonball Sea-To-Shining-Sea Memorial Trophy Dash که الهام‌بخش فیلمی به همین نام شد، کتاب بخوانید. چند پیشنهاد دیگر برای کتاب خواندن وجود دارد:

  • Car: A Drama of the American Workplace
  • The Yugo: The Rise and Fall of the Worst Car in History
  • Go Like Hell: Ford, Ferrari, and Their Battle for Speed and Glory at Le Mans

اثر هنری خودرویی درست کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

هنر خودرو اشکال زیادی را در بر می‌گیرد. شاید با کیت نقاشی آشنایی داشته باشید. ممکن است تاکنون دستان خود را روی بوم برای نقاشی خودرو یا صحنه‌های مربوط به خودرو امتحان کرده باشید. فتوشاپ را باز کرده و تصاویری که در نمایشگاه‌های خودرو گرفته‌اید به‌صورت دیجیتالی ویرایش کنید. می‌توانید برخی قسمت‌ها را از عکس‌ها بیرون کشیده و آن‌ها را با هم ترکیب کرده تا تصویری جدید و جذاب ایجاد کنید. هنر انتزاعی است و بنابراین باید به ذهن خود در خلاقیت، آزادی دهید. شاید در انتها تعجب کنید که چقدر ممکن است با این کار احساس رضایت داشته باشید. 

خودرو لگو بسازید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

دقیقاً مانند مدل‌های پلاستیکی، اسباب‌بازی‌های لگو (Lego) تمرین خلاقیت هستند که برای ذهن بسیار عالی به‌نظر می‌رسند. اجازه ندهید که کیت فنی در کمد خاک بخورد؛ بگذارید بهتر بگویم، کیت‌های مختلفی بگیرید و تکه‌ها را مخلوط کرده و چیز کاملا جدیدی درست کنید. 

خودروی رویایی خود را با وب‌سایت سازنده، شخصی‌سازی کنید

خودرو قرنطینه ویروس کرونا / coronavirus

 یکی از سرگرمی‌های جالب، طراحی و شخصی‌سازی تجهیزات خودرو است. بعضی اوقات امکانات گران‌قیمتی برای خودروها وجود دارد که قیمت آن از مدل اصلی هم بیشتر می‌شود. به هر حال چنین کاری می‌تواند سرگرمی خوبی برای روزهای خانه‌نشینی و قرنطینه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات