گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس؛ جمع‎بندی شایعات پیرامون پرچم‌داران 2018 سامسونگ

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
به دنبال اعلام زمان معرفی پرچم‏‌داران گلکسی اس ۹ سامسونگ، در این مطلب به مرور شایعات پیرامون هر دو مدل خواهیم پرداخت.
تبلیغات

جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تا یک ماه دیگر به صورت رسمی، معرفی خواهد شد. به همین جهت، مطلب پیش‌رو به تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌پردازد. همراه زومیت باشید.

زمان رونمایی رسمی، عرضه و قیمت گوشی گلکسی اس ۹

  • زمان معرفی: ۶ اسفند
  • آغاز پیش‌فروش: ۱۰ اسفند
  • زمان عرضه در بازارهای عمده: ۲۵ اسفند
  • قیمت احتمالی: ۷۵۰ تا ۸۵۰ دلار برای گلکسی اس ۹ / ۸۵۰ تا ۹۵۰ دلار برای گلکسی اس ۹ پلاس

سامسونگ با انتشار دعوت‌نامه برای مراسم خبری خود با عنوان Unpacked در ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، به صورت رسمی تأیید کرده است پرچم‌داران سری گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد کرد. رونمایی از کهکشانی‌های جدید سامسونگ در حالی در ماه فوریه صورت خواهد گرفت، که نسل قبل با یک ماه تأخیر در ماه مارس معرفی شده بود.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9‌ پلاس

ایوان بلس نیز مدعی شده است تاریخ عرضه پرچم‌داران جدید سامسونگ به بازار، ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) خواهد بود؛ گمان می‌رود در این تاریخ، جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در بازارهای عمده عرضه شود. زمان اعلام شده برای عرضه گلکسی اس ۹، مربوط به بازار کُره جنوبی و آمریکا است؛ برای عرضه هر دو مدل در بازارهای دیگر باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. نزدیک به ۱۵ روز پیش از عرضه، سامسونگ پیش‌فروش گوشی‏‌های پرچم‌دار جدید خود را آغاز خواهد کرد؛ ممکن است هدایایی برای خریداران درنظر گرفته شود.

هنوز مشخص نیست کهکشانی‌های ۲۰۱۸ سامسونگ با چه قیمتی وارد بازار خواهند شد؛ با این‌حال، بعید است این دو گوشی قیمت پایینی داشته باشند. در بهترین حالت، ممکن است گلکسی اس ۹ با قیمت نزدیک به نسل قبل، عرضه شود؛ باید اشاره کرد که پرچم‌دار سامسونگ از سری گلکسی اس در سال گذشته، با برچسب قیمتی ۷۲۰ دلار معرفی شده بود. رئیس سامسونگ در چین نیز اعلام کرده است که در میان بازارهای مختلف، جانشین گلکسی اس ۸ با کم‌ترین قیمت ممکن در چین عرضه خواهد شد. کُره‌ای‌ها امیدوار هستند با قیمت‌گذاری مناسب، پرچم‌دار خود را در بازار اشباع چین، به فروش برسانند؛ سهم سامسونگ در این بازار، کم‌تر از ۲ درصد است.

طراحی و رنگ‌بندی گلکسی اس ۹

ضخامت بیشتر نسبت به گلکسی اس ۸عرضه در چهار رنگ مختلفجای‌گیری بهتر حسگر اثرانگشت در پنل پشتیعدم تغییر در طراحی کلی گوشی نسبت به نسل قبلبلندگوهای استریوجک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

اگر امیدوار هستید که سامسونگ، گلکسی اس ۹ را با طراحی انقلابی نسبت به نسل قبل معرفی کند؛ احتمالاً ناامید خواهید شد. بیشتر گمانه‏‌زنی‌ها پیرامون پرچم‌دار جدید این شرکت، حاکی از آن است که جانشین گلکسی اس ۸ با طراحی مانند نسل قبل عرضه خواهد شد؛ خبری از حذف حاشیه‌ی اضافی پایین صفحه‌نمایش نیست و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر حفظ شده است. با این‌‌حال، می‌توان امیدوار بود که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در پرچم‏‌داران امسال سامسونگ، نازک‌تر از حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی اس ۸ باشد.

گلکسی اس 9 پلاس

رنگ آبی مرجانی گلکسی اس ۹ پلاس

در پنل پشتی، شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود؛ گفته می‌شود حسگر اثرانگشت به پایین دوربین اصلی منتقل شده است. اگر به خاطر داشته باشید، بسیاری به جای‌گیری حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۸ انتقاد کرده بودند؛ سامسونگ با وجود انتقادات، حسگر اثرانگشت را با جای‌گیری مشابه در گلکسی نوت ۸ به‌کار گرفت. با این‌حال، حسگر اثرانگشت در پرچم‌دار جدید سامسونگ، جای‌گیری بهتری دارد؛ به همین جهت، دسترسی به آن راحت‌تر از گذشته خواهد بود. فلاش LED و حسگر ضربان‌سنج که در نسل قبل در سمت چپ دوربین قرار گرفته بود، به سمت راست شاتر اصلی انتقال یافته است.

در میان پرچم‌داران جدید سامسونگ، گلکسی اس ۹ پلاس از نظر طراحی به لطف دوربین دوگانه، از مدل ۵.۸ اینچی متمایز شده است؛ این فبلت از ترکیب دو دوربین در پنل پشتی استفاده می‌کند که با چینش عمودی قرار گرفته‌اند. البته باید اشاره کرد که جانشین گلکسی اس ۸ پلاس، اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نیست؛ کُره‌ای‌ها پیش‌تر گلکسی نوت ۸ را معرفی کرده‌ بودند که از دوربین دوگانه افقی استفاده می‌کند و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

با وجود حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از گوشی‌های پرچم‌دار نظیر آیفون ۷، شیائومی می ۶ و میت ۱۰ پرو هواوی، اعضای جدید سری «گلکسی اس» سامسونگ همچنان به جک صدا مجهز خواهند بود. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در لبه‌ی پایین گوشی و در کنار درگاه USB نوع C جای گرفته است. با توجه به شایعات، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس بلندگوهای استریو خواهند داشت که AKG آن‌ها را بهینه کرده است؛ ضمن اینکه تغییراتی در طراحی بلندگو در لبه‌ی پایین گوشی اعمال شده است.

با اینکه طراحی پرچم‌داران سامسونگ نسبت به نسل قبل، تغییر چشمگیری نداشته است؛ گمان می‌رود جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، ضخامت بیشتری نسبت به پرچم‌داران ۲۰۱۷ این شرکت داشته باشند. آن‌طور که پیداست، ضخامت هر مدل نزدیک به ۰.۴ میلی‌متر افزایش خواهد یافت؛ حساب کاربری @OnLeakes که تصاویر رندر فاش شده از گلکسی اس ۹ را منتشر کرده است، ادعا می‌کند ضخامت این گوشی نزدیک به ۸.۴ میلی‌متر خواهد بود. در همین حال، ضخامت مدل «پلاس» به ۸.۵ میلی‌متر می‌رسد. در ابتدا، گمان می‌رفت علت افزایش ضخامت، به دلیل افزایش ظرفیت باتری باشد؛ با این‌حال، مشخص شده است که این موضوع صحت ندارد و ظرفیت باتری تغییر چشمگیری نسبت به نسل قبل نخواهد داشت.

گلکسی اس 9

گفته می‌شود پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ در در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد شد؛ مشکی، نقره‌ای، آبی و بنفش. به‌تازگی، تصاویری از مدل نقره‌ای و خاکستری رنگ گلکسی اس ۹ پلاس به‌دست آمده است و وب‌سایت سم‌موبایل، به این موضوع اشاره دارد که احتمالاً رنگ «بنفش» عرضه محدودی خواهد داشت؛ احتمال دارد این مدل، مدتی پس از معرفی کهکشانی‌های جدید سامسونگ ارائه شود. این شرکت، مدتی پیش رنگ قرمز گلکسی اس ۸ را وارد بازار کرد که عرضه محدودی دارد. ایوان بلس نیز رنگ‌های مختلف گلکسی اس  ۹ پلاس را به نمایش گذاشته است.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹

گلکسی اس ۹: صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی سوپر آمولد QHD+ / پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ / چهار گیگابایت رم / ۶۴ گیگابایت حافظه / دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5؛ قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه / دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی / باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتگلکسی اس ۹ پلاس: صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی سوپر آمولد QHD+ / پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ / شش گیگابایت رم / ۶۴ُ، ۱۲۸ ، ۲۵۶ گیگابایت حافظه / دوربین دوگانه با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 (اندازه دهانه لنزی تنها یک سنسور، قابل تنظیم است)؛ قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه / دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی / باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

براساس شایعات، گلکسی اس ۹ سامسونگ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی عرضه خواهد شد؛ با توجه به تصویر منتشر شده از جعبه این مدل، به‏‌نظر می‌رسد با احتساب گوشه‌های دارای انحنا نمایشگر، اندازه واقعی صفحه‌نمایش ۵.۶۶ اینچ خواهد بود. نسبت ابعاد نمایشگر، ۱۸.۵ به ۹ بوده و رزولوشن آن QHD+ (یا ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل) است. از سوی مقابل، مدل پلاس به صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی مجهز خواهد شد که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل دارد. 

گلکسی اس 9

در ابتدا گمان می‌رفت گلکسی اس ۹ چنین طراحی داشته باشد؛ با این‌حال، این پروژه لغو شد.

همچنین گفته می‌شود پرچم‌داران جدید سامسونگ در دو مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ عرضه خواهد شد. پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، مدتی پیش در ماه دسامبر توسط کوالکام معرفی شد؛ این تراشه مانند اسنپدراگون ۸۳۵، بر مبنای فرآیند پردازش ۱۰ نانومتری توسعه یافته است و هست هشته پردازشی دارد. مدل‌هایی که در ایالات متحده و چین عرضه خواهد شد، از پردازنده پرچم‌دار جدید کوالکام استفاده خواهند کرد؛ در سایر بازارها، از تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ استفاده می‌شود که با اکسینوس ۸۸۹۵ جایگزین خواهد شد.

مشخصات فنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام

مشخصات فنی تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ

مودم

X20

دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه

نسخه شخصی‌سازی CAT.18 LTE

دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۲۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه

پردازنده‌ی مرکزی

کریو ۳۸۵

۴ هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی / ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی

چهار هسته اختصاصی اکسینوس M3 از نوع Cortex A73 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

چهار هسته کم‌مصرف Cortex A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز

واحد پردازش گرافیکی

آدرنو 630

 Mali-G۷۲ MP۱۸

کمک پردازنده برای پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی

هگزاگون ۶۸۵

دارد؛ جزئیاتی از آن اعلام نشده است.

پردازشگر سیگنال تصویر

اسپکترا ۲۸۰

دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی

دوگانه (Dual-ISP)؛ نوع آن مشخص نشده است.

دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی

امنیت

واحد پردازش امن کوالکام (SPU)

واحد پردازش امن، 

Samsung KNOX

نمایشگر

۴کی ۶۰ فریم‌برثانیه / ۲ نمایشگر ۲۴۰۰×۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ فریم‌برثانیه

۴کی یا 

WQUXGA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل / ۶۰ فریم‌برثانیه

ویدیو

ثبت و پخش ویدیوی ۴کی، ۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی

اسلوموشن اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه

ثبت و پخش ویدیوی ۴کی، ۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی

اسلوموشن فول اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه

وای‌فای

Qualcomm Wi-Fi 802.11ad Multi-gigabit

Wi-Fi integrated 802.۱۱ac 2x2 with MU-MIMO

Dual-Band Wi-Fi ac/b/g/n with MU-MIMO

صدا

کُدک صوتی Aqstic کوالکام و آمپلی‌فایر

پشتیبانی از DSD و PCM تا ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت

تراشه نامشخص با خروجی صدای ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت

بلوتوث

نسخه‌ی ۵

نسخه‌ی ۵

شارژ

فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4/4 کوالکام

Samsung Adaptive Fast Charge (شارژ سریع انطباق‌پذیر سامسونگ)

نتایج به‌دست آمده از آزمون گیک‌بنچ، حاکی از آن است که نسخه‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون  ۸۴۵ کوالکام، عملکرد پردازشی ضعیف‌تری را نسبت به مدل‌های مجهز به اکسینوس ۹۸۱۰ ارائه خواهند داد؛ مدل ۵.۸ اینچی با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در بررسی تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی فعال، به ترتیب ۳۷۱۷ و ۸۸۳۹ امتیاز به‌دست آورده است. مدل  پلاس با حافظه رم بیشتر و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به امتیاز پایین‌تر ۲۴۵۵ و ۸۳۱۲ در بررسی یک هسته پردازشی و چندین هسته پردازشی رضایت داده است.

گلکسی اس 9

شایعه شده است که گلکسی اس ۹ به چهار گیگابایت رم مجهز خواهد بود؛ این گوشی را می‌توانید با ۶۴ و حافظه داخلی خریداری کنید. احتمال داده می‌شود مدل «پلاس» پرچم‌دار جدید سامسونگ با شش گیگابایت رم همراه شده باشد؛ فضای ذخیره‌سازی نسخه‌های مختلف، به ترتیب ۶۴ و ۱۲۸ است. ضمن اینکه یک نسخه از جانشین گلکسی اس ۸ پلاس با ترکیب شش گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد.

فلسفه سامسونگ از عرضه مدل «پلاس» گلکسی اس ۸ ارائه مدلی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ، بوده است؛ مشخصات مدل ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی، کاملاً یکسان بود. با این‌حال، شرکت مذکور تغییر رویه داده است و تصمیم دارد گلکسی اس ۹ پلاس را به نسخه قدرت‌مندتری مبدل کند؛ این مدل، از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد و همان‌طور که گفته شد، حافظه‌ی رم بیشتری دارد. پرچم‌دار جدید سامسونگ به دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که لنزی با F1.5 دارد؛ ضمن اینکه تغییر اندازه دیافراگم لنز دوربین از F1.5 به F2.4 ممکن خواهد بود. گلکسی اس ۹ پلاس را نیز می‌توانید با دوربین دوگانه خریداری کنید که دوربین‌های آن، دهانه لنزی F1.5 خواهند داشت؛ تنها یکی از سنسورها به لنز با دیافراگم متغیر مجهز شده است. پرچم‌دار جدید سامسونگ با نمایشگر ۶.۳ اینچی، احتمالاً از هر دو سنسور به صورت هم‌زمان استفاده خواهد کرد. سامسونگ به منظور عکاسی با رزولوشن بالا، موفق به ارائه‌ی الگوریتم پیشرفته برای تشخیص عمق و فاصله شده است که در پرچم‌داران جدید این شرکت از آن استفاده خواهد شد.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و ای ۸ پلاس / Samsung Galaxy A8 & A8 Plus 2018

سنسورهای سه‌لایه FRS (یا Fast-Read-Out Sensors) برای دوربین گلکسی اس ۹ درنظر گرفته شده است و این ساختار، باعث خواهد شد تا پرچم‌دار سامسونگ، عملکرد بهتر و دقیق‏‌تری د هنگام فوکوس روی سوژه‌های عکاسی داشته باشد. ضمن اینکه طراحی چندلایه‌ سنسورها در ثبت فیلم‌ صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰p موثر واقع خواهد شد. با اینکه اشاره‌ای به قابلیت فیلم‌برداری با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه نشده اما بعید نیست جانشین گلکسی اس ۸ مانند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی، بتواند فیلم‌های صحنه آهسته با این نرخ به ثبت برساند؛ انتظار می‏‌رود در صورت امکان فیلم‌برداری با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه، رزولوشن فیلم‌های صحنه آهسته به 720p محدود شود. قابلیت فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع مبتنی بر تشخیص فاز (Super PD AutoFocus) از دیگر مشخصات احتمالی دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ است.

تیزرهای رسمی سامسونگ برای پرچم‌داران ۲۰۱۸ این شرکت در ادامه آمده است:

ویدیوی شماره ۱ با محوریت «بهبود مشخصات سخت‌افزاری»

ویدیوی شماره ۲ با محوریت «بهبود عملکرد دوربین»

ویدیوی شماره ۳ با محوریت «بهبود مشخصات چندرسانه‌ای، بلندگوی استریو و شکلک سه‌بعدی»

ویدیوی شماره ۴ با محوریت «امکان تغییر گشودگی دیافراگم دوربین»

با وجود گمانه‌زنی مبنی بر عرضه پرچم‌دار گلکسی اس ۹ با باتری با ظرفیت بالاتر، این مدل از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که با باتری به‌کار گرفته شده در پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ از سری گلکسی اس مشابه است. مدل پلاس نیز به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد؛ اطلاعات مذکور پیرامون ظرفیت باتری پرچم‌داران سامسونگ با دریافت تأییدیه برای جانشین گلکسی اس ۸ از رگولاتوری آناتل برزیل به‌دست آمده است. در ادامه نیز، باید به این موضوع اشاره کرد که فناوری شارژ سریع گلکسی اس ۹ و مدل بزرگ‌تر آن، مشابه با پرچم‌داران کنونی شرکت کُره‌ای است؛ به همین جهت، امکان شارژ سریع باتری هر دو گوشی با  توان ۱۵ وات (ولتاژ ۹ ولت / جریان ۱.۶ آمپر) فراهم خواهد بود. گمان می‌رود پد شارژ بی‌سیم نسبت به نسل قبل بدون تغییر باشد.

در نهایت، باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ کهکشانی‌های جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ عرضه خواهد کرد؛ روی تمامی مدل‌ها، رام Samsung Exprince 9.0 نصب شده است. گمان می‌رود در این نسخه از رابط‌کاربری اختصاصی سامسونگ، قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود داشته باشد. علاوه‌براین، مدتی پیش اعلام شد که گلکسی اس ۹ با نسل جدید داک DeX همراه خواهد بود؛ طراحی این نسخه، به گونه‌ای است که گوشی روی داک به صورت افقی قرار می‌گیرد.

داک DeXPad

در ادامه، می‌توانید مشخصات گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ را با یک‌دیگر مقایسه کنید:

مقایسه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

مشخصات / مدل

گلکسی اس ۹ 

گلکسی اس ۹  پلاس

گلکسی اس ۸ 

گلکسی اس ۸ پلاس

نمایشگر

WQHD+/"۵.۸

WQHD+/"۶.۲

WQHD+/"۵.۸

WQHD+/"۶.۲

پردازنده

اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام (چین و آمریکا) / اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ (نسخه جهانی)

اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام (چین و آمریکا) / اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ (نسخه جهانی)

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام / اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ (نسخه جهانی)

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام / اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ (نسخه جهانی)

حافظه‌ی رم

چهار گیگابایت

شش گیگابایت

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت

مدل محدود: ۲۵۶ گیگابایت حافظه

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی

تکی؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 / امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080P FHD وجود دارد

دوگانه؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 / امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080P FHD وجود دارد

تکی؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.7 / امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p HD وجود دارد

تکی؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.7 / امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p HD وجود دارد

دوربین سلفی

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

دستیار صوتی بیکسبی

دارد؛ امکان فراخوانی از طریق صوت یا کلید فیزیکی بیکسبی

حسگر اثرانگشت

دارد

دارد

دارد

دارد

اسکنر عنبیه

دارد

دارد

دارد

دارد

پشتیبانی از داک DeX

دارد؛ نسخه جدید

دارد؛ نسخه جدید

دارد

دارد

ضخامت

۸.۴ میلی‌متر

۸.۵ میلی‌متر

۸.۰ میلی‌متر

۸.۱ میلی‌متر

سیستم‌عامل

اندروید اوریو ۸.۰

اندروید اوریو ۸.۰

اندروید نوقا ۷.۰؛ به اندروید اوریو به‏‌روز شده است.

اندروید نوقا ۷.۰؛ به اندروید اوریو به‏‌روز شده است.

نظر شما در رابطه با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات